تاریخ انتشار
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب : ۴۲۸۶۹۰
در نشست ستاد کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

( فیلم ) آخرین آمار کرونا در کهگیلویه و بویراحمد / یلدا؛ جمع نشوید تا کم نشوید / شهرداری‌ها از دست آب و فاضلاب جان‍‌شان به لب‌شان رسیده است

۱
۰
( فیلم ) آخرین آمار کرونا در کهگیلویه و بویراحمد / یلدا؛ جمع نشوید تا کم نشوید / شهرداری‌ها از دست آب و فاضلاب جان‍‌شان به لب‌شان رسیده است
کبنا ؛نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ساختمان دولت استانداری برگزار شد.
به گزارش کبنا، صبح امروز (شنبه 29 آذر ماه 99) جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست حسین کلانتری استاندار برگزار شد، در این نشست ابتدا پرویز یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به آخرین آمار کرونا در استان پرداخت و اظهار داشت: «میزان شیوع کرونا در استان ۳۱.۴ درصد در هزار نفر و در کشور ۱۳.۶ درصد در هزار نفر است.
وی افزود: ۱۰ هزار و ۲۴۰ نفر از ابتدای شیوع کرونا در بیمارستان‌های معین کرونای استان بستری شدند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از بهبودی ۹۰ درصد بیماران شناسایی شده کرونا در استان خبر داد و اظهار کرد: ۱۸۳۶ نفر در قرنطینه خانگی هستند.
 یزدان پناه گفت: از ابتدای شیوع کرونا، ۳۷۹ بیمار در استان بر اثر کرونا جان خود را از دست داده است.
    
