کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نقطه قوت و ضعف تاریخی نمایندگان ادوار کهگیلویه و بویراحمد در مجلس؛

جیب شخصی

11 آذر 1399 ساعت 0:02

نمایندگان مجلس در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکنون خدمات بسیاری داشته‌اند و هر کدام فارغ از جناج و خط و و ربط سیاسی برای توسعه کهگیلویه و بویراحمد اقداماتی انجام داده‌اند که باید از همه آنها قدردانی کرد و البته یاد مرحوم محمدعلی نبی‌زاده نماینده فقید شهرستان‌های گچساران و باشت را نیز گرامی بداریم.


داریوش بهنیا فعال رسانه‌ای در استان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت 10 آذر روز مجلس در یادداشتی با اشاره به نقش نمایندگان مجلس در استان کهگیلویه و بویراحمد از ابتدای شکل گیری مجلس اول تا امروز در امورات کشوری، استانی و شهرستانی آورده است: نمایندگان مجلس در استان کهگیلویه و بویراحمد به مانند همه نمایندگان ادوار نقاط ضعف و قوتی داشته‌اند که در این وجیزه به صورت مصداقی دنبال بیان این ضعف و قوت‌ها نیستیم.
 نمایندگان مجلس در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکنون خدمات بسیاری داشته‌اند و هر کدام فارغ از جناج و خط و و ربط سیاسی برای توسعه کهگیلویه و بویراحمد اقداماتی انجام داده‌اند که باید از همه آنها قدردانی کرد و البته یاد مرحوم محمدعلی نبی‌زاده نماینده فقید شهرستان‌های گچساران و باشت را نیز گرامی بداریم.
 میانگین اقدامات و نقاط قوت نمایندگان مجلس در استان را که فاکتور بگیریم و به صورت خلاصه اهم آن را بیان کنیم می‌توان به چانه زنی در حد بالا و یا شاید اعلای آنها اشاره کرد که از این حیث نمایندگان استان ما در پارلمان در همه ادوار زبانزد بوده‌اند.
 پی گیری مشکلات منطقه‌ای خواه به دلیل تبلیغاتی و خواه در راه رضای خدا و مردم از جمله کارهای پسنیده‌ای است که نمایندگان مردم استان همواره به آن قائل بوده‌اند.
نگارنده در یک مورد خوب به یاد دارم در پروژه‌ای که مشترکا می‌بایست میان استان اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد ساخته شود میهمانان اصفهانی به صراحت از قدرت بالای چانه زنی نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد سخن می‌گفتند و معتقد بودند کاری را که شروع کرده‌اند خیلی زود به پایان خواهند رساند لذا در این یک مورد که البته نقطه قوتی اساسی به شمار می‌رود نمایندگان استان تاکنون با قدرت عمل کرده‌اند.
 اما در سوی دیگر قضیه اگر بخواهیم به یک مورد مقابل نقطه قوت نمایندگان مردم استان در ادوار مختلف اشاره کنیم دخالت همه جانبه در امور مختلف است که گاه مرزی ما بین قوه مقننه و مجریه قائل نیستند.
 نمایندگان مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در همه ادوار به جز استثنائاتی در همه مسائل سرک کشیده‌اند و ناخواسته چندان قائل به تفکیک قوا نبوده‌اند که البته چنین موردی شدت و ضعف داشته و برخی نمایندگان در دوره‌های مختلف، استان را ملک شخصی خود تصور کرده‌اند.
 متاسفانه بدترین خصلتی که می‌توان در همه اداور فاکتور گرفت و به عنوان یک نقطه منفی در کارنامه قوه مقننه در استان لحاظ کرد این که خدمات نظام جمهوری اسلامی را گاها به نام خود نوشته و مصادره کرده و اگر راهی ساخته شده و یا درمانگاهی ایجاد گردیده و ورزشگاهی راه اندازی شده همه را از جیب شخصی خود پنداشته‌اند در حالی که چنین تفکری جفا به نظام جمهوری اسلامی و خدمات بی بدیل آن است.
 هر چند نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد از ابتدای مجلس اول تا امروز نقاط ضعف و قوت زیادی داشته‌اند اما به همین دو مورد اکتفا کرده و امید است که نمایندگان ادوار در همه مراحل کار و زندگی موفق و سربلند بوده و برای نمایندگان فعلی استان در مجلس آرزوی توقیق هر چه بیشتر خدمت به مردم داریم.


کد مطلب: 428091

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/428091/جیب-شخصی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1