تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۸
کد مطلب : ۴۲۷۱۹۳
به روز رسانی می شود؛

نتایج انتخابات آمریکا، پوشش لحظه به لحظه + تصاویر و جدول

۹
نتایج انتخابات آمریکا، پوشش لحظه به لحظه + تصاویر و جدول
کبنا ؛
در شرایطی که انتخابات آمریکا از چند روز پیش تاکنون ادامه دارد، به گزارش کبنا نیوز؛ سایت ایندپندنت نوشت: مردم امریکا نگران هستند که انتخابات تا کی به طول می انجامد؟ بر اساس این گزارش انتخابات ممکن است تا هفته ها یا ماه ها به طول انجامد. در تشریح اهمیت برخی آرا و برخی ایالت ها؛  141 رای الکترال مساوی با 538 رای عادی است، و در این میان برخی از ایالت های خاکستری که احزاب جمهوری خواه یا دموکرات را پشتیبانی نمی کنند با رفتن به سمت هر کدام بیشترین اثرگذاری را در انتخابات آمریکا خواهند داشت. تاکنون آرای خاکستری بایدن از این ایالت ها بیشتر بوده است.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000427/nf00427313-1.jpg   جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا با غلبه بر دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور امریکا انتخاب شد. بایدن با 75 میلیون و 768 هزار و 517 رأی مردمی و 290 رأی الکترال به این پیروزی رسید.
 
بایدن پیروز انتخابات امریکا شد
 جو بایدن با کسب ۲۹۰ رای الکترال در برابر تنها ۲۱۴ رای دونالد ترامپ، به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا انتخاب شد و خانم کامالا هریس نیز به عنوان اولین زن رنگین پوست، به عنوان معاون رئیس جمهوری این کشور برگزیده شد.
به گزارش کبنا و به نقل از گاردین، شبکه خبری سی ان ان، فاکس نیوز و خبرگزاری آسوشیتدپرس که اخبار انتخابات آمریکا را لحظه به لحظه دنبال می‌کنند، لحظاتی پیش اعلام کردند بایدن پیروز این دوره از انتخابات شد.
شبکه فاکس نیوز هم لحظاتی پیش تعداد آرای الکترال بایدن را ۲۹۰ رای تا این لحظه اعلام کرد. هر نامزدی که موفق به کسب دست کم ۲۷۰ رای شود، پیروز انتخابات خواهد بود.

https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000427/nf00427313-2.jpg


این نامزد حزب دموکرات در سومین دور نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در انتخاباتی نفس‌گیر ابتدا با هم‌حزبی‌های خود به رقابت برخاست و سرانجام در ماه اوت به عنوان نامزد رسمی این حزب برای رقابت با دونالد ترامپ رئیس جمهوری چهل و پنجم و نامزد حزب جمهوریخواه برگزیده شد.
وی توانست با ایجاد اتحادی از گرایش‌های مختلف در حزب دموکرات و همچنین بهره‌مندی از حمایت برخی از چهره‌های مشهور جمهوریخواه همچون کالین پاول وزیر دفاع جورج دبلیو بوش پسر ،استفاده از سناتور کامالا هریس سیاهپوست برای جذب آرای رنگین‌پوستان آمریکا و استفاده علنی از محبوبیت باراک اوباما رئیس جمهوری سابق این کشور، کفه ترازو در مبارزات انتخاباتی را به نفع خود سنگین سازد.
بایدن با سرمایه‌گذاری بر ایالت‌هایی که در ۲۰۱۶ با اختلاف اندکی نتایج را به ترامپ واگذار کرده بودند، استراتژی خود را بر این ایالت‌های رقابتی، هدف‌گذاری کرد و حتی با پیشرانی افرادی همچون بتو اورورک که در ۲۰۱۸ رقابت تنگاتنگی را با سناتور جمهوریخواه تد کروز در ایالت تگزاس داشت، کار را در این ایالت هم برای ترامپ سخت کرد.

https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000427/nf00427315-2.jpg

فشار بایدن برای کسب آرای فلوریدا هم باعث شد تا توان عملیاتی ترامپ بر این دو ایالت قرمز متمرکز شود تا خود بتواند در ایالت‌هایی همچون مینه‌سوتا، میشیگان، ویسکانسین، نوادا و پنسیلوانیا فضای بیشتری را در اختیار بگیرد.
کارزار انتخاباتی بایدن حتی در کارولینای شمالی و جورجیا هم برای ترامپ مزاحمت ایجاد کردند و با وجود تبلیغات همه جانبه ترامپ در پنسیلوانیای نفت‌خیز علیه مخالفت بایدن با فرکینگ(نوعی استخراج نفت)، از تلاش دست برنداشت و توانست با دست یافتن به  حداقل ۲۷۰ رای الکترال، از سد ترامپ بگذرد؛ هرچند که تیم حقوقی ترامپ برای بازشماری آرا یا ابطال آن اقدام کرده است.

به گزارش کبنا، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ با 74 میلیون، 847 هزار و 834 رأی مردمی و 290 رأی الکترال در انتخابات پیروز و به عنوان رئیس منتخب مردم مشخص شد.

۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۱۳:۵۳
۴ صبح در سواحل شرقی آمریکا: نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ایالت جورجیا با اختلاف ۷،۲۴۸ رای، در پنسیلوانیا با ۲۸،۶۳۳ رای؛ در آریزونا با ۲۹،۸۰۰ رای و در نوادا با ۲۲،۶۵۲ از ترامپ جمهوری خواه پیش است.
 
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۱۳:۴۰
فاکس نیوز و نیویورک پست، دو رسانه اصلی محافظه کار آمریکایی که روپرت مرداک سرمایه گذار اصلی آنهاست، طی ساعت‌های اخیر برای نخستین بار از سال ۲۰۱۶ از دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور، فاصله گرفته اند و شاید این نقطه عطفی در سیاست‌های این دو رسانه باشد.
 
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۱۲:۴۱
دادستان ایالتی پنسیلوانیا در واکنش به طرح شکایت ستاد انتخاباتی رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد دعوی حقوقی دونالد ترامپ درباره تقلب در انتخابات کذب است.
 
اختلاف بایدن با ترامپ در جورجیا به ۷۲۴۸ عدد رای رسید
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۱۱:۵۴
موسسه تحقیقاتی ادیسون روز شنبه اعلام کرد در ایالت مهم جورجیا اختلاف آرای جو بایدن  با دونالد ترامپ به هفت هزار و ۲۴۸ رای رسیده است.

شمارش آرا در این ایالت همچنان ادامه دارد.
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۱۱:۳۴
برادرزاده ترامپ در مصاحبه با کانال چهار تلویزیون انگلیس گفت باید از کار‌هایی که ممکن است دونالد ترامپ پس از مواجه شدن با شکست در انتخابات انجام دهد، نگران بود.
او گفت: ما در یک بازه زمانی هفتاد و شش روزه دشوار قرار داریم و من در ذهنم تردیدی ندارم که (در این مدت) چالش‌های حقوقی وجود خواهد داشت که عمدتا نتیجه‌ای نخواهند داشت و میزان عصبانیت او را افزایش خواهند داد. من همچنین نگرانم که ما احتمالا شاهداین باشیم که افراد او را ترک می‌کنند که این هم سطح عصبانیت او را افزایش خواهد داد.

حامیان ترامپ: این دزدی را تمام کنید!
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۱۱:۲۴
حامیان ترامپ در لاس وگاس شعار می‌دهند: این دزدی را تمام کنید.
 
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۱۰:۵۵
حامیان ترامپ مقامات را به کلاهبرداری گسترده انتخاباتی در بیرون از مرکز شمارش آرا در شهرستان مریکوپا، آریزونا متهم کردند.
 
بایدن به پیروزی نزدیک است
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۱۰:۱۱
نامزد دموکرات‌ها با ادامه شمارش آرا در ایالت‌های آریزونا، جورجیا، نوادا و پنسیلوانیا به پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نزدیک شده است.
 
چند ساعت مانده تا اعلام نتایج رسمی شبه‌نهایی انتخابات آمریکا
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۱۰:۰۰
اسکای نیوز عربی اعلام کرد بایدن با ۴ هزار و ۴۳۰ رای بر ترامپ در ایالت جورجیا همچنان پیشتاز است. کمتر از ۷۰۰ رای مانده تا شمارش آرا در این ایالت به اتمام برسد. نتایج رسمی شبه‌نهایی درباره انتخابات آمریکا تا ساعات آینده اعلام می‌شود.
 
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۰۹:۴۹
تدابیر امنیتی در فیلادلفیا افزایش یافته و خیابان‌ها بسته است و در اطراف مرکز همایش‌های پنسیلوانیا تدابیر امنیتی اجرا می‌شود و نیرو‌های امنیتی سعی می‌کنند مانع ورود تظاهرکنندگان به داخل مرکز شوند.
 
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۰۹:۴۹
توئیتر پیام‌هایی را که در آن دموکرات‌ها ادعا کرده بودند جو بایدن به پیروزی دست یافته است، آن هم درحالی که شمارش آرا همچنان ادامه دارد، نشانه‌دار کرد.

بایدن در ایالت میشیگان
جمهوری‌خواهان اشتباه نرم‌افزاری را موجب افزایش آرای بایدن در میشیگان دانستند
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۰۸:۵۳
جمهوری‌خواهان می‌گویند یک اشتباه نرم‌افزاری سبب افزایش آرای بایدن در میشیگان شده است.

سایت الجزیره با قرار دادن یک اینفوگرافی به تشریح تغییرات رای دهی به نفع بایدن در انتخابات کنونی پرداخته است. اگر بایدن آرای یکی از 4 ایالت باقی مانده را از آن خود کند چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا خواهد بود.
آخرین گزارش‌ها مربوط به اعلام نتایج آرا در ایالت‌های مختلف و معلوم شدن تکلیف آرای الکترال را در ادامه بخوانید. 


لحظه به لحظه با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا (۱۷)
 
آخرین نتایج آراء الکترال:
جو بایدن و کامالا هریس: ۲۶۴ الکترال؛ فقط ۶ رای نیاز دارند. دونالد ترامپ و مایک پنس: ۲۱۴ الکترال؛ ۵۶ رای نیاز دارند.
هر نامزد ۲۷۰ الکترال را از آن خود کند، پیروز انتخابات است.  
 
آخرین نتایج آراء مردمی:
بایدن تاکنون ۷۴ میلیون و ۷۰۸ هزار و ۶۲۱ رأی مردمی به دست آورده که معادل ۵۰.۶ درصد آراء است
ترامپ  تاکنون ۷۰ میلیون و ۴۹۰ هزار و ۵۹۰ رأی مردمی به دست آورده که معادل ۴۷.۷ درصد آراء است.
 
آخرین آمار شمارش آرا در چهار ایالت کلیدی:
 
ایالت جورجیا۹۹ درصد آرا شمارش شده‌اند. بایدن با ۴۱۲۴ رای بیشتر، پیشتاز است. 
لحظه به لحظه با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا (۱۷)
 
ایالت نوادا۸۷ درصد آرا شمارش شده‌اند. بایدن در این ایالت با ۶ رای الکترال با ۲۲۶۵۷ رای بیشتر، پیش است.
لحظه به لحظه با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا (۱۷)
 
ایالت پنسیلوانیا۹۸ درصد آرا شمارش شده‌اند. بایدن در این ایالت با ۲۰ رای الکترال با ۱۶۸۲۵ رای، جلو افتاده است.
لحظه به لحظه با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا (۱۷)
 
ايالت کارولینای شمالی۹۹ درصد آرا شمارش شده‌اند. ترامپ با ۷۶۵۸۷ رای بیشتر، پیشتاز است.
لحظه به لحظه با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا (۱۷) 
 
جمهوری‌خواهان اشتباه نرم‌افزاری را موجب افزایش آرای بایدن در میشیگان دانستند
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۰۸:۵۳
 
جمهوری‌خواهان می‌گویند یک اشتباه نرم‌افزاری سبب افزایش آرای بایدن در میشیگان شده است.
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۰۸:۵۲
وب سایت خبری وکس با انتشار این عکس، جو بایدن را پیروز انتخابات آمریکا معرفی کرد.
نتایج انتخابات آمریکا، پوشش لحظه به لحظه+ تصاویر و جدول
سندرز: باید کشوری بر اساس عدالت ایجاد کنیم نه حرص و تعصب
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۰۸:۴۴
برنی سندرز، سناتور دموکرات آمریکایی، در توئیتی نوشت:  جوانان کشور، فرماندهی نبرد برای عدالت اقتصادی، اجتماعی، نژادی و محیط زیستی را برعهده دارند. آن‌ها با شرکت گسترده در انتخابات زمینه‌ساز تغییر شدند. بله، وقتی ما در کنار یکدیگر بایستیم می‌توانیم کشوری براساس عدالت ایجاد کنیم نه حرص و تعصب.
 
بایدن در پنسیلوانیا فاصله خود با ترامپ را بیشتر کرد
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۰۸:۴۲
جو بایدن با ۳ میلیون و ۳۳۷ هزار و ۶۹ رای در ایالت پنسیلوانیا، فاصله خود با رقیب جمهوری‌خواهش با ۳ میلیون و ۳۰۸ هزار و ۱۹۲ رای افزایش داد.
 
آخرین نتایج آراء الکترال :

جو بایدن و کامالا هریس: ۲۶۴ الکترال؛ فقط ۶ رای نیاز دارند.
دونالد ترامپ و مایک پنس: ۲۱۴ الکترال؛ فقط ۵۶ رای نیاز دارند.
هر نامزد ۲۷۰ الکترال را از آن خود کند، پیروز است.  
 
آخرین نتایج آراء مردم :

 بایدن تا کنون ۷۳ میلیون و ۴۸۸ هزار و ۱۴۸ رأی مردمی به دست آورده که معادل ۵۰.۵ درصد آراء است
و ترامپ، ۶۹ میلیون و ۶۲۲ هزار و ۴۰۷ رأی مردمی به دست آورده که معادل ۴۷.۹درصد آراء است.
 
 
آخرین نتایج آراء کنگره :

مجلس نمایندگان؛ دموکرات ۲۰۸ رای؛ جمهوری خواه ۱۹۳ رای
مجلس سنا؛ دموکرات ۴۸ رای؛ جمهوری خواه ۴۸ رای
 
16 آبان ماه 99
 
بیانیه ترامپ: از مبارزه برای شما و ملتمان دست نمی‌کشم
۱۶ آبان ۱۳۹۹ ۲۳:۰۲
دونالد ترامپ با انتشار بیانیه‌ای گفته به دنبال "شمرده شدن تمام آرای قانونی اخذشده و نشمردن آرای قانونی اخذنشده" است.
او گفته این تنها برای نتیجه این انتخابات نیست، بلکه در دفاع از کل نهاد انتخابات و روند قانونی آن است.
ترامپ همچنان از اینکه شواهد مشخصی برای ادعای تقلب در انتخابات ارائه کند خودداری کرده است.
او گفته دعاوی حقوقی علیه نتایج اعلام شده را ادامه می‌دهد تا اعتماد مردم آمریکا به دولتشان را تضمین کند. آقای ترامپ افزوده: "من هرگز از مبارزه برای شما و برای ملتمان دست نمی‌کشم."
بایدن سخنرانی تلویزیونی می‌کند
۱۶ آبان ۱۳۹۹ ۲۲:۱۸
گزارش‌ها حاکی از آن است که جو بایدن، نامزد پیشتاز انتخابات، قرار است امشب سخنرانی کند.
گفته شده سخنرانی او حدود ساعت یازده جمعه شب به وقت لندن (دو و نیم بامداد شنبه به وقت تهران) خواهد بود و زمان دقیق آن بستگی به روند شمارش و اعلام آرا دارد.
هم حزبی ترامپ هم از او انتقاد و هم دفاع کرد
۱۶ آبان ۱۳۹۹ ۲۲:۰۱
میت رامنی، سناتور هم حزبی با دونالد ترامپ، در توییتی گفت که اظهارات رئیس جمهور درباره «دزدیده شدن انتخابات» به آرمان آزادی در اینجا [آمریکا]و سراسر جهان آسیب وارد می‌کند. وی با این حال از حق دونالد ترامپ برای درخواست بازشماری آرا یا درخواست تحقیق درباره ادعای رای‌های غیرقانونی دفاع کرد.
تئوری‌ توطئه در انتخابات آمریکا؛ ماژیک شارپی چیست و چرا متهم به ابطال آرا شد؟
۱۶ آبان ۱۳۹۹ ۲۱:۲۳
در حالی که شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ایالت‌های باقی مانده حساس‌تر می‌شود همزمان انتشار اطلاعات نادرست و تئوری‌های توطئه، فضایی برای دامن زدن به شایعات در شبکه‌های اجتماعی پیدا کرده است.
برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی ادعا کردند که در ایالت آریزونا مقام‌های برگزاری انتخابات «ماژیک‌های شارپی» را در اختیار رای دهندگان گذاشته‌اند که طبق ادعای آن‌ها دستگاه‌های شمارش آرا قادر به پردازش رای‌هایی که با این قلم‌ها نوشته شده‌اند نیست. آن‌ها با هشتگ «شارپی‌گیت» در شبکه‌های اجتماعی به این تئوری توطئه دامن زدند. این موضوع بیشتر از سوی حامیان ترامپ مطرح شده است.
 
بایدن برای اعلام پیروزی منتظر تکمیل شمارش آرا نخواهد شد
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: جو بایدن برای اعلام پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، منتظر پایان شمارش آرا و تماس تلفنی دونالد ترامپ برای تبریک به خودش نخواهد ماند.
 
فاکس نیوز، بایدن را رئیس جمهور منتخب خطاب نمی کند
شبکه سی ان ان گزارش داد مسئولان شبکه خبری فاکس نیوز به کارکنان و مجریان این شبکه گفته اند به بایدن صفت رئیس جمهور منتخب ندهند. 

کارزار بایدن در حال آماده سازی صحنه سخنرانی او است

یک کارشناس شبکه خبری سی ان ان اعلام کرد، کارزار جو بایدن نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، با خوشحالی در حال آماده سازی صحنه سخنرانی او هستند.
 
21:33 مسوول شمارش آرای نوادا گفت، اعلام نتایج نهایی تا ۱۲ نوامبر طول می کشد! 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از نیویورک ،جو گلوریا مسوول انتخاباتی نوادا گفت ؛اعلام نتایج نهایی تا ۱۲ نوامبر طول می کشد!

