کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در دیدار سردار حکمتیان رئیس ستاد عتبات و عالیات با نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

رتبه آخر کهگیلویه و بویراحمد در ساخت عتبات و عالیات / ساخت باب المهدی در یاسوج

11 آذر 1399 ساعت 19:46

سردار حسن حکمتیان رئیس ستاد عتبات عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد با آیت‌الله سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان دیدار کرد و در خصوص آخرین وضعیت این ستاد و نحوه و چگونگی و مکان ساخت باب المهدی (عج) یکی از درب‌های حرم امام حسن عسکری در شهر سامرا که وظیفه ساخت آن بر عهده استان کهگیلویه و بویراحمد است گزارشی ارائه کرد.


سردار حسن حکمتیان رئیس ستاد عتبات عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد با آیت‌الله سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان دیدار کرد و در خصوص آخرین وضعیت این ستاد و نحوه و چگونگی و مکان ساخت باب المهدی (عج) یکی از درب‌های حرم امام حسن عسکری در شهر سامرا که وظیفه ساخت آن بر عهده استان کهگیلویه و بویراحمد است گزارشی ارائه کرد.
 
به گزارش کبنا، در این دیدار آیت الله حسینی با اشاره به وظیفه و رسالت سنگین ستاد عتبات عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد و با قدردانی از اقدام سردار حکمتیان جهت راه اندازی نمایندگی ستاد در شهرها و بخش‌های مختلف استان ظرف مدت کوتاه اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد استانی 100 درصد شیعه است که انتظار می‌رود در حوزه عتبات عالیات همکاری مردم و مسوولان و تعامل آن‌ها جهت ارتقای رتبه استان بیشتر شود.
 
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه خوشبختانه عنایت ائمه معصومین بوده که وظیفه ساخت باب المهدی (عج) در شهر سامرا بر عهده استان کهگیلویه و بویراحمد گذاشته شده است افزود: مردم استان کهگیلویه و بویراحمد عاشق اهل بیت هستند و اگر نقصی بوده و هست به دلیل اطلاع رسانی و عدم ارتباط با مردم است که باید با توده مردم عاشق اهل بیت در این خصوص بیشتر ارتباط برقرار کرد.
 وی با بیان اینکه پیشینه استان کهگیلویه و بویراحمد نشان می‌دهد که قدما و گذشتگان همواره عاشق اهل بیت بوده و از هر کمکی دریغ نکرده‌اند افزود: اکنون نیز مردم ما برای ائمه سر و جان می‌دهند به شرطی که آن‌ها را پای کار بیاوریم.
 نماینده مقام معظم رهبری در استان با بیان اینکه خیرین و نیکوکاران زیادی در استان داریم که باید از ظرفیت آن‌ها برای این کار بزرگ استفاده کنیم خاطرنشان کرد: ائمه جمعه و جماعات و مبلغین باید برای انجام این کار بزرگ و ارزشمند و معنوی پای کار بیایند تا بتوانیم با ساخت این اثر معنوی و ماندگار آبروی استان را در میان سایر استان‌ها حفظ کنیم.

   https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000428/nf00428117-2.jpg

