تاریخ انتشار
جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۰۳
کد مطلب : ۴۲۷۴۸۳
خبرهای کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد:

شمار جان باختگان کرونای کهگیلویه و بویراحمد به 249 نفر رسید / کرونا در لوداب / جولان کرونا در گچساران / توصیه یزدان پناه به رسانه‌ها

۰
شمار جان باختگان کرونای کهگیلویه و بویراحمد به 249 نفر رسید
کبنا ؛رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جانباختگان کووید 19 استان به 249 نفر خبر داد و گفت: طی 24 ساعت گذشته متاسفانه 5 هم استانی بر اثر ابتلا به ویروس کووید 19 جان خود را از دست دادند.
 به گزارش کبنا، پرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون 416 بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد 177 بیمار کرونایی قطعی بوده و 26 بیمار در بخش‌های ویژه تحت درمان هستند.
 وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 12773 نفر بهبود یافته گزارش شده است.
  وی اذعان داشت: از 232 نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج، بیش از 60 درصد موارد مثبت و بیشترین موارد در شهرستان‌های بویراحمد (41 درصد)، کهگیلویه (20 درصد)، گچساران (11 درصد)، چرام (11 درصد) و بقیه موارد در سایر شهرستان‌های استان بود.
 یزدانپناه در ادامه خاطر نشان کرد: تاکید همیشگی دانشگاه علوم پزشکی بر استفاده از ماسک، رعایت بهداشت  فردی، فاصله گذاری فیزیکی، عدم حضور در تجمعات، کاهش تردد در مکان‌های شلوغ، سربسته و پرخطر برای پیشگیری از ابتلا به کووید 19 است که البته حفظ احتیاط در فضاهای محصور به‌خصوص اتاق‌های بدون تهویه کافی، بیشتر اهمیت دارد.
 وی اذعان داشت: در چنین مکان‌هایی ضمن استفاده از ماسک، پنجره هارا باز کرده و بگذارید جریان هوای بیرون به داخل بیاید تا به این ترتیب غلظت ویروس‌های پخش در هوا کاهش یابد. این موارد را باید در ادارات، مدارس، زیارتگاه‌ها و سایر مکانهای تجمع، خوار و بارفروشی‌ها و سوپرمارکت‌ها، آسانسورها، آرایشگاه‌ها و در خانه رعایت نمایید.
 
رسانه‌ها ترس و ناامیدی «کرونا» به مردم کهگیلویه و بویراحمد القا نکنند
  رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد از رسانه‌ها خواست در هنگامه بحران کرونا به مردم ترس و ناامیدی القا نکنند.
 پرویز یزدانپناه با اشاره به اقدامات ارزنده مقابله با ویروس کرونا در استان اظهار کرد: استاندار و مسوولان مرتبط به صورت شبانه‌روزی پای کار هستند و خادمان مردم در دانشگاه علوم پزشکی و کادر درمانی و مدافعان سلامت نیز با تحمل همه سختی‌ها از پای ننشسته‌اند.
 وی در ادامه با اشاره به نقش رسانه در فرهنگ‌سازی و کمک به رشد میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی از همکاری رسانه‌های استان قدردانی کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه علاوه بر فرهنگ‌سازی باید روح امید و زندگی را در جامعه توسط رسانه‌ها جاری کرد، افزود: نباید ترس و ناامیدی به مردم القا شود چرا که یکی از راه‌های مقابله با ویروس ایجاد امید در بین مردم است.
 یزدانپناه با تاکید بر این که البته رسانه‌ها باید نقاط ضعف و قوت را بیان کنند تصریح کرد: خوشبختانه رسانه‌های استان به صورت حداکثری برای مقابله با ویروس پای کار بوده‌اند.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000427/nf00427483-2.jpg

