کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبر داد

فوتی‌های کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به 315 نفر رسید

8 آذر 1399 ساعت 18:21

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جانباختگان کووید 19 استان به 315 نفر خبر داد و گفت: متاسفانه در 24 ساعت گذشته 5 هم استانی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جانباختگان کووید 19 استان به 315 نفر خبر داد و گفت: متاسفانه در 24 ساعت گذشته 5 هم استانی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.
به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ پرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون 404 بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد 177 بیمار کرونایی قطعی بوده و ۳۲ بیمار در بخش‌های ویژه تحت درمان هستند.
وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 15967 نفر بهبود یافته گزارش شده است.
 وی اذعان داشت: از 366 نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج، حدود ۴۹ درصد موارد مثبت  وبیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های بویراحمد (۵۵ درصد)، کهگیلویه (۱۸ درصد)، گچساران (۱۱ درصد)، بهمئی (  ۸ درصد) و بقیه موارد در سایر شهرستانهای استان بود.

       https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000428/nf00428013-2.jpg

 دکتر یزدانپناه خاطر نشان کرد: استان  در پاییز امسال روند افزایشی را در ابتلای به کرونا تجربه کرده و میزان مرگ و میر ناشی از آن نیز نسبت به فصل‌های بهار و تابستان  در حال افزایش است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه کلید موفقیت گذر از این شرایط، همراهی مردم در رعایت پروتکل‌های  بهداشتی است، افزود: باید میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح استان با مشارکت آگاهانه و مسئولانه  مردم  افزایش یابد تا بتوان با صدمات کمتر از این مرحله عبور نماییم.
وی خواستار استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری فیزیکی (حداقل ۲ متر) و پرهیز از حضور در هر نوع تجمعی توسط همه مردم شد و تاکید کرد: در صورتی که پروتکل‌های بهداشتی در جامعه بیشتر رعایت شود تعداد مبتلایان و فوتی‌های استان کاهش می‌یابد.
یزدانپناه خاطر نشان کرد: همچنین لازم است که مردم بجز در موارد ضروری از رفت و آمد به بیمارستانها، کلینیک‌ها، مطب‌ها، بانک‌ها، پاساژها و سایر مراکز پرخطر اجتناب نمایند و توجه به این موضوع داشته باشند که در شرایط کنونی بیشترین راه مبتلا شدن از طریق دورهمی های خانوادگی انجام می‌شود.
وی عنوان کرد: بنابراین لازم است در رفت و آمدهای ضروری  خانوادگی، افراد ضمن استفاده از ماسک، حتماً فاصله فیزیکی را با سایر اعضا خانواده رعایت نمایند.


کد مطلب: 428013

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/428013/فوتی-های-کرونا-کهگیلویه-بویراحمد-315-نفر-رسید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1