تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۵۵
کد مطلب : ۴۲۷۶۳۳
کرونا؛ بلای جان کهگیلویه و بویراحمدی‌ها؛

کرونا خشن‌تر شد / اخرین آمار کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

۰
کرونا خشن‌تر شد / مرگ 268 نفر در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جانباختگان کووید 19 استان به 268 نفر خبر داد و گفت: طی 24 ساعت گذشته متاسفانه 4 هم استانی بر اثر ابتلا به ویروس کووید 19 جان خود را از دست دادند.
 
به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر پرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون 454 بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد 156 بیمار کرونایی قطعی بوده و ۲۳ بیمار در بخش‌های ویژه تحت درمان هستند.
 وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 13695 نفر بهبود یافته گزارش شده است.
 وی اذعان داشت: از 449 نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج، حدود ۵۸ درصد موارد مثبت و بیشترین موارد در شهرستان‌های بویراحمد (۵۳ درصد)، کهگیلویه (۱۷ درصد)، باشت (۱۳ درصد)، چرام (۸ درصد)، گچساران (۶ درصد) و بقیه موارد در سایر شهرستان‌های استان بود.

https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000427/nf00427633-2.jpg

 یزدان پناه اذعان داشت: متاسفانه به علت جهش‌های ژنتیکی در ویروس، سرایت پذیری و کشندگی ویروس بیشتر شده است و درصد زیادی از بیماران نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارند که درصدی از آنها باید در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شوند که می‌تواند باعث افزایش مرگ و میر بیماران شود. لذا هر بیمار علامت دار، تماس با افراد بیمار و کسانیکه تست کرونا آن‌ها مثبت شده است باید به مدت دو هفته در قرنطینه باشند تا بتوان جلوی سرایت بیماری به دیگران را گرفت.
 وی با اشاره به این که نقش مردم در قطع زنجیره این ویروس حائز اهمیت است، گفت: اقدامات اساسی برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری شامل استفاده همه مردم بخصوص جوانان از ماسک، رعایت فاصله گذاری فیزیکی، رعایت بهداشت فردی، عدم حضور در مراسمات و تجمعات، پرهیز از حضور در مکان‌های شلوغ، سربسته و پرخطر است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: در شرایط کنونی راه‌های عمده انتقال بیماری کووید ۱۹ مراسمات خانوادگی و حضور در تجمعات می‌باشد که مردم باید از حضور در نشست‌های خانوادگی و هر نوع تجمعی پرهیز نمایند.
نام شما

آدرس ايميل شما

جدال‌ بي‌فايده بر سر مذاكره

جدال‌ بي‌فايده بر سر مذاكره

با رفتن ترامپ و جايگزين شدن بايدن اين فرصت در اختيار ماست تا نتيجه سي ماه زحمت و رنج ...
واکنش حقوقدانان به اظهارات جلیلی درباره برجام

واکنش حقوقدانان به اظهارات جلیلی درباره برجام

مذاکره کننده سابق هسته ای در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد در یکی از این پیام های ...
رضا ضراب در خانه امن اف‌بی‌آی | مافیای کاسبان تحریم با شیپور هم شناسایی نمی‌شوند

رضا ضراب در خانه امن اف‌بی‌آی | مافیای کاسبان تحریم با شیپور هم شناسایی نمی‌شوند

غلامحسین دوانی معتقد است: در ایران با وجود تصویب قانون سوت‌زنی اما هنوز عدم اعتماد افراد ...
فایل های مرتبط
1