تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۳
کد مطلب : ۴۲۷۱۶۱
در گفت‌و‌گو با شبکه تلویزیونی فونیکس؛

نظر احمدی نژاد درباره آینده روابط ایران و آمریکا

۰
کبنا ؛
محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق در بخشی از گفت‌و‌گوی خود با شبکه تلویزیونی فونیکس چین به برخی پرسش‌ها درباره برجام و روابط ایران و آمریکا پاسخ داد.
به گزارش کبنا نیوز؛ محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق در بخشی از گفت‌و‌گوی خود با شبکه تلویزیونی فونیکس چین به برخی پرسش‌ها درباره برجام و روابط ایران و آمریکا پاسخ داد و طی آن تاکید کرد که هر دو طرف سرانجام به این نتیجه خواهند رسید که همکاری بهتر از تقابل است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت گفت: در دوره ما هیچ‌وقت صحبت از جنگ نبود. آن اوایل آقای جرج بوش که دائماً با زبان تهدید با دیگران سخن می‌گفت، تهدیداتش را تعطیل کرد و خواست با ایران مذاکره کند امّا فرصت پیدا نکرد. من خودم به آقای بوش نامه مفصلی نوشتم و ایشان را به گفت‌و‌گو بر اساس عدالت، احترام و همکاری و دوستی دعوت کردم و خواستم که ایشان رویکرد دولت آمریکا را از تقابل به تعامل و همکاری تغییر دهد.
هر دو طرف ایران و آمریکا در آینده به این نتیجه خواهند رسید که همکاری بهتر از تقابل است. در هر دو طرف عقلایی هستند که نباید اجازه دهند جنگی میان دو کشور اتفاق بیافتد. البته باید تأکید کنم که همکاری و گفت و گو باید بر اساس عدالت، احترام و برای رسیدن به صلح و دوستی باشد و اگر بر این اساس نباشد گفت‌وگو نمی تواند نتیجه مثبتی به همراه داشته باشد. هیچکس در دنیا نباید به دنبال برتری و تسلط بر دیگران یا تسلط بر منابع آنان باشد.

منبع: دولت بهار
نام شما

آدرس ايميل شما

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
1