کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

وضعیت آبداران پس از چندین ماه؛ تغییر حاصل نشد / آبداران منتظر صدور رای اداره کار

26 آذر 1399 ساعت 0:45

امروز اکثر آبداران از طریق اداره کار در همه شهرستان‌های استان برای گرفتن حقشان از پیمانکار شکایت کرده اند و منتظر رأی اداره کار هستند.


چندین ماه است که تعدادی از آبداران کهگیلویه و بویراحمد به دلیل معوق شدن 6 ماه حقوقشان، چندین بار جلوی استانداری این استان اعتراض و اعتصاب کردند. شرکت آب و فاضلاب نیز در آبان ماه بر اساس جوابیه صادره از طرف این شرکت عنوان کرد «پیگیر مطالبات آبداران کهگیلویه و بویراحمد هست».
به گزارش کبنانیوز از یاسوج؛ پیرو تجمع آبداران و حضور در جلوی استانداری جلسه‌ای در تاریخ 5 آبان ماه با حضور مدیر کل سیاسی امنیتی استاندار و دو نفر از معاونین ستادی اداره آبفا «آقای مرادیان» و حراست اداره «آقای موسوی»برگزار و مصوب شد تا ۱۵ آبان‌ماه مشکلات آبداران حل شود.
به دلیل اینکه تغییری حاصل نشد، در تاریخ 15 آبان ماه حضور حداکثری آبداران از اقصی نقاط استان و حضور در همۀ نهادهای امنیتی و اجرایی استان صورت گرفت و جلساتی با حضور معاونت سیاسی امنیتی استاندار و مدیر کل اداره کار و مدیرعامل آبفا و یکی از معاونین وی، «احمدی» مدیرکل سیاسی امنیتی استاندار و نمایندگان آبداران در استانداری برگزار شد.
به گزارش کبنانیوز؛ همچنین در همان تاریخ نشستی ۳ ساعته با معاونت منابع انسانی آبفای کشور و مدیر کل منابع انسانی آبفای کشور، با حضور شریفی از حوزه سیاسی امنیتی استانداری و غلامپور رئیس روابط کار و مرادی بازرس اداره کار و نمایندگان آبداران و پیمانکاردر آبفا برگزار شد.

بیشتر بخوانید

فریاد آبداران کهگیلویه و بویراحمد؛ مسئولان آب و فاضلاب پنبه بی‌توجهی را از گوش‌شان در بیاورند ( فیلم و عکس)


به گفته آبداران، قراربود تا پایان برج ۵ کلیه حقوق و معوقات و مابه التفاوت از برج ۱ تا ۵، تا اول آذرماه با آبداران تسویه شود، و بعد از خارج شدن مدیرعامل از قرنطینه کرونا نسبت به قرارداد مطابق با قانون اداره کار اقداماتی صورت بگیرد ولی آنطور که گزارش می شود تمام این جلسات و دستورات بعد از حدود ۴۰ روز، فقط روی کاغذ ماندند.
گفته های آبداران حاکی از آن است که پیمانکار مبلغی از ۱ میلیون تا ۳ میلیون به‌عنوان مساعده بصورت سلیقه‌ای فقط برای عده‌ای خاص فرستاده است. امروز اکثر آبداران از طریق اداره کار در همه شهرستان‌های استان برای گرفتن حقشان از پیمانکار شکایت کرده اند و منتظر رأی اداره کار هستند.
در جوابیه شرکت آبفا در تاریخ 21 آبان ماه آورده شده که «دعای بی‌تفاوتی در خصوص این نیروها از اساس مغایر با حقیقت و اخلاق است، پیگیری ما برای تخصیص مناسب به پیمانکار تعمیر و نگهداری و سایر تلاشگران حوزه آب و فاضلاب بی‌وقفه ادامه دارد و مدیرعامل و دیگر مسئولان شرکت به صورت حضوری و با مکاتبات مستمر هم در استان کهگیلویه و بویراحمد و هم مراجع مرتبط در تهران در تلاش برای رفع موانع و مشکلات هستند»، هر چند در خصوص تلاش شرکت آبفا مناقشه نمی کنیم و منکر این تلاش ها نیستیم، ولی متاسفانه خصوصی سازی و سیستم واگذاری پیمان ها، عملا تبدیل به دستاویزی برای فرار از مسئله شده، و با وجود این سیستم معیوب، فقط حق کارگرانی خورده شده که زحمت خود را کشیده اند ولی تاکنون آنطور که شایسته است کسی در دولت پاسخگوی آنها نبوده است.


کد مطلب: 428544

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/428544/وضعیت-آبداران-چندین-ماه-تغییر-حاصل-نشد-منتظر-صدور-رای-اداره-کار

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1