 کرونا در لوداب
متاسفانه بخش لوداب در وضعیت سیاهی قرار گرفته که دلیل اصلی این آمار بالای مبتلایان به نسبت جمعیت کل بخش، لوداب را در وضعیت بسیار بدی قرار داده است.
 مرکز سلامت و بهداشت لوداب به تعداد ۳۰ نفر پرسنل به مردم لوداب خدمت می‌کنند که متاسفانه تاکنون ۹ نفر از این زحمت‌کشان عرصه سلامت به ویروس کرونا مبتلا شده و عده‌ای نیز علایم مشکوکی دارند.
 رئیس مرکز سلامت و بهداشت لوداب، ضمن اعلام مبتلا شدن خود و خانواده به ویروس کرونا، گفت: متاسفانه بخش لوداب در وضعیت سیاهی قرار گرفته که دلیل اصلی این آمار بالای مبتلایان به نسبت جمعیت کل بخش، لوداب را در وضعیت بسیار بدی قرار داده است.
 صانع‌نسب درباره چرایی افزایش شمار مبتلایان در لوداب افزود: مردم بخش لوداب توجه چندانی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی ندارند، برای کوچکترین درد و سرماخوردگی خفیف نیز به درمانگاه مرکزی بخش مراجعه می‌کنند که این خود یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش شمار مبتلایان است.
 وی گفت: از دیگر دلایل این آمار فزاینده مبتلایان می‌توان به مواردی همچون برگزاری مراسم ختم، عروسی، حضور در چهار راه مرکزی شهر گراب، ماشین‌های دوره گرد (که بعضاً از دیگر استان‌ها وارد بخش می‌شوند) حضور گسترده در درمانگاه دندان پزشکی و آزمایشگاه لوداب، رفت و آمدهای بعضاً خانوادگی به بخش‌ها و شهرستان‌های اطراف و... است.
 رئیس مرکز سلامت و بهداشت لوداب در بخش دیگری از اظهارات خود به روستاهای درگیر ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: روستاهای آبگرمک، طولدان، حیدرآبادها، تل دراز، آباده، گرگیان، دهنو، عزیزی، گوزنان و شهر گراب در وضعیت بسیار خطرناکی قرار دارند.
صانع‌نسب ضمن درخواست عاجزانه از مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: مردم باید از این حضور بی‌واهمه و مداوم خود در مراسم‌ها و گشت‌های غیر ضروری در چهار راه جهاد بکاهند در خانه بمانند تا ویروس کرونا بیشتر از این منتقل نگردد.
 بخشدار لوداب به عنوان رئیس ستاد مقابله با کرونا در لوداب در طی درخواستی ضمن دعوت مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزود: پنج شنبه و جمعه تمام صنوف به جز نانوایی‌ها در بخش لوداب بسته است، ادارات با ۵۰ درصد کارکنان به صورت شیفت فعالیت دارند، مراسمات و عروسی‌ها باید بیشتر از ۳۰ نفر حضور نداشته باشند.
 روحانی همچنین گفت: از پنج شنبه گذشته مدارس به مدت ۱۴ روز تعطیل شده‌اند تا بتوانیم سرعت شیوع و انتقال بیماری کرونا را کمتر کنیم.

