کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مرحله چهارم رفع تصرف اراضی ملی در سراسر کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد

نگین‌تاجی: بی‌کفایتی مدیران در حفاظت از اراضی ملی به هیچ وجه پذیرفتنی نیست

20 آذر 1399 ساعت 15:21

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص اقدامات پیشگیرانه در راستای رفع تعرض و تصرف از اراضی ملی و انفال اظهار کرد: با ابلاغ رئیس کل محترم دادگستری استان، مرحله چهارم این اقدامات در سراسر استان توسط دادستان ها آغاز گردیده و در حال انجام است.


جلسه پیشگیری از وقوع جرم در دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج؛ در این نشست که روز پنجشنبه 20 آذرماه در دادگستری مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان با اشاره اینکه دستگاه قضایی، به شدت با هرگونه تغییر کاربری در اراضی ملی و منابع طبیعی برخورد قضایی می کند، اظهار کرد: در بحث تغییر کاربری ها و قبرستان ها دستگاه قضایی استان ورود کرده است تا بعضی افراد سودجو نتوانند، به هیچ بهانه ای اراضی ملی را تصرف کنند.
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که سهل انگاری و قصور مدیران و مسئولان به هیج وجه  پذیرفتنی نیست ، تأکید کرد: در این راستا بعضی از مدیران و نهادهای دولتی، وظایف خود را به درستی انجام نمی دهند و این ترک فعل نشان دهنده ی بی کفایتی و بی مسئولیتی است که باعث ایجاد خسارت به مردم و تضییع حقوق عامه و بیت المال می شود.
مقام ارشد قضایی استان بیان داشت: در یک سال گذشته، بیش از 500 هکتار از اراضی ملی به بیت المال برگشت داده شد و این جلوگیری از زمین خواری خود یک حرکت جهادی می باشد.
نگین تاجی با بیان اینکه استان ما یکی از امن ترین استان های کشور هم در شهرستانها و راههای مواصلاتی می باشد، به برخی کسانی که قصد اخلال در این امنیت را دارند هشدار داده و گفت: اگر کسی باعث ناامنی برای مردم شود و از مردم سلب آسایش کند، به شدت با او برخورد خواهد شد.
سید عیسی حسنی معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد ، از عملی نشدن تعهد روستاهای شمال شهر یاسوج مبنی بر دیوار کشی اطراف قبرستان های این شهر خبر داد و افزود: با توجه به عملی نشدن تعهد اهالی روستاهای شمال شهر یاسوج، مبنی بر محصور کردن قبرستان های خانوادگی، منابع طبیعی موظف است با همکاری سایر مراجع نسبت به محصور سازی اقدام و اطراف این آرامستان ها طرح های درختکاری اجرا نماید.


معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص اقدامات پیشگیرانه در راستای رفع تعرض و تصرف از اراضی ملی و انفال اظهار کرد: با ابلاغ رئیس کل محترم دادگستری استان، مرحله چهارم این اقدامات در سراسر استان توسط دادستان ها آغاز گردیده و در حال انجام است.
سید عیسی حسنی در راستای اعلام رئیس کل محترم دادگستری استان مبنی بر اینکه، اگر مدیران دچار ترک فعل شوند و وظایف و اقدامات خود را انجام ندهند، تأکید کرد و افزود: شایسته است مدیران و مسئولان، نسبت به مصوبات شورای پیشگیری از وقوع جرم و شورای حفظ حقوق بیت المال بی ‌تفاوت نباشند و انتظار داریم، مدیران نسبت به اجرای مصوبات این شورا اهتمام ویژه‌ای داشته باشند و در صورت استنکاف قطعاً تحت تعقیب قانونی قرار می‌گیرند.
 
مخالفت دستگاه قضایی استان با هرگونه تغییر کاربری اراضی/سهل انگاری و قصور مدیران پذبرفتنی نیست/بازگشت 500 هکتار از اراضی ملی به بیت المال/ کهگیلویه و بویراحمد از امن ترین نقاط کشور/ در جهت حفظ انفال،حصار کشی قبرستان های شمال شهر یاسوج/آغاز مرحله چهارم حرکت










 


کد مطلب: 428400

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/428400/نگین-تاجی-بی-کفایتی-مدیران-حفاظت-اراضی-ملی-هیچ-وجه-پذیرفتنی-نیست

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1