شهردار فیلادلفیا: احتمالا بایدن در پنسیلوانیا پیروز انتخابات است
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۲۱:۲۹
شهردار فیلادلفیا اعلام کرد: بر اساس آماری که مشاهده کرده‌ایم بر این عقیده هستیم که بایدن در پنسیلوانیا پیروز خواهد شد.

ترامپ: چه بر سر آرای نظامیان در جورجیا آمده است؟
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۲۱:۲۸
ترامپ در توییتر خود نوشت: آرای نظامیان در جورجیا کجا هستند؟ چه اتفاقی برای آنها افتاده است؟

کمیسیون انتخابات پنسیلوانیا: روند شمارش آرا ادامه می‌یابد
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۲۱:۲۰
کمیسیون انتخابات پنسیلوانیا اعلام کرد: روند شمارش آرا تا زمانی که تمامی رای‌ها شمارش شوند ادامه خواهد یافت. رئیس جمهور ما را به فساد متهم می کند اما ما به کار خود ادامه می دهیم و به انتقال مسالمت آمیز قدرت کمک خواهیم کرد.
21:18 شمارش آراء ایالت پنسیلوانیا تا پایان تمام برگه های رای ادامه خواهد داشت
شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر در خبری فوری به نقل از ستاد انتخابات ایالت پنسیلوانیا، اعلام کرد، رئیس جمهور ما را به فساد متهم می کند اما ما به کارمان ادامه می دهیم و در انتقال آرام قدرت سهیم خواهیم بود. شمارش آراء تا پایان تمام برگه های رای ادامه خواهد داشت.
 
21:13 مسئول انتخاباتی در آمریکا از بازشماری آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ایالت جورجیا خبر داد.
به گزارش شبکه تلویزیونی سی بی اس ان، یکی از مسئولان نظارت بر برگزاری انتخابات در ایالت جورجیا در نشستی خبری در جمع خبرنگاران در شهر آتلانتا مرکز این ایالت، گفت: فاصله آراء در ایالت جورجیا بسیار کم است و باتوجه به این فاصله بسیار اندک، آرای انتخاباتی در (ایالت) جورجیا بازشماری خواهد شد. توجه به انتخابات، بی تردید فراتر از مرزهای ایالت جورجیا است. در مقطع کنونی، نتیجه نهایی شمارش آراء در جورجیا، پیامدهای عظیمی برای کل کشور به همراه خواهد داشت. این مسئله بسیار حائز اهمیت است. فضای احساسی هم در همه طرفها بسیار داغ است.
21:03 جو بایدن امشب برای مردم آمریکا سخنرانی می کند
به گزارش خبرگزاری رویترز، طبق اعلام منابع نزدیک به کمپین انتخاباتی جو بایدن، وی امشب برای مردم آمریکا سخنرانی می کند.
16 آبان ماه 99
20:46  ۲۱ هزار فرد مرده از جمله رای دهندگان در پنسیلوانیا هستند
رودی جولیانی وکیل ترامپ در صفحه خود در توئیتر نوشت: ۲۱ هزار فرد مرده از جمله رای دهندگان در پنسیلوانیا هستند.
وی نوشت: ۹۲۱۲ نفر از رای دهندگان دست کم پنج سال پیش، ۱۹۹۰ نفر دست کم ده سال پیش و ۱۹۷ نفر از رای دهندگان دست کم بیست سال پیش فوت شدند.
 
20:42 ترامپ اهمیت این ریاست جمهوری را مهمتر از همیشه توصیف کرد
ترامپ در صفحه خود در توئیتر نوشت: با حمله دموکرات های چپ افراطی به سنای جمهوری خواه، این ریاست جمهوری مهمتر از همیشه شده است.
20:14 پیشتازی بایدن در ایالت نوادا
به گزارش خبرگزاری رویترز، با شمارش ۹۱ درصد آرای ایالت نوادا، آرای دونالد ترامپ ۴۸.۱ درصد و آرای جو بایدن ۴۹.۸ درصد گزارش شده است.
 
20:09 پیشتازی بایدن در ایالت پنسیلوانیا
شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر در خبری فوری اعلام کرد، با شمارش ۹۶ درصد آراء در ایالت پنسیلوانیا، بایدن پیشتاز است و فاصله خود با ترامپ ار به بیش از ۹ هزار رای رساند.
 
20:08 هواداران جو بایدن و دونالد ترامپ در برابر مرکز شمارش آراء در شهر فیلادلفیا
شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر در خبری فوری اعلام کرد، هواداران جو بایدن و دونالد ترامپ در کنار تدابیر امنیتی شدید و استقرار گسترده نیروهای امنیتی، در برابر مرکز شمارش آراء در شهر فیلادلفیا در ایالت پنسیلوانیا تجمع کردند.
 
20:00 اختلاف آرای بایدن و ترامپ در ایالت پنسیلوانیا به ۹۰۲۷ رای رسید
به گزارش خبرگزاری رویترز، در ادامه شمارش آرای باقی مانده ایالت پنسیلوانیا، اختلاف آرای جو بایدن و دونالد ترامپ به ۹۰۲۷ رای رسید.
 
19:56 تجمع هواداران ترامپ مقابل مرکز شمارش آراء در دیترویت
تجمع هواداران دونالد ترامپ مقابل مرکز شمارش آراء در دیترویت در ايالت ميشيگان در اعتراض به نتایج رأی گیری
  
 
19:53 پویش انتخاباتی بایدن: ترامپ را از طریق محافظان از کاخ سفید بیرون خواهیم کرد
به گزارش صفحه توئیتر اینديپندنت، پویش انتخاباتی بایدن تهدید کرد ترامپ را از طریق محافظان به خارج از کاخ سفید هدایت خواهد کرد.
 
19:43 پیشتازی بایدن در ایالت آریزونا پس از شمارش ۹۲ درصد آرا
به گزارش خبرگزاری رویترز، با شمارش ۹۲ درصد آرای ایالت آریزونا، آرای دونالد ترامپ ۴۸.۶ درصد و آرای جو بایدن ۵۰ درصد گزارش شده است.
 
19:38 توئیت جمهوری خواهان مجلس نمایندگان: باید فرایندی شفاف داشته باشیم
جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمريکا: ما باید همه آراء قانونی را بشماریم؛ یک فرایند شفاف داشته باشیم و صحت و سلامت نظام انتخاباتی مان را تضمین کنیم.
 
19:35 نانسی پلوسی: دوشنبه یا سه شنبه نتیجه نهایی اعلام خواهد شد
به گزارش پایگاه اینترنتی ایندیپندنت، در حالی که شمارش آرا همچنان ادامه دارد، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا (دموکرات) اعلام کرد مشخص است که بایدن در این ریاست جمهوری پیروز شده است.
نانسی پلوسی اعلام کرد در همه میادین پیروز نبودیم، اما در نهایت توانستیم جنگ را به سود خود به پایان ببریم. آنچه تا الان آشکار شد این است که جو بایدن و کامالا هریس پیروز انتخابات خواهند بود. بایدن رئیس جمهوری است که آمریکا را متحد خواهد کرد.
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت خیلی از آمریکایی‌ها نگران خساراتی هستند که دونالد ترامپ از زمان اعلام نتیجه نهایی انتخابات تا زمان آغاز به کار رئیس جمهور منتخب بر کشور وارد خواهد کرد. او تلاش می‌کند صداقت انتخابات و دموکراسی ما را زیر سئوال ببرد.
پلوسی در ادامه از مردم خواست تا روز دوشنبه یا سه شنبه که نتیجه نهایی انتخابات اعلام خواهد شد، خویشتنداری کنند.
 
19:30 رئیس اکثریت جمهورخواهان سنا: تا الان در جورجیا اکثریت با ما نبود
شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر به نقل از میچ مک کانل رئیس اکثریت جمهوریخواه در مجلس سنای آمریکا اعلام کرد، تا الان نتوانستیم اکثریت را در ایالت جورجیا کسب کنیم.
 
19:21 باز شماری آراء در ایالت جورجیا
خبرگزاری فرانسه گزارش داد: بنابر اعلام یک مسئول، ایالت جورجیا، آراء مربوط به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در این منطقه را باز شماری می‌کند.
شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر نيز گزارش داد: در آمار ارائه شده از کمیسیون انتخابات جورجیا اختلاف دو نامزد در این ایالت ۱۰۹۸ رای به سود بایدن است.
 
19:10 کمیسیون انتخابات ایالت جورجیا: از شفافیت انتخابات دفاع می‌کنیم
شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر به نقل از کمیسیون انتخابات ایالت جورجیا، اعلام کرد، از شفافیت انتخابات دفاع می‌کنیم، شکایاتی داشتیم که چرا به برخی از ناظران انتخابات اجازه نظارت داده نشد.
 
19:00 طرفداران ترامپ هشتگ «دزدی آرا متوقف کنید» ایجاد کردند
به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک، به دنبال پیروزی تقریباً قطعی نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، طرفداران دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی و نامزد حزب جمهوری خواه این کشور، هشتگ «دزدی آرا را متوقف کنید» را در فیسبوک کلید زدند.
در این هشتگ از ساکنان ایالت‌های جورجیا، پنسیلوانیا و نوادا، که کار شمارش آرا در آن‌ها هنوز خاتمه نیافته است، خواسته شده بود که تظاهرات کنند.
 
18:53 بایدن با کسب ۴۹/۴ درصد آرا در ایالت پنسیلوانیا، پیشتاز است
خبرگزاری رویترز گزارش داد: موسسه تحقیقاتی ادیسون اعلام کرد در حالی که تاکنون ۹۵ درصد آرای ریاست جمهوری آمریکا در ایالت پنسیلوانیا شمارش شده است، جو بایدن نامزد دموکرات‌ها ۴۹ و چهار دهم درصد آرای این ایالت را به دست آورده است و آرای رقیب وی دونالد ترامپ نیز ۴۹ و سه دهم درصد است.

۱۶ آبان ۱۳۹۹ ۱۶:۳۶
بعد از جورجیا اخلاف ترامپ با بایدن در پنسیلوانیا هم رو به کاهش است
پنسیلوانیا ۲۰ رای الکترال دارد و ترامپ اگر نتواند آرای این ایالت را به دست بیاورد روی کاغذ هم شانسی برای ماندن در کاخ سفید نخواهد داشت.

آخرین نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا؛ ترامپ یا بایدن؟
۱۶ آبان ۱۳۹۹ ۱۵:۴۱
افزایش فاصله آرای نامزد‌ها در جورجیا به نفع بایدن
بایدن در جورجیا فاصله خود را با رقیبش بیشتر کرد. بر اساس اطلاعات سیستم نتایج آرا در بی‌بی‌سی آقای بایدن با افزایش رای بسیار جزئی اختلاف خود را از ۹۱۷ رای به ۱۰۹۶ رسانده است در حالی که کم‌تر از یک درصد آرا برای شمارش باقی مانده است.
همه چشم‌ها فعلا به جورجیا دوخته شده که در صورت پیروزی بایدن در این ایالت، او فقط یک رای الکترال برای رسیدن به کاخ سفید کم خواهد داشت.
جورجیا در انتخابات قبلی با ۵.۲ درصد اختلاف به دونالد ترامپ رای داد.
 
جو بایدن و جان کری وزیر خارجه اسبق آمریکا
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۱۵:۳۷
نشریه پولیتیکو در مطلبی نوشت: بایدن در آستانه پیروزی قرار دارد، اما با یک ملت عمیقا متفرقی و همچنین حریفی که از پذیرش نتیجه امتناع می‌کند، روبروست.
-
تجمع حامیان و هواداران دونالد ترامپ در محل شمارش آرا در ایالت آریزونا
 
آخرین نتایج آراء الکترال :

جو بایدن و کامالا هریس: ۲۶۴ الکترال؛ فقط ۶ رای نیاز دارند.
دونالد ترامپ و مایک پنس: ۲۱۴ الکترال؛ فقط ۵۶ رای نیاز دارند.
هر نامزد ۲۷۰ الکترال را از آن خود کند، پیروز است.  
آخرین نتایج آراء مردم :

 بایدن تا کنون ۷۲ میلیون و ۴۹ هزار و ۳۴۱ رأی مردمی به دست آورده که معادل ۵۰.۴ درصد آراء است و ترامپ، ۶۸ میلیون و ۵۸۶ هزار و ۱۵۰ رأی مردمی به دست آورده که معادل ۴۸ درصد آراء است.
آخرین نتایج آراء کنگره :

مجلس نمایندگان؛ دموکرات ۲۰۴ رای؛ جمهوری خواه ۱۹۰ رای
مجلس سنا؛ دموکرات ۴۸ رای؛ جمهوری خواه ۴۸ رای
 
رد شکایت ستاد انتخاباتی ترامپ در فیلادلفیا
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۱۵:۰۲
یک قاضی فدرال شکایت فوری ستاد تبلیغاتی دونالد ترامپ برای توقف شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری در فیلادلفیا را رد کرد.
 
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۱۵:۰۱
اختلاف بایدن و ترامپ در جورجیا به هزار و ۹۶ رای رسید. بایدن اوایل امروز پیشتازی ترامپ در جورجیا را از او گرفت.

بایدن: جورجیا اکنون آبی است!
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۱۴:۱۶
نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از پیشتازی خود در ایالت جورجیا استقبال کرد و در توئیتی نوشت:  جورجیا اکنون آبی (رنگ حزب دموکرات) است.
 

مقام سابق کاخ سفید: ترامپ ۲۰۲۴ به عرصه سیاسی برمی‌گردد
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۱۴:۱۳
یک مقام سابق کاخ سفید اعلام کرد در صورت شکست دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری، او ۴ سال بعد به عرصه سیاسی بازخواهد گشت.
 
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۱۳:۴۸
اختلاف آرای مردمی ترامپ و بایدن به ۳.۸۶۵.۸۴۱ رای رسید.

رقابت تنگاتنگ بایدن و ترامپ در آریزونا
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۱۳:۲۸
اختلاف آرای دونالد ترامپ با جو بایدن در ایالت آریزونا به ۴۶ هزار رأی به نفع بایدن کاهش یافت.
 
مشاور مذهبی کاخ سفید: شیاطین می‌خواهند پیروزی ترامپ را بدزدند!
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۱۳:۱۰
مشاورز مذهبی کاخ سفید در نیایش جنجال برانگیز مدعی شد که شیاطین دموکرات پیروزی رئیس‌جمهور فعلی را از او به سرقت برده‌اند.

ترامپ علاقه‌ای به ترک کاخ سفید ندارد
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۱۳:۰۱
نشریه آلمانی اشپیگل در کاریکاتوری به انتخابات آمریکا و عدم علاقه ترامپ به واگذاری قدرت پرداخت.
نتایج انتخابات آمریکا، پوشش لحظه به لحظه+ تصاویر و جدول
 
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۱۳:۰۰
در ایالت نوادا حامیان دونالد ترامپ و جو بایدن در مقابل محل شمارش آراء تجمع کرده‌اند.
بایدن در جورجیا از ترامپ جلو افتاد
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۱۲:۵۵
بایدن با ۲ میلیون و ۴۴۹ هزار و ۳۷۱ رای در جورجیا از ترامپ با ۲ میلیون و ۴۴۸ هزار و ۴۵۴ رای پیش افتاد.
حمایت دو سناتور نزدیک ترامپ از ادعای او درباره تقلب
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۱۲:۰۷
لیندسی گراهام و تد کروز، دو سناتور جمهوری‌خواه، به شدت از رئیس جمهور حمایت کردند.
گراهام که سه‌شنبه پس از رقابتی دشوار در ایالت کارولینای جنوبی بار دیگر به مجلس سنا راه یافت گفت من امشب اینجا هستم تا همان طور که ترامپ از من حمایت کرد من نیز از او حمایت کنم.
کروز هم در برنامه «شان هنتی» که یکی از برنامه‌های محبوب ترامپ است، گفت: من می‌توانم به شما بگویم رئیس جمهور خشمگین است و من هم خشمگینم. رای‌دهندگان هم باید خشمگین باشند.

توئیتر بار دیگر پیام های ترامپ را نشان دار کرد
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۱۱:۵۸
توئیتر پست جدید ترامپ که مدعی پیروزی در انتخابات و دزدیدن آرا شده بود را در ذیل این هشدار که محتوای این توئیت «مناقشه انگیز» است و «ممکن است گمراه کننده باشد»، پنهان کرد.
ترامپ در این توئیت نوشته بود: من به راحتی با رای گیری قانونی برنده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می شوم. به ناظران انتخاباتی به هیچ شکل و روشی اجازه حضور ندادند تا کار خود را انجام دهند و از این رو آرایی که در این مدت اخذ شده اند باید غیرقانونی قلمداد شوند. دیوان عالی باید تصمیم گیری کند.

عکس معنادار آسوشیتدپرس
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۱۱:۲۷
عکس معناداری که ایوان ووچی، عکاس خبرگزاری آسوشیتدپرس از کنفرانس خبری دونالد ترامپ گرفته است؛ حاشیه ساز شد.
 
نتایج انتخابات آمریکا، پوشش لحظه به لحظه+ تصاویر و جدول


توئیتر بار دیگر پیام‌های ترامپ را نشان دار کرد
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۰۸:۴۶
توئیتر دو پست اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را که حاوی تصاویر ویدئویی از صحبت های اخیرش درباره تقلب در انتخابات آمریکا بود در ذیل این هشدار که محتوای این توئیت «مناقشه انگیز» است و «ممکن است گمراه کننده باشد»، پنهان کرد.

واکنش ال گور به انتخابات آمریکا
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۰۸:۳۲
ال گور، معاون رئیس جمهور سابق آمریکا گفت که وضعیت انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ بین جو بایدن، نامزد دموکرات و دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی آمریکا «کاملاً متفاوت» از انتخابات سال ۲۰۰۰ بین او و جرج دبلیو بوش، رئیس جمهور پیشین آمریکاست.
ال گور ضمن اعلام حمایت از بایدن، خواستار شمارش قانونی همه آرای قانونی شد.

وضعیت بایدن و ترامپ با شمارش ۹۴ درصد آرا در پنسیلوانیا
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۰۸:۳۱
موسسه ادیسون ریسرچ اعلام کرد در ایالت پنسیلوانیا، تاکنون با شمارش ۹۵ درصد آرا، دونالد ترامپ ۴۹.۶ درصد آرا و جو بایدن ۴۹.۲ درصد آرا را به دست آورده اند.

آخرین آمار آرای مردمی در انتخابات آمریکا
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۰۸:۲۵
فاکس نیوز اعلام کرد از کل آرای شمارش شده تاکنون جو بایدن ۷۳ میلیون و ۴۶۳ هزار و ۷۰۱ رای و ترامپ ۶۹ میلیون و ۶۰۳ هزار و ۲۳۲ رای کسب کرده اند.

