کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

 سخنگوی دولت؛

بایدن برای ایران پیام فرستاد؟

2 دی 1399 ساعت 14:32

علی رییعی سخنگوی دولت در مورد شنیده هایی مبنی بر ارسال پیام از سوی بایدن به ایران گفت: «دولت جدید آمریکا هنوز مستقر نشده و چنین مباحثی صرفا گمانه زنی های رسانه ای است.»


 سخنگوی دولت ارسال پیام از سوی جو بایدن به ایران را تائید نکرد. 
به گزارش کبنا،  امروز علی رییعی سخنگوی دولت در مورد شنیده هایی مبنی بر ارسال پیام از سوی بایدن به ایران گفت: «دولت جدید آمریکا هنوز مستقر نشده و چنین مباحثی صرفا گمانه زنی های رسانه ای است.»
او افزود: "اظهارات علنی مقامات دولت جدید آمریکا نیز تاکنون جنبه شعارهای انتخاباتی داشته که نمی توان چندان اعتباری برای آنها قائل شد. جمهوری اسلامی ایران نه به اظهارات، بلکه به اقدامات دولت آینده آمریکا در خصوص بازگشت به تعهدات خود ذیل برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل توجه خواهد کرد."
او تاکید کرد "سیاست جمهوری اسلامی ایران به روشنی توسط مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری در خصوص برجام و احتمال بازگشت طرف‌های مقابل اعلام شده است." 
در حالی شنیده هایی درباره ارسال پیام بایدن به ایران مطرح شده است که چندی پیش نیز روزنامه نیویورک تایمز مدعی شده بود که "عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران تلاش کرده از طریق واسطه‌هایی، به تیم جو بایدن درباره بازگشت بدون پیش شرط آمریکا به برجام پیام ارسال کند". 
این ادعای از سوی سخنگوی وزارت خارجه تکذیب شد. خطیب زاده گفت: "هیچ تماسی به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم صورت نگرفته است."


کد مطلب: 428810

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/428810/بایدن-ایران-پیام-فرستاد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1