تاریخ انتشار
جمعه ۷ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۲۷
کد مطلب : ۴۲۷۹۷۹
دانشمند هسته‌ای ایران شهید شد

واکنش فرمانده کل سپاه به ترور دانشمند هسته‌ای ایران

۱
۰
واکنش فرمانده کل سپاه به ترور دانشمند هسته‌ای ایران
کبنا ؛فرمانده کل سپاه گفت: ترور دانشمندان هسته‌ای آشکارترین تقابل خشن نظام سلطه برای جلوگیری از دستیابی ما به علوم مدرن است.
به گزارش کبنا، این پیام سردار سرلشکر سلامی  پس از انتشار خبر ترور آقای محسن فخری زاده از محققان علمی کشور، در صفحه شخصی وی در فضای مجازی منتشر شده است.
در پیام سردار سلامی آمده است:
 صهیونیست‌ها دانشمندان هسته‌ای ما را ترور کردند، اما فقط خود آن‌ها می‌دانند پاسخ این اقدام را ما کجا داده‌ایم، ما اعلام نمی‌کنیم اما خود آن‌ها می‌دانند.
در صحنه‌های تاریخی گذشته نشان دادیم که هیچ عملی را بدون پاسخ و انتقام نمی‌گذاریم.

بیشتر بخوانید:

محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای ایران ترور شد

محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای ایران به شهادت رسید

https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000427/nf00427979-1.jpg
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000427/nf00427979-2.jpeg

محسن فخری‌زاده کیست؟ او از دانشمندان موثر و رده بالای حوزه تحقیقات علمی در کشور بوده است. او تنها دانشمندی بود که نتانیاهو در یک برنامه از او نام برده بود و رسانه‌های اسرائیلی اعلام کرده بودند که نقشه ترور وی در یک بار سال‌های گذشته شکست خورده بود.
رسانه‌های اسرائیلی ادعا کرده بودند که نام این دانشمند از طریق لیست‌های سازمان ملل به دست موساد رسیده است. نام محسن فخری‌زاده به عنوان یکی از پنج شخصیت ایرانی که در فهرست ۵۰۰ نفره قدرتمندترین افراد جهان که از سوی نشریه آمریکایی فارین پالیسی منتشر شده است.
آمریکایی‌ها، وی را صندوقچه اسرار برنامه هسته‌ای ایران قلمداد می‌کردند که همواره در تعیین موضع ایرانی‌ها در مذاکرات، نقشی مخفیانه ولی مؤثر داشته‌است. بر طبق نظر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تا زمانیکه با فخری‌زاده گفتگوی مستقیم انجام نشود، نمی‌توان در میزان ورود ایران به دانش هسته‌ای، اظهار نظر کرد.
او به همراه سیدعباس شاهمرادی زواره استاد دانشگاه صنعتی شریف، مهم‌ترین نام‌های مطرح از افرادی هستند که غربی‌ها به دنبال مصاحبه بودند. او با رابرت اُپنهایمر، کارشناس فیزیک آمریکایی مقایسه می‌شود که در دهه ۴۰ میلادی کار نظارت بر ساخت بمب اتم در آمریکا را برعهده داشت.

   https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000427/nf00427978-2.jpg

در سال ۲۰۲۰، نشریه دیلی‌میل با انتشار یک سند اعلام کرد که در این سند که خطاب به فخری‌زاده به عنوان شخصیت اصلی برنامه هسته‌ای ایران است، اطلاعات مهمی درباره تلاش ایران برای ساخت بمب هسته‌ای دیده می‌شود. اسرائیل گفته است که این یکی از ده‌ها هزار سند مربوط به برنامه هسته‌ای ایران پیدا است که در سال ۲۰۱۸ توانسته از ایران سرقت کند.
نام فخری‌زاده تحت عنوان «دانشمند ارشد وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و رئیس پیشین مرکز تحقیقاتی فیزیک (PHRC)» در تاریخ ۲۴ مارس ۲۰۰۷ میلادی، در فهرست تحریم شدگان ایران توسط شورای امنیت سازمان ملل قرار گرفت.
محسن فخری‌زاده تنها دانشمند هسته‌ای ایرانی است که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نام او را مستقیما در شو تبلیغاتی سال گذشته خود به زبان آورد و مدعی شد روی برنامه تسلیحاتی اتمی کار می‌کرده است.
منابع غربی، القابی مانند اوپنهایمر ایران، عبدالقدیر خان ایران یا پدر برنامه هسته‌ای نظامی ایران را به محسن فخری‌زاده داده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
آقای سلامی بزار یکی یکی سران مارا ترر . هیچ واکنشی انجام ندید دیگه منتظر چی هستید
واکنش فرمانده کل سپاه به ترور دانشمند هسته‌ای ایران

واکنش فرمانده کل سپاه به ترور دانشمند هسته‌ای ایران

فرمانده کل سپاه گفت: ترور دانشمندان هسته‌ای آشکارترین تقابل خشن نظام سلطه برای جلوگیری ...
از واکسن کرونا چه خبر؟

از واکسن کرونا چه خبر؟

مراحل تست واکسن شامل مرحله آزمایش پیش بالینی است که دانشمندان واکسن جدید را بر روی سلول ...
برای رفع تحریم‌ها چندین سال مذاکره کردیم، اما به نتیجه نرسید

برای رفع تحریم‌ها چندین سال مذاکره کردیم، اما به نتیجه نرسید

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به مسیر غلبه بر تحریم‌ها و بی‌اثر کردن آنها گفتند: این مسیر ...
1