تاریخ انتشار
پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۱۶
کد مطلب : ۴۲۷۹۳۹
با دستور رییس جمهوری؛

مجتمع پتروشیمی لردگان به بهره‌برداری رسید

۱
۱
مجتمع پتروشیمی لردگان به بهره‌برداری رسید
کبنا ؛مجتمع پتروشیمی لردگان در چهارمحال و بختیاری روز پنجشنبه با دستور رییس جمهوری از طریق ویدئو کنفرانس به بهره‌برداری رسید.
به گزارش کبنا به نقل از ایرنا، مدیرعامل پتروشیمی لردگان گفت: با تامین ۸۵ درصد از نیروهای متخصص و غیرمتخصص بومی استان در مجتمع پتروشیمی لردگان می‌توان اعلام کرد که این واحد بومی‌ترین پتروشیمی کشور است.
محسن محمودی افزود: در زمان اجرای طرح ۲ هزار و ۸۰۰ نیروی کار در این مجتمع به کارگیری شدند که از این تعداد ۸۵ درصد نیروها بومی استان بودند.
وی ادامه داد: در زمان بهره‌برداری نیز ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم و یک هزار و ۵۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم در این واحد مشغول به کار شده‌اند که ۸۵ درصد نیروهای اشتغال مستقیم بومی استان و منطقه لردگان هستند.
محمودی با بیان اینکه عملیات اجرایی پتروشیمی لردگان از سال ۸۷ آغاز شد، تصریح کرد: این در حالی است که به سبب نبود اعتبار لازم این طرح تا سال ۹۴ تنها از ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار شده بود اما از سال ۹۴ با تامین فاینانس از چین و گشایش اعتباری طرح با پیشرفت خوبی اجرا شد که روز پنجشنبه ششم آذر به طور رسمی افتتاح می‌شود.
مدیرعامل پتروشیمی لردگان با بیان اینکه این مجتمع در سه فاز به مرحله اجرا رسیده است، اظهار داشت: فاز نخست طرح سال گذشته به بهره‎برداری کامل رسید، فاز دوم تحت عنوان تولید آمونیاک در تیرماه امسال و فاز سوم که اختصاص به تولید اوره دارد ماه گذشته به مرحله تولید و بهره‌برداری رسید.
محمودی با بیان اینکه مجتمع پتروشیمی لردگان نخستین طرح جهش تولید در رسته پتروشیمی به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: پس از سال‌ها پتروشیمی لردگان در حوزه پتروشیمی‌ها در سال جهش تولید به بهره‎برداری رسیده است.

مجتمع پتروشیمی لردگان در اوج تحریم‌ها ۶آذر بهره‌برداری می‌شود - ایرنا

وی میزان سرمایه‌گذاری این طرح را ۷۵۴ میلیون یورو ارزی و یک هزار و ۱۲۳ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این مجتمع ظرفیت سالانه تولید ۶۷۰ هزار تن آمونیاک و یک میلیون و ۷۰ هزار تن اوره را دارد که بر اساس مصوبات مقرر شده تا بخشی از فروش اوره به جهاد کشاورزی اختصاص یابد و مازاد آن صادر شود.
محمودی، دست‌یابی به دانش بومی نصب ماشین‌آلات و تجهیزات پتروشیمی را از مهمترین دستاوردها و شاخص‌های مجتمع پتروشیمی لردگان برشمرد و تصریح کرد: از چهار نوامبر که پتروشیمی لردگان به همراه ۳۳ طرح پتروشیمی دیگر در لیست تحریم‌های آمریکا قرار گرفت هیچ شرکت خارجی حاضر به همکاری و نصب و راه‌اندازی ماشین‌آلات این مجتمع نشد که در نهایت با دانش جوانان توانمند کشور این تجهیزات راه‌اندازی شد.
مدیرعامل پتروشیمی لردگان ایمنی بالای محیط کار مجتمع پتروشیمی لردگان را از دیگر ویژگی‌های این مجتمع عنوان کرد و افزود: در این مجتمع ۲۸ میلیون نفر ساعت کار بدون حادثه منجر به فوت و یا قطع عضو سپری شد و مشکل خاصی در خصوص ایمنی کارگران به وجود نیامد.
محمودی از توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی لردگان نیز خبر داد و گفت: تولید کریستال ملامین، بازیافت دی اکسیدکربن و پارک اوره سه طرح بزرگ برای صنایع پایین‌دستی ‌پیش‌بینی شده است که عملیات اجرایی کریستال ملامین تا یک ماه آینده آغاز می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: طرح بازیافت دی اکسیدکربن و پارک اوره نیز در مرحله تامین زمین و اعتبار است و به زودی وارد مرحله اجرا می شود.
شرکت پتروشیمی لردگان یکی از شرکت‌های تابعه گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان است که در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار در منطقه فلارد در فاصله ۵۵ کیلومتری لردگان احداث و تجهیز شده است.
عملیات اجرایی مجتمع پتروشیمی لردگان از سال ۱۳۸۷ آغاز شد و اکنون پس از تحمل سالها تحریم و فشارهای اقتصادی در آستانه افتتاح رسمی قرار دارد.
این مجتمع به سبب دسترسی مناسب به منابع آب و گاز و نزدیکی به سه خط لوله گاز کشور و دارای بودن زمین و موقعیت مناسب از نظر تسطیح و انجام امور زیربنایی از موقعیت مکانی مطلوبی برخوردار است.
نام شما

آدرس ايميل شما

صادق
Iran, Islamic Republic of
پتروشیمی دهدشت و ممسنی هم زمان با این پروژه شروع کردند اما این کجا و آن کجا
از واکسن کرونا چه خبر؟

از واکسن کرونا چه خبر؟

مراحل تست واکسن شامل مرحله آزمایش پیش بالینی است که دانشمندان واکسن جدید را بر روی سلول ...
برای رفع تحریم‌ها چندین سال مذاکره کردیم، اما به نتیجه نرسید

برای رفع تحریم‌ها چندین سال مذاکره کردیم، اما به نتیجه نرسید

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به مسیر غلبه بر تحریم‌ها و بی‌اثر کردن آنها گفتند: این مسیر ...
جنجال 3 کلمه‌‌ای ...

جنجال 3 کلمه‌‌ای ...

شکست استقلال برابر فولاد در هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر حواشی زیادی به‌ همراه داشته است....
1