کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بهمن رحمتی مدیرکل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

کشف و توقیف ۵ تن قند شکسته در گچساران

26 آبان 1399 ساعت 10:54

طی بازرسی کارشناسان این اداره کل از سطح بازار شهرستان گچساران ۵ تن قند شکسته غیر استاندارد کشف و توقیف گردید.


طی بازرسی کارشناسان اداره کل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد از سطح بازار شهرستان گچساران ۵ تن قند شکسته غیر استاندارد کشف و توقیف گردید.
به گزارش کبنا، بهمن رحمتی مدیرکل استاندارد استان کهگیلویه و بویر احمد با بیان اینکه بازرسی‌ها از سطح بازار استان توسط کارشناسان به صورت مستمر انجام می‌گیرد، گفت: قند شکسته غیراستاندارد کشف شده توسط کارشناسان این اداره کل با نام تجاری نگین پسند و تولید کارخانه شهد آوران شهر سبز کازرون می‌باشد.
 مدیرکل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: به دلیل مصرف زیاد قندهای سفید توسط هم استانی‌ها، برخی از افراد سودجو نیز با سوءاستفاده از وضعیت موجود، به‌دنبال درآمدزایی از طریق عرضه محصولات غیر استاندارد و همچنین قند و شکر غیراستاندارد می‌باشند.
رحمتی تصریح کرد: اداره‌کل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد در راستای اهداف سازمانی خویش تمام سعی و تلاش خود را برای انجام بهینه مسئولیت‌های محوله به کار بسته و همواره نظارت دقیق خود را بر تولید و عرضه کالاهای مشمول مقررات استاندارد اجباری انجام می‌دهد.

https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000427/nf00427574-2.jpg

وی ادامه داد: دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد و درج کد ده رقمی در زیر نشان ملی استاندارد، برای تولید فرآورده‌های مشمول مقررات استاندارد، اجباری می‌باشد.
مدیرکل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: چنانچه واحدهای تولیدی محصولات بدون کیفیت و فاقد استانداردهای لازم تولید کنند بنا بر مقررات مصرحه در قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، با برخورد قضایی اعم از جریمه نقدی و حبس مواجه می‌شوند.
مدیرکل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هم استانی‌های عزیز برای اطمینان از صحت علامت استاندارد کالاها و نشان ملی استاندارد، می‌توانند کد ده رقمی درج شده را به سامانه پیامکی (۱۰۰۰۱۵۱۷) ارسال کرده و از اصالت علامت استاندارد محصول مورد نیاز خود آگاهی یافته و مطمئن شوند.


کد مطلب: 427574

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/427574/کشف-توقیف-۵-تن-قند-شکسته-گچساران

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1