تاریخ انتشار
پنجشنبه ۸ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۴۵
کد مطلب : ۴۲۷۰۲۴
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اعلام کرد

افزایش شمار جانباختگان کرونا در استان/ آمار کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

۱
۰
قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به 210 نفر رسید
کبنا ؛رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جانباختگان کووید 19 استان به 210 نفر خبر داد و گفت: طی 24 ساعت گذشته متاسفانه 5 هم استانی بر اثر ابتلا به کرونا ویروس جان خود را از دست دادند.
 به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر پرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون 345 بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد 135 بیمار کرونایی قطعی بوده و ۱۷ بیمار در بخش‌های ویژه تحت درمان هستند.
وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 10 هزار و 779 نفر بهبود یافته گزارش شده است (۸۴ درصد بهبود یافته کامل).
  وی اذعان داشت: امروز 236 نمونه از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج دریافت شد که 45 درصد موارد مثبت بودند و بترتیب در شهرستان‌های گچساران (32 درصد)، کهگیلویه (30 درصد)، بویراحمد (20 درصد) و باشت (8 درصد) می‌باشد و بقیه موارد مثبت در سایر شهرستانهای استان هستند.
 دکتر یزدان پناه با اشاره به عادی شدن رفتارها و کاهش رعایت شیوه‌های بهداشتی در بین مردم، خاطر نشان کرد: رفتارهای پرخطر مردم در جابجایی جمعیت، تجمعات و مراسمات بدون موازین بهداشتی از عوامل بحران زا در استان است.
 وی افزود: لازم است افرادی که نشانه‌های بالینی کرونا را دارند، تماس با بیمار کرونایی داشته‌اند و افرادی که مشکوک به کرونا می‌باشند به مراکز 16 ساعته در شهرستانها و یا بیمارستانهای معین کرونایی مراجعه نمایند و در صورت لزوم با تأیید پزشک تست کرونا را انجام دهند و تا مشخص شدن نتیجه تست در قرنطینه بمانند.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000427/nf00427024-2.jpeg
 دکتر یزدانپناه ادانه داد: چنانچه تست مثبت شد و یا پزشک از وضعیت بالینی بیمار تشخیص کرونا راداد باید تا 14 روز در قرنطینه بمانند و مواظب خانواده خود باشند که مبتلا به کرونا نشوند و همچنین لازم است روزانه با بهورز و مراقب بهداشتی خود در ارتباط باشند و وضعیت خود را گزارش دهند.
 وی ابراز داشت: چنانچه در زمان قرنطینه دچار تنگی نفس، تب و سایر نشانه‌های بالینی که دلالت بر پیشرفت بیماری دارد باید به بیمارستان مراجعه نمایند.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اظهار داشت: لازم است که همه مردم رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی را بنمایند، در همه مکان‌ها حتی در خانه ماسک استفاده نمایند، رعایت فاصله فیزیکی را بنمایند، در هیچ تجمعی شرکت ننمایند، بجز در موارد ضروری از خانه خارج نشوند، رعایت کامل بهداشت فردی را بنمایند، رفت و آمد به مراکز پرخطر نداشته باشند و از مراجعه به بیمارستانها بجز در موارد ضروری خودداری نمایند.
 وی افزود: با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی می‌توان از مبتلا شدن خود، خانواده و بقیه مردم به کرونا جلوگیری کرد و خطر مرگ و میر و عوارض ناشی از کرونا را به حداقل رساند و فشارهای مضاعف را از دوش نیروهای بهداشتی درمانی کم کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
فکری به حال کوچه نشیتی خانواده ها کنید عده ای شب تا ۲ نیمه شب با خانواده هم برای همسایه ها ایجاد خطر میکنند هم مزاحمت ومانع از آسایشانها میشوند وقتی قراره قرنطینه باشیم باید آسایش هم داشته باشیم .شب نشینی ها را اعلام کنید ممنوع می باشد
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
رویای ناتمام نامزد حزبی

رویای ناتمام نامزد حزبی

در انتخابات ۱۴۰۰ «کاندیدای اختصاصی» داریم؛ این جمله ای است که این روزها از سوی برخی احزاب ...
فایل های مرتبط
1