کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در خطبه‌های نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

تفاوت بایدن و ترامپ برای ایران

16 آبان 1399 ساعت 18:43

خطبه‌های نماز جمعه در برخی از شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، انتخابات ریاست جمهوری 2020 امریکا یکی از موضوعاتی بود که در این خطبه‌ها به آن پرداخته شد.


 خطبه‌های نماز جمعه در برخی از شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، انتخابات ریاست جمهوری 2020 امریکا یکی از موضوعاتی بود که در این خطبه‌ها به آن پرداخته شد.
 امام جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه یکی از مصادیق تقوا ماسک زدن و رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از رفت و آمد غیر ضروری در سطح شهر است و در مراسم تشیع جنازه رعایت کنیم و زمینه ابتلاء به کرونا و مرگ دیگران را فراهم نکنیم این گناه بزرگی است و قتل شبه عمد است.
 حجت الاسلام اسماعیل صلواتی با بیان اینکه انتخابات آمریکا پر مشارکت ترین اما فاسدترین انتخابات است تصریح کرد: وضعیت داخلی آمریکا پسا انتخابات اینست که در این انتخابات برنده آراء مردمی بازنده نهایی خواهد شد این نتیجه دموکراسی و مردم سالاری حاکمیتی است که مردمش حق گزینش نامزدی خارج از دو حزب را ندارند و درصورت اختلاف هم نهایتا دادگاه رئیس جمهور را تایید خواهد کرد.
 وی افزود: علی رغم مشارکت فراوان اما به اذعان دو کاندیدا آکنده از فساد و بداخلاقی و وحشت و ترس است و سایه جنگ را بر سر آمریکا گسترانده است نتیجه این وضعیت یک زلزله در آمریکاست که منتج به افول و زوال آمریکا و انهدام کاخ ظلمانی آمریکایی است.

بینی و بین الله کاندیداهایی که نمی‌توانند، برای مردم زحمت ایجاد نکنند  حجت الاسلام اسماعیل صلواتی  امام جمعه قلعه رئیسی

 صلواتی با بیان اینکه وضعیت آمریکا در پسا انتخابات در عرصه منطقه و بین الملل این است که همه بدانند آمریکا مظهر شیطان و فرعون زمانه است ادامه داد: ترامپ و بایدن هیچ فرقی با هم ندارند رکن رکین سیاست خارجی آمریکا حمایت بی چون و چرا از رژیم گرگ صفت صهیونیستی است ادامه حکومت ترامپ به جدایی بیشتر اروپا از آمریکا می انجامد و جهان هم پر تنش تر می شود و همین باعث افول و زوال آمریکا می شود.
 خطیب جمعه قلعه رئیسی یادآور شد: واقعیت این است که دولت ترامپ من حیث المجموع بیشتر از بایدن به نفع جریان مخالف استکبار جهانی است تداوم ترامپ باعث گستاخی رژیم صهیونیستی و همین باعث زوال زود هنگام این رژیم خبیث می شود.
 وی تاکید کرد: همگان بدانند هر کسی رئیس جمهور آمریکا شود سیاست مهار ایران انقلابی و مقابله با مقاومت اسلامی را رها نخواهد کرد.
 صلواتی ادامه داد: ساختار تحریم ها که توسط هر دو جریان و حزب ایجاد و تقویت شده حفظ خواهد شد و هرکدام رئیس جمهور شوند بین اروپا و آمریکا در مقابله با ایران همگرایی بیشتری را شاهد خواهیم بود.
 امام جمعه قلعه رئیسی خاطرنشان کرد: اگر بایدن رای بیاورد روش نرم تری در مقابل ایران اتخاذ خواهد کرد و این باعث نزدیکی مواضع اروپا می شود و اگر ترامپ رئیس جمهور شود اگر چه خوشایند اروپایی ها نیست اما اروپا در مقابل آمریکا اراده ندارد و نمی تواند چهار سال با ترامپ مقابله کند و اختلاف زیادی با آمریکا سر مهار ایران ندارد و حتما مواضعش را با ترامپ هماهنگ خواهد کرد.
 وی گفت: اگر ترامپ رئیس جمهور شود یک شوک اولیه روانی منفی بر بازار ارز و طلا و سایر کالاها چند هفته ای خواهد بود و ترامپ چند رویکردها ایران می تواند داشته باشد یکی رویکرد سخت جنگ این گزینه منتفی است چون آمریکا و منطقه برای چنین شرایطی آماده نیستند.
 وی تصریح کرد: رویکرد دیگر ترامپ نیمه سخت است که گزینه مطلوب ترامپ است و ترکیبی از حملات نقطه ای و فشار اقتصادی و تقویت حملات سایبری و تشدید فعالیت ضد انقلاب برای ناامن سازی و فشار روانی که این نتیجه برای ترامپ ندارد چون فشار حداکثری اقتصادی به اوج خودش رسیده و درنهایت به انسجام بیشتر ملت ما می انجامد.
 صلواتی با بیان اینکه وضعیت مواجهه ایران با بایدن یک شوک روانی مثبت به مدت چند هفته بر بازار وارد می شود ادامه داد: شوکی که گروهی دوست دارند به دروغ آن را گشایش اقتصادی نام بگذارند ممکن است قیمت ها پایین بیاید اما پایدار نیست و واقعیت این است که بایدن مواجهه و رویکرد نرم را انتخاب می کند و به سراغ برجام موشکی و منطقه ای خواهد رفت و ایران را برای مذاکره تحت فشار قرار خواهند داد و اروپا هم با این سیاست کنار می آید و برجام ۲ و ۳ را پیش خواهد کشید.