توقف پخش سخنرانی ترامپ از شبکه‌های خبری
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۰۸:۱۳
شبکه‌های خبری سی‌بی‌اس، ای‌بی‌سی و ان‌بی‌سی هنگامی که ترامپ درباره تقلب در انتخابات آمریکا صحبت ‌می‌کرد، پخش سخنرانی او را قطع کردند.

کاهش میزان برتری ترامپ در ایالت جورجیا
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۰۲:۴۳
شمارش آرای ایالت جورجیا تا این لحظه نشان می‌دهد برتری ترامپ در این ایالت به کمتر از ۱۰ هزار رأی رسیده است.
در حال حاضر ۹۸ درصد از کل آرای مربوط به ایالت جورجیا شمرده شده است و تا به حال، ترامپ با ۲ میلیون و ۴۳۹ هزار و ۸۰۹ رأی، معادل ۴۹.۵ درصد و بایدن هم با ۲ میلیون و ۴۳۰ هزار و ۲۷۵ رأی، معادل ۴۹.۳ درصد آرای مردمی را در این ایالت کسب کرده‌اند.
با این تفاسیر، رقابت دو نامزد ریاست جمهوری آمریکا در ایالت سرنوشت‌ساز دیگر این کشور تنگاتنگ‌تر از قبل شد.

حذف صفحه فیس بوک یک گروه طرفدار ترامپ
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۰۲:۱۰
شرکت فیس بوک صفحه یک گروه طرفدار ترامپ را که اعضای آن به سرعت در حال گسترش بود و اطلاعات نادرست درباره انتخابات، لفاظی‌های خشونت آمیز و اعتراضات سازمان دهی شده علیه ادعای سرقت انتخابات توسط دموکرات‌ها در آن ارسال می‌شد را حذف کرد.
این گروه در عرض یک روز ۳۶۵ هزار عضو جذب کرده بود. سخنگوی فیس بوک در بیانیه‌ای گفت این گروه حول مشروعیت زدایی از انتخابات آمریکا تشکیل شده بود و برخی اعضای آن خواستار دست زدن به خشونت شده بودند.
این گروه با عنوان «سرقت را متوقف کنید» خواستار حضور نظامی برای حفاظت از پیوستگی آرا شده بود. این گروه همچنین برای اقدام احتمالی فیس بوک در حذف صفحه مربوطه آماده و اعضای خود را به یک صفحه عضویت ایمیلی راهنمایی کرده بود.

کاهش اندک آرای ترامپ در کلیدی‌ترین ایالت باقی مانده
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۰۱:۳۸
93 درصد آرای شمرده شده در ایالت پنسیلوانیا حاکی از آن است که میزان آرای ترامپ در این ایالت کمی کاهش یافته است و به ۵۰.۱ درصد آرا رسیده است. ترامپ تاکنون ۳ میلیون و ۲۴۵ هزار و ۵۶۳ رأی را به خود اختصاص داده است.
این در حالی است که آرای بایدن در این ایالت با کسب ۳ میلیون و ۱۵۰ هزار و ۴۴ رأی، ۴۸.۶ درصد آرا را به خود اختصاص داده است.

آخرین آمار و ارقام از وضعیت جدید شمارش آرا در آمریکا
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۰۱:۳۳
آخرین آمار مربوط به شمارش آرا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بدین شرح است: 
پنسیلوانیا: شمارش ۹۲ درصد آرا - ترامپ ۵۰.۲ درصد و بایدن ۴۸.۵ درصد
جورجیا: شمارش ۹۸ درصد آرا - ترامپ ۴۹.۵ درصد و بایدن ۴۹.۲ درصد
کارولینای شمالی: شمارش ۹۵ درصد آرا - ترامپ ۵۰ درصد و بایدن ۴۸.۶ درصد
آریزونا: شمارش ۸۶ درصد آرا - ترامپ ۴۸.۱ درصد و بایدن ۵۰.۵ درصد
نوادا: شمارش ۸۷ درصد آرا - ترامپ ۴۸.۵ درصد و بایدن ۴۹.۵ درصد آرا
شمارش آرا در این ۵ ایالت همچنان ادامه دارند و برخی از آن‌ها در فرآیندی موسوم به قضاوت آرا مورد بررسی دقیق‌تری قرار می‌گیرند.
بر اساس آخرین اخبار، بایدن با اخذ تنها ۶ رأی الکترال دیگر می‌تواند پیروز رقابت شود، اما ترامپ و کارازار این رئیس جمهور مدام بر تقلب صورت گرفته در انتخابات اصرار دارند و خواهان توقف شمارش آرا هستند.
 
مقام محلی ایالت نوادا: روند شمارش آرای پستی تا روز یکشنبه ادامه دارد
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۰۰:۴۵
کمیته برگزاری انتخابات در ایالت نوادا اعلام کرد: تیم ما آماده است فردا ۵۱ هزار رأی را دریافت و شمارش کند و اطلاعات مربوط به آن سریعاً منتشر خواهد شد. برای تضمین سلامتی اعضای تیم و حفظ توان آن‌ها برای شمارش آرا تدابیر امنیتی لازم در محل استقرار این تیم اتخاذ شده است.
مسئولان این کمیته افزودند: هدف ما سرعت بخشیدن به روند شمارش آرا نیست، بلکه می‌خواهیم دقت در شمارش آرا را تضمین کنیم. ما هیچ اطلاعاتی در مورد وجود آرای انتخاباتی نادرست در اختیار نداریم. شمار آرای پستی بی سابقه است و ما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم این آرا تکرار نشده باشد. روند دریافت آرای پستی همچنان ادامه دارد و ثبت این آرا انجام خواهد شد و روز شنبه و یکشنبه شمارش آن پایان می‌یابد. همه آرا شمارش خواهد شد و این روند حداکثر تا روز ۱۲ نوامبر تکمیل خواهد شد.
رأی دهندگانی که برگه‌های رأی را امضا نکرده اند یا اسامی آن‌ها بر روی برگه ثبت نشده است، فرصت دارند اطلاعات خود را تا ۱۲ نوامبر اصلاح کنند. تا فردا به روند دریافت آرای پستی ادامه خواهیم داد.
 
انتخابات آمریکا: بایدن ۲۶۴-ترامپ ۲۱۴/ بایدن: صبور باشید!

https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000425/nf00425945-2.jpg

تازه‌ترین به‌روز رسانی: 1:50 جمعه
 
ایسنا نوشت: بر اساس اعلام مقام‌های انتخاباتی آمریکا، بیش از ۱۰۰ میلیون نفر از مردم آمریکا تا پیش از سوم نوامبر (روز اصلی انتخابات) به صورت پستی یا زودهنگام و در مراکز قرار داده شده، رای خود را به صندوق انداختند و روز سه‌شنبه نیز میلیون‌ها تن دیگر به پای صندوق‌های رای رفتند، به طوری که انتخابات امسال در ۱۲۰ سال اخیر از نظر حضور واجدان شرایط رای‌دهی، رکورد شکست.
روز سه‌شنبه با توجه به تفاوت ساعتی در ایالات مختلف آمریکا از شرق تا غرب و قوانین مختلف انتخاباتی در ایالات مختلف، مراکز رای‌گیری کم کم بسته شدند و نتایج انتخابات به صورت تدریجی اعلام می‌شود که حاصل حجم بالایی از آرای پستی است. هر نامزد برای پیروزی در انتخابات به ۲۷۰ رای الکترال نیاز دارد.
هنوز شمارش آرای انتخاباتی در ایالت‌های نوادا، پنسیلوانیا، کارولینای شمالی، جورجیا و آلاسکا به اتمام نرسیده است.
وضعیت شمارش آرا در ایالت‌های تاثیرگذار باقیمانده:

در همین حال، کمپین انتخاباتی ترامپ و شخص وی با طرح شکایتی در دادگاه و در توییتر خواستار متوقف شدن شمارش آرا شده‌اند. تیم او تاکید دارد که دسترسی برای نظارت از زمان آغاز و حین شمارش آرا فراهم نبوده است. بایدن و تیم او اما می‌گویند تمام آرا باید شمارش شوند.
تیم انتخاباتی ترامپ همچنین با طرح ادعاهایی همانند شکایت در ایالت میشیگان، در پنسیلوانیا، ویسکانسین و جورجیا طرح دعوی کرده است تا جلوی شمارش آرای انتخابات را بگیرد.
آرای سرنوشت‌ساز
گرچه تکلیف آرای نوادا هنوز مشخص نیست اما انتظار می‌رود آرای آن به بایدن برسد. آلاسکا هم در ردیف پیروزی‌های ترامپ قرار می‌گیرد. بدین ترتیب تعداد آرای الکترال بایدن مقابل ترامپ، ۲۷۰ به ۲۱۷ می‌شود. این به معنای پیروزی برای بایدن است. وضعیت در جورجیا و کارولینای شمالی هنوز روشن نیست. ترامپ در این دو ایالت با اختلاف جزئی پیشتاز است. سرنوشت ۲۰ رای الکترال پنسیلوانیا هم نامعلوم مانده است.
آلاسکا (با ۳ رأی الکترال) -- نوادا (با ۶ رأی الکترال) -- جورجیا (۱۶ رأی الکترال) -- کارولینای شمالی (۱۵ رأی الکترال) -- پنسیلوانیا (۲۰ رأی الکترال)
نقشه زیر هم تازه‌ترین تحولات از شمارش آرای انتخابات را به تصویر می‌کشد.

نامزدهای انتخابات تاکنون به صورت زیر ایالت‌ها را از آن خود کرده‌اند:
ترامپ: کنتاکی (رای الکترال ۸)، اوکلاهاما (۷)، تنسی (۱۱)، وست ویرجینیا (۵)، آرکانزاس (۶)، می‌سی‌سی‌پی (۶)، آلاباما (۹)، کارولینای جنوبی (۹)، ایندیانا (۱۱)، وایومینگ (۳)، داکوتای جنوبی (۳)، داکوتای شمالی (۳)، لوئیزیانا (۸)، نبراسکا (۴)، کانزاس(۶)، میسوری (۱۰)، آیداهو (۴)، یوتا(۶)، اوهایو (۱۸)، مونتانا (۳)، آیووا (۶)، فلوریدا (۲۹)، تگزاس(۳۸)، مین (۱)
بایدن: ورمونت (۳)، مریلند (۱۰)، نیوجرسی (۱۴)، ماساچوست (۱۱)، واشنگتن دی‌سی (۳)، دلاور (۳)، ویرجینیا (۱۳)، ایلینوی (۲۰)، کنتیکت (۷)، رودآیلند (۴)، نیویورک (۲۹)، نیومکزیکو (۵)، کلورادو (۹) نیوهمپشایر (۴) ایالت واشنگتن (۱۲)، اورگان (۷)، کالیفرنیا (۵۵)، هاوایی (۴)، مینه‌سوتا(۱۰)، نبراسکا (۱)، مین (۳)، آریزونا (۱۱)، ویسکانسین (۱۰) ، میشیگان (۱۶)
*از پنج رای الکترال ایالت نبراسکا، ۴ رای به ترامپ و یک رای به بایدن رسید؛
*ایالت آریزونا که در انتخابات ۲۰۱۶ به ترامپ رسیده بود، این بار به دست بایدن افتاد؛
*ترامپ تنها یکی از چهار رای الکترال ایالت مین را گرفت؛
*ایالت ویسکانسین در انتخابات ۲۰۱۶ به ترامپ رسید و این بار در کنترل بایدن قرار گرفت؛
*میشیگان هم در ۲۰۱۶ در کنترل ترامپ بود که این بار به بایدن رسید؛
 گرچه نظرسنجی‌های پیش از انتخابات، پیروزی آسانی را برای جو بایدن متصور می‌شدند، اما رقابت بسیار نزدیک پیش می‌رود.
با توجه به اینکه شمارش در ایالت‌های پنسیلوانیا، کارولینای شمالی، جورجیا، نوادا و آلاسکا هنوز تکمیل نشده است و ترامپ هنوز هم فرصت پیروزی در انتخابات را دارد، بعید نیست نتیجه انتخابات ۲۰۱۶ که با پیروزی ترامپ همراه شد هم تکرار شود.
در انتخابات ۲۰۱۶ ترامپ ۳۰۶ رای الکترال و رقیب دموکراتش هیلاری کلینتون ۲۳۲ رای را به دست آورده بود. چهار سال پیش نظرسنجی‌های پیش از انتخابات بر پیروزی کلینتون دلالت داشتند اما این ترامپ بود که با وجود رای مردمی کمتر، رای الکترال بیشتری را از آن خود کرد و در انتخابات پیروز شد همانند آنچه در سال ۲۰۰۰ افتاد و جورج بوش توانست با کسب ۵۳۷ رای بیشتر در ایالت فلوریدا از ال گور، کاندیدای دموکرات، با رای دیوان عالی و به دست آوردن آرای الکترال بیشتر، رییس جمهور آمریکا شود. 

در ایالات متحده، نامزد ریاست جمهوری با اکثریت آرایی که در روز انتخابات به دست می‌آورد، پیروز نمی‌شود بلکه این آرای الکترال هستند که رییس جمهور را تعیین می‌کنند و هر نامزدی که دست‌کم ۲۷۰ الکترال کالج از مجموع ۵۳۸ رای الکترال را به دست آورد، رییس جمهور خواهد بود.
هر ایالت بر اساس جمعیتش دارای تعداد مشخصی رای الکترال است که هر یک از دو نامزد می‌توانند با پیروزی نسبی در هر ایالتی، تمام آرای الکترال آن ایالت را از آن خود کنند. البته نسبت جمعیت هر ایالت با تعداد آرای الکترال آن متناسب نیست، به این معنی که ایالت کالیفرنیا با جمعیت حدود ۴۰ میلیون نفر (در سال ۲۰۲۰) دارای ۵۵ رای الکترال است (حدودا به ازای هر ۷۳۰ هزار نفر یک رای الکترال) اما ایالتی همچون وایومینگ با جمعیت تقریبی ۵۸۰ هزار نفر سه رای الکترال دارد (حدودا به ازای هر ۱۹۳ هزار نفر یک رای الکترال).
این دو موضوع یعنی اینکه یک نامزد با پیروزی فرضی ۵۱ درصد آرای مردمی در مقابل ۴۹ درصد آرای رقیبش، تمام آرای الکترال آن ایالت را از آن خود می‌کند و نیز رعایت نشدن تناسب جمعیتی در اختصاص آرای الکترال به ایالت‌ها باعث شده تا رای‌گیری الکترال دارای یک عیب بزرگ باشد و آن این است که به دست آوردن رای اکثریت در انتخابات الزاما به معنی پیروزی نهایی نیست و این جمعیت اقلیت (الکترال کالج هر ایالت) هستند که تصمیم نهایی را برای اکثریت می‌گیرند؛ امری که موجب می‌شود تا به سختی گفت کاخ سفید نماینده اراده مردم آمریکاست. پنج مرتبه در سال‌های ۱۸۲۴، ۱۸۷۶، ۱۸۸۸، ۲۰۰۰ و ۲۰۱۶ برنده بیشترین آرای مردمی با پیروز نهایی انتخابات متفاوت بوده‌ است.
در زیر تقسیم جغرافیایی ایالتهای دموکرات (آبی) و جمهوری‌خواه (قرمز) پس از انتخابات سال ۲۰۱۶ نمایش داده شده است:

در شرایطی که بحث و جدل‌های انتخاباتی بالا گرفته است، بایدن به پیروزی امید دارد. در همین حال دونالد ترامپ هم در توییتی دموکرات‌ها را به تلاش برای سرقت آرا متهم کرده است. او در واشنگتن در جمع حامیانش گفت: من با اعلام آرای پستی، دادگاه را پیش بینی‌ می‌کردم. ما این انتخابات را بردیم، هدف ما در حال حاضر تضمین این پیروزی است، ما می‌خواهیم قانون اجرا شود، به دیوان عالی می‌رویم و می‌خواهیم رای گیری پایان یابد. تا آنجا که به من مربوط است ما پیروزیم.
بایدن پس از اظهارات ترامپ در تشکیک صحت نتیجه انتخابات در سخنانی گفت: باید تک تک آرا شمرده شود. ما زیر بار زورگویی نمی‌رویم و تسلیم نمی‌شویم و مطمئن هستم پیروز بیرون خواهیم آمد اما این پیروزی من به تنهایی نیست بلکه پیروزی مردم آمریکاست.
بایدن هم‌چنین در تازه‌ترین توییت خود نوشته است: شکی ندارم که پیروز انتخابات خواهم شد. مردم آمریکا نظرشان را گفته‌اند و انتخابشان را انجام داده‌اند بنابراین باید همه آرا خوانده شود. شکی نداریم که پیروز انتخابات معرفی خواهیم شد. از همه می‌خواهم صبوری‌شان را حفظ کنند. دموکراسی گاهی به هم ریخته است، لازم است مردم صبور باشند، نتایج وقتی تمام آرا شمرده شود اعلام خواهد شد و این معنی دموکراسی است.
 
بایدن در انتظار نتایج پنسیلوانیا برای اعلام پیروزی
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۲۳:۱۷
شبکه العربیه به نقل از رسانه‌های آمریکا گزارش داد که جو بایدن منتظر نتیجه آرا در ایالت برای اعلام پیروزی است.

اعلام نتایج نهایی جورجیا تا پایان پنج‌شنبه
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۲۳:۰۹
مسئولان انتخاباتی ایالت جورجیا اعلام کردند نتایج نهایی شمارش آرا در این ایالت احتمالا تا عصر روز پنج‌شنبه به وقت محلی اعلام خواهد شد.

سازمان امنیت و همکاری اروپا ترامپ را به سوء استفاده از قدرت متهم کرد
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۲۲:۵۹
ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را به سوء استفاده مفتضحانه از قدرت برای درخواست توقف شمارش آرا متهم کردند.
 

پیشتازی بایدن در نوادا با اختلاف ۱۱ هزار رای
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۲۲:۴۳
جو بایدن در ایالت نوادا با ۱۱ هزار رای پیشتاز است و ۱۶۶ هزار رای شمارش نشده در این ایالت وجود دارد.

هشدار توییتر به کاربران آمریکایی درباره نتایج زودهنگام
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۲۲:۳۵
توییتر به کاربران آمریکایی هشدار داد که هیچ ادعایی در مورد پیروزی زودهنگام هر یک از نامزدها را تایید نکنند.

