تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۵۷
کد مطلب : ۴۲۸۳۳۶
تاجگردون به مناسبت روز دانشجو در خصوص لایحه بودجه 1400 گفت؛

بودجه‌ای که با قهر به مجلس برود با قهر هم بیرون می‌آید / تا من هستم نمی‌گذارم بودجه کهگیلویه و بویراحمد کاهش پیدا کند / قربانی اصلاح بیس بودجه استان شدم / خاطره تاجگردون از دوره دانشجویی / انتظار از مدیران بیشتر است

۳۰
۱
بودجه‌ای که با قهر به مجلس برود با قهر هم بیرون می‌آید / تا من هستم نمی‌گذارم بودجه  کهگیلویه و بویراحمد کاهش پیدا کند / قربانی اصلاح بیس بودجه استان شدم / خاطره تاجگردون از دوره دانشجویی / انتظار از مدیران بیشتر است
کبنا ؛غلامرضا تاجگردون سه شنبه شب 18 آذرماه 1399 در لایوی اینستاگرامی به مناسبت روز دانشجو 16 آذر با موضوع «وضعیت اقتصادی و چالش‌های بودجه‌ای کشور» میزبان دانشجویان انجمن اسلامی یاسوج بود.
به گزارش کبنا از گچساران، غلامرضا تاجگردون در سخنان خود در خصوص وضعیت اقتصادی و لایحه بودجه سال 99  و تاثیر کرونا بر اقتصاد اظهار کرد: اعتقاد ندارم کرونا تاثیری روی بودجه گذاشته شده باشد، مالیات‌ها وصول شده، درآمدهای ناشی از مالیات‌های خاص وصول شده، ولی در مورد بودجه، در پشت هر عددی تعریفی وجود دارد، سالهای گذشته رکودی ایجاد شد، عدم تعادل شدیدی اتفاق افتاد، نقص تصمیم گیری، تحریم، عدم فروش نفت و مسائل دیگری هست که می گویند نگویید، ولی تاثیرات خود را خواهد گذاشت. اینکه امیدی نداریم نفت به فروش برود، تأثیر بر معیشت مردم می‌گذارد و دولت مجبور است برای جبران، اوراق بفروشد.
تاجگردون در خصوص چگونگی تقدیم لایحه بودجه به مجلس و انتقادات به این شیوه تقدیم اسنپی اظهار کرد: مهم نیست که لایحه با اسنپ به مجلس برود یا نرود، البته با اسنپ هم نرفته و اینطو نیست. در قانون آمده که دولت باید لوایح را بفرستد و به مجلس تقدیم کند، احترام به نهاد قانون گذار وظیفه رئیس جمهور است، کاری نداریم چه کسی آنجا نشسته، ولی نباید این نهاد در فرایند نظام تضعیف بشود. ولی مجلس هم بی تدبیری کرد، و نمی‌داند چگونه برخورد کند. اینکه معاون به معاون بدهد معمول نیست.
مردم می‌شنوند که رئیس جمهور به مجلس نرفته است، به نظر من رئیس جمهور باید می‌رفت، بودجه‌ای که با قهر به مجلس برود با قهر هم بیرون می اید. سال 92، همین فضا وجود داشت، میان مجلس و دولت تنش شدید وجود داشت، ولی رئیس جمهور (آقای احمدی نژاد) امدند و لایحه را تحویل دادند.
به نظر من که سالها تجربه در دولت و مجلس دارم، این رفتار را وهن می دانم و شایسته مردم و جمهوری اسلامی نیست که نماینده‌هایشان و سران قوه‌ها در تراز بالا از بلندگو با هم صحبت می‌کنند، نتیجه‌اش ناامیدی و قهر مردم و مشارکت پایین مردم است. 

   https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000428/nf00428336-2.jpeg