وی تاکید کرد: انتخابات ایران سال آینده است و بایدن می داند هرگونه مذاکره منوط به نتیجه انتخابات آینده است و لذا در این چند ماه اتفاق خاصی نمی افتد آنهایی هم که در این مدت اقتصاد را شرطی کردند در این مدت هم بلاتکلیفی را ادامه می دهند چون اگر بایدن قبول شود از بهمن ماه شروع می کند و با بازیهای سیاسی و بی عملی و تعلیق را ادامه می دهد و واقعیت این است که چه ترامپ و چه بایدن نتیجه چند هفته شوک روانی منفی و مثبت است و دولتمردان در این ده ماه بصورت مدبرانه و جهادی مشکلات مردم را حل کنند.
 خطیب جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه تهدید آمدن ترامپ و فرصت نمایی حضور بایدن اگر آگاهانه نباشد نشانه بی بصیرتی و غفلت سیاسی و اگر آگاهانه باشد نشان وادادگی و خیانت است ادامه داد: اما همگان بدانند ما در هرصورت وارد هیچگونه مذاکره با آمریکا نمی شویم و شاهد رونمایی از رگبار موشکی ایران بودیم آمریکا بداند مبارزه با استکبار محدود به شعار و حرف نیست و این دستاورد نیروی هوافضای سپاه امنیت ملی ما را به دنبال دارد واقعیت این است که راه حل مشکلات کشور حاکم شدن تفکر بچه ای سپاه که همان تفکر ولایت هست می باشد.
امیدوارم دردهای مردم قلعه‌رئیسی درمان شود / انتقاد شدید از وضعیت قبوض آب قلعه‌رئیسی
 صلواتی به وضعیت قبوض آب در شهر قلعه رئیسی هم واکنش نشان داد و با بیان اینکه امیدوارم روزی درد مردم چاروسا درمان شود چطور مردم چاروسا هر از وقتی شاهد فیش های نجومی آب و برق و گاز هستند خاطرنشان کرد: روزی فیش های برق سر به فلک می کشد در جدیدترین شاهکار اداره آب و فاضلاب فیش هایی برای مشترکین شهر قلعه رئیسی صادرشده که رکود مبلغ دو میلیون تومان را زده است؛ چطور خانواده ای ۷ نفره فیش ۱۵ هزار تومانی صادر می شود و برای خانواده سه نفره قبض یک میلیون تومانی صادر می شود؟
 وی ادامه داد: چطور خانواده ای که در طول تابستان کلا مشغول ساخت و ساز بودند ۲۴۰ هزار تومان صادر شده و برای خانواده دو نفره ۹۰۰ هزار تومان صادر شده؟‌ چطور این قبوض نجومی در این شرایط نفس گیر کرونایی فقط برای ۱۵ مشترک صادر می شود و از طرفی مشترکی که باغ و سبزیجات دارد کمتر از صد هزار تومان صادر می شود؟ این عجایب و شگفتی ها ظاهرا اختصاص به قلعه رئیسی دارد و لذا مسئولان استان ورود کنند ببینند در آب و فاضلاب چه خبر است؟‌ چرا این قبوض در گذشته صادر نمی‌شد؟ مردم مصرف آب خود را مدیریت کنند اما مسئولان هم چاره اندیشی کنند.
 همچنین در نماز جمعه امروز قلعه رئیسی معاون مشترکین آبفای استان و حراست حضور پیدا کردند و پاسخگوی قبوض آب این شهر بودند.
 وی در پایان از برگزاری کنندگان یادواره شهدا در روستاهای چاروسا تشکر کرد.
 
 گران‌فروشی اجحاف در حق مردم است
 امام جمعه لیکک گفت: برخی مسئولان در زمینه کنترل گرانی و رفع مشکلات اقتصادی کوتاهی کردند.
امام جمعه موقت شهر لیکک در آیین عبادی سیاسی این شهر با اشاره به گرانی ها در بازار و مشکلات اقتصادی مردم گفت: کوتاهی بر خی مسئولان در مقابل گرانی ها بخشودنی نیست و به نوعی اجحاف در حق مردم است.
حجت الاسلام صالح ویسی افزود: مسئولان با مدیریت جهادی باید از گرانی و چندنرخی جلوگیری کنند زیرا نظارت دقیق مشکلات اقتصادی را رفع می کند.
 وی با اشاره به بیانات رهبرمعظم انقلاب در خصوص انتخابات آمریکا ادامه داد: سیاست ما در قبال آمریکا سیاست مشخص و حساب شده است و با رفت و آمد افراد تغییر نمی کند.
وی گفت: ترامپ یا بایدن هرکدام انتخاب شوند فرقی نمی‌کند، چون رژیم آمریکا دچار انحطاط اخلاقی، سیاسی و مدنی است.
 
تغییر نکردن نگرش ایران در برابرآمریکا
 امام جمعه سی سخت گفت: نگرش و سیاست ایران در برابر آمریکای جنایتکار هیچ تغییری نخواهد کرد.
 خطیب نماز جمعه سیسخت در خصوص انتخابات آمریکا گفت: سیاست جمهوری اسلامی با تغیر سران آمریکا هیچ تغیری نخواهد کرد، چرا که جنایت های آمریکا فراموش نمی شود.
حجت الاسلام مصباح در خصوص اهانت اخیر رییس جمهور فرانسه گفت: مکرون با وجود داشتن شنبه های خونین توانایی اداره کشورش را چطور به چهره نورانی پیامبر اعظم (ع) جسارت می کند.
وی در بخش دیگری از سخنانش به جنگ دو کشور همسایه ایران اشاره کرد ادامه داد: اگه تروریست ها به مرز ایران نزدیک شوند جواب ما سخت و کوبنده خواهد بود.


کد مطلب: 427270

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/427270/تفاوت-بایدن-ترامپ-ایران

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1