پیشتازی ترامپ در جورجیا با اختلاف ۱۳ هزار رای
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۲۲:۳۲
ترامپ با اختلاف ۱۳ هزار رای در ایالت جورجیا پیشتاز است و ۵۰ هزار رای شمارش نشده در این ایالت وجود دارد.

پایان شمارش آرا در بزرگ‌ترین شهر جورجیا
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۲۲:۳۱
رسانه های آمریکایی گزارش دادند شمارش آرای بزرگترین شهر ایالت جورجیا پایان یافته و به زودی نتایج آن اعلام خواهد شد.

حکم نظارت بیشتر ترامپ بر آرا در پنسیلوانیا لغو شد
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۲۲:۱۴
دادگاه عالی پنسیلوانیا حکمی را که اجازه داده بود کمپین ترامپ نظارت خود بر روند شمارش آرا را افزایش دهد باطل کرد.

شکایت ترامپ در ایالت نوادا
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۲۲:۰۸
کمپینن ترامپ: شکایتی را در نوادا در مورد مشکوک بودن صحت هزاران رأی در این ایالات ارائه خواهیم کرد.

شکایت ترامپ در میشیگان رد شد
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۲۲:۰۷
شکایت ترامپ برای توقف شمارش آرا در میشیکان رد شد.

برچسب توییتر به پیام‌های ترامپ
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۲۲:۰۷
توییتر ۲ پیام اخیر ترامپ که در آن‌ها تقلب در انتخابات را مطرح کرده بود مخفی کرده و به آن‌ها برچسب «گمراه کننده» زد.

مهلت ۲۱ روزه دادگاه میشیگان برای رسیدگی به شکایت ترامپ
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۲۱:۲۸
دادگاهی در میشیگان به مسئولان این ایالت ۲۱ روز فرصت داد تا به شکایت کمپین ترامپ در مورد شمارش آرای زودهنگام رسیدگی کنند.

نتایج اولیه رسمی و پیشتازی بایدن در میشیگان
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۲۱:۲۶
ایالت میشیگان در نتایج اولیه رسمی اعلام کرد که جوبایدن با نسبت ۵۰.۶۰ درصد پیشتاز آرای این ایالت در مقابل ۴۷.۸۷ درصد آرای حاصله دونالد ترامپ است.

بایدن: از شرایط راضی هستیم
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۲۱:۲۵
جوبایدن در پیامی توییتری نوشت: صبرکنید دوستان؛ شمارش آرا ادامه دارد و ما از شرایط راضی هستیم.

ادامه روند شمارش آرا در جورجیا
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۲۱:۲۴
یکی از مسئولان انتخاباتی در ایالت جورجیا اعلام کرد شمارش آرا در این ایالت احتمالا تا عصر روز پنج‌شنبه به وقت آمریکا ادامه داشته باشد.

وضعیت نامشخص ۶ رای الکترال نوادا
جو بایدن هم اکنون با کسب ۵۸۸ هزار و ۲۵۲ رای در ایالت نوادا از دونالد ترامپ پیش افتاده است. نامزد جمهوریخواهان تاکنون ۵۸۰ هزار و ۶۰۵ رای در این ایالت به دست آورده است. به این ترتیب فاصله آرای دو نامزد به ۷ هزار و ۶۴۷ رای کاهش یافته است. این در حالی است که تاکنون ۸۶ درصد کل آرای نوادا شمارش شده است. به نظر می‌رسد که با شمارش ۱۴ درصد باقی‌مانده هر دو نامزد امکان پیروزی در نوادا را دارند. تعداد آرای الکترال جو بایدن در صورت پیروزی در نوادا به ۲۷۰ خواهد رسید و به این ترتیب او رئیس جمهوری آینده خواهد بود.
 
متن و حاشیه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا؛ روز داوری میان ترامپ و بایدن

کاهش اختلاف ترامپ و بایدن در آریزونا به نفع ترامپ
در حالیکه رسانه های آمریکایی پیشتر اعلام کرده بودند که بایدن در ایالت آریزونا پیروز شده حالا براساس اعلام نتایج جدید فاصله ترامپ و بایدن به سود ترامپ کاهش یافته است. درحال حاضر بایدن با فاصله 69 هزار رای جلوتر است اما گمانه زنی ها از این حکایت می کند اگر رشد آرای ترامپ به همین نسبت ادامه داشته باشد ممکن است در این ایالت پیروز شود.

متن و حاشیه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا؛ روز داوری میان ترامپ و بایدن
آغاز شکایت‌های ستاد انتخاباتی ترامپ 
ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، در چندین ایالت با ادعای "بی‌نظمی و تخلف" در رای گیری و بدون ارائه مدارکی دعاوی حقوقی را آغاز کرده است.
این ستاد همچنین شمارش آرا را در ایالت‌های مهم ویسکانسین، جورجیا، پنسیلوانیا و میشیگان به چالش کشیده است.
همزمان در چندین شهر آمریکا اعتراضاتی اکثرا مسالمت‌آمیز برپا شده، اما در شماری از شهرها از جمله در نیویورک، پورتلند و دنور این اعتراضات به درگیری‌هایی با پلیس منجر شده و دهها نفر هم بازداشت شده‌اند.
حامیان ترامپ در پنسیلوانیا از ایالت‌های کلیدی که در حال حاضر با پیشتازی او همراه است با فریادهایی خواستار متوقف شدن شمارش آرا شده‌اند.
تام وولف، فرماندار پنسیلوانیا به رغم درخواست ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ برای توقف شمارش آرای صندوق‌ها، گفته که شمارش آرا در این ایالت "ادامه" خواهد یافت.این ستاد ادعای "سرقت" انتخابات پنسیلوانیا از سوی دموکرات‌ها را مطرح کرده. این ادعاها در حالی مطرح می شود که هیچ گزارشی از تقلب یا بی‌نظمی گزارش نشده است.
در ایالت آریزونا که جو بایدن پیشتاز است، حامیان ترامپ خواستار ادامه شمارش آرا شده اند. ناظران بین‌المللی گفته‌اند که شواهدی از وقوع تقلب در انتخابات وجود ندارد.
در همین حال بلندپایه ترین مقام امنیت سایبری در سازمان امنیت ملی آمریکا گفته دولت شواهدی از مداخله خارجی در شمارش آرای انتخابات در دست ندارد.
کریستوفر کربز در بیانیه‌ای گفت که "شواهدی وجود ندارد که یک کشور متخاصم امکان جلوگیری از رای دادن یا تغییر شمارش آرا را پیدا کرده باشد."
سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا نتیجه گیری کردند که در سال ۲۰۱۶ روسیه در پشت تلاش‌ها برای کمک انتخاباتی به دونالد ترامپ و شکست هیلاری کلینتون قرار داشت. روسیه این اتهام را رد کرد.
کاهش فاصله بایدن و ترامپ در جورجیا
آمار غیررسمی نشان می‌دهد که با شمارش ۹۸ درصد آراء مأخوذه در ایالت جورجیا، فاصله بایدن و ترامپ به حدود ۲۳ هزار رأی یعنی ۰.۴ درصد کاهش یافته است.در این ایالت فعلا دونالد ترامپ پیش است. جورجیا 16 رای الکترال دارد و اگر بایدن در این ایالت پیروز شود، انتخابات را برده است. 
درخواست ستاد ترامپ برای توقف شمارش آراء در جورجیا
در حالیکه بیش از ۹۰ هزار رأی در ایالت «جورجیا» هنوز شمارش نشده است، ستاد انتخاباتی ترامپ خواستار توقف شمارش آرا در ایالت جورجیا شد.۹۹ درصد آراء در ایالت جورجیا با ۱۶ رأی الکترال شمارش شده است و «دونالد ترامپ» توانسته ۴۹.۶ درصد آراء را به خود اختصاص دهد و «جو بایدن» نامزد دموکرات ۴۹.۱ درصد آراء را به دست آورده است.
واکنش روسیه به نتایج انتخابات آمریکا
سخنگوی کرملین درباره تحولات انتخابات امریکا گفت:  جمع‌بندی نتایج انتخابات و اوضاع کنونی به شیوه‌ای است که نمی‌توان اظهارنظری در این خصوص کرد. در این شرایط، قطعاً ترجیح می‌دهیم صبر کنیم و منتظر بمانیم تا اوضاع تاحدودی مشخص شود و شفافیت‌های بیشتری صورت بگیرد.
روسیه همیشه از حامیان دونالد ترامپ بوده است. 

به گزارش کبنا نیوز به نقل از مهر؛ پنسیلوانیا با ۲۰ رای الکترال، شاه‌ کلید ورود به کاخ سفید محسوب می‌شود حال آنکه ظاهراً هرچه به پایان شمارش آرا در این ایالت حساس نزدیک می‌شویم، ترامپ برتری خود را از دست می‌دهد.
بر اساس تازه ترین آمار، برتری دونالد ترامپ در ایالت کلیدی پنسیلوانیا در حال کاهش است. با شمارش ۹۰ درصد آرا، ترامپ با ۱۶۴ هزار و ۴۱۴ رأی نسبت به جو بایدن پیشتاز است.
این در حالی است که اواخر بعد از ظهر روز چهارشنبه، ترامپ با ۳۷۹ هزار و ۶۳۹ رأی از بایدن جلو بود. پنسیلوانیا با ۲۰ رأی الکترال یکی از ایالات مهم و تعیین کننده است. این ایالت قبل از اینکه در سال ۲۰۱۶ به ترامپ رای بدهد، در ۶ دوره متوالی به دموکرات‌ها رأی داده بود.
اعلام نتیجه در پنسیلوانیا می‌تواند پایان رقابت نفس‌گیر انتخابات ۲۰۲۰ باشد.
به گزارش کبنا نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ این انتخاب علاوه بر اینکه، رئیس جمهور آمریکا را برای چهار سال آتی مشخص می‌کند،  تکلیف ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان و ۳۵ کرسی سنا را هم معلوم خواهد کرد.
کاهش اختلاف ترامپ و بایدن در آریزونا به نفع ترامپ
در حالیکه رسانه های آمریکایی پیشتر اعلام کرده بودند که بایدن در ایالت آریزونا پیروز شده حالا براساس اعلام نتایج جدید فاصله ترامپ و بایدن به سود ترامپ کاهش یافته است. درحال حاضر بایدن با فاصله 69 هزار رای جلوتر است اما گمانه زنی ها از این حکایت می کند اگر رشد آرای ترامپ به همین نسبت ادامه داشته باشد ممکن است در این ایالت پیروز شود.
کاهش فاصله بایدن و ترامپ در جورجیا
آمار غیررسمی نشان می‌دهد که با شمارش ۹۸ درصد آراء مأخوذه در ایالت جورجیا، فاصله بایدن و ترامپ به حدود 18هزار رأی کاهش یافته است. ترامپ 49.5درصد آرا و بایدن 49.3 در آرا را کسب کرده است  جورجیا 16 رای الکترال دارد و اگر بایدن در این ایالت پیروز شود، انتخابات را برده است. 
آخرین وضعیت آراء مردمی
شمارش آراء انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ آمریکا (۱۳ آبان ماه) نشان می‌دهد که «جو بایدن» تا این لحظه ۷۲ میلیون و ۴۹ هزار و ۳۴۱ رأی مردمی به دست آورده که معادل ۵۰.۴ درصد آراء است و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا نیز تاکنون ۶۸ میلیون و ۵۸۶ هزار و ۱۵۰ رأی مردمی به دست آورده است که معادل ۴۸ درصد آراء می‌باشد.
آخرین آمار از وضعیت انتخابات کنگره آمریکا
 در انتخابات مجلس سنای آمریکا تا این لحظه ۴۸ دموکرات و ۴۸ جمهوری‌خواه به این نهاد راه پیدا کرده‌اند.
در انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا اما دموکرات‌ها با ۲۰۴ نماینده در مقایسه با ۱۹۰ نماینده جمهوری‌خواه، پیشتاز هستند.
وضعیت آراء در ایالات باقیمانده
  • نوادا با ۶ رأی الکترال شمارش ۷۵ درصد آراء - ترامپ ۴۸.۷ و بایدن ۴۹.۳
     پنسیلوانیا با ۲۰ رأی الکترال با شمارش ۸۹ درصد آراء - ترامپ ۵۰.۷ و بایدن ۴۸.۱
    جورجیا با ۱۶ رأی الکترال با شمارش ۹۸ درصد آراء - ترامپ ۴۹.۷ و بایدن ۴۹.1
    آلاسکا با ۳ رأی الکترال با شمارش ۵۰ درصد آراء - ترامپ ۶۲.۱ و بایدن ۳۳.۵
    کارولینای شمالی با ۱۵ رأی الکترال با شمارش ۹۴ درصد آراء- ترامپ ۵۰.۱ و بایدن ۴۸.۷

ترامپ هم مدعی پیروزی در میشیگان شد
رئیس‌جمهور آمریکا در توییتی نوشت که کارزار او معتقد است در پنسیلوانیا «که ناظران قانونی اجازه حضور بر سر صندوق نداشتند»، در جورجیا و کارولینای شمالی «که باید با اختلاف پیروز می‌شد» و در میشیگان «که تعداد زیادی آرای تقلبی به صندوق ریخته شده» پیروز شده است
متن و حاشیه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا؛ روز داوری میان ترامپ و بایدن
 
شکسته شدن رکورد مشارکت در انتخابات آمریکا در یک قرن گذشته
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۱۴:۱۶
شبکه «بی بی سی جهانی» گزارش داد میزان مشارکت آمریکایی‌ها در انتخابات اخیر ریاست جمهوری در ۱۲۰ سال گذشته بی سابقه بوده است.
همچنین پایگاه خبری هیل گزارش داد بر اساس برآورد‌های اولیه، انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ بالاترین میزان مشارکت را از سال ۱۹۰۰ میلادی (۱۲۰ سال پیش) کسب کرده است.
در ادامه اعلام شد این میزان مشارکت بالاترین رقم در ۱۲۰ سال گذشته بوده است؛ به طوری که تنها در سال ۱۹۰۰ میلادی، با میزان مشارکت ۷۳.۷ درصد، آمار مشارکتی بالاتری از انتخابات امسال به ثبت رسیده بود.

شمار آرای مردمی بایدن و ترامپ
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۱۳:۰۶
علاوه بر آرای الکترال که بایدن ۲۶۴ رأی کسب کرده و تنها یک ایالت دیگر کافی است تا او را به مرز ۲۷۰ رأی مورد نیاز برای ورود به کاخ سفید برساند، آرای مردمی او نیز رکورد بالای ۷۰ میلیون را رد کرد.
طبق اعلام دیلی میل، بایدن با کسب بیش از ۷۰ میلیون رأی مردمی، رکورد هر نامزد دیگر ریاست جمهوری را در تاریخ آمریکا شکست؛ به طوری که به گفته این پایگاه، او با این رأی خود رکورد آرای مردمی اوباما را هم در سال ۲۰۰۸ شکست.
بایدن تا بدین لحظه بیش از ۷۲ میلیون و ۱۱۰ هزار رأی مردمی کسب کرده است. همچنین ترامپ نیز با کسب بیش از ۶۸ میلیون رأی مردمی، از رأی خود در سال ۲۰۱۶ که نتوانسته بود ۶۲.۵ میلیون را کسب کند، پیشی گرفته است.
نتایج انتخابات آمریکا، پوشش لحظه به لحظه+ تصاویر و جدول
البته آنچه نتیجه نهایی انتخابات را مشخص خواهد کرد، رسیدن به ۲۷۰ رأی مورد نیاز  الکترال است.

اطراف اقامتگاه بایدن، «منطقه پرواز ممنوع» ایجاد شد
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۱۲:۲۷
با شدت یافتن تنش‌های پسا انتخاباتی، اداره هوانوردی فدرال آمریکا نواحی اطراف اقامتگاه نامزد حزب دموکرات را منطقه پرواز ممنوع اعلام کرد.
 

اختلاف آرای دو رقیب در آریزونا
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۱۲:۱۷
خبرنگار شبکه اسکای نیوز اعلام کرد تفاوت آرای میان بایدن و ترامپ در آریزونا به ۶۸ هزار رأی رسیده است.

رقابت تنگاتنگ در ایالت جورجیا
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۱۲:۱۴
مرکز پژوهشی ادیسون اعلام کرد: پس از شمارش ۹۵ درصد از آرا در ایالت جورجیا، ترامپ ۴۹.۶ درصد و بایدن ۴۹.۱ درصد کسب کرده است.
 
اعتراضات در شیکاگو
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۱۲:۰۰
در حالی که هنوز نتیجه قطعی انتخابات آمریکا مشخص نشده، خبرها از وقوع اعتراضات در شیکاگو حکایت دارد.

میزان آرا در آریزونا
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۱۱:۴۷
موسسه ادیسون ریسرچ EDISON RESEARCH اعلام کرد در ایالت آریزونا، تاکنون با شمارش ۸۶ درصد آرا، دونالد ترامپ ۴۸.۱ درصد آرا و جو بایدن ۵۰.۵ درصد آرا را به دست آورده اند.

ادامه شمارش آرا در ایالت جورجیا
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۱۰:۲۵
شبکه سی ان ان به نقل از مقامات ایالت جورجیا اعلام کرد نزدیک به ۹۰ هزار برگ رأی هنوز در این ایالت شمارش نشده است. مقامات ایالت جورجیا می‌گویند عملیات شمارش آرا همچنان ادامه خواهد یافت.

