کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جلسه شورای اسلامی شهر یاسوج برگزار شد

ابهام عجیب و غریب قرارداد شهرداری یاسوج با سرمایه‌گذار در دشتروم / نگین‌تاجی: ظلم به شهر است / اکبری‌تبار: واگذاری طرح به سرمایه گذار خلاف قانون است / آشنا: باید شفاف سازی شود

22 آذر 1399 ساعت 12:52

جلسه شورای اسلامی شهر یاسوج امروز به ریاست محمدرحیم دهراب پور رئیس شورا برگزار شد که در این نشست موضوع کارخانه بازیافت و پسماند شهر یاسوج با حضور سرمایه گذار این کارخانه مورد بررسی قرار گرفت.


جلسه شورای اسلامی شهر یاسوج امروز به ریاست محمدرحیم دهراب پور رئیس شورا برگزار شد که در این نشست موضوع کارخانه بازیافت و پسماند شهر یاسوج با حضور سرمایه گذار این کارخانه مورد بررسی قرار گرفت.
 
به گزارش کبنا، صبح امروز (شنبه 22 آذر ماه 99) جلسه شورای اسلامی شهر یاسوج به ریاست محمدرحیم دهراب پور رئیس این شورا برگزار شد. در این نشست پیرامون تسهیلات به سرمایه گذار توسط شهرداری یاسوج بحث و تبادل نظر شد که برخی از اعضای شورای اسلامی شهر از جمله؛ فرشاد نگین تاجی، علی اکبری تبار به شدت در خصوص نحوه قرارداد شهرداری یاسوج با سرمایه گذار انتقاد کردند و بیان می کردند که پشت پرده این قرارداد حرف و حدیث های زیادی خوابیده است.
مسعود خوبانی عضو شورای اسلامی شهر یاسوج نباید چوب لای چرخ سرمایه گذار کارخانه بازیافت و پسماند شهر یاسوج گذاشت، اظهار داشت: هر چند قرارداد با سرمایه گذار بدون کار کارشناسی و خیلی عجولانه انجام گرفت، اما باید به گونه ای عمل شود که سرمایه گذار بتواند کارش را انجام بدهد. دادن تسهیلات به سرمایه گذار ایرادی ندارد، چرا که سرمایه گذار تاکنون بیش از 10 میلیارد تومان در آنجا هزینه کرده است.
علی اکبری تبار نائب رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج گفت: ما هم معتقدیم که نباید چوب لای چرخ سرمایه گذار گذاشت. اما طبیعی است که اعضای شورا به عنوان نمایندگان مردم، اطلاعات کافی و کامل نسبت به روند سرمایه گذاری کارخانه بازیافت و ساماندهی پسماند داشته باشد. قرارداد شهرداری یاسوج با سرمایه گذاری ابهامات زیادی دارد. برای دادن تسهیلات به این سرمایه گذار منع قانونی وجود دارد.
اکبری تبار گفت: این طرح  به شکل طرح تشریفات به سرمایه گذار، واگذار شده که مخالف قانون است.
فرشاد نگین تاجی عضو شورای اسلامی شهر یاسوج با اشاره به اینکه بنده با ساماندهی زباله و پسماند در دوپشته دشتروم موافق هستیم، به قرارداد پُر ابهام شهرداری یاسوج با سرمایه گذار در منطقه دو پشته زیلایی گریزی زد و اظهار داشت: قراردادی که شهرداری یاسوج بدون نظر کارشناسی شورا با سرمایه گذار منعقد کرده است، ظلم به شهر است.
وی افزود: شهرداری یاسوج چگونه 27 سال با یک سرمایه گذار قرارداد بسته است. پشت پرده این قرارداد چه می گذرد؟ این مسائل باید برای مردم روشن شود؟ آیا نباید با حضور اعضای شورا و طبق قواعد و قوانین مشخص این طرح به سرمایه گذار واگذار می شد.
نگین تاجی گفت: در واگذاری طرح ها به افراد صاحب دار و بی صاحب شود. من موضوع این قرارداد را در معرض عموم قرار می دهم تا مردم بدانند که آیا اعضای شورای شهر دلشان برای مردم می سوزد یا نه؟
کیوان آشنا عضو شورای اسلامی شهر یاسوج بر شفاف سازی قرارداد شهرداری با سرمایه گذار تاکید کرد و گفت: بعضی از بندهای این قرارداد ایراد دارد.
وی تاکید کرد: برخی از بندهای این قرارداد ایرادهای اساسی دارد و باید اصلاح شود.
محمد رحیم دهراب پور رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج در این جلسه اظهار داشت: سرمایه گذاری در اجرای کارخانه بازیافت و پسماند به نفع مردم و شهرداری یاسوج است و ما باید کاری کنیم که این سرمایه گذاری انجام بگیرد. در غیر این صورت نه شهرداری و نه استانداری توان اجرای آن را ندارند.
دهراب پور گفت: با دادن تسهیلات به سرمایه گذار موافق هستم، اما قرارداد باید اصلاح شود.
به گزارش کبنا، در این نشست سرمایه‌گذار نسبت به اعتراضات محسن تیربند فعال محیط‌زیست به موضوع احداث سایت بازیافت پسماند در دوپشته دشتروم واکنش نشان داد و گفت: برخی در بیرون در حال ایجاد حواشی برای این طرح هستند.
کیوان آشنا در ادامه گفت: محسن تیربند قصد حضور در شورا را دارد و چنین حرف‌هایی صرفاً جنبه تبلیغاتی دارد.


کد مطلب: 428445

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/428445/ابهام-عجیب-غریب-قرارداد-شهرداری-یاسوج-سرمایه-گذار-دشتروم-نگین-تاجی-ظلم-شهر-اکبری-تبار-واگذاری-طرح-سرمایه-گذار-خلاف-قانون-آشنا-باید-شفاف-سازی-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1