تاریخ انتشار
پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۴۰
کد مطلب : ۴۲۷۹۴۷
در نشست مدیریت بحران شهرستان چرام مطرح شد

حضور مدیران‌کل بدون اطلاع فرمانداری، معاون را عصبانی کرد / برخورد می‌کنیم

۳
۰
حضور مدیران‌کل بدون اطلاع فرمانداری، معاون را عصبانی کرد / برخورد می‌کنیم
کبنا ؛عدم هماهنگی در بین مدیران ارشد کهگیلویه و بویراحمد و فرمانداران، گاهاً فرمانداری‌ها را نگران می‌کنند، تا جایی که مجبور به واکنش هم می‌شوند. خادمی معاون فرماندار چرام در اظهار نظر تندی می‌گوید: «اگر صبر و اخلاق مداری فرماندار نبود هر کسی جای وی بود با مدیرکلی که بدون اطلاع به حوزه فرمانداری وارد شهرستان چرام می‌شود برخورد قاطع صورت می‌گرفت.» این صحبت‌ها در حالی در ستاد بحران فرمانداری چرام صورت می‌گیرد که «خادمی» دست روی فرار کردن برخی از مدیران از مسئولیت هنگام بحران‌ها به شدت گلایه می‌کند.
به گزارش کبنا، جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان چرام به ریاست معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری و با حضور بخشداران سرفاریاب و چرام و جمعی از مدیران ادارات برگزار شد.
سرتیپ خادمی معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار چرام، گفت: مدیریت بحران شامل چهار مرحله است؛ پیش بینی و پیشگیری، آمادگی، مقابله، بازسازی و بازتوانی.
وی بیان کرد: کلیه دستگاه‌ها باید در مواقع بحران همکاری داشته باشند تمام مدیران در مقابل بحران مسئولیت دارند و
با توجه به اعلام هواشناسی در روزهای شنبه تا دوشنبه آمادگی کامل داشته باشند.
 خادمی افزود: زمانی توانمندی‌های یک مدیر آشکار می‌شود که با حداقل امکانات حداکثر استفاده را ببرد و این مدیر، مدیر موفقی است.
معاون فرماندار چرام افزود: مدیران شهرستان در آتش سوزی‌های تابستان همکاری خوبی داشتند که با هماهنگی بخشداران و منابع طبیعی به طریقی از آنها تقدیر خواهد شد. ضمن اینکه طبق قانون اگر مدیری در مواقع بحران از کار شانه خالی کند فرماندار می‌تواند با مدیر مربوطه برخورد قانونی داشته باشد.
خادمی افزود: ما در مقابل مردم و خون شهدا بدهکار هستیم، هر مدیر در حوزه کاری خود باید همکاری لازم را داشته باشد و در جاهایی که نیاز باشد می‌توان از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد استفاده شود فرمانداری آمادگی لازم جهت ثبت وصدور پروانه سازمانهای مردم نهاد در همه زمینه‌ها و بخصوص مدیریت بحران را دارد زیرا معتقدم هرجایی به جوانان اعتماد کردیم موفق شدیم
 خادمی افزود دستگاههای خدمات رسان لیست کشیک خود را به فرمانداری ارسال و کلیه دستگاه‌ها در این ایام با تمام امکانات و ماشین آلات در آمادگی کامل حضور داشته باشند تا در صورت هر گونه حوادث غیرمترقبه اقدام لازم و فوری انجام شود.
خادمی افزود: مصوبات جلسات باید عملی شوند و نباید مصوبات فقط کاغذی باشند و به صورت عملی اجرا شوند ما در مقابل مردم و خون شهدا بدهکار هستیم، هر مدیر در حوزه کاری خود باید همکاری لازم را داشته باشد و در جاهایی که نیاز باشد می‌توان از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد استفاده شود.