۷۳ درصد مبتلایان کرونا در گچساران بهبود یافته‌اند

 فرماندار گچساران گفت: تاکنون بیش از ۷۳ درصد از مبتلایان به ویروس کرونا در این شهرستان بهبود یافته‌اند.
 علی خوان پایه در نشست ستاد مبارزه با کرونا در گچساران افزود: هفت هزارو ۲۳۱ هزارمورد تست کرونا در این شهرستان از افراد با علائم مشکوک گرفته شده که نمونه آزمایشی ۳۶ درصد از این تعداد مثبت بوده است.
 وی اظهار داشت: ۴۶ درصد از مبتلایان ویروس کرونا در این شهرستان زن و مابقی مرد بوده‌اند.
 خوان پایه تصریح کرد: تاکنون ۶۶ نفر در این شهرستان بر اثر ویروس کرونا جان باخته‌اند که از این تعداد ۴۰ نفر در بیماران در بیمارستان شهید رجایی بوده است.
 وی ابراز کرد: ۳۱ درصد از مبتلایان به ویروس کرونا در این شهرستان کارکنان دستگاه‌های اجرایی بوده‌اند.
 خوان پایه افزود: ۹۱ درصد از مبتلایان به ویروس کرونا در این شهرستان ساکن شهر هستند.
 وی اظهار داشت: شاخص فوتی‌های ناشی از کرونا در کهگیلویه و بویراحمد ۱.۷ است در حالی که در گچساران ۲٫۴ دهم درصد رسیده است.
  خوان پایه افزود: پیک اول شیوع کرونا درگچساران تابستان بوده که ۲۶ نفر جان خود را از دست دادند و متاسفانه پیک دوم شیوع کرونا از نیمه دوم مهر در این شهرستان آغاز شده و در آبان امسال ۱۹ نفر بر اثر مبتلا به کرونا در این شهرستان جان باخته‌اند.
 وی گفت: هم اکنون ۶۳ نفر در بیمارستان شهید رجایی و صنعت نفت این شهرستان بستری است.
 فرماندار گچساران افزود: برخی از شهروندان گچسارنی بدون توجه به حساسیت موضوع، اقدام به برگزاری آیین‌های مختلف در این شهرستان می‌کنند که این امر در شیوع بیماری کرونا مؤثر است.
 خوان پایه افزود: برگزاری مراسم ترحیم و عروسی در منزل یا خانه باغ‌ها یکی از عوامل بسیار خطرناک در شیوع کروناست که نباید به این خانواده‌ها اجازه برگزاری این مراسم را بدهند.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000427/nf00427483-1.jpg
 معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری گچساران گفت: محدودیت‌های کرونایی در گچساران در این شهرستان اجرا خواهد شد.
 سید مرتضی سجادپور گفت: این محدودیت‌ها در گروه مشاغل ۲، سه و چهار تا ۲۸ آبان امسال اعمال می‌شود.
 وی بیان کرد: براساس این اعمال گروه مشاغل ۲، سه و چهار روزانه تا ساعت ۱۸ مجوز فعالیت دارند در حالی که دسته اول مشاغل شامل نانوایی‌ها، قصابی‌ها، میوه فروشی‌ها و مراکز بهداشتی درمانی، اورژانس‌ها، مراکز امنیتی، مراکز اداری و خدماتی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، سوپرمارکت‌ها و داروخانه اجازه فعالیت در شبانه روز را دارند.
 سجادپور ابراز کرد: هر گونه برگزاری مراسم ترحیم، عروسی، اعیاد و جشن‌ها تا اطلاع ثانوی در این شهرستان ممنوع است وبا برگزار کنندگان مراسمی که موجب تجمع افراد شود، برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.
 وی حمایت نهادهای امنیتی و نظامی در جهت برقراری نظم و امنیت در این شهرستان در زمینه مبارزه با کرونا را مهم دانست و گفت: در صورتی که شرایط امکانات الکترونیکی در دستگاه‌های اجرایی این شهرستان فراهم باشد خدمات باید بصورت غیر الکترونیکی به مدت ۱۴ روز ارائه شود.
 سجادپور گفت: شهرداری با همکاری اداره صنعت و معدن نسبت به ایجاد جایگاه مناسب بمنظور توزیع ماسک اقدام کند.
 وی اظهار داشت: بر اساس دستورالعمل ستاد مدیریت کرونا طرح محدودیت تردد خودروها در این شهرستان اجرا و از ورود خودروهای غیربومی‌ها به مرکز شهر تا اطلاع ثانوی از سوی پلیس راهور ممانعت شود.
 سجادپور با بیان اینکه استفاده از ماسک و دستکش در جایگاه‌های سوخت الزامی است گفت: متصدیان جایگاه‌های سوخت در گچساران پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و پخش فراوردهای نفتی در این زمینه باید نظارت بیشتری انجام دهد.
 دادستان عمومی و انقلاب گچساران گفت: بازار شهرستان گچساران در زمینه اعمال محدودیت‌های کرونایی ۲ هفته تعطیل بود ولی متاسفانه تعدادی در مناطق گردشگری گناوه لری، دیل و آرو تجمع داشتند.
 حجت الاسلام و المسلمین محمد صدرا ادیبان افزود: تصمیمات و مصوبات ستاد کرونا شهرستان گچساران باید متناسب با این شهرستان باشد و نباید هر مصوبه‌ای در مرکز استان تصویب شد در این شهرستان اجرایی شود.
 وی ادامه داد: ارائه دادن آمار مبتلایان به کرونا روزانه در فضای مجازی منتشر می‌شود در این نشست‌ها باید برای رفع مشکلات مردم تلاش کرد.
  ادیبان گفت: برخی از مصوبات ستاد کرونا در این شهرستان تکراری است و باید برای مقابله با این ویروس کار کارشناسی انجام داد.
 شهرستان ۱۵۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

هیولای خزر بعد از ۳۰ سال سر برآورد +عکس

هیولای خزر بعد از ۳۰ سال سر برآورد +عکس

هیولای دریای خزر نامی بود که ماموران سازمان سیا بر هواپیمای دوزیست عظیم الجثه ساخت روسیه ...
سرنوشت ترامپ

سرنوشت ترامپ

حتی اگر ترامپ و میلیون‌ها طرفدار وی در برهه کنونی نخواهند بپذیرند، با این حال باید بدانند ...
( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن /  پیام بایدن پس از پیروزی

( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن / پیام بایدن پس از پیروزی

نامزد حزب دموکرات که اغلب رسانه‌های آمریکایی پیروزی وی در انتخابات روز سه‌شنبه را اعلام ...
1