کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اعلام کرد

بیدادگری کرونا در بیمارستان شهید جلیل / آخرین آمار کرونا در کهگیلویه و بویراحمد تا امروز 8 آبان / توصیه‌های نماینده رهبر انقلاب به مردم استان / بویراحمد در بحران ( + فیلم )

8 آبان 1399 ساعت 15:51

نشست ستاد مدیریت پیشگیری و مقابله با کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور آیت الله سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان، احد جمالی معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان عضو این ستاد برگزار شد.


  نشست ستاد مدیریت پیشگیری و مقابله با کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور آیت الله سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان، احد جمالی معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد  و جمعی از مسئولان عضو این ستاد برگزار شد.
   

فیلم ) بی‌داد کرونا در کهگیلویه و بویراحمد؛ ظرفیت بیمارستان جلیل یاسوج تکمیل شد

پرویز یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در این نشست که صبح روز پنجشنبه ( 8 آبان ماه 99) که در محل دفتر نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، از وضعیت بحرانی بویراحمد و پر شدن تخت‌های بیمارستان شهید جلیل یاسوج خبر داد.
 یزدان پناه افزود: ۱۸۵ تخت ظرفیت بیمارستان شهید جلیل یاسوج به عنوان بیمارستان معین کرونا پر شده است.
وی اظهار کرد: ۳۴ تخت بیمارستانی (۲۴ تخت با نیرو از بیمارستان امام سجاد و ۱۰ تخت با نیرو از بیمارستان شهید بهشتی یاسوج) از امروز به ظرفیت بیمارستان شهید جلیل یاسوج اضافه می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: در صورتی که این روند افزایشی شمار مبتلایان ادامه داشته باشد امکان دارد که تخت‌های رزرو پیش بینی شده پُر شوند و احتمال دارد که از بیمارستان صحرایی سپاه فتح استان استفاده کنیم تا بیمارانی که بدحال نیستند به این بیمارستان منتقل شوند.
یزدان پناه تصریح کرد: هم اکنون وضعیت کرونایی گچساران قرمز است اما وضعیت کرونایی یاسوج بخرانی تر است و یکی از دلایل این مساله بیشتر بودن نمونه گیری است.
وی با اشاره به رکوردشکنی کروناویروس در استان ادامه داد: طی دیروز چهارشنبه هفتم آبان ماه ۹۶۷ مراجعه‌کننده به بیمارستان‌های کرونایی استان داشتیم در حالی که قبل از این میزان ۳۰۰ تا ۵۰۰ نفر بالاترین مراجعه کننده بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج آمار کلی کروناویروس در استان را اعلام و عنوان کرد: مبتلایان به کروناویروس از ابتدای شیوع این بیماری ۱۲ هزار و ۸۴۳ نفر بوده که از این تعداد ۵۴۰۰ نفر مربوط به شهرستان بویراحمد، ۲۳۰۰ نفر مربوط به شهرستان کهگیلویه، ۲۱۰۰ نفر مربوط به شهرستان گچساران و مابقی مربوط به سایر شهرستان‌هاست.
یزدان‌پناه تاکید کرد: طی دیروز ۳۲۹ نمونه دریافت کرده‌ایم که ۱۸۰ نمونه معادل ۵۵ درصد مثبت بوده که بیشترین رشد مربوط به شهرستان بویراحمد با ۱۱۵ مورد، گچساران با ۶۸ مورد و دنا با ۱۳ مورد بوده‌اند.
وی اظهارکرد: سه شهرستان بویراحمد، گچساران و دنا با روند افزایشی مبتلایان کرونایی های مواجهند که وضعیت شهرستان بویراحمد بحرانی و نگران کننده است.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000427/nf00427018-3.jpg
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در شهرستان‌های کهگیلویه و گچساران وضعیت ثابت است و تخت به اندازه کافی وجود دارد اما ۱۸۵ تخت موجود بیمارستان شهید جلیل یاسوج پر شده و با مشکل مواجهیم.
یزدان‌پناه گفت: از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون در سطح استان ۲۰۵ فوت ناشی از این بیماری ویروسی به ثبت رسیده است، طی این مدت ۱۰ هزار و ۶۷۶ نفر بهبودیافته‌اند، ۷۴۴۵ نفر بستری و ۶۹۰۶ نفر ترخیص شدند.
وی افزود: در مجموع از زمان شیوع کرونا تاکنون حدود ۱۰۴ هزار و ۵۰۰ نفر به مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستان‌های استان مراجعه کننده داشته‌ایم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: هم اکنون ۳۳۹ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در مراکز درمانی کرونایی استان بستری هستند که ۱۳۵ نفر کرونایی قطعی بوده و ۲۱ نفر در بخش ای سی یو بستری می‌باشند.
یزدان‌پناه اظهارکرد: تا کنون ۴۲ هزار و ۳۰۰ نمونه در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد گرفته شده است.
وی بیان کرد: باید افراد مبتلا به کرونا که در قرنطینه به سر می‌برند کنترل شوند تا از قرنطینه خارج نشوند. به نظر می‌رسد باید با اضافه کردن نیرو و استفاده از دانشجویان و بسیج افراد قرنطینه را یکبار در روز کنترل کنیم تا با مشکل جدی مواجه نشوند.

