تاریخ انتشار
جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۳
کد مطلب : ۴۲۸۶۶۱
سخنگوی وزارت بهداشت خبر داد؛

کاهش آمار فوتی های کرونا به زیر ۲۰۰/ بستری ۱۰۸۵ بیمار جدید طی شبانه روز گذشته

۰
کرونا در ایران تا امروز 28 آذر ماه / ۱۷۸بیمار دیگر نیز جان باختند
کبنا ؛سخنگوی وزارت بهداشت از فوت ۱۷۸ بیمار کووید۱۹ طی شبانه روز گذشته خبر داد.
به گزارش کبنا، سیما سادات لاری در اعلام آخرین آمارهای کرونا در ایران، بیان کرد: از دیروز تا امروز (۲۸ آذر ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷۱۲۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۱۰۸۵ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۶۵۱ نفر رسید.
   ۱۷۸بیمار دیگر نیز جان باختند
وی افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۳ هزار و ۲۷۳ نفر رسید. خوشبختانه تاکنون ۸۶۵ هزار و ۴۷۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.
سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت: ۵۶۲۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
لاری افزود: تا کنون ۶ میلیون و ۹۴۴ هزار و ۴۶۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. در حال حاضر و بر اساس آخرین تحلیل ها، ۱۲ شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۸۸ شهرستان نارنجی و ۱۴۸ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

 ۱۷۸بیمار دیگر نیز جان باختند
وی درباره وضعیت استان‌های قرمز نیز بیان کرد: شهرستان‌های زرین دشت در استان فارس، بافت در استان کرمان، گمیشان در استان گلستان، آستارا، بندرانزلی، رودسر و تالش در استان گیلان و آمل، بهشهر، رامسر، گلوگاه و نکا در استان مازندران در وضعیت قرمز قرار دارند.
وی گفت: تعداد موارد ابتلا، بستری و مرگ کرونا به نوع رفتار اجتماعی مردم بستگی دارد. خوشبختانه بسیاری از مردم به توصیه های بهداشتی عمل کرده و تا حدی از مهمانی ها و دورهمی ها خودداری کرده اند و حاصل این همکاری کاهش موارد ابتلا، بستری و مرگ و میر کروناست.
لاری افزود: شب یلدا برای همه ما شبی خاطره انگیز است اما با توجه به شرایط اپیدمی کرونا از مردم می خواهیم برای حفظ سلامت خود و عزیزانشان از دورهمی های حضوری در این شبها خودداری کنند و دورهمی ها را به صورت مجازی برگزار کنند تا خاطره یک دورهمی کوچک در بلندترین شب سال با بیماری و از دست دادن عزیزان تلخ نشود.
 ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.
بیماری کووید ۱۹ بر اساس آمار رسمی کشورها تاکنون بیش از ۷۵ میلیون نفر را در دنیا مبتلا کرده و بیش از یک میلیون و ۶۵۰ هزار نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از داده‌اند. ایران از نظر تعداد فوت کرونا و بدون در نظر گرفتن نسبت جمعیت هشتمین کشور دنیاست. تعداد فوت کرونا در آمریکا، برزیل، هند، مکزیک، ایتالیا، انگلیس و فرانسه بیش از ایران بوده است.
ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه و سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کووید ۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس دچار بیماری خفیف می‌شوند.
اینفوگرافیک / روند کرونا در ایران، از ۲۸ آبان تا ۲۸ آذر
طبق اعلام وزارت بهداشت، ویروس کرونا تا ظهر پنجشنبه (۲۸ آذر ۹۹) یک میلیون ۱۴۵ هزار و ۶۵۱ نفر را در ایران به طور قطعی مبتلا کرده و در مجموع تا این روز ۵۳ هزار و ۲۷۳ نفر را به کام مرگ کشانده است. از سوی دیگر، ۸۶۵ هزار و ۴۷۴ نفر در ایران تاکنون بهبود یافته‌اند. بررسی آمارهای وزارت بهداشت نشان می‌دهد که طی ۱۰ روز اخیر (۱۹ تا ۲۸ آذر) به طور متوسط در هر ساعت حدود ۳۳۰ نفر در ایران مبتلا و ۱۰ نفر قربانی این ویروس شده‌اند. البته در هر ساعت حدود ۴۶۴ نفر نیز بهبود یافته‌اند. در این اینفوگرافیک روند شیوع کرونا در ایران طی یک ماه اخیر (از ۲۸ آبان تا ۲۸ آذر) را مشاهده می‌کنید.

نام شما

آدرس ايميل شما

پایان وهم آقای پوپولیست

پایان وهم آقای پوپولیست

 پس از 6 هفته تلاش بی وقفه و نافرجام «دونالد ترامپ» برای بی اعتبار کردن پیروزی رقیب دموکراتش،...
واشنگتن در بحران ( + تصاویر )

واشنگتن در بحران ( + تصاویر )

همزمان با اردوکشی خیابانی هزاران نفری طرفداران ترامپ که به دنبال رد شکایت وی از وقوع ...
پای اقتصاد روی مین تورم!

پای اقتصاد روی مین تورم!

بودجه 1400 مورد انتقاد بسیاری از کارشناسان و نمایندگان مجلس است، چراکه این بودجه نمی‌تواند ...
1