کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نگاهی متفاوت به انتخابات ۲۰۲۰/ آمریکای واقعی اینجاست نه در هالیوود! + عکس

21 آبان 1399 ساعت 19:53

تصاویر رفتارهای خشن آمریکایی‌ها در روزهای شمارش آراء انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور نمایانگر چهره و فرهنگ واقعی ساکنان ایالات متحده بود.


تصاویر رفتارهای خشن آمریکایی‌ها در روزهای شمارش آراء انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور نمایانگر چهره و فرهنگ واقعی ساکنان ایالات متحده بود.
به گزارش کبنا و به نقل از مشرق، حدفاصل سه شنبه ۳ نوامبر ۲۰۲۰ تا عصر شنبه ۷ نوامبر فرصت خوبی برای شناخت واقعی زندگی آمریکایی‌ها بود. اینجا دیگر بحث درباره یک فیلم خوب یا بد هالیوودی نیست؛ بلکه تصاویر خیابان های آمریکا کاملا واقعی بود و صفحه نمایش ها دیگر نمی‌توانستند صحنه ای را تغییر بدهند و جزئیات رفتارهای خشن آمریکایی ها را پنهان کنند.
در این میان رفتارهای زننده دونالد ترامپ انگار تصویر خشن و واقعی حداقل نیمی از آمریکایی‌هاست؛ آمریکایی هایی که میخواهند زندگی خود را خارج از قواعد بازی سنتی کشورشان ادامه دهند. البته آشکار شدن این چهره ساکنان ایالات متحده برای بسیاری از مردم کره زمین که گمان می‌کنند آن ها بهترین و با فرهنگ ترین انسان‌ها و شایسته ریاست جهان هستند و دیگران تنها باید به آنها خدمت کنند بسیار عبرت آموز بود.





دونالد ترامپ از لحظه اول آغاز انتخابات مناقشه آمیز آمریکا به گونه ای رفتار می کرد که انگار جهان باید همه خواسته های او را بپذیرد و همه چیز آنگونه که او می‌خواهد باشد: بی رحمانه، مغرور و ظالمانه. در کنار او طرفدارانش نیز با همین اصول رفتار می‌کردند؛ آنها در حالیکه هیچ حرف و برنامه قابل توجهی نداشتند برای حمایت از ترامپ به خیابان ها ریختند. در واقع آنها با تکیه بر همان مبانی تعریف شده توسط نامزد مورد علاقه شان رفتارهایی بروز دادند که چیزی جز یک واکنش ماشینی متشنج نبود.







صحنه هایی که در میان بحث برانگیزترین انتخابات آمریکا مشاهده کردیم لحظه آشکار شدن حقیقت آمریکایی‌ها که برتری خود را مبتنی بر ظلم به دیگران می دانند، بود. همین برتری حساب نشده و جعلی به آنها اجازه می‌دهد تا حق سیطره بر همه چیز در داخل و خارج را متعلق به خود بداند.
همه مهاجران تازه وارد آمریکا در پنج دهه گذشته از رفتارهای ترامپ و طرفداران آن وحشت دارند. این مهاجران در میان موجی از تفرقه و نژادپرستی و خشم و دلهره زندگی می کنند؛ اما خود را ملزم به سکوت می دانند، زیرا معتقدند در کشور اولشان بیشتر مورد ظلم واقع می‌شدند. اما مشکل این افراد آن است که گمان می‌کنند مخالفان ترامپ از جمله سیاستمداران و اقتصاددانان و سرویس‌های امنیتی و کارمندان رسانه ها آینده بهتری را برای آنها می خواهند.





