تاریخ انتشار
جمعه ۲۱ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۶
کد مطلب : ۴۲۸۴۱۸
دبیر ستاد دانشجویی مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تشریح کرد؛

فعالیت ستاد دانشجویی مقابله با کرونای دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

۱
۲
فعالیت ستاد دانشجویی مقابله با کرونای دانشگاه علوم پزشکی یاسوج
کبنا ؛طاهره تقوایی دبیر ستاد دانشجویی مقابله با کرونای دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: ستاد دانشجویی مقابله با کرونای دانشگاه علوم پزشکی یاسوج پیرو پویش مشترک وزارت بهداشت و وزارت علوم با موضوع؛ «زندگی دست یاری گر توست» در اسفندماه سال ۱۳۹۸ و همزمان با شیوع گسترده کرونا تشکیل شد.
به گزارش کبنا نیوز؛ تقوایی افزود: اعضای فعال این ستاد، دانشجویانی هستند که دراین پویش در زمینه‌های مختلف اعم از تولید محتوا، آموزش، رسانه، عملیات میدانی، خیریه و موارد دیگر ثبت نام کرده بودند.
وی اظهار کرد: هدف اصلی از تشکیل این ستاد تزریق آرامش به جامعه است.
وی افزود: با توجه به استرس و ترسی که بعضاً وجود دارد و حتی در مواردی ممکن است خود دانشجویان علوم پزشکی هم در این زمینه دچار اشتباه شوند، یک سری مقالات در کارگروه محتوایی  آماده و اطلاع رسانی شد. هدف اول تزریق آرامش به جامعه است و در کنار آن مهم‌ترین بحثی که دنبال می‌شود آموزش و آگاهی بخشی است.
تقوایی خاطرنشان کرد: علاوه بر فعالیت‌های آموزشی و محتوایی که تاکنون انجام شده است، یک بخش هم مربوط به کارگروه عملیات میدانی است که دانشجویان داوطلب در حوزه میدانی اقداماتی همچون ضدعفونی کردن معابر عمومی شهر یاسوج، کمک کردن در امر غربالگری مبادی ورودی شهر یاسوج و مکان‌های شلوغ شهر، همکاری در کارگاه‌های تولید ماسک را در اوایل شیوع کرونا انجام دادند.
دبیر ستاد دانشجویی مقابله با کرونا عنوان کرد: کارگروهی تحت عنوان رسانه نیز در زمینه طراحی بنر، پوستر، کلیپ، عکس و... فعالیت می‌کنند. بخشی از تولیدات رسانه‌ای در پیج اینستاگرام و تلگرام ستاد دانشجویی مقابله با کرونا نشر داده می‌شود. با همکاری روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تعدادی بنر با موضوع کرونا نیز در سطح شهر یاسوج نصب گردید.
تقوایی بیان کرد: در اقدامی مشترک با خبرگزای مفدا معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج  ۳۰۰ عدد پوستر با محتوای پیشگیری از کرونا در نانوایی‌ها  در تمام  نانوایی‌ها سطح شهر یاسوج توزیع و نصب گردید. همانطور که می‌دانیم طیف عظیمی از جامعه ما با نانوایی‌ها سر و کار دارند و یک‌سری اصول بهداشتی را خود نانوایی‌ها باید رعایت کنند.
وی افزود:  کارگروه خیریه نیز در اقدامی مشترک با کانون خیریه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به نیازمندانی که معیشت آنها با شیوع کرونا و تعطیلی مشاغل به خطر ٱفتاده بود، اقدام به جمع آوری کمک‌های مالی برای این خانوار نیازمند  نمود. همچنین در بحث توزیع بسته‌های معیشتی، توزیع ماسک با بسیج دانشجویی و سایر نهادها نیز همکاری داشتیم.
تقوایی تأکید کرد: ستاد دانشجویی مقابله با کرونا فقط منحصر در دانشگاه علوم پزشکی نیست، بلکه از کل دانشجویان دانشگاه‌های مختلف و تشکل‌ها و کانون‌های گوناگون دعوت کرده‌ایم اما چون بحث تخصصی است محوریت با دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی است.
وی درآخر بیان نمود: ستاد دانشجویی مقابله با کرونا در حال حاضر نیز فعال بوده، و اقدامات مختلفی برای اجرایی شدن در نظر دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

مهدی
United States
بسیار عالی👍
حکم «سحر تبر» اعلام شد

حکم «سحر تبر» اعلام شد

فاطمه خویشوند معروف به «سحر تبر» از صدور حکم محکومیت ده سال حبس خود خبر داد و گفت که ...
خانم رهنما، معذرت خواهي کن! / دلجویی فريبرز عرب‌نيا از قوم لر

خانم رهنما، معذرت خواهي کن! / دلجویی فريبرز عرب‌نيا از قوم لر

با تمام وجود از همه‌ي شيرزنان و غيورمردانِ لر دل‌جويي کرده، از آنان و تمام اقوام و فرهنگ‌هاي ...
معاونان دادگاهی / مولاوردی: كل اين پرونده سياسي است

معاونان دادگاهی / مولاوردی: كل اين پرونده سياسي است

روز گذشته یکی از اعضای سابق هیئت دولت مجرم شناخته شد و معاون رئیس جمهور هم برای ادای ...
1