کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی در مدارس ممنوع است

28 مهر 1399 ساعت 10:40

برای تمام مدارس استفاده از شاد تعیین شده است و اجازه ندارند از سایر پیام‌رسان‌های خارجی استفاده کنند.


برای تمام مدارس استفاده از شاد تعیین شده است و اجازه ندارند از سایر پیام‌رسان‌های خارجی استفاده کنند.
محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در نهمین نشست گفت‌وگوی هفته که به‌صورت مجازی با حضور محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این نشست درباره توسعه شبکه شاد و رفع مشکلات، هوشمند‌سازی مدارس و یکپارچه‌سازی سامانه‌های آموزش و پرورش گفت‌وگو شد.
وی افزود: وزیر ارتباطات زمینه‌های کار را مورد بحث قرار داد و قرار شد گروه مشترکی مسائل را به طور دقیق و جزیی بررسی و تصمیم‌گیری کند؛ امروز بستر آموزش مجازی به دلیل شیوع کرونا به یک بستر جدید تبدیل شده است که برای توسعه آن، رفع اشکالات و ایمن‌سازی استفاده دانش‌آموزان  از فضای مجازی باید تدابیری اندیشیده شود و امیدوارم با تفاهمات انجام شده شاهد پیشرفت کار باشیم.

چرا حضور وزیر ارتباطات ویدیو کنفرانسی بود؟
وزیر آموزش و پرورش درباره اینکه چرا وزیر ارتباطات در این جلسه به صورت ویدیو کنفرانسی حضور یافت، گفت: وزیر ارتباطات در این جلسه حضور ویدیو کنفرانسی داشت چون یکی از فرزندانش علائمی داشت و نتیجه تست امروز عصر مشخص می‌شد بنابراین احتیاط کرد و حضوری به این جلسه نیامد.
حاجی میرزایی درباره وضعیت اینترنت شاد عنوان کرد: استفاده از اینترنت شاد برای معلمان و دانش‌آموزان رایگان است و اگر مشکلی داشتند حتماً منعکس کنند، مواردی که برخی اعلام کرده بودند بررسی شد و واقعیت نداشت.

مشکلات شاد مربوط به زیرساخت‌هاست
وی با اشاره به اینکه شبکه شاد در برخی ساعات روز به دلیل ترافیک بالا با مشکل مواجه می‌شود، بیان کرد: حل این مشکل نیاز به توسعه زیر ساخت شاد دارد، همراه اول برای تقویت آن اقدام کرده و وزارت ارتباطات قول مساعدت داده است.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ترافیک را بین 4 قطب اصلی کشور آذربایجان شرقی، فارس خراسان رضوی، تهران و اصفهان توزیع کردند تا در کاهش بار ترافیکی شبکه شاد در ساعات پر مصرف مؤثر باشد. در آموزش و پرورش هم با توزیع زمان کلاس‌ها از صبح تا بعداز ظهر تلاش کردیم بین ساعات 10 تا 12 ظهر که شبکه شاد ترافیک بیشتری دارد حجم کمتری از کار آموزش را متوجه این ساعات کنیم.

بسته اینترنت رایگان معلمان تمدید می‌شود؟
حاجی میرزایی درباره تمدید بسته اینترنت رایگان معلمان گفت:‌ اینترنت معلمان در شبکه شاد بدون محدودیت کاملاً رایگان است، 20 گیگ بسته اینترنت رایگان برای کارهای خارج از شبکه شاد و آماده کردن محتوای درسی است که در این مرحله نیازی به این نیست و می‌توانند روی شبکه شاد کارها و خدمات را پیگیری کنند؛ تمام اپراتورها اینترنت رایگان شاد را اعمال می‌کنند.

مدارس اجازه ندارند از پیام‌رسان‌های خارجی استفاده کنند
وی درباره الزام مدارس به استفاده از شبکه شاد تصریح کرد: برای تمام مدارس استفاده از شاد تعیین شده است و اجازه ندارند از سایر پیام‌رسان‌های خارجی استفاده کنند. شاد امکانات خوبی را در اختیار گذاشته است، ظرفیت و تنوع خدمات شاد در هیچ یک از سرویس‌های خدمت رسان آموزشی وجود ندارد و آمار پیوستن به شاد هر  روز افزایش و مسائل و مشکلات کاهش می‌یابد.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: فرصتی برای طراحی و آزمایش شبکه شاد نداشتیم چرا که باید به سرعت فعال می‌شد بنابراین این شبکه در مسیر حرکت خود را کامل می‌کند و افرادی که از این بستر استفاده می‌کنند می‌توانند شهادت دهند امکانات افزایش یافته است همچنین برای بخش خصوصی که می‌خواهد خدمات اضافه‌‌تر آموزشی را ارائه دهد دستور العمل تهیه شده و راهکارها در آئین نامه مشخص شده است.

وی متذکر شد: اگر مدرسه‌ای از پیام‌رسان دیگری استفاده کند باید پاسخگو باشد و اگر این موضوع اعلام شود رسیدگی خواهد شد.
حاجی میرزایی درباره افزایش کیفیت آموزشی در شبکه شاد بیان کرد: هم‌اکنون هم کیفیتی که در شاد ارائه می‌شود بالاست و از بهترین دبیران برای تولید محتوای آموزشی در تمام پایه‌ها استفاده کردیم و این محتوا در شاد عرضه شده است. برخی از مشکلات پیش رو مربوط به زیر ساخت‌های فنی است که شناسایی شده و در تلاش برای حل آن هستیم، می‌توانم بگویم شاد هر هفته با هفته قبل متفاوت است و خدمات بهتری ارائه خواهد کرد.
وی درباره گلایه برخی خانواده‌ها از عدم یادگیری دانش‌آموزان در شیوه آموزش مجازی گفت: ما به عنوان متولیان آموزش و پرورش از ابتدا به خانواده‌ها توصیه کردیم آموزش حضوری بهترین نوع آموزش است، کارکرد مدارس بسیار متنوع بوده و علاوه بر آموزش به جنبه‌های تربیتی توجه می‌شود. ارتباط معلم و دانش‌آموز و ارتباط همسالان با هم امتیازاتی دارد که قابل مقایسه با آموزش مجازی نیست.

کشورهای اروپایی هم مدارس را نبستند
وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در بسیاری از کشورهای اروپایی که حتی محدودیت تردد ایجاد کرده‌اند و ساعاتی از شب تردد ممنوع است، مدارس را نبسته‌اند و مدارس باید فعال باشد؛ ترجیح ما نیز آموزش حضوری است و خانواده‌هایی که نسبت به کیفیت یادگیری در آموزش مجازی نگران هستند از آموزش حضوری استفاده کنند.

محتوای کتاب‌های درسی حذف می‌شود؟
وی درباره حذف بخشی از محتوای کتاب‌های درسی گفت: به هیچ وجه. معاونان آموزش ابتدایی و متوسطه زمان‌بندی تمام دروس را استخراج کرده‌اند، طبق زمان بندی پیش می‌رویم و کل محتوای آموزشی را تا پایان سال پیگیری خواهیم کرد افرادی که حضوری هستند به شیوه حضوری و آنهایی که مجازی هستند از طریق شاد و افرادی هم که دسترسی ندارند از طریق تلویزیون محتوای آموزشی را دریافت می‌کنند. از ابتدای سال نکته‌ای که مطرح شد این بود هیچ دانش‌آموزی از آموزش محروم نمی‌شود و محتوای آموزشی کامل پیگیری خواهد شد.


کد مطلب: 426683

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/426683/استفاده-پیام-رسان-های-خارجی-مدارس-ممنوع

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1