در شرایط فعلی، سازش هزینه بیشتری دارد یا مقاومت هزینه بیشتری دارد؟ قطع ارتباط با دنیا نه عاقلانه است و نه به صلاح مملکت ماست، عزت ما باید پایدار بماند، اینکه بتوانیم مذاکره کنیم سازش نیست، ما باید زیر نظر رهبری باشیم. تاریخ ایران را باید بر اساس بنای مقاومت بگذاریم، ما نباید به دلیل اینکه انگ سازش به ما بزنند پرده مذاکره را کنار نزنیم، ما نباید خودمان را تافته جدابافته از دیگران بدانیم. باید مذاکره باشد.
امروز جامعه ما به اصلاح ساختار نیاز دارد یا اصلاح کارگزار؟
نسل باید عوض شود. هیچ گاه قانون نگفته است همه باید تا آخر بمانند، کی گفته من نوعی باید همیشه نماینده باشم؟ من نوعی همیشه باید رئیس جمهور باشم؟ نسل اول انقلاب نمی‌تواند این اصلاح را اجرا کند، با نسل کهنه کشور اصلاح ساختار صورت نمی‌گیرد، هر دو باید همراه با هم تغییر کند.
در سال 1400 بودجه استان از 250 به 350 میلیارد تومان رسیده؟ چرا رشد منفی داشتیم؟
این عدد قطعاً غلط است، همه عزیزان دارند زحمت می‌کشند، تا من هستم نمی‌گذارم بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد کاهش پیدا کند. من تا 1 شب با آقای استاندار صحبت می‌کردیم، سازمان برنامه رفتم، خدمت معاونین بودیم، چند طرح به مشکل برخورده بود، چند طرح حساسیت داشتند، تغییراتی صورت گرفت مثلاً اینکه بودجه جاده بهبهان را بگذاریم روی تونل دیل، و تونل دیل بودجه اش بیشتر شود. آب چهار شهر کهگیلویه افزایش پیدا کند، سد تنگ سرخ و ...، را رصد کردیم، نمایندگان هم باید تلاش کنند. البته در اعتبارات استانی کمی کم دقتی شده. چیزی که می‌توانم بگویم اعتبارات استانی 415 میلیارد تومان است، افت اعتبار داریم، باید سهم نفت بیشتر می‌شد، درست است رشد داریم ولی اعتبار کاهش پیدا کرده. سهم ما در طرح‌های ملی کمی کم شده، ولی 570 میلیارد تومان عدد خوبی است، 415 میلیارد تومان هم اعتبار استانی است. سهم ما در این چند سال بالا رفت، 2/5 درصد کل اعتبارات عدد بالایی است ولی حق استان کهگیلویه و بویراحمد هم هست.
الان به عنوان یک فرد بودجه‌ای عرض می‌کنم، بیس بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد خوب شده و این میزان بودجه اصلاح شده است، بنده یکی از کسانی هستم که قربانی اصلاح بیس بودجه استان شدم، آقای تاجگردون اعمال نفوذ کرد، آقای تاجگردون برای شهر و استان خودش کار کرد و ... ضربه‌هایی خوردیم، همین صحبت‌هایی که می‌گویند تاجگردون دخالت کرده و...  ولی می‌گذاریم به حساب مظلومیت مردم استان کهگیلویه و بویراحمد. با این حال هیچ استان دیگری این میزان پروژه ملی ندارند. ولی گله دارم و نگرانم، نباید پروژه‌های ما تعطیل می‌شد، مدیران کل باید بیشتر تلاش کنند، انگیزه داشته باشند، هنوز دولت یکسال مستقر است، قرار نیست دنیا کن فیکون شود، جمهوری اسلامی پابرجا است، انتظار من از مدیران کل بیشتر  از اینها است، حضورشان را باید بیشتر کنند.
 تاجگردون در خصوص دوران دانشجویی و فعالیت‌های دانشجویی و سیاسی خود گفت: موقعی که ما دانشجو شدیم دوران جنگ بود. همین مسائل سیاسی بود ولی نه به این شدت و تفرق. اینکه شما باید برای داشتن انجمن اسلامی تأیید صلاحیت شوید، اینکه سخنرانی و مسائل دیگر را باید نهادی تأیید کند در دنیا مرسوم نیست و در ایران هم مرسوم نبوده. سالهای آخر دانشجویی چپ و راست ایجاد شد، ما چپ بودیم، ما دانشجوی حزب الهی بودیم، در کل دوره دانشجویی شورای مرکزی انجمن اسلامی بودم، سالهای آخر جامعه اسلامی تشکیل شد، ما چپ بودیم، عضو انجمن اسلامی بودیم و عده‌ای راستی و عضو جامعه اسلامی بودند. کمی هم دعوا و زد و خورد می‌شد. سخنرانی برگزار می‌کردیم. آن زمان ما انقلابی بودیم و کتک می‌خوردیم، الان به یکی از نماینده‌ها می‌گفتم شما انقلابی شده‌اند و کتک می‌زنید، ما آن زمان که انقلابی بودیم کتک می‌خوردیم.
کرسی‌های آزاداندیشی نباید با قید و بند باشد، جریانات سلیقه‌ای شده، دانشجوها هم وقتی ببینند اینطور است مأیوس می‌شوند. و دانشجوها دانشجو محافظه کار می‌شود. مصلحت اندیشی و ریاکاری که در خیلی از ماها شکل گرفته اگر در دانشجوها وجود داشته باشد خوب نیست.
همیشه سخنرانی و مناظره داشتیم ولی هیچوقت کدورت و زیرآب زنی‌های الان را آن زمان در میان چپ و راست نداشتیم. الان راستی‌های آن زمان دوستان صمیمی من هستند.
هم سویی و هم گرایی، نگاه توسعه و رو به جلو باید شکل بگیرد، امیدواریم این مسیر شکل بگیرد، ما هم فرزند این خاک هستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

