کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نگاهی به برگزاری جلسه بررسی پروژه‌های عمرانی گچساران به ریاست آذر صفایی:

چند ابهام در سفر «خانم معاون» به گچساران

30 آبان 1399 ساعت 4:06

باز کردن گره از مشکلات پروژه‌های عمرانی که به دلایل جورواجور، ناتوانی و سوء مدیریت‌ها ناتمام مانده‌اند، را نمی‌توان با یک جلسه دو ساعت و کلی گویی تعیین تکلیف کرد. از دلایل فرسایشی شدن پروژه‌های عمرانی در کهگیلویه و بویراحمد، برگزاری همچنین جلساتی است که حاضرین بدون هیچ گونه برنامه دقیق و کار کارشناسی شده حضور پیدا می‌کنند و صرفاً به بیان یک سری صحبت‌های تکراری روی می‌آورند. زیبنده نیست که بر این جلسات نام شیره مالی را نهاد.


برگزاری جلسه بررسی پروژه‌های عمرانی شهرستان گچساران به ریاست آذر صفایی‌نیا که مسئولیت معاونت توسعه و منابع انسانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد را برعهده دارد، حاوی نکاتی است؛
1- آذر صفایی بدون یک روز مدیریت در معاونت عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، ریاست جلسه بررسی پروژه‌های عمرانی گچساران که روزگاری مدیران ارشد کهگیلویه و بویراحمد در آنجا جهت حضور در جلساتش از روزها قبل در آماده باش بودند، را بر عهده می‌گیرد، به طوریکه برای حاضرین، مردم و افکار عمومی مبرهن نیست که او بر پایه کدام داده‌ها و مفروضات در این دورهمی، بزرگی کرده است. صفایی؛ کی؟ و در چه وقتی؟ به زیر و بم و جزئیات پروژه‌های عمرانی گچساران شناخت حاصل کرده که در خود توان مدیریت جلسه‌ای با این اهمیت را دیده است.
2- ریاست آذر صفایی بر جلسه بررسی پروژه‌های عمرانی گچساران[کلیک کنید] این شائبه را تقویت می‌کند که خروجی و راندمان جلسات برای مسئولان اهمیت ندارد و صرفاً روزمه کاری آنها مشحون شود، کفایت می‌کند. اگر در غیر این صورت می‌بود، صفایی بی گمان باید فوت و فن پروژه‌ها را از پیش می‌دانست و یا در این مورد [پروژه‌های عمرانی گچساران] قاعدتاً مطالعه‌ای می‌داشت که بعید است او شناختی نسبت به این پروژه‌ها داشته، با استناد به اینکه آذر صفایی وظایفش موضوعات دیگری بود و پروژه‌های عمرانی جزو تکالیف وی تعریف نشده بود.
3-باز کردن گره از مشکلات پروژه‌های عمرانی که به دلایل جورواجور، ناتوانی و سوء مدیریت‌ها ناتمام مانده‌اند، را نمی‌توان با یک جلسه دو ساعته و کلی گویی تعیین تکلیف کرد. از دلایل فرسایشی شدن پروژه‌های عمرانی در کهگیلویه و بویراحمد، برگزاری چنین جلساتی است که حاضرین بدون هیچ گونه برنامه دقیق و کار کارشناسی شده حضور پیدا می‌کنند و صرفاً به بیان یک سری صحبت‌های تکراری روی می‌آورند. زیبنده نیست که بر این جلسات نام شیره مالی را نهاد.

   

4-آذر صفایی حدود 14 ماه مسئولیت معاونت توسعه و منابع انسانی استانداری را برعهده گرفته که عملکرد خاصی از او دیده نشده است، حضور و غیاب و تمدید مرتب دورکاری کارکنان آن هم به نظر ستاد کرونا را شاید بتوان مهمترین کارهای صفایی دانست. وی کمترین کارکردی در توانمندسازی، افزایش سطح دانش و مهارت کارمندان و سایر امور محوله دارد، تمام عملکرد صفایی به بازدید از چند اداره و رفتن به چند شهرستان خلاصه می‌شود. در ایام شیوع کرونا، نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اجرای طرح فاصله گذاری در ادارات را بر عهده صفایی گذاشته‌اند که در این مسیر هم موفق نبوده، تصاویر برخی بانک‌ها و ادارات نشان می‌دهد که چندان به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجه نشده است. صفایی در انجام دقیق وظایفش مانده، چگونه می‌خواهد که پروژه‌های عمرانی گچساران را، ولو اندکی سر و سامان دهد.
5- صفایی کارشناسی ارشد معماری خوانده و زمانی هم سرپرست شهرداری یاسوج بود، اما اینها دلیل نمی‌شود که وی بدون هیچ گونه مطالعه و یک روزه جا پای معاونت عمرانی استانداری بگذارد و درباره پروژه‌هایی با ده‌ها مشکل ریز و درشت نظر بدهد و یا تصمیمی بگیرد.
6- معاونت عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بعد از رفتن عزیز فیلی، بیش از گذشته دچار تکاهل شد و هنوز ادامه دارد، کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفته بود که به زودی تکلیف این معاونت مشخص می‌شود، شاید رفتن آذر صفایی به گچساران و ریاست جلسه بررسی پروژه‌های عمرانی گچساران حاوی این پیام باشد که حسین کلانتری بخواهد از صفایی در معاونت عمرانی استفاده کند و فرد دیگری را جای وی بگذارد. هر چند به دلیل عملکرد نه چندان قابل قبول صفایی بعید است.

بیشتر بخوانید:

نشست بررسی پروژه‌های عمرانی شهرستان گچساران/ شهر بدون نماینده/ از غیبت استاندار و مدیران کل تا دستان خالی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای پروژه‌های نیمه تمام گچساران / چه کسی باید به داد مردم گچساران برسد؟ ( + تصاویر)
 


کد مطلب: 427704

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/427704/چند-ابهام-سفر-خانم-معاون-گچساران

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1