کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

وضعیت نگران کننده شیوع کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

8 آذر 1399 ساعت 13:18

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: رعایت محدودیت های کرونایی در استان به ۹۶ درصد رسید.


 استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: رعایت محدودیت های کرونایی در استان به ۹۶ درصد رسید.
به گزارش کبنا، حسین کلانتری ظهر شنبه ( 8 آذر ماه 99) در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد که در ساختمان دولت برگزار شد، اظهار داشت: باید پوشش کامل محدودیت‌ها در استان عملیاتی شده و این حرکت امیدوار کننده است.
کلانتری تصریح کرد: همکاری مردم و تلاش بخش‌های متولی در کشور امیدوار کننده بوده و پیک با شیب خطرناک به شکل ملایم‌تر شده است.
استاندار گفت: طی روزهای گذشته شاهد افزایش مستمر بستری‌ها بودیم، اما در حال حاضر مقداری از روند رو به رشد کاسته شده و باید این راه را ادامه دهیم.
کلانتری با تاکید بر اهمیت توزیع امکانات و بهره برداری، گفت: برای تأمین اکسیژن مشکلی نداریم و در استان‌های همجوار به شکل انبوه می‌توان تأمین کرد. در استان نیز خط دوم واحد تولید اکسیژن فعال شده است.
کلانتری افزود: تیم‌های نظارتی عملکرد نتیجه بخشی داشته و پیگیر مستمر تحقق محدودیت‌ها هستند.
استاندار دورهمی های خانوادگی و مراسمات را عامل افزایش مبتلایان دانست و گفت: باید مدیریت مناسبی در این بخش شکل بگیرد.
وی خواستار توجه به افراد مسن و دارای بیماری زمینه‌ای در خانواده‌ها شد و گفت: گاهاً فردی جوان و بدون علائم با حضور در فضای عمومی عامل ابتلاء سایر افراد خانواده به کرونا می‌شود.
کلانتری گفت: همچنین افراد دارای علائم باید مراجعه به موقع به مراکز را مورد توجه کامل قرار دهند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به طرح محدودیت‌های کرونایی، گفت: ۵۰۰۰ نفر در قالب ۷۳۶ تیم طرح محله محور مقابله با کرونا را پیش خواهند برد.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای مقابله با کرونا تغییر سبک زندگی ضروری است. در این سبک زندگی رعایت فاصله گذاری اجتماعی، پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌‌های ستاد کرونا مهم است.
وی وجود 33 بیمار در بخش ICU بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد را نگران کننده دانست و گفت: روند شیوع ویروس کرونا در استان زیاد است و بهترین کار این است که مردم رعایت کنند.
به گزارش کبنا، پرویز یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، اظهار داشت: جهش ژنتیکی در ویروس کرونا به وجود آمده و باعث افزایش قدرت سرایت‌پذیری و کشندگی آن شده است.
یزدان پناه تصریح کرد: در موج‌های جدید انتقال درون خانوادگی کرونا بالا است. باید تجمعات خانوادگی و مراودات اجتماعی در استان کاهش یابد و خانواده‌ها با مشاهده علائم اولیه کرونا در یکی از اعضای خانواده، حتماً اقدامات احتیاطی برای عدم ابتلای دیگر اعضای خانواده را انجام دهند، تا بتوان از مبتلا شدن جمعی خانواده‌ها جلوگیری کرد.
وی افزود: اگر همراهی مردم و مسئولان در جدی گرفتن کرونا ادامه پیدا نکند، شاهد خیز مبتلایان و ایجاد خسارت جبران‌ناپذیری خواهیم شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جانباختگان کووید 19 استان به 315 نفر خبر داد و گفت: متاسفانه در 24 ساعت گذشته 5 هم استانی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر پرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون 404 بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد 177 بیمار کرونایی قطعی بوده و ۳۲ بیمار در بخش‌های ویژه تحت درمان هستند.
وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 15967 نفر بهبود یافته گزارش شده است.
 وی اذعان داشت: از 366 نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج، حدود ۴۹ درصد موارد مثبت  وبیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های بویراحمد (۵۵ درصد)، کهگیلویه (۱۸ درصد)، گچساران (۱۱ درصد)، بهمئی (  ۸ درصد) و بقیه موارد در سایر شهرستانهای استان بود.
یزدانپناه خاطر نشان کرد: استان  در پاییز امسال روند افزایشی را در ابتلای به کرونا تجربه کرده و میزان مرگ و میر ناشی از آن نیز نسبت به فصل‌های بهار و تابستان  در حال افزایش است.


کد مطلب: 428000

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/428000/وضعیت-نگران-کننده-شیوع-کرونا-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1