کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست بررسی پروژه های آب منطقه ای مطرح شد؛

اهمیت طرح مطالعاتي برای جانمایی روستاهای تنگ سرخ

27 آبان 1399 ساعت 10:28

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان در این‌نشست افزود: مطالعات جامع برای روستاهایی که با احداث سد تنگ سرخ نیاز به جابجایی و اسکان در موقعیت جدید دارند یک امر مهم است.


نشست توسعه پایدار منظومه روستایی شهرستان گچساران به عنوان پایلوت کشوری و جانمایی روستاهای تنگ سرخ به میزبانی شرکت آب منطقه‌ای استان برگزارشد.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج؛ این‌نشست که با حضور بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و سازمان جهاد کشاورزی در سالن جلسات شرکت آب منطقه‌ای برگزار شد مسائل مربوط به پروژه های اجرا شده توسط شرکت آب منطقه ای استان و سازمان جهاد کشاورزی در توسعه روستایی جهت جلوگیری از مهاجرت روستاییان و مشکلات و مسائل بهره برداری بهینه جهت افزایش راندمان آبیاری و تحویل حجمی آب مطرح گردید.
در این‌نشست مصوب شد پیگیری‌های لازم جهت تامین اعتبار حل موانع و مشکلات اجرایی و بهره برداری پروژه های بخش آب و کشاورزی شهرستان گچساران شامل شبکه های آبیاری خیرآباد لیشتر، نازمکان، دیل و آرو، رودبال، امامزاده جعفر، خان احمد، بی بی حکیمه و باباکلان در راستای استفاده هرچه بیشتر کشاورزان مهیا شود.
رسول فرهادی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان در این‌نشست افزود: مطالعات جامع برای روستاهایی که با احداث سد تنگ سرخ نیاز به جابجایی و اسکان در موقعیت جدید دارند یک امر مهم است.
وی بیان کرد: تکمیل عملیات اجرایی و به بهره برداری رسیدن پروژه های بخش آب و کشاورزی با استفاده از تمام ظرفیت‌های قانونی همکاری دستگاه های جهاد کشاورزی را طلب می کند.
جنتی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در این‌جلسه تصریح کرد: این نهاد آمادگی لازم را جهت انعقاد تفاهم نامه جهت شروع طرح مطالعاتی روستاهای مذکور و استفاده از تسهیلگران بنیاد مسکن با همکاری شرکت آب منطقه ای استان و جهاد کشاورزی در جهت حل مشکلات  را دارد.


کد مطلب: 427607

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/427607/اهمیت-طرح-مطالعاتي-جانمایی-روستاهای-تنگ-سرخ

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1