توصیه‌های نماینده ولی‌فقیه در روزهای سخت کرونایی
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000427/nf00427018-2.jpg
نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در خصوص وضعیت کرونا در استان هشدار داد و به دستگاه‌های مختلف از جمله نیروی انتظامی توصیه‌هایی کرد.
 آیت‌الله سید نصیر حسینی در این نشست به دستورات حکومتی مقام معظم رهبری خطاب به نیروی انتظامی و دستگاه قضایی اشاره کرد و گفت: مشکل ما عمده تجمعاتی است که شکل می‌گیرد و بعضا رعایت فاصله اجتماعی به هیچ وجه در این اجتماعات نمی‌شود.
نماینده ولی‌فقیه با نامطلوب توصیف کردن وضعیت بیماری کرونا در کشور و استان افزود: کرونا وضعیت را از دست ما خارج کرده و باید همه به این موضوع توجه داشته باشیم، نیروی انتظامی بدون ملاحظه همچنان که رهبری خواسته با متخلفین برخورد کند.
وی افزود: امروزه افکار عمومی با نیروی انتظامی همراهی می‌کند و می‌دانند تجمع در عروسی‌ها و عزاداری‌ها بازی با جان مردم است.
  

 آیت‌الله حسینی: کار از موعظه گذشته است
امام جمعه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد خطاب به نیروی انتظامی و سایر متولیانی که باید مانع تجمعات شوند اظهار کرد: در کنار تجمعات بایستید و نصیحت کنید و اگر پراکنده نشدند به صورت آرام دستور به پراکنده شدن جمعیت را صادر کنید نیروی انتظامی به طور جد اقدام به جمع‌آوری تجمعات کند زیرا دیگر جای موعظه و پند گذشته و به اندازه لازم منابر و خطبه‌ها و صدا و سیما نصیحت کرده‌اند و تذکر لسانی داده‌ا‌ند.
 آیت‌الله حسینی با بیان این که قرارگاه مبارزه با کرونا در شهرستان‌ها برپا شود افزود: بسیج و سپاه و ائمه جمعه و داوطلبان مردمی همه با محوریت و مدیریت بهداشت و درمان سازماندهی شوند و بسیج و سپاه در آمادگی کامل باشند.
وی گفت: در بحث درمانی نیروهای داوطلب بسیجی و مردمی سازماندهی شوند و شبکه بهداشت و درمان وظیفه این نیروهای داوطلب را مشخص کند.
حسینی ادامه داد: در برقراری نظم و انضباط بسیج به کمک نیروی انتظامی بشتابد و در پراکنده کردن جمعیت‌ها و ارشاد مردم اقدام کنند و سازمان تبلیغات، اوقاف و حوزه علمیه و گروهای جهادی و نیروهای تبلیغی و جبهه فرهنگی به محوریت مسجد و محله‌محور اقدامات لازم را انجام دهند.
نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد به برخی اقدامات که به مردم کمک می‌شود تا بیشتر در خانه بمانند اشاره کرد و گفت: در بحث درمان و خرید به مردم کمک شود ممکن است برخی مردم قادر به بیرون رفتن از خانه نباشند نیروهای مردمی و بسیجی برای کمک به خرید روزانه اقدام کنند.
امام جمعه یاسوج در خصوص نحوه توزیع بسته‌های حمایتی نیز گفت: بسته‌های حمایتی ساماندهی شوند و آسیب شناسی لازم صورت گیرد چرا که گاهی اوقات در خصوص توزیع آن‌ها اعتراضاتی وجود دارد که این گونه مشکلات در آینده نباید باشد.
وی به اقدامی دیگر در توزیع بسته‌های حمایتی اشاره کرد و به ضرورت توجه بیشتر به بحث آموزش تاکید کرد و گفت: در بسته‌های حمایتی کتاب‌های آموزشی مقابله با کرونا و کتاب‌های ادعیه قرار داده شود چرا که یکی از مهم‌ترین راه‌های رفع و دفع بلا توسل به ائمه و پیامبر و ادعیه است.
نماینده ولی‌فقیه در استان تاکید کرد که نیازمندی‌ها در بیمارستان‌ها برطرف شود و همه دستگاه‌ها شبکه بهداشت و درمان را یاری کنند و از همه خدمات دانشگاه علوم پزشکی و کادر درمان و مدافعان سلامت قدردانی کرد و خواستار توجه هر چه بیشتر به نظافت بیمارستان‌ها و ایجاد نظم و امنیت در مراکز درمانی شد.
حسینی یادآور شد: دفن اموات هم بر عهده شهرداری‌ها گذاشته شود تا با رعایت مسائل شرعی و دستورات بهداشتی دفن اموات کرونایی را انجام دهند تا شاهد شیوع بیماری از این طریق نباشیم.


کد مطلب: 427018

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/427018/بیدادگری-کرونا-بیمارستان-شهید-جلیل-آخرین-آمار-کهگیلویه-بویراحمد-امروز-8-آبان-توصیه-های-نماینده-رهبر-انقلاب-مردم-استان-بحران-فیلم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1