تاریخ انتشار
جمعه ۷ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۳۰
کد مطلب : ۴۲۷۹۸۲
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد:

ویروس کرونا قوی‌تر شد و سریعتر می‌کشد / فوتی‌های کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به 310 نفر رسید

۰
ویروس کرونا قوی‌تر شد و سریعتر می‌کشد / فوتی‌های کرونا به 310 نفر رسید
کبنا ؛ شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۳۱۰ نفر رسید.
 به گزارش کبنا، پرویز یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده و شمار جانباختگان استان به ۳۱۰ نفر رسیده است.
  یزدانپناه افزود: هم اکنون ۴۰۴ بیمار در بیمارستان‌های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد ۱۵۳ نفر مبتلای قطعی ۳۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۱۵۷۷۳ مورد گزارش شده است.
 وی اضافه کرد: از ۴۶۳ نمونه نمونه دریافت شده که حدود ۴۹ درصد موارد مثبت بودند و بیشترین موارد مربوط به بویراحمد (۳۴ درصد)، کهگیلویه (۲۳ درصد)، گچساران (۱۷ درصد)، باشت (۷ درصد)، چرام (۶ درصد) و مابقی موارد در سایر شهرستان‌های استان هستند.
 یزدان پناه بیان کرد: اگر همراهی مردم و مسئولان در جدی گرفتن کرونا ادامه پیدا نکند شاهد خیز مبتلایان و ایجاد خسارت جبران‌ناپذیری خواهیم شد.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برپایی مجالس شادی و عزا در استان گفت: هرگونه اجتماع شرایط را برای انتشار بیماری کرونا در استان تسهیل می‌کند و از این نظر قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری، رعایت بهداشت فردی و عدم حضور در تجمعات مورد تأکید است.
 وی ادامه داد: جهش ژنتیکی در ویروس کرونا بوجود آمده است که باعث افزایش قدرت سرایت‌پذیری و کشندگی آن شده است و در موج‌های جدید انتقال درون خانوادگی در آن بالا می‌باشد.
 یزدانپناه گفت: بنابراین لازم است که تجمعات خانوادگی و مراودات اجتماعی در استان کاهش یابد و خانواده‌ها با مشاهده علایم اولیه کرونا در یکی از اعضای خانواده، حتماً اقدامات احتیاطی برای عدم ابتلای دیگر اعضای خانواده را انجام دهند تا بتوان از مبتلا شدن جمعی خانواده‌ها جلوگیری کنند.
 
باید و نبایدهای اخبار کرونایی

      https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000427/nf00427982-2.jpg
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بر حمایت مادی و معنوی از بیماران درگیر با کووید ۱۹ در قالب حمایت اجتماعی تاکید کرد.
دکتر جواد هارونی در خصوص تداوم ویروس کرونا و بازار داغ شایعات گفت: با تداوم شیوع ویروس کرونا، بازار شایعات و اخبار داغ است و مردم اطلاعات خود را از کانال‌هایی در فضای مجازی دریافت می‌کنند.
 عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: فرض کنید اطلاعاتی در فضای مجازی برای شما ارسال شده در وهله اول قبل از اینکه اطلاعات را برای فرد دیگری ارسال کنید باید از موثق بودن منبع آن اطمینان حاصل کنید.
  متخصص آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت گفت: در حالت دوم اگر اطلاعات و پیام‌هایی که ارسال می‌شودد پیام‌های درمانی و دارویی است قبل از آنکه آن را اجرا کنید با یک فرد و پزشک متخصص مشورت و از صحت آن اطلاع پیدا کنید، همچنین بهتر است اخبار و اطلاعات کووید ۱۹ را از یک کانال دنبال کنید.
هارونی با بیان اینکه اگر فرد استرسی هستید بهتر است در معرض پیام‌ها و اطلاعات کووید ۱۹ قرار نگیرید، افزود: تعداد زیادی از هموطنان به این بیماری مبتلا شدند و خوشبختانه بخش اعظمی از آنها بهبود پیدا کردند اما دیده شده افراد بهبود یافته به سایر افراد توصیه‌های درمانی می‌کنند که نباید توصیه‌های پزشکی آنها را اجرا کنیم.
 عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تاکنون داروی موثری برای درمان کامل کووید ۱۹ شناسایی نشده و غالب توصیه‌ها، استراحت و مصرف مایعات است مگر اینکه فرد شرایط ویژه‌ای داشته و باید تحت نظر پزشک داروی خاصی مصرف کند.
وی بیان کرد: اگر فردی علائم بیماری داشته و از ترس برخورد اطرافیان بیماری خود را پنهان کند برای خود و دیگران می‌تواند خطرناک باشد. توصیه می‌کنیم به جای این رفتارهای نامناسب حمایت اجتماعی را جایگزین کنیم.
 هارونی خاطرنشان کرد: متاسفانه بیماری کووید ۱۹ خانوادگی شده و اعضای خانواده مجبورند خود را قرنطینه کنند در چنین شرایطی باید از این افراد حمایت اجتماعی (مادی و معنوی) شود. حمایت مادی در قالب توزیع بسته معیشتی و حمایت معنوی در قالب همدلی و تماس تلفنی و پیام‌های محبت‌آمیز به این افراد صورت گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

واکنش فرمانده کل سپاه به ترور دانشمند هسته‌ای ایران

واکنش فرمانده کل سپاه به ترور دانشمند هسته‌ای ایران

فرمانده کل سپاه گفت: ترور دانشمندان هسته‌ای آشکارترین تقابل خشن نظام سلطه برای جلوگیری ...
از واکسن کرونا چه خبر؟

از واکسن کرونا چه خبر؟

مراحل تست واکسن شامل مرحله آزمایش پیش بالینی است که دانشمندان واکسن جدید را بر روی سلول ...
برای رفع تحریم‌ها چندین سال مذاکره کردیم، اما به نتیجه نرسید

برای رفع تحریم‌ها چندین سال مذاکره کردیم، اما به نتیجه نرسید

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به مسیر غلبه بر تحریم‌ها و بی‌اثر کردن آنها گفتند: این مسیر ...
فایل های مرتبط
1