تاریخ انتشار
يکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۴
کد مطلب : ۴۲۶۸۹۷
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اعلام کرد

شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به 195 نفر رسید / اعمال محدودیت وتعطیلی صنوف در گچساران / پاتک بهبودیافتگان به کرونا

۰
آمار کرونا در کهگیلویه و بویراحمد امروز 4 آبان ماه
کبنا ؛رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جانباختگان کووید 19 استان به 195 نفر خبر داد و گفت: طی 24 ساعت گذشته متاسفانه یک هم استانی بر اثر ابتلا به کرونا ویروس جان خود را از دست داد.
 پرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون 293 بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد 117 بیمار کرونایی قطعی بوده و 21 بیمار در بخش‌های ویژه تحت درمان هستند.
 وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 10 هزار و 285 نفر بهبود یافته گزارش شده است.
  وی اذعان داشت: از 416 نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج، بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های بویراحمد، گچساران و کهگیلویه و بقیه موارد در سایر شهرستان‌های استان بود.
 یزدانپناه یادآور شد: با توجه به اینکه کووید ۱۹ و آنفلوآنزا هر دو ویروس‌های خطرناکی هستند و علایم بروز آنها نیز شبیه هم است، بروز همزمان این دو ویروس در فرد بسیار خطرناک بوده و شرایط سلامتی فرد مبتلا در معرض خطر جدی قرار می‌گیرد.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اظهار کرد: این دو بیماری ریه را درگیر کرده و فرد مبتلا را دچار تب و لرز، سردرد و سایر علایم مشابه خواهد کرد به همین دلیل برای پیشگیری از کرونا و آنفلوآنزا از مردم می‌خواهیم اصول بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی را به طور کامل رعایت نمایند.

اعمال محدودیت وتعطیلی صنوف در گچساران

https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000426/nf00426897-2.jpg
 در پی افزایش آمار مبتلایان به کرونا در گچساران این شهرستان در وضعیت بحرانی قرار گرفت.
فرماندار گچساران گفت: تاکنون ۵۰ نفر براثر کرونا در این شهرستان جان خود را از دست داده‌اند که بیشتر آمار مربوط به ماه اخیر است.
خوانپایه افزود: روند بستری‌ها و تعداد مبتلایان همچنان رو به افزایش است.
وی ادامه داد: بر اساس تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا از فردا دوشنبه محدودیت‌هایی در شهرستان گچساران اعمال می‌شود.
 خوانپایه گفت: به جز مراکز عرضه مواد غذایی و مراکز درمانی سایر صنوف غیر ضرور از فردا به مدت یک هفته تعطیل می‌شوند.
 
  اهداء خون ۳۰ درصد از بهبودیافتگان کرونا در استان
 فقط ۳۰ درصد از بهبودیافتگان کرونا در کهگیلویه وبویراحمد پلاسمای خون خود را اهداء کرده‌اند.
 مدیرکل انتقال خون استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه استقبال بیماران کرونایی از این اقدام پسندیده در حد مطلوب نیست گفت: بهبود یافتگان از بیماری ویروس کرونا می‌توانند پس از یک ماه پلاسمای خون خود را برای درمان بیماران اهدا کنند.
 حسن زاده بیان کرد: نکته قابل توجه اینکه برای بیمارانی که در مراحل پایانی بوده و یا بیماری شدت پیدا کرده است پلاسما جوابگو نیست اما در مراحل اولیه استفاده از پلاسما اثرات موثری خواهد داشت.
 رستم حسن زاده افزود: برای فراهم شدن بهتر شرایط اهدای پلاسما و خون، پایگاه انتقال خون مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد در یاسوج در روزهای تعطیل نیز آماده پذیرش اهداکنندگان است.
 وی بیان کرد: از بهبودیافتگان بیماری ویروس کرونا در خواست می‌شود به دلیل اینکه زمان وجود آنتی بادی این ویروس در بدن آنان کوتاه و محدود است هرچه زودتر برای اهدای پلاسما اقدام کنند.
 سوپر وایزر بیمارستان شهید جلیل یاسوج هم با بیان اینکه هم اکنون پلاسمای خون بهبودیافتگان به بیماران کرونایی در این بیمارستان تزریق می‌شود گفت: پزشکان معالج در بیمارستان‌ها از انتقال خون در خواست پلاسما می‌کنند و مراکز انتقال خون نیز پلاسمای تهیه شده را به بیمارستان‌ها تحویل می‌دهند.
 احمدی افزود: تاکنون بیش از 10 هزار بیمار کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد بهبود یافته‌اند که بخش قابل توجهی از آنان در حال حاضر شرایط زمانی اهدای پلاسما (یک یا ۲ ماه پس از بهبودی) را دارند.
 پلاسما درمانی به معنی استفاده از پلاسمای بیماران بهبودیافته برای بیماران بدحال است، روشی که در آن پادتن تولیدشده در بدن بیماران بهبود یافته استخراج شده و به بیمار دیگری که هنوز درگیر کرونا است تزریق می‌شود.
 حجم پلاسمای دریافتی ۵۰۰ سی سی است و همه مراحل اهدای پلاسما در شرایط استریل و بهداشتی و با استفاده از وسایل یک بار مصرف انجام می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

شش ویژگی خاصِ مناظره اخیر ترامپ و بایدن

شش ویژگی خاصِ مناظره اخیر ترامپ و بایدن

دومین و آخرین مناظره انتخاباتی میان دونالد ترامپ و جو بایدن در مقایسه با مناظره پیشین،...
فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

همه زنان و مردانی که در این ویدئو دیده می‌شوند دیشب بازداشت شده‌اند.
ريزش غيرمنتظره بازارها

ريزش غيرمنتظره بازارها

قیمت‌ها در بازار ارز، سکه و خودرو طی روز گذشته با ریزش چشمگیری مواجه شد که در گزارش زیر ...
فایل های مرتبط
1