آخرین آمار کرونا در کهگیلویه و بویراحمد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج آخرین وضعیت بیماری کروناویروس را در استان کهگیلویه و بویراحمد تشریح کرد.
 پرویز یزدان‌پناه در این نشست، افزود: میزان شیوع کرونا در استان ۳۱.۴ درصد در یک هزار نفر و در کشور ۱۳.۶ درصد در یک هزار نفر است.
 وی اظهارکرد: ۱۰ هزار و ۲۴۱ نفر بیمار کرونایی از ابتدای شیوع کروناویروس در بیمارستان‌های معین کرونای استان بستری شدند. همچنین ۹۹۱۶ نفر ترخیص شدند.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از بهبودی ۹۰ درصد بیماران شناسایی شده کرونا در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: ۱۸۳۶ نفر در قرنطینه خانگی هستند.
 یزدان پناه تصریح کرد: از ابتدای شیوع کرونا، ۳۷۹ بیمار در استان بر اثر کرونا جان خود را از دست داده است.
 وی ادامه داد: ۱۵۰ هزار نفر مراجعه کننده از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان داشته‌ایم.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: هم اکنون ۲۵۳ نفر بستری ۹۸ کرونایی قطعی که ۱۸ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه هستند.
 یزدان‌پناه تاکید کرد: ۱۹ هزار و ۸۸۰ نفر بیماری کرونایی استان معادل ۹۰ درصد تاکنون بهبود کامل یافته‌اند و هم اکنون ۱۸۳۶ نفر در خانه قرنطینه هستند.
 وی اظهارکرد: ازابتدای شیوع کروناویروس تاکنون ۳۷۹ نفر فوت ناشی از کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد به ثبت رسیده که از این تعداد، ۳۳۴ نفر دارای بیماری زمینه‌ای و ۴۵ نفر فاقد بیماری زمینه‌ای بودند. میانگین سنی فوتی‌های کرونایی استان بطور میانگین ۶۸ سال بوده است.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه بیشترین فوت ناشی از کروناویروس در شهرستان بویراحمد با ۱۸۵ نفر بوده است، تصریح کرد: ۸۶ مورد مربوط به شهرستان گچساران، ۵۲ مرود مربوط به شهرستان کهگیلویه، ۱۷ مورد مربوط به شهرستان چرام، ۱۶ مورد مربوط به شهرستان دنا، ۱۰ مورد مربوط به شهرستان لنده، ۹ مورد مربوط به شهرستان باشت و ۳ مرود مربوط به شهرستان بهمئی بود.
 یزدان‌پناه گفت: میزان بروز بیماری کروناویروس در استان کهگیلویه و بویراحمد ۳۱.۴ در هر یک هزار نفر بوده و در کشور ۱۳.۶ در هر یک هزار نفر بوده است.
 وی افزود: میزان کشندگی کروناویروس در سطح کشور ۴.۷ درصد بوده در حالی که این آمار در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱.۷ درصد بوده است.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: میزان مرگ و میر در سطح کشور به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۶۳ نفر بوده در حالی که این آمار در استان ۵۳ نفر بوده است.
 یزدان‌پناه ادامه داد: از بتدای شیوع کروناویروس تاکنون ۲۲ هزار و ۳۵۸ نفر در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد به این بیماری مبتلا شدند که بیشترین موارد به ترتیب مربوط به شهرستان بویراحمد با ۹۴۱۶ نفر، کهگیلویه با ۴۱۷۰ نفر، گچساران با ۳۶۲۸ نفر، چرام با ۱۰۹۸ نفر، دنا با ۱۰۸۰ نفر، بهمئی با ۹۹۹ نفر، ۵۲ نفر بوده است.
وی بیان کرد: طی دیروز از ۵۲۶ نمونه گرفته شده ۱۱۷ مورد معادل ۲۲ درصد مثبت بوده که ۴۹ نفر مربوط به بویراحمد، ۲۳ نفر مربوط به گچساران، ۲۱ نفر مربوط به لنده، ۱۲ نفر مربوط به دنا، ۹ نفر مربوط به کهگیلویه، ۲ نفر مربوط به باشت، یک نفر مربوط به چرام بوده و بهمئی موردی نداشته است.
توقف یک کاروان‌ زیارتی در راستای اجرای محدودیت‌های کرونایی
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج
از راه اندازی کاروان‌های زیارتی توسط برخی افراد در استان خبر داد و گفت: این کاروان‌ها در راستای اجرای محدودیت‌های کرونایی متوقف و از اعزام کاروان جلوگیری شد.
محمد مهدی بانشی افزود: با وجود محدودیت‌های کرونایی، شاهد راه اندازی کاروان‌های زیارتی توسط برخی افراد بودیم که این کاروان‌ها با هماهنگی انجام گرفته، متوقف شد.
وی اظهارکرد: ما دوست نداریم فردی را که با شوق زیارت راهی سفر می‌شود را از کاروان‌ها پیاده کنیم و باید پیش از شکل گیری این کاروان‌ها اقدامات نظارتی انجام شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به مناسبت‌های پیش رو خاطرنشان کرد: مدیریت شب یلدا ضروری بوده و رعایت نکردن پروتکل‌ها و توجه نکردن به تاکید بر برگزاری مجازی می‌تواند آسیب و چالش بزرگی ایجاد کند.
بانشی تصریح کرد: طی یک هفته اخیر در راستای تحقق طرح محدودیت‌های کرونایی ۶۳ واحد صنفی، شغلی و اداری پلمب شد.
وی بیان کرد: همچنین چندین اداره و مرکز خدمات دهی در استان با تخلف رعایت نکردن پروتکل‌ها تعطیل شد.
 شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد در این جلسه از شلوغی دفاتر پیشخوان گلایه کرد و گفت: مردم ناگزیر هستند که برای ثبت اطلاعات شان جهت سهام عدالت و... به دفاتر پیشخوان شرکت کنند. مسوولان نباید در این شرایط شکننده شهرستان بویراحمد در این خصوص مصاحبه می‌دانند. عمدتاً افرادی که در دفاتر پیشخوان حضور دارند، از روستا آمده‌اند.
وی از شلوغی برخی ادارات همچنین گلایه کرد.
 نستهن مقدم شهردار یاسوج نیز به موضوع حفاری‌ها در سطح شهر یاسوج گریز ی زد و گفت: رسانه‌ها این حفاری‌ها را مربوط به شهرداری‌ها می‌دانند که در واقع اینگونه نیست.
وی با بیان اینکه برخی جاهای حساس شهر یاسوج حفاری و رها شده است، تصریح کرد: بیش از 20 روز خیابان پارک ساحلی که جای حساسی نیز می‌باشد، حفاری و رها شده، شهرداری ها از دست شرکت آب و فاضلاب استان جان شان به لب شان آمده است. اگر حفاری جای صورت بگیرد، شهرداری از کجا بیاورد برای آسفالت این حفاری‌ها.
حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جمع بندی این نشست، اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد در یک وضعیت هشدار و خطرناک است.
وی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد از وضعیت قرمز در آمده است، افزود: شهرستان‌های باشت، بویراحمد، گچساران و کهگیلویه و دنا در وضعیت نارنجی قرار دارند که یک وضعیت شکننده است و باید مراقب باشیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد به محدودیت‌های کرونایی در آستانه شب یلدا اشاره کرد و گفت: بازار استان کهگیلویه و بویراحمد به جزو گروه شغلی یک از ساعت 18 عصر به بعد تعطیل و ترافیک از ساعت 21 شب نیز ممنوع اعلام شده است.
 وی تصریح کرد: بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا، امروز و فردا، تمام فعالیت‌ها به جز گروه شغلی یک از ساعت شش عصر تعطیل خواهند شد.
کلانتری با قدردانی از زحمت پرستاران و کادر درمانی بیمارستان های استان کهگیلویه و بویراحمد، افزود: در شب یلدا جمع نشویم تا کم نشویم. باید با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی به کمک پرستاران بیاییم.
یاسوج- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۹ و ۳۰ آذرماه، محدودیت تردد شبانه استان از ساعت ۲۰ اعمال خواهد شد.
کلانتری با اشاره به وضعیت کرونا در استان، تصریح کرد: میزان بهبودی کرونا در استان ۱۵ درصد از میانگین کشور بالاتر است.
کلانتری به نمونه گیری های روزانه اشاره کرد و بیان داشت: میزان موارد نمونه‌های مثبت کرونا کاهش قابل توجهی داشته و برخی شاخص‌ها امیدوار کننده است. شرایط کرونا قابل اعتماد نیست و باید به شکل مناسب کنترل و مدیریت محدودیت‌ها انجام شود.
وی افزود: در حال حاضر رعایت پروتکل‌ها ۹۱ درصد بوده و باید تلاش کنیم به ۹۵ درصد برسد.
کلانتری با تاکید بر تلاش برای رعایت بیشتر پروتکل‌ها و محدودیت‌ها، اظهار کرد: نباید عادی انگاری کرونا در استان را داشته باشیم و بی توجهی شهرستان‌های نارنجی را به سمت قرمز خواهد برد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعامل و تحرک بیشتر بخش‌های متولی گام مؤثر و نتیجه بخش در بهبود وضعیت شرایط کرونا در استان خواهد بود.
کلانتری اظهار کرد: باید تلاش کنیم وضعیت شهرستان‌های نارنجی استان به سمت زرد حرکت کند.
کلانتری با تاکید بر عدم برگزاری دورهمی های شب یلدا، گفت: در شب یلدا جمع نشویم، تا کم نشویم.
کلانتری از پیگیری تجهیز بیمارستان‌های استان خبر داد و گفت: بیمارستان نرگسی گچساران تا دهه فجر افتتاح خواهد شد.
وی افزود: ظرفیت استفاده از بیمارستان بهمئی نیز تا پایان سال باید در دسترس قرار بگیرد.
استاندار با تبریک روز پرستار، تصریح کرد: به یقین کاری که پرستاران ما انجام می‌دهند با نگاه ارزشی است و کاری که برای رضای خداوند باشد، ماندگار است.
نام شما

