کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در جلسه ستاد کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

( فیلم ) آخرین آمار کرونا در کهگیلویه و بویراحمد / باشت در صدر شیوع بیماری / پوشش معنادار یک مدیر

13 آذر 1399 ساعت 22:24

ستاد کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست حسین کلانتری استاندار این استان در ساختمان دولت برگزار شد، اعتراض‌های رئیس اتاق اصناف استان کهگیلویه و بویراحمد و پاسخ استاندار به آن نیز از مهمترین مطالب مطرح شده در این نشست بود.


ستاد کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست حسین کلانتری استاندار این استان در ساختمان دولت برگزار شد، اعتراض‌های رئیس اتاق اصناف استان کهگیلویه و بویراحمد و پاسخ استاندار به آن نیز از مهمترین مطالب مطرح شده در این نشست بود.
به گزارش کبنا، عصر امروز ( پنجشنبه 13 آذر ماه 99) جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست حسین کلانتری استاندار این استان برگزار شد، پرویز یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی به تشریح آخرین وضعیت کرونا در کهگیلویه و بویراحمد پرداخت و اظهار داشت: بهبود نسبی اوضاع کرونایی در استان کهگیلویه و بویراحمد حاصل شده است.
وی افزود: ترخیصی‌ها نسبت به بسترهای‌ها افزایش یافته است.
یزدان پناه در ادامه به برخی اقدامات دیگر از جمله تهیه اکسیژن ساز اشاره کرد و در خصوص پرداخت نامنظم حقوق برخی کادر درمانی که اعتراضاتی هم داشته‌اند، توضیحاتی داد.
   

فیلم ) آخرین آمار کرونا در کهگیلویه و بویراحمد از زبان پرویز یزدان پناه

رعایت 96 درصدی محدودیت‌ها در کهگیلویه و بویراحمد / پلمب 154 واحد متخلف
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد از رعایت 96 درصدی محدودیت‌ها در استان خبر داد.
محمد مهدی بانشی با اشاره به تعداد بازدید‌ها از صنوف و اماکن در استان و نوع برخوردها با متخلفین در محدودیت‌های کرونایی اظهار کرد: رعایت پروتکل‌ها در اصناف استان اکنون به 90 درصد رسیده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه داد: در هفته‌ای که سپری شد تعداد 2 هزار و 170 بازدید داشتیم که منجر به 154 مورد پلمب شد.
وی در ادامه با اشاره به تشکیل تیم‌های طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در همه نقاط استان گفت: به جز یک شهرستان در همه شهرستان‌های استان تیم‌ها آماده هستنند همچنین یکی از مشکلاتی که باید برطرف شود کارت اعضا بوده و باید برای تیم‌ها کاور مورد نیاز تهیه و تامین شود.
این مسوول به رعایت محدودیت‌های ترافیکی و ترددها هم در استان اشاره کرد که 96 درصد رعایت شده است.
 فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه به اقدامات گسترده در مدت 12 روز اخیر در حوزه انتظامی و راهنمایی و رانندگی و پلیس راه اشاره کرد و گفت: در طول این مدت شاهد همکاری مردم بودیم.
   
توضیحات فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد در باره محدودیت‌های کرونایی

مصطفایی از اقدامات بازدارنده‌‌ای گفت که برای متخلفان اجرا شده که در قالب اعمال قانون «جریمه» صورت گرفته؛ به گفته سردار مصطفایی در این مدت میران تردد جاده‌ای به 678 هزار مورد رسیده که کاهش محسوسی بوده وی همچنین به تعداد تذکر لسانی، تعداد برگشت خودروها، تعداد جریمه‌های 200، 500 و یک میلیون تومانی هم اشاره کرد.
به گزارش کبنا، اما در ادامه این نشست وقتی علی ارشدی رئیس اتاق اصناف کهگیلویه و بویراحمد از تهدید خودش توسط بازاریان گفت و اظهار داشت که یکی از مدیران از من پرسید، این چه پوششی  است که داری؟ به شوخی به او گفتم، برای اینکه شناخته نشوم. صدای خورد شدن استخوان‌های بازاریان شنیده می‌شود، آنها معترض هستند؟  چک‌های برگشتی و اجناس روی دست مانده و فاسد شده موجب ورشکسته شدن اصناف شده است. پوشاکی که برای ایام عید تدارک دیده بودند روی دستشان ماند و اکنون هم لباس‌هایی که برای زمستان تدارک دیده شده همان بلای پوشاک عید بر سرش آمد. نباید تصمیمات ستاد ملی را برای کل شهرستان‌ها در نظر گرفت، بین شهرستان بویراحمد و شهرستان‌ها و شهرهای بزرگ تفاوت است. برخی تصمیمات مختص به شهرهای بزرگ است. متأسفانه تصمیماتی را که برای شهرهای بزرگ می‌گیرند، نباید در شهرستان بویراحمد پیاده شود. باید تعطیل‌ها بر اساس برنامه ریزی مدون و کارشناسی شده باشد. نباید یک مرتبه صنوف را وادار به تعطیلی کنیم که اقلام و کالاهای مصرفی روی دست آنها بماند. و یا کالاهای آنها به فروش نرسد. حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد پاسخ او را داد و گفت: وقتی مسئول، خبرنگار و یا مدیری حرف می‌زند، باید شرایط کشور را درک کند. مگر فقط تنها مرکز استانی که بازارش تعطیل است، شهرستان بویراحمد است. شاید هنوز نمی‌دانید که اوضاع کشور بحرانی است آیا موقع حرف زدن شرایط کشور را هم می‌سنجید؟
وی ادامه داد: این که می‌گویید فقط در استان ما بعضی صنوف تعطیل هستند و در بقیه جاها تعطیل نیست، حرفی است که خیلی‌ها می‌زنند و موضوعیت ندارد، طبق قانون آن‌هایی که باید تعطیل کنند در همه جای کشور و استان ملزم به تعطیلی هستند. ستاد استانی کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد این اختیار قانونی را ندارد که بر خلاف نظر ستاد ملی کاری انجام بدهد. تعطیلی بازار شهرستان‌های قرمز نظر ستاد ملی است. همه ملزم به رعایت تصمیمات ستاد کرونا هستیم. همه باید تلاش کنیم تا از این وضعیت عبور و از این بحران خروج کنیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: تصمیمات برای خروج از بحران شیوع  ویروس است و از سر اضطرار اوضاع چنین شده تا بحران مرگ و میر شدیدتر نشود نمی‌توان اجازه داد روزانه 50 نفر را به دلیل بیماری کرونا تشییع جنازه کنند بنابراین جان مردم بیش از باز بودن واحدهای صنفی برای ما مسوولان و البته خود مردم ارزش دارد.
 می‌دانم که حرف‌های شما [ارشدی] هم از سر دلسوزی بوده اما اگر بخواهیم رعایت نکنیم باید روزانه 40 تا 50 جنازه کرونایی در استان تشییع شود که هیچ شخصی راضی به این امر نیست. ما هم دوست نداریم که به بازاریان فشار بیاید. در برخی از کشورها محدودیت‌های سختگیرانه تری را در دستور کار دارند که در کشور و استان ما هم به خاطر سلامت مردم تصمیم به اعمال محدودیت‌ها شد.


کد مطلب: 428190

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/428190/فیلم-آخرین-آمار-کرونا-کهگیلویه-بویراحمد-باشت-صدر-شیوع-بیماری-پوشش-معنادار-یک-مدیر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1