آغاز اقدامات قانونی کمپین ترامپ برای توقف شمارش آرا در برخی ایالت ها
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۱۰:۲۱
کمپین تبلیغاتی دونالد ترامپ اقدامات قانونی را برای توقف شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری در ایالت های میشیگان، پنسیلوانیا و جورجیا آغاز کرده است.
کمپین تبلیغاتی ترامپ دموکرات ها را به نقض حق رای دهندگان حامی حزب جمهوریخواه متهم کرده است.
ترامپ و کمپین تبلیغاتی وی همچنین درخواست کرده اند شمارش آرا در ایالت هایی مانند ویسکانسین باید به طور کامل بازشماری شود زیرا در این ایالت بی نظمی های زیادی در جریان شمارش آرا رخ داده است.
تاکنون بایدن 264 رای الکترال را از آن خود کرده است و ترامپ 214 رای الکترال.
ایالت/منطقه (به ترتیب آرای الکترال) تعداد آرای الکترال برنده احتمالی
کالیفرنیا ۵۵ جو بایدن
تگزاس ۳۸ دونالد ترامپ
فلوریدا ۲۹ دونالد ترامپ
نیویورک ۲۹ جو بایدن
ایلینویز ۲۰ جو بایدن
پنسیلوانیا ۲۰  
اوهایو ۱۸ دونالد ترامپ
جورجیا ۱۶  
میشیگان ۱۶ جو بایدن
کارولینای شمالی ۱۵  
نیوجرسی ۱۴ جو بایدن
ویرجینیا ۱۳ جو بایدن
واشینگتن ۱۲ جو بایدن
آریزونا ۱۱ جو بایدن
ایندیانا ۱۱ دونالد ترامپ
ماساچوست ۱۱ جو بایدن
تنسی ۱۱ دونالد ترامپ
مریلند ۱۰ جو بایدن
مینه‌سوتا ۱۰ جو بایدن
میسوری ۱۰ دونالد ترامپ
ویسکانسین ۱۰ جو بایدن
آلاباما ۹ دونالد ترامپ
کلرادو ۹ جو بایدن
کارولینای جنوبی ۹ دونالد ترامپ
کنتاکی ۸ دونالد ترامپ
لوئیزیانا ۸ دونالد ترامپ
کنتیکت (کانکتیکت) ۷ جو بایدن
اوکلاهما ۷ دونالد ترامپ
اورگان ۷ جو بایدن
آرکانزاس ۶ دونالد ترامپ
آیووا ۶ دونالد ترامپ
کانزاس ۶ دونالد ترامپ
می‌سی‌سی‌پی ۶ دونالد ترامپ
نوادا ۶  
یوتا ۶ دونالد ترامپ
نبراسکا ۵ * دونالد ترامپ: چهار * جو بایدن: یک
نیومکزیکو ۵ جو بایدن
ویرجینیای غربی ۵ دونالد ترامپ
هاوایی ۴ جو بایدن
آیداهو ۴ دونالد ترامپ
مِین ۴ * جو بایدن: سه * دونالد ترامپ: یک
نیوهمپشر ۴ جو بایدن
رود آیلند ۴ جو بایدن
آلاسکا ۳  
دلاور ۳ جو بایدن
مونتانا ۳ دونالد ترامپ
داکوتای شمالی ۳ دونالد ترامپ
داکوتای جنوبی ۳ دونالد ترامپ
ورمانت ۳ جو بایدن
وایومینگ ۳ دونالد ترامپ
منطقه کلمبیا ۳ جو بایدن
* نبراسکا و مِین آرای الکترال خود را به نسبت آرای عمومی میان نامزدها تقسیم می‌کنند./مشرق
*************************

به گزارش کبنا نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ صندوق‌ها در زمان‌های متفاوتی در ایالت‌های مختلف سراسر آمریکا بسته خواهد شد. آلاسکا آخرین ایالتی خواهد بود که صندوق‌های خود را می‌بندد و انتخابات در آن پایان می‌یابد.
مشارکت بالای آمریکایی ها در این دور از انتخابات، حساسیت آن را دو چندان کرده است. تنها ۱۰۰ میلیون آمریکایی پیش از آغاز انتخابات و به صورت زودهنگام در انتخابات شرکت کردند.
 
تجمع اعتراضی هواداران ترامپ مقابل حوزه های شمارش آرا
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۹:۲۷
در پی پیش افتادن جو بایدن در آرای الکترال و ادعای تقلب از سوی طرفداران ترامپ، خبرها از برگزاری تجمع اعتراضی هواداران ترامپ مقابل حوزه های شمارش آرا حکایت دارد. شبکه الجزیره گزارش داد شماری از هواداران ترامپ در برابر مرکز شمارش ارا در شهرستان ماریکوپا واقع در ایالت آریزونا تجمع کرده اند.

وکیل ترامپ: تقلب شده، فکر می‌کنید ما احمقیم؟!
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۹:۱۹
رودی جولیانی، وکیل ترامپ در جمع خبرنگاران در پنسیلوانیا با ادعای اینکه در انتخابات آمریکا تقلب گسترده‌ای رخ داده خطاب به دموکراتها و جو بایدن گفت: «فکر می‌کنید ما احمقیم؟ فکر می‌کنید ما کودن هستیم؟» در تازه‌ترین نتایج آرای شمارش شده جو بایدن، نامزد دموکراتها برای پیروزی نهایی تنها به ۶ رای الکترال نیاز دارد.
 
عصبانیت ترامپ از رد درخواست خود برای توقف شمارش آرا در پنسیلوانیا
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۹:۱۵
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و نامزد حزب جمهوری خواهان در انتخابات ۲۰۲۰ بعد از آنکه دادگاه عالی درخواست او را برای توقف شمارش آرا در پنسیلوانیا رد کرد، در تازه‌ترین توئیت خود با بازنشر بخشی از گزارش روزنامه بریت پارت درباره افزایش درخواست‌ها برای برکناری دادستان پنسیلوانیا نوشت: درخواست‌ها برای برکناری یا استعفای دادستان کل پنسیلوانیا افزایش یافته است.

بایدن تا این لحظه ۷۲ میلیون و ۴۹ هزار و ۳۴۱ رأی مردمی به دست آورده که معادل ۵۰.۴ درصد آراء است و ترامپ ۶۸ میلیون و ۵۸۶ هزار و ۱۵۰ رأی مردمی به دست آورده که معادل ۴۸ درصد آراء است.
 
ترامپ در پنسیلوانیا پیشتاز است
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۸:۵۲
شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد بر اساس نتایج اولیه شمارش آراء انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پنسیلوانیا، دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان در انتخابات با کسب ۵۰.۷ درصد از آرای مردمی تاکنون شمارش شده پیشتاز است.
بر اساس این گزارش، این در حالی است که جو بایدن نامزد دموکرات‌ها در انتخابات هم در این ایالت تاکنون توانسته است ۴۷.۹ درصد از آرای مردمی را به خود اختصاص دهد. این ایالت ۲۰ رأی الکترال (مجمع گزینندگان) دارد.
 
آغاز به کارِ دولت انتقالی جو بایدن
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۸:۳۹
شبکه فاکس نیوز گزارش داده است در حالی که شمارش آرا ادامه دارد، ستاد انتخاباتی جو بایدن، وب‌سایتی برای تیم انتقال قدرت راه‌اندازی کرده است. در سایت دولت انتقالی بایدن/هریس امده است که از روز نخست به دنبال حل مشکلات کشور مانند بیماری کرونا، رکود اقتصادی، تغییرات اقلیمی و غیره خواهد بود
پس از مشخص شدن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، نامزد پیروز تیمی را مسئولیت انتقال قدرت از رئیس‌جمهور فعلی به رئیس‌جمهور منتخب را به عهده خواهد داشت.
 
استقرار نیرو‌های پلیس فدرال و گارد ملی و تجمع طرفداران بایدن نزدیک کاخ سفید
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۶:۵۸
خبرنگار شبکه تلویزیونی المیادین از استقرار گسترده نیرو‌های پلیس فدرال و نیرو‌های گارد ملی در واشنگتن و تجمع طرفداران بایدن نزدیک کاخ سفید خبر داد.
بایدن تنها به شش رای الکترال برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیاز دارد. 
 
افزایش شمار نیرو‌های پلیس در شهر دیترویت در ایالت میشیگان
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۶:۵۸
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: خبرنگار این شبکه از استقرار شمار بیشتری از نیرو‌های پلیس در اطراف مراکز شمارش آرا در مرکز شهر دیترویت در ایالت میشیگان خبر داد.
اعزام نیرو‌های پلیس به شهر دیترویت پس از اعلام پیروزی جو بایدن در این ایالت صورت می‌گیرد.
 
ورود نیرو‌های گارد ملی آمریکا با نفربر‌های زرهی به شهر آتلانتا در جورجیا
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۶:۵۸
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: نیرو‌های گارد ملی آمریکا با نفربر‌های زرهی وارد شهر آتلانتا در ایالت جورجیا شدند.
 
تظاهرکنندگان در شیکاگو، شمارش همه آرا را خواستار شدند
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۶:۵۷
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: تظاهرکنندگان در شیکاگو، شمارش همه آرا در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را خواستار شدند.
 
تظاهرات ضد ترامپ در مینیاپولیس و بوستون
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۶:۵۷
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: مخالفان دونالد ترامپ در مینیاپولیس در ایالت اوهایو و در بوستون در ایالت ماساچوست آمریکا تظاهرات کردند.
 
حرکت طرفداران ترامپ در ایالت میشیگان به طرف مراکز شمارش آرا در دیترویت
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۶:۵۷
شبکه تلویزیونی المیادین از حرکت طرفداران دونالد ترامپ در ایالت میشیگان به طرف مراکز شمارش آرا در شهر دیترویت خبر داد.
 
شعار «شمارش آرا را متوقف کنید» هواداران ترامپ در میشیگان
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۶:۵۶
شبکه‌ تلویزیونی سی بی اس نیوز گزارش داد: گروهی از هواداران دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، روبروی مرکز شمارش آرا در شهر دیترویت در ایالت میشیگان گردهم آمدند و شعار «شمارش آرا را متوقف کنید» سر دادند.
 
تظاهرات ضد ترامپ در سیاتل
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۶:۵۶
شبکه تلویزیونی الجزیره از تظاهرات ضد دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا در شهر سیاتل در ایالت واشنگتن خبر داد.
 
بایدن: به توافق آب و هوایی پاریس باز خواهم گشت
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۵:۵۴
پس از آنکه دولت ترامپ به طور رسمی از توافق آب و هوایی پاریس خارج شد، جو بایدن، نامزد دموکرات ها اعلام کرد 77 روز دیگر ( در صورت پیروزی و ورود به کاخ سفید) به این توافق باز خواهد گشت.
 
تظاهرات گسترده ضد ترامپ در شهرها مختلف آمریکا
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۵:۵۳
هزاران معترض به سیاست های دونالد ترامپ در شهرهای نیویورک، فیلادلفیا، بوستون، شیکاگو و اوهایو به خیابان ها آمدند.
 
بایدن: من در مسیر پیروزی قرار دارم
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۵:۵۲
جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نشست خبری در ایالت دلاوِر گفت: با پایان روند شمارش آرا، فکر می‌کنم ما پیروز خواهیم بود.
وی افزود: ما اکثریت آرا را به دست آورده ایم و بیش از سه میلیون رای در تعداد آرای مردمی اختلاف داریم.
بایدن با بیان اینکه تک تک آرا باید شمارش شود، اعلام کرد مشخص است که من ایالت‌های کافی را به منظور پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به دست آورده ام.
جو بایدن تاکید کرد مطمئن است در نهایت پیروز خواهد شد و این که این پیروزی برای دموکراسی و برای آمریکا خواهد بود.
 
شمارش آرا در ایالت پنسیلوانیا ادامه خواهد یافت
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۵:۵۲
جاش شاپیرو، دادستان پنسیلوانیا با اشاره به اقدام حزب جمهوریخواه و هواداران دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای توقف شمارش آرا در آن ایالت گفت: دادگاه عالی آمریکا، هر دو درخواست توقف شمارش آرا را بی پایه و اساس دانست و حکم دادگاه ایالتی را مبنی بر ادامه شمارش آرا تا آخرین رای تایید کرد.
دادستان پنسیلوانیا در پاسخ به این پرسش که شمارش آرا در آن ایالت چه زمانی به پایان می‌رسد و چه تعداد رای هنوز شمارش نشده است گفت: همه آرا تا پس از روز جمعه شمارش می‌شوند علتش هم این است که آرایی که تا روز انتخابات به صورت پستی فرستاده می‌شود تا روز جمعه ساعت ۵ عصر هم دریافت می‌شوند. باید تا پس از دریافت همه آرا از جمله آرا کارکنان ارتش و خانواده‌های آنان منتظر بمانیم. اما نتیجه شمارش آرا همواره دارد تغییر می‌کند و همه دارند کارشان را به خوبی انجام می‌دهند.
جاش شاپیرو از بیان اینکه چه تعداد رای هنوز شمارش نشده است خودداری کرد و گفت: مسئول اعلام نتایج شمارش آرا، معاون فرماندار است و درست نیست من وارد این مقوله بشوم.
گفتنی است معاون فرماندار پیشتر گفته بود بیش از یک میلیون رای شمارش نشده است.
 
پلوسی: مردم در حال فرستادن جو بایدن و کاملا هریس به کاخ سفید هستند
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۳:۴۳
نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا طی نامه‌ای به اعضای حزب دموکرات، با اشاره به میزان رای نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری نوشت: مردم آمریکا پای صندوق‌های رأی انتخاب روشن خود را نشان دادند.
وی افزود: مردم در حال فرستادن جو بایدن و کاملا هریس به کاخ سفید هستند.
 
تاخیر در اعلام نتایج نوادا
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۳:۳۹
سی‎بی‎اس: طبق اعلام مقامات برگزاری انتخابات در نوادا، نتیجه بیشتری از شمارش آرای انتخابات در این ایالت تا پیش از صبح پنج‌شنبه اعلام نمی‌شود.
بر اساس آمار اعلام شده از سوی AP تاکنون ۷۵ درصد آرای این ایالت شمرده شده است.
 
توئیت جدید ترامپ یکپارچگی آمریکا را زیر سؤال برد
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۳:۲۶
دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات آمریکا نوشت؛ وکلای ما خواستار "دسترسی موجه" شده‌اند، اما چه فایده؟
وی افزود: همین الآن هم به یکپارچگی سیستم ما و انتخابات خدشه وارد شده است و این همان چیزی است که درباره‌اش بحث شد.
نتایج انتخابات آمریکا، پوشش لحظه به لحظه+ تصاویر و جدول

وضعیت رقابت دو نامزد ریاست جمهوری آمریکا در دو ایالت باقی مانده
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۳:۰۷
آلاسکا: شمارش ۵۰ درصد آرا - ترامپ ۶۳.۶ درصد و بایدن ۳۲.۴ درصد
نوادا: شمارش ۷۵ درصد آرا - بایدن ۴۹.۳ درصد و ترامپ ۴۸.۷ درصد
جرجیا: شمارش ۹۷ درصد آرا - ترامپ ۵۰ درصد و بایدن ۴۸.۸ درصد
کاررولینای شمالی: شمارش ۹۴ درصد آرا - ترامپ ۵۰.۱ درصد و بایدن ۴۸.۷ درصد
پنسیلوانیا: شمارش ۸۸ درصد آرا - ترامپ ۵۱.۶ درصد و بایدن ۴۷.۳ درصد
این آمار در حالی از آسوشیتدپرس گزارش شده است که بایدن در حال حاضر ۲۶۴ رأی الکترال دارد و برای رئیس جمهور شدن فقط به ۶ رأی الکترال نوادا نیاز دارد.

رقابت تنگاتنگ بایدن و ترامپ در نوادا
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۲:۵۵
آمار نشان می‌دهد که رقابت بین جو بایدن و دونالد ترامپ در ایالت نوادا بسیار تنگاتنگ است به گونه‌ای که بایدن ۴۹.۳ درصد و ترامپ ۴۸.۷ درصد آرای مردمی را به خود اختصاص داده‌اند.

تجمع هواداران ترامپ در مقابل مرکز شمارش آرای میشیگان
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۲:۴۲
طرفداران ترامپ در مقابل مرکز شمارش آرای دیترویت میشیگان برای دفاع از رأی خود به ترامپ تجمع کردند.

بایدن رکورد کسب بیشترین آراء در انتخابات آمریکا را زد
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۲:۳۹
روزنامه نیویورک‌تایمز: بایدن توانست با کسب بیش از ۷۱ میلیون رأی مردمی، حائز بیشترین تعداد آراء در تاریخ انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شود.
پیش از این باراک اوباما، رکورددار بیشترین آراء مردمی بود.

مردم نیویورک در اعتراض به اظهارات ترامپ و آراء الکترال به خیابان‌ها آمدند
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۲:۳۵
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا طی اظهاراتی اعلام کرده است که در انتخابات و نتایج آن تقلب گسترده صورت گرفته و از سوی دیگر میزان آرای جو بایدن، رقیب انتخاباتی خود را زیر سوال برد، که این امر سبب اعتراض مردم نیویورک و آن‌ها را به خیابان‌ها کشاند.
معترضان نیویورکی در تظاهرات خود در خیابان ها، پلاکارد‌هایی در دست داشتند که بر روی آن نوشته شده بود: «رأی الکترال باید حذف شود»، «هر رأی به حساب می‌آید».

هشدار وزارت امنیت داخلی آمریکا به رسانه‌های جعلی برای به اشتراک گذاشتن نتایج زودرس انتخابات
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۲:۲۲
حساب‌های جعلی توئیتر که تحت عنوان آسوشیتدپرس فعالیت می‌کردند، روز چهارشنبه با تلاش برای اعلام زودهنگام نتایج انتخابات، اطلاعات نادرستی را به اشتراک گذاشتند که سبب شد تا مقامات امنیت ملی آمریکا نسبت به این رفتار هشدار دهند.
وزارت امنیت سایبری و آژانس امنیت زیرساخت امنیت ملی می‌گوید، شاهد گزارش‌های متعددی از حساب‌های رسانه‌های اجتماعی بوده است که وانمود کرده‌اند اخبار منتشر شده توسط آن‌ها قانونی بوده و نتایج انتخابات را می‌دانند و این تاکتیک را پیش‌بینی کرده است.
وزارت امنیت ملی آمریکا همچنین هشدار داده است که به اخبار جعلی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نباید اعتماد کرد.

بایدن: من اطمینان دارم که پیروز خواهیم شد
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۲:۰۸
جو بایدن، نامزد حزب دموکرات آمریکا نیز در صفحه توئیتر خود نوشت: من اطمینان دارم که پیروز خواهیم شد، اما این پیروزی من یا پیروزی ما نخواهد بود.
وی افزود: این یک پیروزی برای مردم آمریکا، برای دموکراسی ما، برای آمریکا خواهد بود.
نتایج انتخابات آمریکا، پوشش لحظه به لحظه+ تصاویر و جدول

ترامپ هنوز در خیال پیروزی
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۲:۰۶
دونالد ترامپ، نامزد حزب‌جمهوری خواه آمریکا، در توئیتر خود خبر از پیروزی خود در چهار ایالت جرجیا، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا و میشیگان داده است.
این در حالی است که، شبکه اجتماعی توئیتر برای دومین به توئیت ترامپ هشدار «اطلاعات غیر دقیق» می‌دهد.
 
نتایج انتخابات آمریکا، پوشش لحظه به لحظه+ تصاویر و جدول

رد درخواست توقف شمارش آراء در پنسیلوانیا از سوی دادگاه عالی آمریکا
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۲:۰۱
سی ان ان اعلام کرده است که طبق اظهارات دادستان پنسیلوانیا، دادگاه عالی آمریکا، هر دو درخواست توقف شمارش آراء را بی پایه و اساس دانسته و حکم دادگاه ایالتی را مبنی بر ادامه شمارش آراء تا آخرین رای تایید کرد.