سرتیپ خادمی اظهار کرد: در زمان بحران هیج عذری جهت عدم همکاری ادارات پذیرفته نیست و هر مسئولیتی که به ادارات سپرده شده است باید اجرایی شود و اورژانس جاده‌ای در زمان بحران باید در آمادگی کامل باشد. به مسئولان ادارات گفته شد و موردی که مربوط به بحران غیر طبیعی می‌باشد حضور بدون اطلاع مدیران استانی در شهرستان است.
 خادمی با بیان اینکه دو نوع بحران داریم، بحران طبیعی؛ مثل سیل، زلزله، آتش سوزی و... و بحران‌های غیر طبیعی همانند کرونا، افزود: در این جلسه مسائلی که باید در مواقع بحران مورد توجه قرار گیرد به مسئولان ادارات گفته شد و لازم است مدیران شهرستان مواردی که مربوط به بحران غیر طبیعی می‌باشد نیز توجه نمایند.
وی در ادامه زبان را به گلایه گشود و گفت: طبق قانون هر مدیرکلی که قصد سفر به شهرستان را دارد وظیفه مدیر دستگاه مربوطه است که با فرماندار شهرستان و بخشدار منطقه هماهنگی لازم را داشته باشد و در خصوص حضور مدیران کل درشهرستان باید مدیران شهرستانی تلاش بیشتری داشته باشند تا بتوان از ظرفیت حضور مدیران کل بیشتر استفاده شود.
معاون فرماندار چرام تصریح کرد: اگر مدیرکلی در حوزه شهرستان حضور پیدا کند اولین نفر باید فرماندار اطلاع پیدا کند و پس از آن معاون فرماندار و بخشداران باید اطلاع داشته باشند و در مواردی خبرنگاران حضور داشته باشند.
 خادمی افزود: اگر صبر و اخلاق مداری فرماندار نبود هرکسی جای وی بود با مدیرکلی که بدون اطلاع به حوزه فرمانداری وارد شهرستان می‌شود برخورد قاطع صورت می‌گرفت.
 وی گفت: مدیر شهرستانی ملزم است به محض اینکه اطلاع پیدا کند مدیرکل به چرام می‌آید فرمانداری را از این موضوع مطلع سازد در غیر اینصورت هم با مدیرکل و رئیس دستگاه شهرستانی آنطوری که شایسته است برخوردقانونی صورت می‌گیرد.
 خادمی تاکید کرد: دولت تدبیر و امید خدمات چشمگیری بخصوص در روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته داشته که لازم است مدیران شهرستان خدمات دولت را به اطلاع مردم برسانند. تاکید می‌شود، هر مدیری در حوزه کاری خودش خدمات دولت تدبیر و امید را اطلاع رسانی نماید.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
فرماندار یه شهرستانی مث چرام چطو بگو با مدیرکل استان برخورد ایکنم؟
تو در چ مقامیی ک ایی گپل گپو گپو نه ایزنی؟
او مدیرکل یه که تو ایطو سرش زلی..
شهروند
Iran, Islamic Republic of
سلام.فرماندار میتونه دستور بده مدیرکل را بازداشت کنند.
چرام
Iran, Islamic Republic of
حیف چروم...
خانم رهنما، معذرت خواهي کن! / دلجویی فريبرز عرب‌نيا از قوم لر

خانم رهنما، معذرت خواهي کن! / دلجویی فريبرز عرب‌نيا از قوم لر

با تمام وجود از همه‌ي شيرزنان و غيورمردانِ لر دل‌جويي کرده، از آنان و تمام اقوام و فرهنگ‌هاي ...
معاونان دادگاهی / مولاوردی: كل اين پرونده سياسي است

معاونان دادگاهی / مولاوردی: كل اين پرونده سياسي است

روز گذشته یکی از اعضای سابق هیئت دولت مجرم شناخته شد و معاون رئیس جمهور هم برای ادای ...
بار تعطیلات بر دوش اقتصاد

بار تعطیلات بر دوش اقتصاد

با شروع ویروس کرونا مسائل متعددی گریبانگیر زندگی روزمره مردم شده، مشکلات اقتصادی و معیشتی ...
1