تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۰۲
کد مطلب : ۴۲۸۱۱۵
یادداشت خدیجه ثنائیان زاده

مدرس؛نماینده دیروز؛نیازامروز

۰
مدرس؛نماینده دیروز؛نیازامروز
کبنا ؛دهم آذر شهادت آیت الله مدرس ( نماینده دیروز _ الگوی امروز)
 
«خداوند دو چیز را به من نداد یکی ترس و دیگری طمع، هرکس با مصالح ملی و امور مذهبی همراه باشد، من هم با او همراهم»
مجلس مهم ترین رکن اساسی دموکراسی و جامعه مدنی و مهم ترین پل ارتباطی قانونی مردم با حکومت اسلامی، تبلور اراده ملت ، بزرگترین امید و پناهگاه مردم ، عصاره زحمت های طاقت فرسای مردمی مقاوم و چکیده خون هزاران شهیدان می باشد که برای برافراشته بودن پرچم ایران اسلامی رشادت ها و فداکاری کرده اند، تطبیق نامگذاری مجلس در روز دهم آذر با سالروز شهادت سیاستمدار و مبارز روحانی (آیت الله مدرس) است که توانست با پیوند دین و سیاست ، درایت و شجاعتی کم‌نظیر در مقابل استبداد در دوره خفقان قدرت خود را به اجرا بگذارد ، نماینده ای انقلابی که امروزه می بایست الگوی همه نمایندگان در مجلس شورای اسلامی باشد.
«غرض اصلی ما جامعه ای است که یک قسمت بزرگ دنیا در آن جامعه شرکت دارد و آن اسلام است. ما خیلی همبستگی اسلامی خود را از دست دادیم، بالاخره باید بیدار شده هوشیار شویم و جامعه خودمان را حفظ کنیم»
مجلس تجلی گاه زنده و عینی روح جمعی با نشانه هایی همچون اندیشه، آگاهی، رشد، انتخاب، اراده، بیان، عمل و قدرت تصمیم گیری هرجامعه و متشکل از نمایندگانی است که مردم با انتخاب خود در واقع اعتقاد، ایمان، صداقت، تقوا و کاردانی آنها را نیز مورد تأیید قرار داده اند تا در جایگاه قانونگذاری از حقوق ملت به دفاع بپردازند و خود را در برابر سرنوشت مردم مسئول بدانند.
به راستی که فردا از آن ماست؛ همانا که سرنوشت باغ را باغبان آن رقم می زند، سرنوشت باغ ملت در دست های بهارانه نمایندگان مجلس می باشد، بنابراین زلالی اندیشه ، صداقت رفتار به همراه فقاحت و سیاست نمایندگان زمینه بالندگی را فراهم می کند که می توانند با تلاش شبانه روزی زمینه بهاری شدن و آبادانی مام میهن ایران عزیزمان را فراهم می کنند . بنابراین نمایندگان باید به نقش خطیر خود در ترسیم سرنوشت مردم و جامعه اسلامی آگاه باشند و از این مقام حراست و نگهبانی کنند، تا مورد سوء استفاده بیگانگان واقع نشود. مجلس شورای اسلامی دو کار ويژه و بنيادين دارد : قانون گذاری و نظارت بر ساختار قدرت و نمایندگان هم در سطح کلان می توانند در تصمیم گیری و برنامه ریزی بودجه نقش داشته باشند و هم در سطح منطقه ای و محدوده نمایندگی خود با دلسوزی به بهترین شکل ایفای نقش کنند . ضمن گرامیداشت روز مجلس، از موکلین امت خواهان تلاش و پیگیری صادقانه در راستای رفع محرومیت و دغدغه های مردم هستیم.
________________________
خدیجه ثنائیان زاده
دکتری روابط بین الملل
نام شما

آدرس ايميل شما

بار تعطیلات بر دوش اقتصاد

بار تعطیلات بر دوش اقتصاد

با شروع ویروس کرونا مسائل متعددی گریبانگیر زندگی روزمره مردم شده، مشکلات اقتصادی و معیشتی ...
«بايا» نيامده پول می‌خواهد!

«بايا» نيامده پول می‌خواهد!

بايا، شبکه فروش کالا و خدمات است، ده‌ها نمونه ديگر آن در کشور درحال فعاليت هستند. اين ...
فقدان پارلمان ( به قلم محسن خرامین )

فقدان پارلمان ( به قلم محسن خرامین )

سال‌هاست کارکرد اصلی مجلس دخالت در برخی انتصابات مدیریتی است که این انتصابات برای نمایندگان ...
1