مشکل کسانی که  جو بایدن را به کاخ سفید رساندند این است که گمان می‌کنند قرار است با آنها همانند نخبگان آمریکایی رفتار شود. در واقع این افراد از یافتن علت واقعی بحرانهای خودشان فرار کرده و تن به قواعد بازی سنتی آمریکایی ها دادند. مهاجران در آمریکا بر اساس منطق بد و بدتر عمل کردند و تنها به آنها وعده هایی داده شد که پیش از آمدن به این کشور شنیده بودند.
افرادی که با فریب زندگی رویایی در ایالات متحده قدم به این کشور گذاشته اند با پذیرش قوانین یک بازی کثیف برای نجات از حقارت های مشمئز کننده دولت دونالد ترامپ که آنها را شهروند درجه دو که حق مداخله در سرنوشت آمریکا را ندارند خطاب می‌کرد،   در این انتخابات از رقیب وی حمایت کردند نه چیز دیگر.
 آمریکایی واقعی همان آمریکایی است که در پخش مستقیم تلویزیون دیده می شود؛ اینجا دیگر خبری از  نقش اسطوره ای «رمبو» در هالیوود نیست. در میان پخش مستقیم رفتارهای خشن آمریکایی ها دیگر فرصتی برای خواندن کتاب هایی که از اختلاف عمیق هویت آمریکایی با سایر مردم جهان سخن می گوید نداریم و هیچ جایی برای موسیقی رویایی آمریکایی ها وجود ندارد؛ چرا که همه دنیا به فریادها و توهین های آنها گوش می دهند.







آمریکایی واقعی به تصویر دونالد ترامپ نزدیکتر است؛ تصویر یک چریک افراطی که به خودش حق می‌دهد هر کاری را حتی با هزینه دیگران انجام دهد. درست است که ترامپ و افرادی مانند او قادر به تحمیل اراده خود به سایر آمریکایی ها یا جهانیان نخواهند بود؛ اما این موضوع واقعیت دارد که  افراد دیگری با برنامه‌های جایگزین در قالب های دیگر برای فریب به افراد به میدان بیایند.
نکته بسیار حساس و مهم در اینجا آن است که نباید گمان کنیم با شکست ترامپ همه اتفاقات زننده در آمریکا پایان می یابد. موضوع خطرناکی که می‌تواند در این میان وجود داشته باشد اعطای مشروعیت به بایدن  و همراهان وی برای تکرار همه کارهای کثیفی که پیش از این نیز در آن شریک بودند، است.   در حال حاضر اتفاقی که در آمریکا رخ داده همان قاعده انتخاب بین بد و بدتر است.
 همانطور که دیدیم رسانه ها پس از شکست ترامپ رفتارهای جو بایدن را تنها به دلیل  مغایرت آن با رفتارهای ترامپ ستایش می‌کنند  و در این رسانه ها و انجمن ها هیچکس را ندیدیم که حقیقت کار رئیس جمهور جدید آمریکا را بررسی کند.





در واقع بسیاری گمان می کنند که اگر بایدن تحریم‌های تحمیل شده علیه ایران را سبک تر یا اختلافات آمریکا با چین و روسیه را کم و جنگ یمن را متوقف کند و با سران رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی و مصر روابط سردتری داشته باشد مورد استقبال قرار خواهد گرفت.   مشکل اساسی در وهله اول مربوط به همه اقداماتی است که ترامپ و قبل از او بایدن دوستانش انجام دادند. هرگز نمی‌توان جنایت هایی را که آمریکایی‌ها با هر دولتی در هر گوشه از کره زمین انجام داده اند فراموش کرد.
 در حال حاضر بهترین تجربه ای که می‌توانیم از رویدادهای اخیر آمریکا بگیریم آن است که ایالات متحده دیگر آن  تصویر رویایی سابق را در ذهن مردم جهان نخواهد داشت  و می بینیم بهشتی که  از آمریکا به نمایش گذاشته شده بود تنها در فیلم های هالیوود پیدا می‌شود.
 


کد مطلب: 427440

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/427440/نگاهی-متفاوت-انتخابات-۲۰۲۰-آمریکای-واقعی-اینجاست-نه-هالیوود-عکس

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1