کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد:

متقاضیان هیچ محدودیتی برای دریافت تسهیلات کرونایی ندارند

9 آذر 1399 ساعت 3:27

معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: ۴ هزار و ۹۲۱ نفر برای دریافت تسهیلات کرونایی در این استان در سامانه کارا ثبت نام کرده‌اند که میزان اشتغال حاصل از پرونده آن‌ها ۶ هزار و ۹۳۸ نفر است.


 تسهیلات کرونایی فرصت مناسبی بود که دولت برای حمایت از واحدهای تولیدی، مشاغل آسیب دیده و کارگران در نظر گرفت. در استان کهگیلویه و بویراحمد با کوشش مدیران این تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار گرفت. بطوریکه درخواست کنندگان بدون هیچ مشکلی می‌توانند، وام کرونایی دریافت کنند. متقاضیان تسهیلات کرونایی در صورتی که در فرایند دریافت این وام‌ها به مشکلی برخورد می‌کردند، مدیران شخصاً برای برداشتن موانع قدم پیش می‌گذاشتند، تا در این شرایط بد اقتصادی به کمک مشاغل آسیب دیده بیایند.
سید حشمت الله صمیمی دوست معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگاران به موضوع تسهیلات کرونایی اشاره کرد و اظهار داشت: هر فردی که متقاضی تسهیلات کرونایی بود، طبق ضوابط و قوانین این تسهیلات در اختیار او قرار می‌گرفت و حتی شخصاً اگر فردی در فرایند دریافت این تسهیلات با مشکلاتی روبرو می‌شدند، به بانک‌ها و مدیران مربوطه تذکرات لازم را می‌دادیم. 
وی افزود: این تسهیلات حق استان کهگیلویه و بویراحمد است و هیچ گونه کوتاهی در پرداخت آنها نباید صورت بگیرد و اگر فردی با مشکل مواجه شد، می‌تواند، تماس برقرار کند.
صمیمی‌دوست اضافه کرد: بانک‌ها موظف هستند که تسهیلات کرونایی را در راستای حمایت از مشاغل آسیب دیده پرداخت نمایند. بر اساس بخشنامه‌های جدید، تسهیلات کرونایی پا بر جا است و هر فرد متقاضی که پرونده تشکیل داده‌اند، می‌توانند با مراجعه به بانک این تسهیلات را دریافت نمایند.
معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: ۴ هزار و ۹۲۱ نفر برای دریافت تسهیلات کرونایی در این استان در سامانه کارا ثبت نام کرده‌اند که میزان اشتغال حاصل از پرونده آن‌ها ۶ هزار و ۹۳۸ نفر است.
  صمیمی‌دوست اضافه کرد: در پی شیوع بیماری کرونا در کشور تعداد زیادی از کسب و کارها خسارت دیدند و به منظور کمک به این واحدهای تولیدی این تسهیلات به استان اختصاص یافته است.
 وی افزود: دولت همواره حامی تولیدکنندگان است و بانک‌ها موظف شده‌اند نسبت به پرداخت این تسهیلات اقدام کنند تا مردم از این مزایا بهره مند شوند.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هم اینک از سوی معاونت اقتصادی ریاست جمهوری بخش نامه‌ای صادر شده که تمامی افرادی که در سامانه کارا ثبت نام کرده‌اند، هیچ مشکل و محدودیتی برای دریافت تسهیلاتشان ندارند.
 صمیمی ابراز داشت: تسهیلات درخواستی ۴ هزار و ۹۲۱ پرونده متقاضیان، ۶۷ میلیارد تومان بوده که تاکنون ۲ هزار و ۸۰۰ متقاضی موفق به دریافت این تسهیلات شده‌اند.
 وی تاکید کرد: اشتغال حاصل از این تعداد پرونده سه هزار و ۶۷۶ نفر بوده است.
 معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: تاکنون حدود ۳۰ میلیارد تومان به متقاضیان تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا پرداخت شده و نظام بانکی استان آمادگی پرداخت ۳۷ میلیارد تومان دیگر را داراست.
 وی بیان کرد: به بیان دیگر ۴۴ درصد از مجموع تسهیلات درخواستی پرونده‌های افراد متقاضی پرداخت شده و نرخ سود این تسهیلات ۱۲ درصد است.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: دوره بازپرداخت تسهیلات، به مدت ۲ سال و تضمینی که برای دریافت تسهیلات از سوی بانک‌ها دریافت می‌شود.
شرایط دریافت تسهیلات کرونایی در شرایط کنونی‌کشور، برای رفاه حال مردم بسیار تسهیل یافته است.  شرایط دریافت این تسهیلات به ترتیب برای کمتر از ۱۶ میلیون تومان سفته فرد متقاضی یا چک متقاضی لازم است و نیازی به ضامن ندارد و برای ۱۶ تا ۴۸ میلیون تومان وثیقه سفته و یا یک چک با یک ضامن نیاز دارد.
 وی افزود: همچنین برای وام ۴۸ تا ۱۶۰ به دو ضامن و ۱۶۰ تا ۲۰۰ میلیون سه ضامن نیاز دارد و برای وام ۲۰۰ تومان به بالاتر بنا به تشخیص بانک وثایق متعارفی که معمولاً بانک‌ها دریافت می‌کنند، مورد نیاز است.
 صمیمی دوست گفت: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته سیستم نظام بانکی کهگیلویه و بویراحمد آمادگی کامل و لازم برای پرداخت تسهیلات کرونایی به متقاضیان را داراست.
 معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: بانک‌های های پرداخت کننده تسهیلات شامل بانک‌های انصار، بانک پارسیان، بانک تجارت، رفاه کارگران، سپه، صادرات ایران، ملت و ملی هستند.


کد مطلب: 428024

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/428024/متقاضیان-هیچ-محدودیتی-دریافت-تسهیلات-کرونایی-ندارند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1