تاریخ انتشار
شنبه ۱ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۵
کد مطلب : ۴۲۷۷۵۸
در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

آخرین آمار کرونا در کهگیلویه و بویراحمد / سایه مستدام کرونا / وضعیت بحرانی کهگیلویه و بویراحمد + هشدارهای استاندار و فیلم

۱
۰
آخرین آمار کرونا در کهگیلویه و بویراحمد / سایه مستدام کرونا / وضعیت بحرانی کهگیلویه و بویراحمد + هشدارهای استاندار و فیلم
کبنا ؛نشست ستاد کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست حسین کلانتری استاندار این استان در ساختمان دولت برگزار شد.
به گزارش کبنا، صبح امروز ( شنبه 1 آذر ماه 99) نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست حسین کلانتری و با حضور احد جمالی معاون سیاسی استاندار و سایر مدیران عضو این ستاد برگزار شد.
در این نشست پرویز یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد به تشریح آخرین وضعیت کرونا در استان پرداخت و اظهار داشت: مردم به دلیل برخی کمبودها پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا هم خودشان و هم مسوولان با دردسر مواجه نشوند.
   
 تشریح آخرین آمار کرونا در کهگیلویه و بویراحمد، یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج می‌گوید: کمبود امکانات داریم، مردم رعایت کنند تا دردسر برایشان به وجود نیاید.

وضعیت فوق قرمز کرونا و هشدار استاندار کهگیلویه و بویراحمد/خبرهای ناگوار از آرامستان‌ها
 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: آرامستان‌ها باید کنترل شود گزارش خوبی از آرامستان شرف‌آباد و دولت‌آباد به ما داده نشده است.
حسین کلانتری  به آخرین وضعیت کرونا اشاره کرد و گفت: باید نگران باشیم که ظرف ۲۴ ساعت ۳۰ نفر بیمار بستری اضافه داشته‌ایم و اگر این روند ادامه داشته باشد بیمارستان‌ها جوابگو نخواهد بود.
 وی در ادامه گفت: طرح محله محور شهید سلیمانی و طرح محدودیت‌ها باید همزمان با هم باشند در طرح شهید سلیمانی هر خانه یک پایگاه است اگر در خانه دستورالعمل‌ها رعایت شود نیازی به بیمارستان پیدا نمی‌شود و معلوم است هر چه بیشتر بیمار وارد بیمارستان شود درصد فوت بیشتر خواهد شد.
 این مسوول تاکید کرد: تعداد تیم‌ها و پزشکان و پرستاران ما محدود است زمانی که پرستار به جای یک یا دو بیمار به ۵ بیمار برسد کار دشوار می‌شود و خدمات رسانی دچار مشکل خواهد شد چون میزان نیروی انسانی ما محدود است بیمارستان جلیل اگر ۵۰ نفر بیمار داشته باشد بسیار راحت‌تر از ۳۰۰ بیمار خدمات‌دهی می‌شود.
 وی گفت: اجرای طرح شهید سلیمانی کمک به تشدید نظارت‌ها و تست گسترده می‌کند تست گسترده و هدفمند که همه کنترل می‌شوند، رهگیری هوشمند و قرنطینه و حفاظت از گروه‌های آسیب‌پذیر در این طرح دیده شده است باید دانشگاه و سپاه سرعت آن را افزایش داده و پیشتاز این طرح در کشور باشیم.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: افراد مبتلا یا باید قرنطینه و یا بستری شوند و افراد مسن و زمینه‌ای قرنطینه معکوس شود و مراقبت مناسبی شود که در معرض خطر قرار نگیرند و در کنار این اقدامات افراد سالم بتوانند با رعایت دستورالعمل‌ها فعالیت کنند.
 کلانتری با بیان این که لنده و بهمئی و دنا زرد هستند که اگر تلاش نکنند نارنجی می‌شوند افزود: گچساران و باشت و چرام نارنجی هستند و تردد در آن جا محدودیت دارد و با تخلف ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند و در وضعیت قرمز تردد خودرویی به شهرهای دیگر ممنوع است و اگر کسی از این جا به جای دیگری برود منتظر جریمه یک میلیونی باشد و تردد شبانه هم ممنوع است.
 وی در ادامه تصریح کرد: آن چه کن لازم است و نیروی انتظامی امکاناتی نیاز دارد هماهنگی و همکاری لازم با پلیس شود و مشکلات آن‌ها برطرف شود.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000427/nf00427758-3.jpg
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد هشدار داد که برگزاری هرگونه جشن عروسی و تشییع جنازه‌ها به صورت تجمعی ممنوع است خودروهای مشایعت کننده تشییع جنازه جریمه می‌شوند آرامستان‌ها باید کنترل شود گزارش خوبی از آرامستان شرف‌آباد و دولت‌آباد به ما داده نشده است.
 این مسوول افزود: اعمال محدودیت‌ها خواست هیچ کسی نیست بلکه اجباراً و از سر ناچاری و برای حفظ جان مردم است که با فاجعه روبرو نشویم اوضاع بد شده و نگران کننده است و نباید با تعارف با کسی حرف بزنیم.
 وی گفت: اقلیتی رعایت نمی‌کنند و جامعه را انگشت نما می‌کنند که باید از آنها مطالبه گری کرد اوضاع اصلاً خوب نیست و گروه‌های شغلی که منع شده تحت هیچ شرایطی نباید فعالیت کنند باید با قاطعیت و جدیت اقدام شود و گزارش روزانه و لحظه به لحظه از ۸ صبح تا ۸ شب به شخص من داده شود.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: دو هفته حیاتی در استان داریم و وضعیت‌ها تعیین کننده است اگر شهری نارنجی بود و تغییر پیدا نکرد باید محدودیت‌ها ادامه پیدا کند و زمانی اثربخشی دارد که وضعیت بهبود حاصل کند تا محدودیت‌ها کاهش پیدا کند.
 وی گفت: با هیچ دستگاه و کارمندی تعارف نداریم و اگر کسی تعلل کند برخورد می‌کنیم فراخوان دادن و جمع کردن مردم را به هیچ وجه نمی‌پذیریم باید کارها بیشتر غیر حضوری شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد مژده داد که مسائل و مشکلات بیمارستان‌ها در حال رفع شدن است الان تمام داروها تحت پوشش بیمه قرار دارند محدودیت تأمین اکسیژن نداریم.
 کلانتری هشدار داد وقتی ۳۰ نفر در یک روز بستری می‌شود یعنی وضعیت ما فوق قرمز است متاسفانه از مشکلات این است که دیر مراجعه می‌کنند اما در طرح محله محور در این کار تسریع می‌شود.
 وی در خصوص ترددها گفت: هیچ استثنایی در اجرای طرح نداریم و طرح باید به صورت کامل اجرا شود.