نتایج ماریکوپا در دو نوبت اعلام خواهند شد
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۱:۴۵
مسئول برگزاری انتخابات بخش ماریکوپای ایالت آریزونا اعلام کرد که، نتایج رأی‌گیری در ماریکوپا در دو نوبت اعلام خواهند شد و تا به حال ۲۴۸ هزار برگه رأی شمارش شده مربوط به رأی‌گیری پیش از برگزاری انتخابات بودند.
تقریبا ۱۶۰ تا ۱۸۰ هزار برگه رأی در ماریکوپا هنوز از پاکت درنیامده‌اند و یا امضای آن‌ها مورد تأیید قرار نگرفته است که این مراحل به زمان نیاز دارند.
مسئولان ایالت آریزونا نیز اعلام کرده‌اند که، تاکنون ۶۱۵ هزار تا ۶۳۵ هزار رأی برای شمارش باقی مانده است.
آرا هنوز در ۶ ایالت مهم آلاسکا، آریزونا، جرجیا، کارولینای شمالی، نوادا و پنسیلوانیا در حال شمارش است که می‌تواند تعیین کننده، نتیجه رقابت بین بایدن و ترامپ باشد.
 
بایدن تنها ۶ رای برای پیروزی در انتخابات فاصله دارد
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۱:۳۴
جو بایدن، نامزد حزب دموکرات آمریکا تنها ۶ رأی با پیروزی در انتخابات آمریکا فاصله دارد و اگر فقط بتواند در میدان نبرد نوادا رأی کسب کند، پیروز انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا خواهد بود.

سی‌ان‌ان: بایدن پیروز ایالت میشیگان شد
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۰:۵۶
شبکه خبری سی‌ان‌ان از پیروزی جو بایدن در ایالت میشیگان خبر داد.
ایالت میشیگان، ۱۶ رأی الکترال دارد.

جو بایدن: اکثر آرای مردم آمریکا را کسب کرده‌ام
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۰:۵۶
جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و کاملا هریس، معاون وی برای سخنرانی در جمع هواداران خود در ایالت دِلاوِر حاضر شدند.
جو بایدن، نامزد حزب دموکرات آمریکا گفت: بیش از ۱۵۰ میلیون آمریکایی در انتخابات شرکت کرده‌اند و آنها رئیس جمهور را تعیین می‌کنند.
وی افزود: امشب مشخص شده که ما ۲۷۰ رای الکترال را برای پیروزی در انتخابات کسب کرده‌ایم و چیزی که برای من اهمیت دارد این است که اکثر آرای مردم آمریکا را کسب کرده‌ام.
بایدن ادامه داد: من و هریس در حال کسب بیشترین آرایی هستیم که یک رئیس جمهور تاکنون توانسته کسب کند و به عنوان یک دموکرات پیروز شدم اما من رئیس جمهور تمام مردم آمریکا هستم.
 نامزد حزب دموکرات آمریکا گفت: من مطمئنم که پیروزی‌های زیادی کسب می‌کنیم و این دیروزها هم برای ایالت‌های دموکرات و هم برای جمهوری خواهان خواهد بود.
بایدن افزود: من و یا ترامپ رئیس جمهور آمریکا را تعیین نمی‌کنیم بلکه این را مردم آمریکا می‌گویند، اینجا نیستم تا اعلام پیروزی کنم و تا پایان اعلام نتایج منتظر می‌مانیم.

کارزار ترامپ: ما در‌ آریزونا پیروز می شویم
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۰:۳۴
کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ اعلام کرد، ما در‌ آریزونا پیروز می شویم و اعلام بایدن در پیروزی در این ایالت اشتباه است.
 
کمپین ترامپ اقدام قانونی علیه پنسیلوانیا انجام می‌دهد
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۲۳:۵۲
کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ اعلام کرد که اقدام قانونی علیه ایالت پنسیلوانیا انجام می‌دهد.
وکیل ترامپ در این باره گفته است: تقلب گسترده‌ای در پنسیلوانیا صورت گرفته است و اجازه نمی‌دهیم دموکرات‌‌ها آرای ما را بدزدند.
 
بایدن: این دونالد ترامپ نیست که نتیجه انتخابات را تعیین می‌کند
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۲۳:۴۸
جو بایدن در صفحه توییتر خود نوشت:  برای آنکه اطمینان حاصل کنیم تمامی آرا شمارش می‌شوند، بزرگترین محافظت از انتخابات در تاریخمان را به کار گرفته‌ایم. وی افزود: دلیل این کار نیز آن است که این دونالد ترامپ نیست که نتیجه انتخابات را تعیین می‌کند، این مردم آمریکا هستند که باید برنده را مشخص کنند.
 
آرای الکترال بایدن به ۲۴۸ رسید
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۲۲:۵۷
جو بایدن با پیروزی در ایالت ویسکانسین ۱۰ رای الکترال این ایالت را کسب کرد.
در حال حاضر آرای الکترال بایدن به ۲۴۸ رای رسیده و ترامپ ۲۱۴ رای.

کمپین بایدن: درخواست شمارش آرا سرپوش گذاشتن بر شکست است
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۲۲:۴۶
کمپین جو بایدن اعلام کرد: درخواست کمپین ترامپ برای بازشماری آرا در ایالت ویسکانسن تلاش برای سرپوش گذاشتن بر روی شکست است.

کمپین ترامپ خواستار توقف شمارش آرا در میشیگان شد
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۲۲:۴۵
کمپین دونالد ترامپ اعلام کرد شکایتی را برای توقف شمارش آرا در ایالت میشیگان به دادگاه ارائه داده است.

مدیر کمپین بایدن: مطمئنیم که ۲۷۰ رأی الکترال را بدست می‌آوریم
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۲۲:۲۳
مدیر ستاد انتخاباتی جو بایدن می‌گوید: مطمئنیم که بایدن ۲۷۰ رأی الکترال را بدست خواهد آورد و به محض رسیدن به این عدد پیروزی او را اعلام خواهیم کرد.

ترامپ یک رای الکترال دیگر کسب کرد
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۲۲:۱۴
دونالد ترامپ یک رأی الکترال دیگر کسب کرد و تعداد کل آرای او به ۲۱۴ رای افزایش یافت.

سناتور جمهوری‌خواه: شانس دموکرات‌ها برای کسب اکثریت سنا ضعیف است
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۲۲:۱۰
سوزان کولنز، سناتور جمهوری خواه ایالت مین با اعلام پیروزی خود در این ایالت گفت: شانس دموکرات‌ها برای کسب اکثریت در مجلس سنا بسیار کم است.

مقامات آریزونا: بسیاری از آرا هنوز شمارش نشده است
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۲۱:۳۹
مقامات انتخاباتی آریزونا گفتند تعداد بسیاری از آرا هنوز شمارش نشده است
در این ایالت پیروزی بایدن از سوی آسوشیتدپرس و فاکس نیوز اعلام شده در حالی که دیگر رسانه‌ها چنن نظری ندارند.
تاکنون بایدن در این ایالت پیشتاز است

اقدام فیسبوک علیه ترامپ
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۲۱:۳۳
فیسبوک از برچسب «همچنان در حال شمارش» برای مقابله با ادعاهای ترامپ استفاده می‌کند.

کمپین ترامپ خواستار بازشماری آرا در ویسکانسین شد
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۲۱:۲۹

کمپین دونالد ترامپ خواستار بازشماری فوری آرا در ایالت ویسکانسین شد.
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۲۱:۱۲
«مگان ولف»، رئیس کمیسون انتخاباتی ویسکانسین، با انتشار بیانیه‌ای گفت:  بر اساس قانون ایالتی در حال حاضر نتایج نهایی نیستند و تمامی انتظارات بر اساس رسانه‌ها هستند.
مگان ولف می‌گوید: فرآیند شمارش آرا زمان بر است.

مدیر کمپین ترامپ: در وضعیت بسیار خوبی هستیم و پیروز خواهیم شد
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۲۰:۴۹
مدیر کمپین انتخاباتی ترامپ می‌گوید: در وضعیت بسیار بسیار خوبی هستیم و پیروز خواهیم شد.

ترامپ: ۵۰۰ هزار رای در پنسیلوانیا ناپدید شده است
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۲۰:۴۱
 
ترامپ با انتشار پیام دیگری در توییتر خود نوشت: آن‌ها سخت در تلاش هستند تا ۵۰۰ هزار رای برتری در پنسیلوانیا نیز مانند میشیگان و دیگر ایالت‌ها ناپدید شود.

ادامه اتهام‌زنی ترامپ ب دموکرات‌ها
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۲۰:۳۳
ترامپ با انتشار پیام دیگری در توییتر خود نوشت: آنها آرای بایدن را در هر جایی پیدا می‌کنند_ در پنسیلوانیا، ویسکانسین و میشیگان. این برای کشور ما بسیار بد است.

بایدن در ایالت ویسکانسین پیروز شد
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۲۰:۲۱
خبرنگار شبکه کان رژیم صهیونیستی می‌گوید که رئیس کمیسیون انتخابات ایالت ویسکانسین در مصاحبه با شبکه «ان‌بی‌سی» از پیروزی جو بایدن در این ایالت خبر داده است.

پنسیلوانیا، میشیگان و جورجیا نتایج را روز چهارشنبه اعلام نمی‌کنند
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۲۰:۱۳
شبکه اسکای نیوز گزارش داد که ایالت‌های پنسیلوانیا، میشیگان و جورجیا نتیجه انتخابات را روز چهارشنبه (به وقت محلی) اعلام خواهند کرد.

مقامات ایالت جورجیا: حدود ۵۰ هزار‌ای پستی شمارش شده است
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۲۰:۱۰
یکی از مقامات ایالت جورجیا اعلام کرد: تاکنون حدود ۵۰ هزار رای پستی شمارش شده و تضمین می‌کنیم که این روند به طور دقیق انجام می‌شود.

واکنش رهبر اکثریت سنا به نتایج انتخابات
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۲۰:۰۶
رهبر اکثریت جمهوری‌خواه سنا گفت: تا زمانی که تمامی آرا شمارش نشوند درباره انتخابات تصمیم‌گیری نمی‌شود.
وی افزود: شگفت‌زده نمی‌شویم اگر هر یک از ۲ طرف برای تعیین پیروز انتخابات به دیوان عالی رجوع کند.

آدام شیف: تا شمارش آخرین رای انتخابات تمام نشده است
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۹:۵۶
«آدام شیف»، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا می‌گوید: برخلاف موضع ترامپ تا زمانی که آخرین رای شمارش شود انتخابات به پایان نرسیده است.

بایدن برای مردم آمریکا سخنرانی می‌کند
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۹:۴۶
رسانه‌های آمریکا اعلام کردند که جو بایدن روز چهارشنبه (به وقت محلی) برای مردم آمریکا سخنرانی خواهد کرد.
 
اف‌بی‌آی: مردم آمریکا نتایج انتخابات را از منابع معتبر پیگیری کنند
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۹:۴۱
اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) از مردم این کشور خواست تا نتایج انتخابات را از منابع معتبر پیگیری کنند.

فرماندار پنسیلوانیا: در حال شمارش آرای پستی هستیم
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۹:۱۵
فرماندار ایالت پنسیلوانیا می‌گوید: در حال شمارش آرای پستی هستیم و تاکنون ۵۰ درصد از این آرا را شمارش کردیم.
واکنش جدید ترامپ به برگشت نتایج انتخابات
 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۹:۰۹
«دونالد ترامپ» با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود تلویحا دموکرات‌ها را متهم به دستکاری در نتیجه انتخابات کرده و نوشت: دیشب در ایالت‌های تحت کنترل دموکرات‌ها پیش افتاده بودم و حالا به طرز عجیبی تک تک این نتایج در حال ناپدید شدن هستند.
وی در توییت دیگری نوشت: چطور است هر بار که آنها آن آرای قلابی پستی را می‌شمرند تا این حد اثر مخربی روی درصد [آرا] به جا می‌گذارند و تا این حد قدرت مخرب دارند؟
 
بایدن: تا زمان شمارش تمامی آرا استراحت نمی‌کنیم
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۹:۰۸
«جو بایدن» با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود نوشت: تا زمانی که تمامی آرا شمرده شوند استراحت نمی‌کنیم و کمپین ما آخرین وضعیت نتایج انتخابات را اطلاع‌رسانی خواهد کرد.
 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۸:۵۹
مدیر انتخاباتی بایدن در سخنانی گفت: بایدن در مسیر پیروزی قرار دارد و بیش از هر نامزد دیگری رای کسب کرده است. جمهوری خواهان با استفاده از سیستم قضایی سعی در تضعیف انتخابات دارند و بیانیه ترامپ بخشی از این تلاش هاست.
 
معاون فرماندار پنسیلوانیا: هنوز زود است نتیجه قطعی را اعلام کنیم.
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۸:۵۰
معاون فرماندار ایالت پنسلیوانیا در مورد روند شمارش آرای انتخاباتی در این ایالت گفت: در سریعترین زمان ممکن روند شمارش آرا را پایان خواهیم داد، اما هنوز زود است زمان دقیق پایان شمارش همه آرا را تعیین کنیم.
 
میزان آرای شمارش نشده در چند ایالت کلیدی
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۸:۳۹
میزان آرای شمارش نشده در ۷ ایالت باقی مانده در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام شد:
ویسکانسین: ۱۷۱هزار رای (۵ درصد آرا)
جورجیا: ۳۰۱ هزار رای (۶ درصد آرا)
میشیگان: ۳۲۵ هزار رای (۶ درصد آرا)
کارولینای شمالی: ۳۴۸هزار رای (۶ درصد آرا)
نوادا: ۵۸۹ هزار رای (۳۳ درصد آرا)
پنسیلوانیا: ۳ میلیون و ۱۲۱ هزار رای (۳۶ درصد آرا)
آلاسکا: ۷۱۰ هزار رای (۵۵ درصد آرا)

 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۷:۳۸
فاکس نیوز اعلام کرد ترامپ، نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ایالت کارولینای شمالی فعلا از جو بایدن، نامزد حزب دموکرات جلوتر است.
 
بایدن در میشیگان ترامپ را پشت سر گذاشت
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۷:۳۸
با شمارش ۹۴ درصد از آرای ایالت کلیدی میشیگان، بایدن ترامپ را پشت سر گذاشت. هم‌اکنون بایدن ۴۹.۳ و ترامپ ۴۹.۱ درصد آراء را به خود اختصاص داده‌اند. میشیگان ۱۶ رأی ایالتی دارد.
 
کُندی در شمارش آراء در برخی ایالت‌ها
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۷:۳۴
شبکه سی ان ان، رای‌های پستی را علت کُند شدن روند شمارش آراء انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد.
 
نامزد مرده برنده انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا شد!
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۷:۱۰
شبکه فاکس‌نیوز در گزارشی اعلام کرد یک نامزد جمهوری‌خواه ایالت داکوتای شمالی در انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا که بر اثر ابتلا به کرونا فوت کرده بود، شامگاه سه شنبه در انتخابات این ایالت پیروز شد.
نتایج انتخابات آمریکا، پوشش لحظه به لحظه+ تصاویر و جدول
 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۷:۰۳
حامی مسلح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در یک مرکز رای گیری در کارولینای شمالی آمریکا بازداشت شد.
 
آمادگی ستاد انتخاباتی بایدن برای رویارویی حقوقی با ترامپ
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۷:۰۱
ستاد انتخاباتی جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد آماده است تا به منظور اطمینان یافتن از آن که همه رای‌های اخذ شده در انتخابات ۲۰۲۰ شمرده شوند، به دادگاه مراجعه کند.
 
کاهش شانس پیروزی ترامپ در بنگاه‌های شرط‌بندی
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۶:۵۷
پایگاه اینترنتی شرط بندی اس مارکتس ( SMARKETS) احتمال پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات را به 21 درصد کاهش داد.
 
بازداشت ۴۰ نفر در لس‌آنجلس
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۶:۴۴
رسانه‌ها از بازداشت حدود ۴۰ نفر در مرکز شهر لس آنجلس در ایالت کالیفرنیا در بحبوحه افزایش تنش‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خبر دادند.
 
نزاع در نزدیکی کاخ سفید ۴ مجروح
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۶:۴۱
برخی هواداران ترامپ نزدیک کاخ سفید با شماری دیگر درگیر شده و این دعوا به چاقوکشی منتهی شده است. گفته می‌شود  در این درگیری چهار تن  مجروح شد‌ه‌اند.
 
به آتش کشیده شدن پرچم آمریکا در چند ایالت
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۶:۲۳
ایندیپندنت اعلام کرد همزمان با ادامه شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، معترضان در چند ایالت آمریکا پرچم این کشور را به آتش کشیدند.
نتایج انتخابات آمریکا، پوشش لحظه به لحظه+ تصاویر و جدول
در میشیگان ترامپ برتری دارد
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۶:۰۲
دیلی میل در پیامی توئیتری نوشت نتیجه انتخابات در میشیگان امروز اعلام می‌شود، یک میلیون رای هنوز شمارش نشده است تا الان ترامپ برتری ۱.۴ درصدی دارد.
 
برنده قطعی هنوز مشخص نیست
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۶:۰۰
لس آنجلس تایمز در پیامی توئیتری نوشت در حالی که رقابت بین ترامپ و بایدن در ایالت‌های کلیدی همچنان باقی است، هیچیک از آن‌ها هنوز برنده قطعی نیست. بایدن از حامیانش خواسته صبر پیشه کنند و ترامپ کل انتخابات را زیر سئوال برده است.
 
تعویق اعلام نتایج ایالات نوادا و پنسیلوانیا
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۵:۵۷
با طولانی شدن روند شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری در ایالت‌های نوادا و پنسیلوانیا، اعلام نتایج مربوط به این ایالت‌ها، ممکن است تا روز جمعه طول بکشد.
 
انتقاد از تبریک نخست وزیر اسلوونی به ترامپ
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۵:۵۳
نماینده اتریشی پارلمان اروپا از تبریک نخست وزیر اسلوونی به ترامپ به شدت انتقاد کرد و آن را شرم آور خواند.
 
