کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آخرین آمار کرونا در کهگیلویه و بویراحمد؛

فوتی‌های کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به 391 نفر رسید / کرونا ۱۳ تریلیون دلار خرج روی دست جهان گذاشت

4 دی 1399 ساعت 1:08

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جانباختگان کووید 19 استان به 391 نفر خبر داد و گفت: متاسفانه طی 24 ساعت گذشته دو هم استانی بر اثر ابتلا به کووید 19 تن جان خود را از دست دادند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جانباختگان کووید 19 استان به 391 نفر خبر داد و گفت: متاسفانه طی 24 ساعت گذشته دو هم استانی بر اثر ابتلا به کووید 19 تن جان خود را از دست دادند.
 به گزارش کبنا روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ پرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون 88 بیمار کرونایی قطعی در بیمارستان‌های استان بستری می‌باشند که 20 نفر از این بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.
 وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 20472 نفر بهبود یافته گزارش شده است.
 وی اذعان داشت: از 355 نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج که شامل تست‌های PCR و سریع می‌باشند حدود 35 درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های بویراحمد، گچساران، کهگیلویه، بهمئی، دنا و بقیه موارد در سایر شهرستان‌های استان بودند.
 یزدان پناه با بیان اینکه همه افراد در معرض خطر ابتلا به کرونا هستند بر استفاده از ماسک، شستن دستها و رعایت فاصله گذاری اجتماعی به عنوان اصول مهم در پیشگیری از ابتلا به کرونا تاکید کرد.
  وی افزود: با توجه به اینکه در چند روز گذشته درصد موارد مبتلا و بستری ثابت مانده است در صورت ساده انگاری وکاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی امکان افزایش موارد مبتلا وجود دارد لذا از مردم شریف استان خواهان رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و عدم حضور در تجمعات می‌باشیم.
 
 سه دفتر پیشخوان در شهر یاسوج پلمب شد
   

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد گفت: سه دفتر پیشخوان در شهر یاسوج پلمب شد.
 به گزارش کبنا، محمد یزدان پناه با بیان اینکه این دفاتر، به علت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و ازدحام جمعیت پلمب شدند، افزود: بازرسان بهداشت حرفه‌ای این مرکز با همکاری پلیس اماکن، در راستای اجرای محدودیت‌های کووید ۱۹ و طرح شهید سلیمانی توسط مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد، سه دفتر پیشخوان در شهر یاسوج را به علت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عدم رعایت فاصله اجتماعی پلمب کردند.
 وی بیان داشت: اولویت این مرکز حفظ سلامتی مردم است.
 یزدانپناه تصریح کرد: تلاش‌های شبانه روزی و همکاریهای ویژه دستگاه قضائی، یگان امداد، نیروهای اماکن، بسیج و سایر ادارات و نهادها با مرکز بهداشت در راستای پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا جای تقدیر دارد.
کرونا ۱۳ تریلیون دلار خرج روی دست جهان گذاشت
انتظار می رود روند افزایش بدهی های جهانی ادامه پیدا کند و ۲۷ میلیون نفر دیگر فقیر شوند.
ایسنا، یک نشریه ژاپنی در گزارشی به تبعات اقتصادی کرونا برای جهان پرداخته و نوشته است: تاکنون ده ها تریلیون دلار تعهد مالی برای دولت ها و بانک های مرکزی در نتیجه شیوع کرونا در جهان برای حمایت از اقتصاد و کسب و کارها ایجاد شده است و آن طور که برآوردهای صورت گرفته از مدل سنجی شیوع کرونا نشان می دهد، خسارتی که کرونا تاکنون به اقتصاد جهانی وارد کرده است رقمی حدود ۱۳ تریلیون دلار تخمین زده می شود که این رقم شامل بسته اخیر ۹۰۰ میلیارد دلاری آمریکا نیز می شود که هفته گذشته در کنگره آمریکا به تصویب رسید.
انتظار می رود که کماکان بسته های محرک جدیدی در نقاط مختلف جهان اجرایی شود که در نتیجه آن ها بدهی جهانی به شدت افزایشی شود. کارشناسان پیش بینی می کنند مجمع بدهی های امسال ۲۵ درصد بیشتر از کل تولید ناخالص داخلی جهان باشد. اکنون حدود ۷۸ میلیون نفر در جهان به کرونا مبتلا شده اند که در این بین بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر، جان خود را از دست داده اند. آمریکا اکنون اصلی ترین کانون درگیر با کرونا در جهان می شود و پس از آن نیز برزیل، هند و مکزیک قرار دارند.  
اکنون بسیاری از نهادهای بین المللی نسبت به شرایط وخیم اقتصادی جهان هشدار داده و گفته اند وضعیت تا پایان امسال به وضعیت پیش از شیوع کرونا باز نخواهد گشت. سازمان ملل پیش بینی کرده است با توجه به رکود فراگیر حاکم بر اقتصادهای بزرگ، متوسط رشد اقتصادی امسال جهان به منفی ۵.۶ درصد برسد. این نهاد بین المللی همچنین هشدار داده است که در نتیجه شیوع کرونا حدود ۲۷ میلیون نفر دیگر به وضعت فقر مطلق برسند. با تداوم رویه کنونی پیش بینی می شود تا پایان سال ۲۰۳۰ حدود یک میلیارد نفر در جهان در فقر زندگی کنند. 


کد مطلب: 428880

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/428880/فوتی-های-کرونا-کهگیلویه-بویراحمد-391-نفر-رسید-۱۳-تریلیون-دلار-خرج-روی-دست-جهان-گذاشت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1