مطلع
Iran, Islamic Republic of
بازم شروع کردی، بابا تو چه رویی داری ؟
Iran, Islamic Republic of
واقعا با اون پرونده ها با چه رویی در اجتماع حاضر می شود.
البته ایراد از کندی در محاکمه ایشان هست
انصافی
Iran, Islamic Republic of
باز هم غلامرضا تاجگردون
شما نهدتنها ناجی استان نبودید بلکه جناب تاج شما برای خود و بستگانت بودی. بیچاره مردم ساده دل
همشهری
Iran, Islamic Republic of
در مورد لایو آقای تاجگردون نکات زیر حاءضاهمیت است
۱- از طرفی گفت که استاندار مدتی در تماس و ساعتها صحبت کردیم. یعنی استاندار با ایشون که هیچ مسیولیتی نداره هماهنگ هست.
۲- استاندار و مدیران کل و مسولین استان و شهرستان را به کمک کاری و عدم پیگیری متهم کرد یعنی چون خودش نیست اینا عرضه ندارند. باید دید چه واکنشی نشون میدن و چطوری از حیثیت کاری خودشون دفاع میکنن.
۳- برای تعریف از خودش گفت که سهم استان ما رشد کرد و ۲ و دهم درصد بودجه را داشتیم. در بودجه ۱۴۰۰ اتفاقا ۲ و ۲۹ درصد شده و افزایش یافته یعنی هم ادعاهای رسانه های اجاره ای را رد کرد و هم ناخواسته گفت که نبودش نه تنها تاثیری روی کاهش سهم استان نداشت بلکه نبودش به نفع استان شده و سهم استان افزایش یافته.
۴- مجلس و گروه بررسی کننده بودجه را به ضعف محکوم می کرد در حالیکه اتفاقا اعضای اصلی کمیسیون همان افراد دور قبل هستند از جملا حاجی بابایی، حاج دلیگانی، مفتح، و و و
۵- در مقایسه دانشجویان قدیم و جدید در مورد خودش گفت آن موقع من حزب الهی بودم! یعنی الان دیگه حزب الهی نیست. پس چه حزبیست؟
شیرخان
Iran, Islamic Republic of
.این آقا چکاره است که میخواد نیذاره بودجه کم بشه .
.
Iran, Islamic Republic of
ههه تا زاکانی هست سر لو وش نیکنی
برزو
Iran, Islamic Republic of
زاکانی وقتی پرونده اختلاس شهرداری تهران را نتوانست پیگیری کند ومورد هجمه قرار گرفت ( در مناظره تاجزاده ) دیگه خاموش شد!!! خاموش خاموش !!!!!!!!!!!!
البته ماموریت همسر دوست خوبش کریمی را عملی کرد
Iran, Islamic Republic of
دیگه این مردم کاملا می شناسند ..
Iran, Islamic Republic of
سلام وعرض ادب خدمت مردم غیوروهمیشه درصحنه هاازجنگ تاصحنه انتخابات که برخی اذعان دارندتامن هستم من تعیین میکنم کی حق خضور درانتخایات دارد!!!!بسیارتاسف باراست چنین نگرش هاوتفکرات فئودالیته که ارزشی برای آرای مردم قایل نیستن دانایی زده اندوخویش روعقل کل دزصورتی دو دور مردم رو باعنوان دکتر ومدرکی از خویش ارائه ندادند جنابتان بفرماییدآن همه از بودجه میفرمایید درلین باره چه سمتی دارین که میفرمایید باز تامن هستم بودجه روکسی نمتونه کم کنه ویاشایداضاف!!!!!شمابفرماییداون همه بودجه که به پتروشیمی اختصاص دادین به کجارسید؟؟؟؟ البته شفاف بقیش بماند از دادن وامهای میلیاردی به افرادخاص خویش!!
Iran, Islamic Republic of
تمام شدی خیلی کلاس نذارید
رئیس
Iran, Islamic Republic of
شما فعلا به خاطر رانتهایی باید جواب پس بدی
Iran, Islamic Republic of
خدایی چطوری روت میشه باز حرف بزنی؟؟ بوجه استان درصددبیتری از سال قبل هست
چرا میخوای بگی تو همه کاره ای؟؟ بابا اگه تو کاره ای بودی خو نمینداختنت بیرون
واقعا ....
Iran, Islamic Republic of
تو خوت عامل بدبختی استانی بعد ایخی بودجه استان محافظتش کنی؟
مردم با چ زبونی وت بفهمونن ک بجاشو تصمیم نگری و به تو ربطی نیاره؟؟؟؟؟
برنامه بودجه استان
Iran, Islamic Republic of
دوستان از روی غرض و عصبانیت و سطحی نگری صحبت میکنند
بپذیرید که آقای تاجگردون غنیمت بزرگی برای بودجه بودند و حالا در این دولت هم هستند