ثبت نخستین شکایت از تخلف انتخاباتی در ایالت پنسیلوانیا
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۵:۵۰
وب‌سایت شبکه فاکس‌نیوز در گزارشی نوشت: ناحیه «مونتگومری» در ایالت پنسیلوانیا، از اکنون خود را درگیر یک چالش حقوقی انتخاباتی می بیند، زیرا ادعاهایی مطرح شده است مبنی بر اینکه این ناحیه، به واسطه آغاز فرآیند بررسی و شمارش آرای پستی پیش از فرا رسیدن روز انتخابات، قوانین انتخاباتی این ایالت را نقض کرده است.
فرآیند بررسی و شمارش آرای پستی، شامل مرتب کردن، راستی آزمایی و انجام سایر فرآیندهایی است که قبل از شمارش واقعی آرا صورت می گیرد. این فرآیند باعث می شود هویت افرادی که به صورت نادرست رای داده اند، مشخص شود.
 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۵:۳۶
جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها با کسب بیش از ۶۸ میلیون رأی، موفق به کسب ۵۰ درصد از آراء مردمی شده و دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان با کسب بیش از ۶۶ میلیون  رأی، توانسته ۴۸.۴ درصد از آراء مردمی را کسب کند.
 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۵:۳۴
یو اس‌ای تودی اعلام کرد نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اکنون به نتایج شمارش آراء در ۵ ایالت میشیگان، ویسکانسین، پنسیلوانیا، جرجیا و کارولینای شمالی بستگی دارد.

آخرین وضعیت نتایج مجلس نمایندگان آمریکا
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۵:۲۷
نتایج اولیه مجلس نمایندگان آمریکا حاکی از آن است که دموکرات‌ها که در حال حاضر کنترل مجلس نمایندگان را برعهده داشتند، ۱۹۰ کرسی را به دست آورده و جمهوری‌خواهان موفق به کسب ۱۸۱ کرسی شده‌اند. دموکرات‌ها برای حفظ کنترل مجلس نمایندگان آمریکا به ۲۱۸ رأی نیاز دارند.
 
پرونده انتخابات آمریکا به دیوان عالی می رود
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۵:۰۶
فاکس نیوز گزارش داد اعلام پیروزی زودهنگام دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آن هم در حالی که آراء بسیاری از ایالت‌ها شمرده نشده نشان از این دارد که پرونده انتخابات این دوره به دیوان عالی خواهد رفت.

فاصله ترامپ و بایدن در میشیگان کمتر شد
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۴:۴۸
با شمارش ۸۷ درصد از آرای ایالت کلیدی میشیگان، ترامپ ۴۹.۹ و بایدن ۴۸.۵ درصد آراء را به خود اختصاص داده‌اند. پیشتر و با شمارش ۸۰ درصد آراء، اختلاف ترامپ و بایدن ۵ درصد بود.

جدیدترین نتایج انتخابات سنای آمریکا
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۴:۴۱
طبق جدیدترین نتایج انتخابات سنای آمریکا دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان هر دو ۴۷ کرسی را به خود اختصاص داده‌اند و اگر حزب دموکرات بتواند چهار کرسی دیگر انتخابات را به دست آورد، کنترل سنا را که هم‌اکنون در دست جمهوری‌خواهان است، به دست خواهد گرفت.
البته در صورت پیروزی جو بایدن، دموکرات‌ها برای به دست آوردن کنترل سنا تنها به سه کرسی نیاز خواهند داشت زیرا در این شرایط معاون بایدن می‌تواند یک رأی به نفع دموکرات‌ها بدهد.

فاکس نیوز: احتمالا چند روز طول بکشد تا نتیجه انتخابات آمریکا مشخص شود
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۴:۳۸
شبکه فاکس نیوز رسانه نزدیک به جمهوری‌خواهان با تاکید بر اینکه هنوز مشخص نیست چه کسی برنده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌شود، احتمال داد چند روز طول بکشد که نتیجه انتخابات مشخص شود.

انتخابات کنگره| تاکنون اکثریت کرسی‌های سنا در اختیار جمهوری‌خواهان است
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۳:۵۶
براساس آرا شمارش شده تا این لحظه، اکثریت کرسی‌های سنا باز هم نصیب جمهوری خواهان شد. مجلس نمایندگان آمریکا نیز اکثریت دموکرات خود را حفظ کرد.
ادامه پیشتازی ترامپ در سه ایالت آلاسکا، پنسیلوانیا و کارولینای شمالی
 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۳:۳۶
بر اساس شمارش آرا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تا این لحظه، دونالد ترامپ در سه ایالت آلاسکا، پنسیلوانیا و کارولینای شمالی در حالی پیش است که در صورت تداوم پیشتازی در این سه ایالت می‌تواند ۶۰ رای الکترال بدست آورد.
اما بایدن در دو ایالت نوادا و ویسکانسین در حالی پیشتاز است که مجموع آرا الکترال این دو ایالت ۱۶ رای است.
نخست‌وزیر اسلوونی به ترامپ تبریک گفت!
 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۳:۳۵
«یانز یانشا»، نخست‌وزیر اسلوونی (کشور همسر رئیس‌جمهور آمریکا)، ترامپ را به عنوان برنده انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به رسمیت شناخت و به او تبریک گفت!
او در توئیتی نوشت: این کاملا واضح است که آمریکایی ها دونالد ترامپ را انتخاب کرده‌اند.
این اظهارات در حالی مطرح شد که شمارش انتخابات آمریکا هنوز ادامه نیافته است.
رقابت تنگاتنگ بایدن و ترامپ در ویسکانسین
 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۳:۱۷
با شمارش ۹۵ درصد آرا ایالت ویسکانسین، بایدن با ۴۹.۴ از ترامپ با ۴۹.۱ درصد پیش افتاد. رقابت شانه به شانه ترامپ و بایدن در ایالت ویسکانسین ادامه دارد.
ویسکانسین ۱۰ رای الکترال را نصیب برنده خود می‌کند.
دستیابی ترامپ به ۴ رای الکترال ایالت هاوایی
 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۳:۱۵
بایدن با کسب حداکثر آرا ایالت هاوایی، ۴ رای الکترال این ایالت را از آن خود کرد.
 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۳:۱۴
خبرگزاری آناتولی به نقل از رسانه‌های آمریکا، تلویحا احتمال پیروزی ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ را پیش کشید و نوشت: بیشتر ایالت‌هایی که شمارش آرا در آن‌ها به پایان نرسیده، به حزب جمهوری خواه گرایش دارند.
 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۳:۱۴
شمارش آرا کماکان در ایالت‌های کلیدی آمریکا در حال پیگیری است.
انتخابات کنگره| میچ مک کانل سناتور کنتاکی شد.
 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۳:۱۲
میچ مک کانل، رهبر اکثریت سنای آمریکا، با شکست دادن «امی مک گراث» برای هفتمین دوره سناتور کنتاکی شد.
انگلیس: صرف نظر از اینکه چه کسی رئیس‌جمهور شود، به روابط قوی خود ادامه خواهیم داد.
 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۳:۰۶
دومینیک راب، وزیر خارجه انگلیس، ضمن امتناع از انتقاد از دونالد ترامپ برای پافشاری بر شائبه تقلب در انتخابات، گفت صرف نظر از اینکه چه کسی رئیس جمهور بعدی آمریکا شود، به روابط قوی خود بیش از قبل ادامه خواهیم داد.

تاکنون: ترامپ ۲۱۳ - بایدن ۲۳۸
با اتمام انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و بسته شدن مراکز رای‌گیری در ایالات مختلف، نتایج این ماراتن انتخاباتی که از مدت‌ها پیش به صورت زودهنگام آغاز شده بود، به تدریج آشکار می‌شود. ایندیانا و کنتاکی اولین ایالاتی بودند که ساعت ۱۸ عصر سه‌شنبه به وقت آمریکا کار رای‌گیری را به پایان بردند.
 ۱۳:۰۵ چهارشنبه ۱۴ آبان
به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام مقام‌های انتخاباتی آمریکا، بیش از ۱۰۰ میلیون نفر از مردم آمریکا تا پیش از سوم نوامبر (روز اصلی انتخابات) به صورت پستی یا زودهنگام و در مراکز قرار داده شده، رای خود را به صندوق انداختند و روز سه‌شنبه نیز میلیون‌ها تن دیگر به پای صندوق‌های رای رفتند تا در روز اصلی انتخابات شرکت کنند.
با توجه به تفاوت ساعتی در ایالات مختلف آمریکا از شرق تا غرب و قوانین مختلف انتخاباتی در ایالات مختلف، مراکز رای‌گیری کم کم بسته شدند و به این ترتیب نتایج انتخابات کم کم مشخص می‌شود.
هر نامزد برای پیروزی در انتخابات به ۲۷۰ رای الکترال نیاز دارد.
هنوز آرای انتخاباتی در ایالت‌های ویسکانسین، میشیگان،‌ پنسیلوانیا، کارولینای شمالی، جورجیا و آلاسکا در حال شمارش است و در تمامی این ایالت‌ها ترامپ پیشتاز است. در ایالت نوادا هم شمارش همچنان ادامه دارد و جو بایدن پیشتازی می‌کند. بدین ترتیب بایدن برای پیروزی در این رقابت، به ۳۲ رای دیگر و ترامپ به ۵۷ رای الکترال دیگر نیاز دارد. نقشه زیر تازه‌ترین تحولات از شمارش آرای انتخابات است.
ایالت‌ آلاسکا (با ۳ رأی الکترال)
ایالت نوادا (با ۶ رأی الکترال)
جورجیا (۱۶ رأی الکترال)
کارولینای شمالی (۱۵ رأی الکترال)
پنسیلوانیا (۲۰ رأی الکترال)
میشیگان (۱۶ رأی الکترال)
ویسکانسین (۱۰ رأی الکترال)

نامزدهای انتخابات تاکنون به صورت زیر ایالت‌ها را از آن خود کرده‌اند:
ترامپ: کنتاکی (رای الکترال ۸)، اوکلاهاما (۷)، تنسی (۱۱)، وست ویرجینیا (۵)، آرکانزاس (۶)، می‌سی‌سی‌پی (۶)، آلاباما (۹)، کارولینای جنوبی (۹)، ایندیانا (۱۱)، وایومینگ (۳)، داکوتای جنوبی (۳)، داکوتای شمالی (۳)، لوئیزیانا (۸)، نبراسکا (۴)، کانزاس(۶)، میسوری (۱۰)، آیداهو (۴)، یوتا(۶)، اوهایو (۱۸)، مونتانا (۳)، آیووا (۶)، فلوریدا (۲۹)، تگزاس(۳۸)
بایدن: ورمونت (۳)، مریلند (۱۰)، نیوجرسی (۱۴)، ماساچوست (۱۱)، واشنگتن دی‌سی (۳)، دلاور (۳)، ویرجینیا (۱۳)، ایلینوی (۲۰)، کنتیکت (۷)، رودآیلند (۴)، نیویورک (۲۹)، نیومکزیکو (۵)، کلورادو (۹) نیوهمپشایر (۴) ایالت واشنگتن (۱۲)، اورگان (۷)، کالیفرنیا (۵۵)، هاوایی (۴)، مینه‌سوتا(۱۰)، نبراسکا (۱)، مین (۳)، آریزونا (۱۱)
*از پنج رای الکترال ایالت نبراسکا، ۴ رای به ترامپ و یک رای به بایدن رسید
*ایالت آریزونا که در انتخابات ۲۰۱۶ به ترامپ رسیده بود، این بار به دست بایدن افتاد
نتایج انتخابات تاکنون نشان می‌دهد بر خلاف نظرسنجی‌های قبل از انتخابات، نه تنها پیروزی قاطعی نصیب بایدن دموکرات نشده است که وی و طرفدارانش تاکنون نتوانسته‌اند هیچ یک از ایالتهای کلیدی تاثیرگذار در انتخابات را از آن خود کنند و بعید نیست نتیجه انتخابات ۲۰۱۶ که با پیروزی ترامپ همراه شد، تکرار شود.
در انتخابات ۲۰۱۶ ترامپ ۳۰۶ رای الکترال و رقیب دموکراتش هیلاری کلینتون ۲۳۲ رای را به دست آورده بود. چهار سال پیش هم نظرسنجی‌های پیش از انتخابات بر پیروزی کلینتون دلالت داشتند اما این ترامپ بود که با وجود رای مردمی کمتر، رای الکترال بیشتری را از آن خود کرد و در انتخابات پیروز شد.
در زیر تقسیم جغرافیایی ایالتهای دموکرات (آبی) و جمهوری‌خواه (قرمز) پس از انتخابات سال ۲۰۱۶ نمایش داده شده است:

در همین حال بایدن در ایالت دلاور در جمع حامیانش حاضر شد و عنوان داشت هنوز به نتایج انتخابات و پیروزی در آن خوشبین است.
در همین حال دونالد ترامپ هم در توییتی دموکرات ها را به تلاش برای سرقت اطلاعات متهم کرد. او سپس در واشنگتن در جمع حامیانش گفت: من با اعلام آرای پستی، دادگاه را پیش بینی‌ می‌کردم. ما این انتخابات را بردیم، هدف ما در حال حاضر تضمین این پیروزی است، ما می‌خواهیم قانون اجرا شود، به دیوان عالی می‌رویم و می‌خواهیم رای گیری پایان یابد. تا آنجا که به من مربوط است ما پیروزیم.
 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۲:۲۴
 
کریس والاس، مجری شبکه فاکس نیوز، گفت: ما در حالت اشتعال قرار داریم و ترامپ با حرفهایش کبریت بر این وضعیت کشید.
ایلهان عمر خطاب به ترامپ: نمی‌توانی شمارش آرا را متوقف کنی!
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۲:۲۰
 
ایلهان عمر، نماینده مسلمان ایالت مینه‌سوتا، در واکنش به تهدید ترامپ برای کشاندن انتخابات به دیوان عالی در پیامی توئیتری نوشت: نمی‌توانی شمارش آرا را متوقف کنی. اینجا دیکتاتوری معنا ندارد. این (حرف‌های ترامپ) نشانه دیکتاتوری است.
معترضان در پورتلند: بدون عدالت، صلحی در کار نیست
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۲:۱۸
 
گروهی از معترضان که همزمان با برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در خیابان‌های در پورتلند راهپیمایی کردند شعار دادند بدون عدالت، صلحی در کار نیست.
آسوشتیدپرس: مشخص نیست که ترامپ قصد پیگیری چه اقدام قانونی را دارد
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۲:۱۷
 
خبرگزاری آسوشتیدپرس در واکنش به اعلام پیروزی زودهنگام ترامپ نوشت: ترامپ صبح زود در کاخ سفید ادعا‌های زودهنگام درباره پیروزی در چندین ایالت را مطرح کرد. وی گفت که انتخابات را به دیوان عالی کشور می‌کشاند، اما مشخص نیست که ترامپ قصد پیگیری چه اقدام قانونی را دارد.
 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۲:۱۳
 
وزیر دفاع آلمان اعلام کرد: وضع در آمریکا به طور بالقوه‌ای انفجاری است و ممکن است به یک بحران قانون اساسی در این کشور منجر شود.
شدت گرفتن اعتراضات در واشنگتن
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۲:۱۲
 
همزمان با شمارش آرا در انتخابات ریاست‌جمهوری، اعتراضات در واشنگتن دی سی شدت گرفت.
 
 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۲:۰۸
 
در ایالت نوادا ۶۷ درصد آرا شمارش شده و جو بایدن با ۵۰.۲ درصد آرا در مقابل ۴۷.۷ درصد آرای ترامپ پیشتاز است. نوادا ۶ رأی الکترال دارد.
 
آناتولی: ترامپ گفته است برای اعتراض به شمارش آرا به دیوان عالی می‌رود
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۲:۰۳
 
خبرگزاری آناتولی در مطلبی نوشت: ترامپ مدعی پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است و می‌گوید برای برای اعتراض به شمارش آرا به دیوان عالی می‌رود.
آخرین نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۲:۰۱
 
بایدن: ۲۳۸ رای الکترال
ترامپ: ۲۱۳ رای الکترال

نتایج انتخابات آمریکا، پوشش لحظه به لحظه+ تصاویر و جدول
شایان ذکر است رسانه‌های آمریکایی با توجه به وابستگی خود به احزاب، به صورت متفاوت نتیجه آرا را اعلام می‌کنند.
 
فرماندار پنسیلوانیا: ادعا‌های ترامپ درباره پیروزی مغرضانه است
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۱:۵۶
 
فرماندار ایالت پنسیلوانیا در اظهاراتی گفت: ما یک میلیون رأی شمارش نشده داریم و ادعا‌های ترامپ درباره پیروزی مغرضانه است.
رادیو ملی آمریکا به اعلام پیروزی ترامپ واکنش نشان داد
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۱:۵۳
 
رادیو ملی آمریکا در مطلبی نوشت: ترامپ به دروغ مدعی پیروزی در انتخابات شد.
 
نماینده دموکرات: ادعای پیروزی زودهنگام دونالد ترامپ خطرناک است
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۱:۴۸
 
الکساندر اوکازیو کورتز، نماینده دموکرات آمریکایی، گفت: ادعای پیروزی زودهنگام از سوی دونالد ترامپ نامشروع، خطرناک و استبدادگرایانه است.
واکنش هیل به ادعای پیروزی ترامپ
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۱:۴۱
 
پایگاه خبری کنگره آمریکا در واکنش به اعلام پیروزی ترامپ نوشت: او به دروغ اعلام پیروزی کرد هنوز آرا شمارش نشده بسیاری باقی مانده است.
تصوری جدید از معترضان در مقابل کاخ سفید
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۱:۳۷
 
معترضان در مقابل کاخ سفید بنرهایی در دست داشتند که روی آ‌نها نوشته شده بود «ترامپ همیشه دروغ می‌گوید» و «ترامپ را بیرون کنید».
نتایج انتخابات آمریکا، پوشش لحظه به لحظه+ تصاویر و جدول
بایدن ۱۱ رای الکترال ایالت آریزونا را از آن خود کرد
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۱:۳۶
 
پس از شمارش ۸۰ درصد آرا ایالت آریزونا، بایدن با کسب ۵۱.۸ درصد تمامی آرا الکترال این ایالت را از آن خود کرد.
نتایج انتخابات آمریکا تا این لحظه
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۱:۳۲
 
بایدن: ۲۳۶ رای الکترال
ترامپ: ۲۱۳ رای الکترال


نتایج انتخابات آمریکا، پوشش لحظه به لحظه+ تصاویر و جدول
سی‌ان‌ان: ترامپ بار دیگر بدون ارائه مدرک از تقلب سخن گفت
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۱:۲۱
 
سی ان ان: ترامپ تلاش‌های مشروع برای شمارش آرا هدف حمله قرار داد و باز هم بدون ارائه مدرکی از تقلب در انتخابات سخن گفت.
پیروزی بایدن در ایالت مین
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۱:۱۹
 
بر اساس شمارش ۸۵ درصد آرا، بایدن در ایالت مین با ۵۳.۲ درصد آرا پیروز شد.
مایک پنس: در راه پیروزی هستیم
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۱:۱۸
 
معاون رئیس‌جمهور آمریکا در اظهاراتی گفت: با تمام وجود اعلام می‌کنیم ما در مسیر پیروزی هستیم.
ترامپ: ما پیروز شدیم
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۱:۱۳

رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی در کاخ سفید مدعی پیروزی خود در انتخابات ریاست‌جمهوری شد.
 