ادامه دارد...
نام شما

آدرس ايميل شما

بهمئی
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای کلانتری استاندار محترم استان با عرض سلام...با توجه به تصمیم ستاد کرونا جهت جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا و کنترل آن مدارس در هر سه وضعیت قرمز، نارنجی و زرد تعطیل اعلام شد و در هیچ نقطه ای از استان مدرسه ای باز نشده و تابع تصمیم ستاد کرونا هستند اما متاسفانه شهرستان بهمئی خودسرانه و بر خلاف نظر ستاد کرونا اقدام به بازگشایی مدارس کردند.در صورتیکه دانش آموزان روستایی اصلا نکات بهداشتی و استفاده از ماسک را اصلا رعایت نمی کنند و آمار معلمین روستایی مبتلا به کرونا در بهمئی بیشتر از شهر بوده و و همین معلمین روستایی اکثرا از شهر وارد روستاها میشوند و بیشتر همین روستاییان برای امرار معاش و خرید و فروش هر روز در شهر هستند و اگر بحث بر انتقال ویروس کرونا باشد همینا براحتی میتوانند عامل انتقال ویروس به روستاها باشند و دانش آموزان را هم شامل میشود و نکته قابل توجه اینکه شهرستان بهمئی بعلت نزدیکی به بهبهان که هم اکنون در وضعیت قرمز قرار دارد باید بیشتر به بحث کنترل و پیشگیری توجه کنند..لذا از شما استاندار محترم و مردمی و دلسوز استدعا داریم که به مسولین مربوطه که چنین تصمیم خطرناکی گرفتند تذکر دهید و جلو چنین اقدامی را قبل از بروز حادثه بگیرید..جمعی از فرهنگیان شهرستان بهمئی..ضمنا از مدیر محترم سایت کبنا نیوز انتظار داریم و استدعا داریم که به گوش استاندار و ستاد کرونای استان مبحث بالا را گوشزد کنند ممنون میشیم..
جنجال 3 کلمه‌‌ای ...

جنجال 3 کلمه‌‌ای ...

شکست استقلال برابر فولاد در هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر حواشی زیادی به‌ همراه داشته است....
دعوای بی‌وقت

دعوای بی‌وقت

استعفای ملک‌زاده از وزارت بهداشت آن‌هم با نامه‌ای سرگشاده و چکشی هرچند در این شرایط کرونایی ...
‌تأثیرات کرونا‌ ‌بر انتخابات ۱۴۰۰

‌تأثیرات کرونا‌ ‌بر انتخابات ۱۴۰۰

انتخابات ۱۴۰۰ از چنان اهمیتی برخوردار است که امکان به‌تعویق‌انداختن آن بسیار کم خواهد ...
1