کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد

آخرین تصمیم ستاد کرونا برای کهگیلویه و بویراحمد / دستور اکید استاندار در باره مدارس، معلمان، نماز جمعه و مساجد

1 آبان 1399 ساعت 23:24

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تعطیلی تجمعات در شهرهای استان تا ۱۰ آبان ماه خبر داد.


 استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تعطیلی تجمعات در شهرهای استان تا ۱۰ آبان ماه خبر داد.
 به گزارش کبنا، حسین کلانتری عصر روز پنجشنبه 1 آبان ماه در نود و یکمین نشست ستاد مدیریت پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس استان کهگیلویه و بویراحمد، افزود: ظرفیت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان محدود است و در صورتی که ورودی بیماران کرونایی به بیمارستان‌ها کم نشود حتماً با مشکل مواجه می‌شویم.
 وی تصریح کرد: ابتلا به کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد خانوادگی شده است که باید مراقبت‌ها و رعایت پروتکل‌ها بیش از پیش افزایش پیدا کند.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: آمارها حاکی از پیام‌های نگران کننده است که در صورت همراهی نکردن مردم شاهد حوادث تلخی در سطح استان خواهیم بود.
 کلانتری ادامه داد: آمار فوتی‌های ناشی از کرونا در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد به شدت در حال افزایش است.
وی تاکید کرد: آرامستان های استان به جهت پیشگیری از شیوع کرونا تعطیل شوند، تمام مساجد استان از هرگونه تجمع تا ۱۰ آبان ماه خودداری کنند، مراسم تشییع جنازه در استان برگزار نشود و همچنین از برگزاری مراسم ختم پرهیز شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: شهرداری‌ها به خصوص در شهرستان بویراحمد و مارگون بنرها و پارچه نوشته‌هایی را که برای برگزاری مراسم عزا نصب می‌شود را جمع آوری کنند. در این اوضاع و احوال تشییع جنازه نباید باشد و مراسم ختم هم محدود باشد و همه شهرداری‌های استان موظف هستند هر کجا پارچه ختم زده شده جمع آوری کنند و باید از این وضعیت بدون خواهش و تمنا خارج شویم.
 کلانتری تصریح کرد: فعالیت‌ها و کلاس‌های آموزشی در مدارس و دانشگاه‌ها از طریق فضای مجازی برگزار شوند و مدارس باز باشند اما تنها مدیر و معاون مدرسه حضور پیدا کنند و با حداقل حضور معلمان باشد.
 وی اظهار کرد: تجمعات در شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد تا ۱۰ آبان ماه تعطیل شوند و همچنین از برگزاری عروسی پرهیز شود و هیچ تجمع فرهنگی، آموزشی، هنری، ورزشی، اقتصادی و اجتماعی و در زمینه‌های مختلف در سطح استان به جهت پیشگیری از شیوع کرونا برگزار نشود. در خصوص نماز جمعه کلاٌ انتظار تعطیلی آن‌ها هست.

https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000426/nf00426822-2.jpg

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: تعداد تیم‌های نظارتی که کنترل و بازرسی از وضعیت پروتکل‌های بهداشتی در سطح استان را بر عهده دارند بیشتر شوند و اماکن و صنوفی که پرخطر هستند شناسایی و طبق قانون با آن‌ها برخورد شود.
 کلانتری در خصوص وضعیت سوخت گیری در پمپ بنزین‌ها و جایگاه‌های سوخت بیان کرد: پروتکل‌های بهداشتی با همکاری شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان رعایت شود.
 وی گفت: از دادستانی و اماکن و نیروی انتظامی و صمت و تعزیرات قدردانی می‌کنی اما باید کمیته ها و تیم های بازرسی افزایش پیدا کنند و اماکنی که بسیار پر خطر هستند برخورد شوند و به ادارات تذکر جدی داده شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اقدامات هر چند در استان ما موثرتر از همه استان‌های کشور بوده و هیچ استانی به اندازه ما نیرو و توان نگذاشته است برای مثال یک معاون را به صورت تخصصی برای این کار گذاشته‌ام.
وی ادامه داد: دستگاه‌ها، سازمان‌ها و ادارت استان ملزم به تأمین تجهیزات حفاظتی و بهداشتی برای کارکنان و مجموعه تحت پوشش خود هستند.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تخت‌های بیمارستانی در شهرستان‌های بویراحمد، گچساران و کهگیلویه تهیه و تأمین شود تا اینکه نکند در زمانی که تعداد بیماران زیاد شده بیماری بیاید و به علت نبود تخت مجبور شود در محوطه بیمارستان بماند بنابراین باید از هم اکنون تدابیر لازم در این زمینه اندیشیده شود.
  کلانتری خاطرنشان کرد: لیست مبتلایان کرونایی استان کهگیلویه و بویراحمد که باید در قرنطینه باشند در اختیار فرماندارن، بخشداران، دهیاران و شوراها قرار داده شود و دستگاه‌های نظامی، انتظامی و امنیتی برای همکاری و رصد این بیمارن اعلام آمادگی کنند.
وی تاکید کرد: قضیه پارچه برای ماسک حل شود و هر چه دانشگاه نیاز به ماسک دارد از کارگاه پارک علم و فناوری با قیمت مصوب در اختیار آن‌ها گذاشته شود و همچنین مصوبات ستاد از این به بعد باید یکی یکی مورد بررسی قرار گیرد.
استاندار  کهگیلویه و بویراحمد دستور داد که لیست تفکیکی قرنطینه هر شهرستان تهیه شود تا نهادهای امنیتی روی این افراد نظارت داشته باشند الان یکی از محل‌های ضربه خوردن در استان افرادی هستند که ناقل بوده و همانند بمب ویروسی آزاد می‌گردند و ویروس کرونا را منتقل می‌کنند.


کد مطلب: 426822

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/426822/آخرین-تصمیم-ستاد-کرونا-کهگیلویه-بویراحمد-دستور-اکید-استاندار-باره-مدارس-معلمان-نماز-جمعه-مساجد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1