کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

سرقت 176 میلیاردی از لوله‌های نفت گچساران ( + جزئیات کامل )

11 آذر 1399 ساعت 18:38

با انجام تحقیقات توسط گروه بازرسی مستقر در شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران مشخص شد مقدار ۵۴۰۰ متر لوله انتقال نفت سبک به همراه تکیه گاه‌ها در ناحیه صنعتی این شرکت با برآورد قیمتی بیش از ۱۷۶ میلیارد ریال به سرقت رفته است.


در سایه سهل‌انگاری شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، حدود 5 کیلومتر از خط لوله انتقال نفت از بی‌بی حکیمه به گوره توسط سارقان دزدیده شده است. رسانه‌های کشوری میزان خسارت وارده را بالای 50 میلیارد تومان برآورد کرده است، و اطلاعات پایگاه خبری کبنانیوز میزان خسارت وارده را 176 میلیارد ریال عنوان می‌کند.

به گزارش کبنا، رسانه‌های کشور نوشته‌اند، حدود 5 کیلومتر از خط لوله انتقال نفت از بی‌بی حکیمه به گوره توسط سارقین دزدیده شده است.
این خط لوله 8 اینچی به دلیل کاهش تکلیفی تولید نفت در میادین نفتی به مدت دو سال خالی بوده و در این بازه زمانی بخشی از آن به طول 5 کیلومتر مورد سرقت قرار گرفته است. برآوردها حاکی از آن است که میزان خسارت وارده بالای 50 میلیارد تومان است.
نکته جالب توجه اینکه این سرقت به مرور زمان در طول بازه زمانی دو ساله صورت گرفته است و در این مدت ظاهراً شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به عنوان متولی اصلی خطوط لوله انتقال نفت، بازرسی دوره‌ای از خط لوله بی‌بی حکیمه به گوره را متوقف کرده است. به گفته منابع اگاه، شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب بعد از سرقت 5 کیلومتر از این خط لوله در طی دو سال گذشته، تازه دو هفته پیش از این موضوع مطلع شده است.

سهل انگاری عوامل حراستی و بازرسی خط لوله نفت
منابع آگاه همچنین به کبنا گفته‌اند: سازمان بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد به این موضوع ورود کرده و با تشکیل پرونده با عنوان «بررسی سرقت لوله‌های نفتی در شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران» سهل انگاری حراست خطوط لوله این شرکت محرز شده است.
بنا بر اطلاعات به دست آمده، با انجام تحقیقات توسط گروه بازرسی مستقر در شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران مشخص شد مقدار ۵۴۰۰ متر لوله انتقال نفت سبک به همراه تکیه گاه‌ها در ناحیه صنعتی این شرکت با برآورد قیمتی بیش از ۱۷۶ میلیارد ریال به سرقت رفته است.
 بر اساس این گزارش، با اخذ توضیح از ۲۶ نفر نیروی کارکنان اداره حراست، عملیات و بازرسی خطوط لوله این شرکت و بررسی مستندات و تجزیه تحلیل نقشه‌های توپوگرافی، هوایی و نقشه‌های ترسیمی اداره کل حراست مصوبه وزارت نفت مشخص شد، عوامل حراستی و بازرسی این خط لوله مرتکب سهل انگاری شدهاند.


کد مطلب: 428116

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/428116/سرقت-176-میلیاردی-لوله-های-نفت-گچساران-جزئیات-کامل

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1