 در این نشست سردار حسن حکمتیان رئیس ستاد عتبات عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد با قدردانی از اقدامات انجام شده توسط مدیریت سابق این ستاد با بیان اینکه استان به مانند سایر استان‌ها تعهداتی در قبال عتبات عالیات در عراق و و سوریه دارد اظهار کرد: یکی از اولین اقداماتی که انجام شد ایجاد نمایندگی ستاد عتبات عالیات در شهرها و بخش‌های مختلف استان بود که در این بین ائمه جمعه و سپاه و فرمانداران نقش محوری دارند.
 وی با بیان اینکه در شهرستان‌ها و بخش‌های استان اکنون هر سه عنصر اصلی تشکیل دهنده ستاد عتبات عالیات اعم از امام جمعه و سپاه و فرمانداران حضور دارند و امیدواریم که ستاد به اهداف خود و توقعاتی که از مناطق مختلف استان دارد دست یابد.
 سردار حکمتیان در ادامه به 4 مأموریت ستاد عتبات عالیات اشاره کرد و کرد: مهم‌ترین مأموریت برگزاری راهپیمایی اربعین است و همچنین اعزام به عتبات و بازسازی و دست آخر موضوع مواکب از ماموریت‌های چهارگانه ستاد به شمار می‌رود.
این مسوول با اشاره به این که همه استان‌ها بخشی از ساخت و ساز عتبات عالیات را بر عهده دارند و وظیفه‌ای است که بر عهده آن‌ها گذاشته شده افزود: بر همین اساس وظیفه ساخت باب المهدی (عج) در حرم مطهر امام حسن عسکری (ع) در شهر سامرا طبق قراردادی که به امضا رسیده بر عهده استان کهگیلویه و بویراحمد است.
 وی با بیان اینکه از تاریخ 25 آبان باید وارد فاز اجرایی شویم افزود: نشستی که اکنون با نماینده ولی‌فقیه برگزار کرده‌ایم در راستای مکان‌یابی ساخت باب‌المهدی در استان است که باید جهت حضور و حاجات مردم و همچنین ادای نذور محیطی مناسب برای کارگاه ساخت در نظر گرفته شود.
 حکمتیان با اشاره به ایجاد اتاقکی شیشه‌ای برای ساخت این درب در مکانی مناسب گفت: باید همه جوانب برای ساخت باب المهدی (عج) از جمله دسترسی آسان و سهل‌الوصول مردم جهت ادای نذورات در نظر گرفته شود و امیدواریم که استان ما از این امتحان بزرگ سربلند بیرون آید.
 سردار حکمتیان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران 64 پروژه در کشورهای عراق و سوریه در دست اقدام دارد و هر استانی مسوول یکی از این کارها به شمار می‌رود افزود: برآورد ما این است که برای ساخت این درب 4 میلیارد تومان نیاز است و اگر هر کهگیلویه و بویراحمدی در طول یک سال تنها 5 هزار تومان کمک کند سهمیه مردم در ساخت این درب ادا خواهد شد.
وی با ابراز تأسف از این که در راه ساخت و ساز در عتبات عالیات و مشارکت استان رتبه 32 از بین همه استان‌ها مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد است، افزود: وقتی در نشست‌های مرکز همه استان‌ها گزارشی را تحت عنوان گزارش کار استان‌ها ارائه می‌دهند وضعیت استان ما به هیچ وجه جالب نیست و با استان رده قبل از خود هم فاصله بسیار زیادی داریم.
این مسوول با تاکید بر این که باید با اقدام بهتر نوع نگاه به استان کهگیلویه و بویراحمد تغییر کند افزود: به عنوان مسوول ستاد عتبات عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد در چنین جلساتی که منجر به ارائه گزارش می‌شود باید دست پر داشته باشیم و به همین جهت از مردم و خیرین و نیکوکاران انتظار داریم در حد توان خود ولو کمترین کمک در امر ساخت عتبات عالیات مشارکت بهتر از گذشته داشته باشند.
حکمتیان با اشاره به این که مردم استان ما صد درصد شیعه هستند و نمی‌توان گفت که تنها به دلیل محرومیت و فقر چنین رتبه‌ای داریم افزود: شاید یکی از دلایل نوع ارتباطی است که با مردم برقرار کرده‌ایم در صورتی که همین چند روز قبل به صورت نظرسنجی با عده‌ای تماس برقرار کردیم که با تفهیم موضوع در تنها دو مورد کمک 200 میلیون تومانی وعده داده شد.


کد مطلب: 428117

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/428117/رتبه-آخر-کهگیلویه-بویراحمد-ساخت-عتبات-عالیات-باب-المهدی-یاسوج

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1