کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سخنگوی وزارت بهداشت خبر داد؛

جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا در ایران (چهارشنبه، 12 آذرماه 99)

12 آذر 1399 ساعت 14:19

سخنگوی وزارت بهداشت آخرین موارد شناسایی و فوتی ناشی از کووید۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته را اعلام کرد و گفت: ۵۸۲۸ تن در مراکز درمانی و در وضعیت شدید این بیماری به سر می برند.


سخنگوی وزارت بهداشت آخرین موارد شناسایی و فوتی ناشی از کووید۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته را اعلام کرد و گفت: ۵۸۲۸ تن در مراکز درمانی و در وضعیت شدید این بیماری به سر می برند.
به گزارش کبنا به نقل از ایسنا، دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۱۲ آذر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۶۲۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۲۴۶ نفر از آنها بستری شدند.
آخرین آمار کرونا ؛ فوت ۳۶۲ بیمار کرونای دیگر
وی ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۹۸۹ هزار و ۵۷۲ نفر رسید.
وی گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۶۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۴۸ هزار و ۹۹۰ نفر رسید.
لاری ادامه داد: خوشبختانه تا کنون ۶۸۸ هزار و ۵۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.
به گفته وی، ۵۸۲۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

راه های پیشگیری از کرونا و جلوگیری از شیوع آن - سفر و گردشگری

بنابر اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، تا کنون ۶ میلیون و ۲۱۲ هزار و ۶۹۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
وی همچنین گفت: در حال حاضر ۶۴ شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۷۸ شهرستان نارنجی و ۱۰۶ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.
آخرین آمار کرونا ؛ فوت ۳۶۲ بیمار کرونای دیگر با اعمال محدودیت‌های کرونایی، روند تعداد قربانیان بیماری کرونا از هفته گذشته رو به کاهش است و تعداد فوتی‌های امروز در مقایسه با روز سه شنبه 20 نفر کاهش یافته است.
 
توصیه‌های چشم پزشکی و کرونا
خانم لاری با بیان اینکه ویروس کرونا می‌تواند از طریق چشم وارد بدن شود، گفت: این ویروس پس از عطسه یا سرفه به صورت ذرات شناور از طریق هوا یا از طریق تماس دست آلوده به چشم وارد بدن می‌شود و فرد را مبتلا می‌کند پس از هرگونه تماس دست به چشم خودداری کنید.
 سخنگوی وزارت بهداشت افزود: قبل و بعد از هرکونه خارش و مالیدن چشم، تنظیم جای عینک روی صورت، چکاندن قطره روی چشم، استعمال پماد چشمی و یا گذاشتن و برداشتن لنز دست‌ها به خوبی با آب و صابون بشویید و اگر تا کنون لنز نداشته‌اید از تهیه آن تا بعد از پایان کرونا خودداری کنید.
 دکتر لاری ادامه داد: در دوران شیوع بیماری کووید 19 موارد ضروری مراجعه به چشم پزشکی را به تأخیر نیندازید و در صورت مراقبت از بیمار کرونا و مراجعه به مراکز درمانی علاوه بر استفاده از ماسک، از محافظ صورت هم استفاده کنید.


کد مطلب: 428140

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/428140/جدیدترین-آمار-مبتلایان-کرونا-ایران-چهارشنبه-12-آذرماه-99

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1