آدرس ايميل شما

حسینی
Iran, Islamic Republic of
واقعا چهره تمام شهرهای کهگیلویه و بویراحمد توسط اداره آبفا زشت شده و از استاندار محترم میخواهم یه فکری بحال این معضل کند متاسفانه درشرکت آب و فاضلاب واداره جات تابعه این شرکت یک مهندس شش دانگ بچشم نمیخوره که بتونه رانندگان وعابرین پیاده را درک نماید واکثرا ازنظرجامعه مدنی. هستند
امامزاده دموکراسی شفا نمی‌دهد؟!

امامزاده دموکراسی شفا نمی‌دهد؟!

ینکه برای مردم این ادراک ساخته شود که از صندوق رای نمی‌توانند سرنوشت‌شان را عوض کنند....
اصولگرایانی که نمی‌خواهند در آستانه انتخابات اصولگرا باشند!

اصولگرایانی که نمی‌خواهند در آستانه انتخابات اصولگرا باشند!

ضرغامی: «اصلا من اصولگرا نیستم. اشکال بزرگ ما این است که یک پوست خربزه از ابتدا زیر پای ...
پایان وهم آقای پوپولیست

پایان وهم آقای پوپولیست

 پس از 6 هفته تلاش بی وقفه و نافرجام «دونالد ترامپ» برای بی اعتبار کردن پیروزی رقیب دموکراتش،...
فایل های مرتبط
1