تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۱۵
کد مطلب : ۴۲۸۳۵۲
در خصوص کمیاب شدن روغن در گچساران؛

مسئولان می گویند روغن هست؛ مردم می گویند نیست! / دست دلالان در بازار روغن

۲
۰
مسئولان می گویند روغن هست؛ مردم می گویند نیست! / دست دلالان در بازار روغن
کبنا ؛
 بعد از یک ماه، هنوز اخبار متناقضی از بود یا نبود روغن در بازار داده می‌شود. مسئولان با سر زدن به کارخانه‌ها اعلام می‌کنند که روغن به اندازه کافی وجود دارد، ولی از این طرف روغنی به دست مصرف کننده نمی‌رسد. به گزارش کبنا نیوز؛ روایتی که مردم از این کمبود روغن دارند این است که «دست دلالان در بازار روغن دلیل این کمبود است»، می گویند «دلالان روغن‌ها را می‌خرند تا کمبود روغن در بازار باعث افزایش قیمت‌ها شود». اما رئیس تعزیرات حکومتی گچساران می‌گوید «انبار مغازه‌ها و فروشگاه‌ها روزانه توسط اداره صنعت معدن تجارت رصد می‌شود، اگر مغایرتی در میزان فروش و میزان روغن‌های درون انبارها وجود داشته باشد، احتکار گزارش می‌شود و برخوردهای شدیدی صورت می‌دهیم.» با این حال مردم از این نبود روغن و افزایش قیمت احتمالی ناراضی هستند. با توجه به اینکه مسئول توزیع روغن دولتی سازمان صمت است، اگر سازمان صمت به خوبی توزیع روغن در بازار را مدیریت کند، جلوی گران شدن احتمالی و نایاب شدن روغن گرفته می‌شود.
مردم تمام بازار را می‌گردند تا بتوانند روغن خوراکی پیدا کنند و می‌گویند پیدا نمی‌شود. یکی از شهروندان گچسارانی می‌گوید: باید مشتری ثابت یک مغازه‌ای باشی تا وقتی چیزی پیدا نمی‌شود آنجا به تو بدهند.
یکی از مغازه داران خرده فروش در یکی از محلات پانصددستگاه می‌گوید: تمام مغازه‌ها را زیر پا گذاشتم، روغن پیدا نمی‌شود. فروشگاه‌های بزرگ هم روغن نداشتند، یکی از فروشگاه‌های دولتی نزدیکی همینجاست، یک روغن داخل این فروشگاه پیدا نمی‌کنید.
این مغازه دار می‌گوید: دلال‌ها روغن‌ها را می‌خرند، برای اینکه دوباره قیمت‌ها را بالا بکشند.
مردم هر روز به مراکز خرید عمده‌ای که از طرف «اداره صنعت معدن تجارت» با قیمت پایین اقلام و کالاهایی را توزیع می‌کنند سر می‌زنند، برای اینکه در این هفته بتوانند روغن خرید کنند. یکی از شهروندان می‌گوید: الان 4 روز هست سر می‌زنم، خبری نیست، فقط یک روغن سرخ کردنی رو چند روز پیش از یکی از محل‌های فروش «تنظیم بازار» تونستم بخرم. فردا پنجشنبه قرار هست روغن تنظیم بازار برای یکی از فروشگاه‌ها بیاید و حتماً این مراکز شلوغ و محل تجمع می‌شوند.
هفته گذشته رئیس تعزیرات حکومتی گچساران با سر زدن به کارخانه روغن نزدیکی گچساران از تولید انبوه و فراوانی کالا در این کارخانه خبر داده و گفت: کمبود روغن نداریم.
ارسلان عباسی  رئیس تعزیرات حکومتی گچساران در گفت و گو با خبرنگار کبنا نیوز اظهار کرد: اینکه می گویند در بازار روغن نداریم درست نیست، روغن‌ها انواع مختلفی دارند، مردم ذائقه‌های مختلفی دارند، انواع روغن را در بازار داریم، روغن گچساران نیز یکی از انواع روغن‌هایی است که در بازار موجود است که در 4 استان توزیع می‌شود.
عباسی اظهار کرد: شاید یک مغازه داری یک نوع روغن را تمام کرده باشد، ولی روغن‌های دیگر را در بازار داریم. برخی از مغازه داران طی ماه اخیر مطرح می‌کردند که روغن را باید همراه با یک کالای دیگر (تن ماهی) ببرید، که این تعداد محدود معرفی شدند، و پرونده برایشان تشکیل شده است.
عباسی گفت: 30 عامل توزیع روغن در شهرستان گچساران داریم، که هم بصورت مستقیم روغن در اختیار مردم می‌گذارند و هم مغازه‌های خرده فروش می‌توانند از این فروشگاه‌های بزرگ روغن خرید کنند. شعبه‌های فروشگاه‌های رفاه و کوروش هم روغن دارند.
عباسی افزود: اگر تخلف شود قطعاً ورود می‌کنیم و محکومیت شدید دارد. یک مغازه دار 4 تن روغن را نمی‌تواند در مغازه قرار دهد بلکه در انبار قرار می‌دهند، انبارها کامل رصد می‌شوند، وزارت صنعت و معدن تجارت سامانه‌ای از انبارها دارد، روزانه چک می‌شوند، گزارش‌ها به روز اطلاع رسانی می‌شود که چه مقدار روغن در انبار یک فروشگاه وجود دارد. اداره صنعت معدن تجارت بازرسی می‌کند، اگر موجودی کالا با میزان عرضه متفاوت باشد، اگر خبری مبنی بر احتکار ببینیم که خلاف مقررات است برخورد خواهد شد.
عباسی در خصوص وظایف اداره صمت اظهار کرد: این وظیفه ذاتی صنعت معدن تجارت است که بازرس‌های این اداره موجودی کالای انبار در سامانه را با توزیع را باید بررسی و چک کنند و ما هم به عنوان همکاری با انها مشارکت می‌کنیم.
عباسی بیان کرد: خبرنگار باید به عینه در گشت مشترک حضور پیدا کند، و در مغازه‌ها ببینند که روغن هست یا نیست، ممکن است همین گزارش‌های مبنی بر نبود روغن باعث شود مردم به سمت بازار هجوم بیاورند و بجای اینکه دو روغن مورد نیاز خود را بخرند 10 روغن بخرند. وقتی تقاضا زیاد شود مشکلاتی پیش می‌آید.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
خواهشآ برای این مردم بیچاره فیلم بازی نکنید چرا وقتی خودتون می دونید روغن گیر نمیاد الکی میگید وجود داره
عالی
Iran, Islamic Republic of
با هماهنگي...... محترم همش دست دو مغازه و یک خانواده و هلل هشو دست شما درد نکنه دارها می‌برند ندارها وقتی از ته صف میان نوبتشون می‌رسه تمام شده. اجرکم عندالله
دعوای دنباله‌دار بر سر فیلترشکن‌ها

دعوای دنباله‌دار بر سر فیلترشکن‌ها

اختلاف‌نظرها میان موافقان و مخالفان محدودیت‌های اینترنتی ادامه دارد. وزیر ارتباطات و ...
آذری‌جهرمی؛ وزیر دیروز، هوادار امروز

آذری‌جهرمی؛ وزیر دیروز، هوادار امروز

محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات دولت حسن روحانی، چهره متمایزی است. از او بارها به‌عنوان ...
پایانِ فاطمی امین در وزارت صنعت، معدن و تجارت

پایانِ فاطمی امین در وزارت صنعت، معدن و تجارت

در جریان استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت جلسه علنی امروز مجلس یازدهم با نطق‌هایی در مخالفت ...
1