مطمئن باشید اگه پیگیری نکنند امسال تخصیص 50 درصدی هم نصیب استان کهکیلویه و بویراحمد نخواهد شد
در حالت عصبانی کامنت ننویسید
باوی
Iran, Islamic Republic of
تا اسم تاجگردون باشه همه کار میتونی بکنه نشستی توخونت فقط میگید فکر میکنی باباتون میره بودجه درست میکنه همه کاره این مرد بزرگ فکر کردی حسینی بلد بودجه با چه نوشته میشه..
رضا
Iran, Islamic Republic of
بابا جمش کن
دو کلمه حرف حق
Iran, Islamic Republic of
/ مصیبت بزرگی بود برای کشور و برای استان در ترویج منفعت طلبی و فرصت طلبی و تبعیض و رات خواری.
خداوند بر توفیقات بزرگمردانی چون دکتر زاکانی و شیر زنانی چون صبا آذرپیک بیفزاید.
خانم دکتر
Iran, Islamic Republic of
حرف های سنگین و سوزاننده ای زدی خیلی خیلی ها ایپکن هر چند انشالله که از این خانواده کسیشون رنگ مجلس رو نبینن. درود بر زین الزاده بهترین گزینه و سالم ترین فرد
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
خدا وکیلی از آقای تاجگردون بپرسید که چه کاره است و چه ربطی دارد در زمان خودش محرومیت استان بیشتر شد و فقط به فکر خودش و فامیلش بود و برای همیشه حذف شد بنازم به همت مردان غیور و انقلابی مجلس که با حذف تاجگردون کاری انقلابی انجام دادند.
Iran, Islamic Republic of
اگر در ان زمان بودجه ای میاوردی برای پیمانکاران بود و خودت ....
مهراب
United States
جناب تاجگردون..
همین که همگان میدانند در مجلس که به ناحق حق مردم منطقه را نادیده گرفتند و ما را از نعمت شما محروم کردند کافیست...مخالفان شما از خفته بودن شما هم ترس دارند هر چند که در رویایویی با حضرتعالی دین خدا و قسم خدا را زیر پا میگذارند و بازهم شکست میخورند.
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
خوشم ازش میاد در زمان نمایندگی پاشو دانشگاه نمیذاشت که رودرو با دانشجو صحبت کنه حالا به خاطر روز دانشجو لایو اقتصادی میگیره...
خودت بهتر از همه میدونی که هیچ کاره ای پس گول خودت و مردم نزن...
بشین تو اتاقت و اگر بلدی کلاس مجازی برگزار کن جناب...
حبیب
Iran, Islamic Republic of
خخخخخخ
Iran, Islamic Republic of
مخالفین جناب تاجگردون واقعا براتون متاسفم.
نقد که هیچ حتی تخریب را هم بلد نیستید.
من نه باشتی هستم و نه گچسارانی ونه دوستدار تاجگردون.
سعید
Iran, Islamic Republic of
میتونی بشی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه اینستاگرام
دست بردار برادر
Iran, Islamic Republic of
عشق فقط تاج گردون
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
روت برم . چقد پوست کلفتی
روزبه
Iran, Islamic Republic of
بنده خدا شبها خواب بودجه میبینه.. بذارین حداقل دلخوش به این خوابها باشه
خان
Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر شما اقای اسحاق پاکدل گل گفتی واقعا حرف حقو زدی دمت گرم
یاسوجی
Iran, Islamic Republic of
سوپرمن کی بودی تو
حکم «سحر تبر» اعلام شد

حکم «سحر تبر» اعلام شد

فاطمه خویشوند معروف به «سحر تبر» از صدور حکم محکومیت ده سال حبس خود خبر داد و گفت که ...
خانم رهنما، معذرت خواهي کن! / دلجویی فريبرز عرب‌نيا از قوم لر

خانم رهنما، معذرت خواهي کن! / دلجویی فريبرز عرب‌نيا از قوم لر

با تمام وجود از همه‌ي شيرزنان و غيورمردانِ لر دل‌جويي کرده، از آنان و تمام اقوام و فرهنگ‌هاي ...
معاونان دادگاهی / مولاوردی: كل اين پرونده سياسي است

معاونان دادگاهی / مولاوردی: كل اين پرونده سياسي است

روز گذشته یکی از اعضای سابق هیئت دولت مجرم شناخته شد و معاون رئیس جمهور هم برای ادای ...
فایل های مرتبط
1