کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

طی یادداشتی صورت گرفت؛

«عدل هاشمی‌پور» پیام صلح فرستاد

1 آبان 1399 ساعت 22:48

روز گذشته خبری مبنی بر وقوع درگیری طایفه‌ای در شهرستان بهمئی منتشر شد که بر اساس این گزارش «عدل هاشمی‌پور» نماینده سابق کهگیلویه بزرگ طی یادداشتی نوشت: با افتخار اعلام می دارم در جهت مصالحه و برقراری آرامش، آماده ی انجام هرگونه خدمت و انجام وظیفه هستم.


به گزارش کبنانیوز، روز گذشته خبری مبنی بر وقوع درگیری طایفه‌ای در شهرستان بهمئی منتشر شد «کلیک کنید» که بر اساس این گزارش «عدل هاشمی‌پور» نماینده سابق کهگیلویه بزرگ طی یادداشتی نوشت:

بسم الله الرحمن الرحیم
ایل بزرگ، اصیل، بافرهنگ، نامدار، تاریخ ساز، شجاع و شهیدپرور بهمئی
سلام علیکم
مایه ی بسی فخر و مباهات است که نام نیکتان در دفاع از میهن و وطن در مبارزه با طاغوت و دشمن بعثی ، زبانزد عام و خاص و دارای آوازه و شهرتی ماندگار و جهانی است و مؤید آن علاوه بر پیشینه ی سراسر افتخار ، رجعت اخیر پیکر شهیدی گرانمایه پس از 37 سال است.
بیان رشادت ها و حماسه سازی بهمئی در این مقال نمی گنجد و آنچه که اکنون اهمیت دارد پایان یافتن درگیری و بازگشت آرامش به منطقه است.
عقل و منطق ، رضای پروردگار ، آموزه های دینی ، بینش خردمندان و دلسوزان معطوف به عزم و همت عمومی خاصه علما و روحانیون ، مراجع قانونی، نظامی، انتظامی، امنیتی، دادرسی و قضایی، حضور همه جانبه و بلادرنگ دانشگاهیان، بزرگان، معتمدان، ریش سپیدان، تحصیل کردگان، جوانان، اصحاب رسانه و قلم، در پایان بخشیدن هرچه سریع تر به درگیری درون ایلی است و صد البته نگاه بدخواهان و خواست معاندان گسترش آن است.
امروز بهمئی از جهت پایان دادن به یک درگیری ناخواسته، در معرض آزمون است. رجاء واثق دارم که سربلند بیرون می آید.
خاضعانه و مشفقانه بر دستان طرفین درگیر بوسه می زنم و تقاضای رأفت و گذشت و پذیرش حاکمیت قانون را دارم.
امروز نمایش قدرت و غیرت، تسلط بر نفس، فرو بردن خشم و دست کشیدن از انتقام است چراکه به فرموده حضرت علی (ع) "در عفو لذتی است که در انتقام نیست" مضاف بر اینکه بهمئی واحد است و تقسیمات درون ایلی به حکم نص صریح قرآن جهت شناخت بیشتر است.
با افتخار اعلام می دارم در جهت مصالحه و برقراری آرامش، آماده ی انجام هرگونه خدمت و انجام وظیفه هستم.
برای درگذشتگان حادثه، رحمت و مغفرت واسعه الهی، برای مصدومان شفای عاجل و برای بازماندگان صبر و شکیبایی و سپردن دل به مهر و رحمت خداوندی را مسئلت دارم.
ارادتمند و خادم مردم
عدل هاشمی‌پور


کد مطلب: 426821

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/426821/عدل-هاشمی-پور-پیام-صلح-فرستاد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1