تاریخ انتشار
شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۲:۲۲
کد مطلب : ۴۲۶۶۰۹
محمد هاشمی عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام:

درباره حضور نظامیان در سیاست بهتر است از وصیت‌نامه امام تبعیت کرد

۲
۰
درباره حضور نظامیان در سیاست بهتر است از وصیت‌نامه امام تبعیت کرد
کبنا ؛«محمد هاشمی» عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌گوید: اگر ما همچنان به قول معروف خود را انقلابی و در خط امام (ره) بدانیم و اهداف ترسیم‌شده ایشان را دنبال ‌کنیم باید بدانیم امام نظامیان را از فعالیت سیاسی منع کرده‌اند.
رئیس پیشین سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی و معاون اجرایی دولت هفتم درباره حضور چهره‌های دارای سبقه نظامی در عرصه سیاست به ایرنا می‌گوید: نظام ما مشروعیتش را از امام خمینی (ره) گرفته است و امام بنیان‌گذار جمهوری اسلامی بوده‌اند. موارد مهم سیاسی و اجتماعی ما را ایشان تعیین کرده‌اند مثلا این که جمعه آخر هر ماه رمضان باید روز قدس باشد و بایستی با رژیم صیهونیستی مبارزه کرد.

هاشمی با ارجاع به وصیت نامه امام (ره) ادامه می‌دهد: امام در وصیت‌نامه سیاسی و الهی خویش نظامیان را از ورود به کار سیاسی منع کرده‌اند. از طرفی مرزبانی یکی از خدمات بسیار مهمی است که برعهده نظامیان گذاشته شده‌است. اگر ما همچنان به قول معروف خود را انقلابی و در خط امام (ره) بدانیم و اهداف ترسیم‌شده ایشان را دنبال ‌کنیم باید بدانیم امام نظامیان را از فعالیت سیاسی منع کرده‌اند. بستگی دارد تا چه حد نظام همچنان خود را به وصیت امام (ره) و اهداف آن بزرگوار متعهد و پایبند بداند.

این فعال سیاسی می‌گوید: البته من در قانون اساسی، سراغ ندارم که نظامیان از ورود به فعالیت های سیاسی منع شده باشند اما تجربیات جهانی نشان داده که نظامیان یک دیسیپلین خاصی برای خود دارند که چندان سنخیتی با کار سیاسی ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Ukraine
امثال شما که غرب‌زده هستید دوست ندارید یکی بیاد بساطتون راجمع کنه اين حرفها را میزنید چرا نظریات امام را در همه زمینه ها عمل نمیکنید
Iran, Islamic Republic of
حتما بهتره شماها و آقازاده هاتون بیایین .
نظامی ها بارها جانشون را در کف اخلاص گذاشتند امثال شماها هنوز در حال فروش پراید هستید ولی نظامی ها ماهواره ها را به فضا فرستادند
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1