 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۰:۴۶
 
بنا بر اعلام نیویورک تایمز، ترامپ در آستانه پیروزی در کارولینای شمالی است.
 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۰:۴۵
 
دونالد ترامپ تا دقایقی دیگر در کاخ سفید سخنرانی می‌کند.
 
پیروزی ترامپ در وایومینگ
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۰:۴۵
 
با شمارش ۹۳ درصد آرا در ایالت وایومینگ ترامپ با کسب ۷۳ درصد آرا در مقابل ۲۶ درصد بایدن پیروز شد.
 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۰:۳۸
 
فیس‌بوک پست جو بایدن با عنوان «ما می‌خواهیم این رقابت را برنده شویم» که در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ است را برچسب زد.
 
 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۰:۳۷
 
در ایالت ویسکانسین هم پس از شمارش ۸۸ درصد آرا ترامپ با کسب ۵۰.۱ درصد آرا پیشتاز است.
 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۰:۳۷
 
در دو ایالت نبراسکا و مِین، برخلاف دیگر ایالت‌ها، آرای الکترال بر حسب رأی مردمی نامزد‌ها تقسیم می‌شود. 
 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۰:۳۵
 
در کارولینای شمالی هم با درصد مشابه آرای جورجیا، ترامپ پیشتاز است.
 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۰:۲۵
 
ترامپ با ۵۰.۷ نسبت به بایدن با ۴۸.۱ درصد آرا، در ایالت جورجیا پیشتاز است. ایالت جورجیا ۱۶ رای الکترال دارد.
 
بایدن: ما برنده می‌شویم
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۰:۲۲
 
جو بایدن در توئیت جدید خود نوشت: بچه‌ها مطمئن باشید، ما برنده خواهیم شد.


تعداد آرای انتخاباتی تا این لحظه
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۰:۰۹

ترامپ: ۲۱۳ رای الکترال
بایدن: ۲۲۴ رای الکترال

نتایج انتخابات آمریکا، پوشش لحظه به لحظه+ تصاویر و جدول
شایان ذکر است رسانه‌های آمریکایی با توجه به وابستگی خود به احزاب، به صورت متفاوت نتیجه آرا را اعلام می‌کنند.
ایالت‌های کلیدی که هنوز آرا نهایی آن‌ها اعلام نشده است.
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ -۱۰:۰۵
در ایالت‌های کلیدی کارولینای شمالی، میشیگان، ویسکانسین، پنسیلوانیا، جورجیا و آریزونا هنوز آرای نهایی اعلام نشده است.
 
پیروزی بایدن در رود آیلند
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۹:۵۴
بایدن در رود آیلند با ۴ رای الکترال پیروز شد.
 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۹:۵۰
اگر ترامپ بتواند آرای میشیگان، ویسکانسین و پنسیلوانیا را از بایدن بگیرد، همانند سال ۲۰۱۶ یک پیروزی کاملاً واضح کسب خواهد کرد. 
 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۹:۴۹
 
تا این لحظه و براساس شمارش آرا اولیه، پیشتازی ترامپ در ایالت آلاسکا محتمل به نظر می‌رسد. آلاسکا ۳ رای الکترال دارد.
ترامپ در تگزاس پیروز شد
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۹:۴۹
 
پیروزی ترامپ در ایالت تگزاس قطعی شد. این پیروزی ۳۸ رای الکترال دیگر برای او به بار آورد.
 
ترامپ: برخی سعی می‌کنند نتایج انتخابات را بدزدند
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۹:۳۸
 
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در توئیتی نوشت: ما خیلی جلو هستیم، اما آن‌ها می‌خواهند انتخابات را بدزدند. ما هرگز به آن‌ها اجازه چنین کاری نخواهیم داد. آراء را نمی‌توانند بعد از پایان رای گیری شمرده بشمارند.
او در توئیتی دیگر گفت امشب در این‌باره سخنرانی خواهد کرد.
بایدن: در مسیر پیروزی هستیم
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۹:۳۴
 
جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها، در جمع هواداران خود گفت: ما در مسیر پیروزی در این انتخابات هستیم. انتخابات تا زمان شمارش همه آراء تمام نشده است و نسبت به جایگاهی که قرار داریم احساس خوبی داریم. ممکن است تا بامداد چهارشنبه یا حتی پس از آن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری مشخص نشود.
آخرین نتایج اعلام شده انتخابات آمریکا
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۹:۲۴
 
نتایج انتخابات آمریکا، پوشش لحظه به لحظه+ تصاویر و جدول
 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۹:۱۶
 
جونی ارنست جمهوری‌خواه در انتخابات مجلس سنای آمریکا از آیووا پیروز شد.
 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۹:۰۶
 
بن ری لوژان، نماینده دموکرات، در انتخابات سنای آمریکا در ایالت نیومکزیکو پیروز شد.
 
انتخابات کنگره| پیروزی پلوسی در کالیفرنیا
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۹:۰۱
 
نانسی پلوسی، عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا که ریاست این مجلس را برعهده دارد، توانست در انتخابات روز سه‌شنبه کرسی خود از حوزه انتخاباتی کالیفرنیا را حفظ کند.
دست‌یابی بایدن به ۱۴ رای الکترال مینه‌سوتا و هاوایی
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۸:۵۹
 
بایدن با پیروزی در ایالت‌های مینه‌سوتا و هاوایی ۱۴ رأی کالج الکترال را از آن خود کرد.
 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۸:۵۶
 
نتایج اولیه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نشان می‌دهد ترامپ در آیووا و مونتا حداکثر آرا را کسب کرده است.
 
پوشش انتخابات بر اساس گرایش‌های حزبی رسانه‌های آمریکایی
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۸:۵۴
 
برخی رسانه‌های آمریکایی با توجه به گرایش‌های حزبی خود اخبار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را پوشش می‌دهند.
شبکه فاکس نیوز آمریکا -وابسته به جمهوری‌خواهان- در اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری در ایالت‌هایی که ترامپ پیشتاز است پیش‌بینی زودهنگام انجام می‌دهد و ترامپ را برنده این ایالت‌ها اعلام می‌کند.
از سوی دیگر رسانه‌های دموکرات مثل روزنامه نیویورک تایمز در اعلام پیشتازی تعلل به خرج می‌دهند و منتظر شمارش آرای بیشتری هستند.
برای مثال فاکس نیوز با اعلام شمرده شدن ۷۸ درصد آرای انتخابات در ایالت تگزاس دونالد ترامپ را پیروز ایالت تگزاس اعلام کرد در حالی که روزنامه نیویورک تایمز هرچند اعلام کرد ۸۸ درصد آراء تگزاس شمارش شده است، اما از پیش‌بینی درباره برنده انتخابات در این ایالت خودداری کرد.
 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۸:۵۳
 
ترامپ با کسب ۵۲ درصد آرا در ایالت کلیدی پنسیلوانیا پیش است.
 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۸:۵۱
 
بایدن قرار است ساعت ۱۲ ظهر به وقت محلی در ویلمینگتون در ایالت دلاویر سخنرانی کند.
 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۸:۵۰
 
ترامپ پس از کسب حداکثری آرا اوهایو گفت این ایالت از سال ۱۹۶۴ به این سو پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری را تعیین کرده است.
 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۸:۵۰
 
ترامپ پس از کسب حداکثری آرا اوهایو گفت این ایالت از سال ۱۹۶۴ به این سو پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری را تعیین کرده است.
تصویری از تجمع آمریکایی‌ها مقابل کاخ سفید
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۸:۴۸
 
نتایج انتخابات آمریکا، پوشش لحظه به لحظه+ تصاویر و جدول
 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۸:۴۶
 
معاون ستاد انتخاباتی جو بایدن اعلام کرد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری پیروز می‌شوند.
 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۸:۴۳
 
نتایج اولیه شمارش آرا انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، حاکی از پیشتازی بایدن در ایالت هاوایی است و موفق به کسب ۴ رای الکترال آن شد.
دستیابی ترامپ به آرای الکترال تگزاس
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۸:۴۲
 
ترامپ ۳۸ رای الکترال ایالت تگزاس را هم از آن خود کرد، در نتیجه تعداد آرا الکترال ترامپ به 204 رای رسید.
 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۸:۴۱
 
بر اساس نتایج اولیه شمارش آرا تاکنون پیروزی ترامپ در ایالت‌های ایندیانا، کنتاکی، اوکلاهما، ویرجینیای غربی، تنسی، آرنگزاو، می‌سی‌سی‌پی، آلاباما، وایومینگ، داکوتای جنوبی، داکوتای شمالی، کارولینای جنوبی، کانزاس، یوتا، آیداهو و فلوریدا پیروز شده است.
 
 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۸:۴۱
 
بایدن در ایالت‌های ویرجینیا، ورمونت، دلاور، نیوجرسی، ماساچوست، واشنگتن دی سی، کنتیکت، ایلینوی، رود آیلند، نیویورک، نیومکزیکو، کلرادو، کالیفرنیا، واشنگتن و اورگان، مینه‌سوتا پیروز میدان بوده است.
برد بایدن در مینه‌سوتا
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۸:۳۸
 
بایدن در ایالت مینه‌سوتا پیروز شد و ۱۰ رای الکترال آن را از آن خود کرد.
 
 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۸:۳۷
 
شبکه بلومبرگ به نقل از مقامات ایالت میشیگان اعلام کرد نتایج نهایی شمارش آرا تا چهارشنبه بعد از ظهر اعلام نخواهد شد.
پیشتازی بایدن بر اساس آرای الکترال
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۸:۳۲
 
بایدن با ۲۲۳ رای الکترال در مقابل ۱۴۸ رای ترامپ پیش است.
 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۸:۳۲
 
بر اساس شمارس ۷۵ درصد آرا در آیوا، ترامپ ۵۰.۱% به %۴۸.۱ از بایدن پیش است.
افت قیمت طلا همزمان با اعلام نتایج اولیه انتخابات آمریکا
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۸:۳۱
 
قیمت طلا ۱.۱۹ درصد سقوط کرد و به ۱۸۸۶ دلار در اونس رسید. 
آخرین آمار از رای‌های ترامپ و بایدن
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۸:۲۹
 
بایدن تا این لحظه ۴۱ میلیون و ۴۹۲ هزار و ۸۸۹ رای مردمی و ترامپ میلیون و ۴۰ هزار و ۵۰۸ رای مردمی را کسب کرده‌اند.
 
آخرین آمار از رای‌های ترامپ و بایدن
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۸:۲۹
 
بایدن تا این لحظه ۴۱ میلیون و ۴۹۲ هزار و ۸۸۹ رای مردمی و ترامپ میلیون و ۴۰ هزار و ۵۰۸ رای مردمی را کسب کرده‌اند.
 
برنده شدن ترامپ در می‌سی‌سی‌پی و اوهایو
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۸:۲۸
 
بر اساس نتایج، ترامپ برنده آرا ایالت‌های می‌سی‌سی‌پی و اوهایو شد.
پیروزی بایدن در کالیفرنیا
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۸:۲۸
 
بایدن با کسب ۵۵ رای الکترال کالیفرنیا در این ایالت به پیروزی رسید.
 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۸:۲۷
 
طرفداران ترامپ پس از پیروزی در این ایالت فلوریدا آماده برگزاری جشن می‌شوند.
ترامپ در یوتا برنده شد
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۸:۲۶
 
ترامپ پیروز آرای ایالت یوتا شد و ۶ رای الکترال دیگر کسب کرد.
انتخابات کنگره| تکلیف ۱۲ کرسی سنا هنوز مشخص نیست
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۸:۲۶
 
نتایج شمار آرا نامزد‌های سنای در آمریکا تاکنون از کسب ۴۴ کرسی از سوی دموکرات‌ها و ۴۴ کرسی از سوی جمهوری‌خواهان حکایت دارد و ۱۲ کرسی همچنان باقی مانده است. 
تجمع حامیان ترامپ در واشنگتن
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۸:۲۵
 
گروهی از حامیان دونالد ترامپ برای برپایی جشن پیروزی وی در مقابل هتل بین‌المللی ترامپ در واشنگتن دی سی تجمع کرده‌اند و گروهی نیز ظاهرا به سمت کاخ سفید به حرکت در آمده‌اند. 
 
بایدن نسبت به ترامپ پیشتاز است
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۸:۲۳
 
بر اساس شمارش ۵۵ درصد آرا در نیویورک بایدن پیشتر از ترامپ قرار دارد.
 
بایدن نسبت به ترامپ پیشتاز است
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۸:۲۳
 
بر اساس شمارش ۵۵ درصد آرا در نیویورک بایدن پیشتر از ترامپ قرار دارد.
 
 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۸:۲۲
 
نتایج غیررسمی انتخابات آمریکا، بر اساس رای الکترال کالج:
بایدن: ۲۰۵
ترامپ: ۱۱۲
بر اساس این تصویر منتشرشده توسط نیویورک‌تایمز، تا این لحظه شمارش آرا در ایالت‌های مختلف نشان می‌دهد نامزد دموکرات‌ها از نامزد جمهوری‌خواهان جلوتر است، اما تکلیف ۲۲۱ رای الکترال کالج دیگر هنوز مشخص نیست.
در سیستم انتخاباتی آمریکا نامزد پیروز باید حداقل ۲۷۰ رای الکترال کالج را کسب کند تا در جایگاه رئیس‌جمهوری این کشور قرار گیرد. پس از اعلام نتایج در ۳۱ ایالت از مجموع ۵۰ ایالت، ۱۹۲ رای برای بایدن و ۱۱۴ رای برای ترامپ شده است.
نتایج انتخابات آمریکا، پوشش لحظه به لحظه+ تصاویر و جدول
پیروزی ترامپ در فلوریدا
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۸:۲۱
 
خبر‌ها از پیروزی ترامپ در ایالت فلوریدا حکایت دارد فلوریدا دارای ۲۹ رأی الکترال است. 
 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۸:۲۱
 
نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، دو میلیون رای هنوز در ایالت ویرجینیا شمرده نشده است.
بایدن در کالیفرنیا، واشنگتن و اورگن پیروز شد
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۸:۲۰
 
جو بایدن موفق شد در ۳ ایالت کالیفرنیا، واشنگتن و اورگن به پیروزی دست یابد. این سه ایالت به ترتیب دارای ۵۵، ۱۲ و ۷ رای الکترال کالج هستند. 
ترامپ برنده ایالت آیداهو
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۸:۲۰
 
ترامپ توانست در ایالت آیداهو با ۴ رای الکترال کالج به پیروزی دست یابد. 
پیروزی بایدن در نیوهمپشایر
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۸:۱۷
 
بایدن در ایالت نیوهمپشایر به پیروزی رسید  و  توانست این ایالت را با ۴ رای الکترال از آن خود کند.
برد ترامپ در میسوری
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۸:۱۷
 
دونالد ترامپ در ایالت میسوری به پیروزی دست یافت و توانست این ایالت را با ۱۰ رای الکترال از آن خود کند.
درگیری در محوطه کاخ سفید
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۸:۱۶
 
برخی منابع خبری از وقوع درگیری میان پلیس آمریکا و برخی از معترضان در محوطه کاخ سفید خبر می‌دهند.
 
 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۸:۱۶
 
پس از شمارش ۳۰ درصد آرا در ایالت میشیگان، ترامپ همچنان پیشتاز است.
 
پیروزی ترامپ در ویسکانسین، میشیگان و پنسیلوانیا
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۸:۱۶
 
خبر‌ها از پیشتازی ترامپ در ایالت‌های ویسکانسین، میشیگان و پنسیلوانیا حکایت دارد.
 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۸:۰۹
 
نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تا این لحظه بر اساس رای الکترال کالج
بایدن: ۱۳۱
ترامپ: ۱۰۸
بر اساس قانون اساسی آمریکا، رئیس‌جمهور این کشور نه با رای مستقیم مردم که با رای الکترال کالج (Ellectrol College) یا "مجمع برگزینندگان" انتخاب می‌شود.
هر ایالت با توجه به شاخص‌های مختلف از جمله جمعیت، تعداد الکترال (فرد برگزیننده) مشخصی دارد و هر نامزدی که در یک ایالت بتواند اکثریت آرای مردمی را کسب کند، تمام آرای الکترال آن ایالت را از آن خود می‌کند.
در واقع مردم آمریکا دیروز به پای صندوق‌های رای رفتند تا افراد برگزیننده (الکترالها) را انتخاب کنند و این افراد نیز در ۲۴ آذر همزمان در تمام ایالت‌های آمریکا جلسه تشکیل می‌دهند و به نامزد مورد نظر خود یعنی ترامپ یا بایدن رای می‌دهند.
هم‌اکنون مجموع الکترال‌های تمام ایالت‌های آمریکا ۵۳۸ نفر است و هر نامزدی که بتواند ۱+۵۰ درصد این افراد، یعنی ۲۷۰ نفر را از آن خود کند، پیروزی نهایی انتخابات و رئیس‌جمهور آمریکا خواهد شد.
بر اساس تصویر نیویورک‌تایمز نتایج تاکنونی شمارش آرا در ایالت‌های مختلف نشان می‌دهد ترامپ با ۱۰۸ رای الکترال در مقابل ۱۳۱ رای بایدن عقب است.
نتایج انتخابات آمریکا، پوشش لحظه به لحظه+ تصاویر و جدول
به روز رسانی می شود ...
 
مرجع : باشگاه خبرنگاران جوان
نام شما

آدرس ايميل شما

( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن /  پیام بایدن پس از پیروزی

( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن / پیام بایدن پس از پیروزی

نامزد حزب دموکرات که اغلب رسانه‌های آمریکایی پیروزی وی در انتخابات روز سه‌شنبه را اعلام ...
چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

در نظم نوین جهانی سلسله معاهدات قوانینی به شکل دوطرفه، اقلیم جغرافیایی و منطقه‌ای و اجماع ...
تفاوت بایدن و ترامپ برای ایران

تفاوت بایدن و ترامپ برای ایران

خطبه‌های نماز جمعه در برخی از شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، انتخابات ریاست ...
فایل های مرتبط
1