تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۱۸
کد مطلب : ۴۲۶۵۵۸
سرپرست شبکه بهداشت و درمان چرام خبر داد

آمار 33 درصدی مثبت کرونایی کارمندان چرام / شرکت در مراسمات ترحیم از عوامل شیوع کرونا در چرام است / مدرسه ابتدایی مسکن مهر مشکلات زیادی دارد

۱
۰
آمار 33 درصدی مثبت کرونایی کارمندان چرام / وضعیت بد مدرسه مسکن مهر
کبنا ؛سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان چرام می‌گوید: تجمعات و مراسم‌های عزاداری محل اصلی شیوع کرونا است.
به گزارش کبنا از چرام؛ حسن هدایت نیا سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان چرام  روز چهارشنبه (۲۳ مهرماه) در نشست خبری با بیان اینکه اصحاب رسانه نقش جریان ساز، اصلاح گر و سلامت ساز دارند، اظهار کرد: خبرنگاران در مدیریت روانی و در مدیریت فکری و در شرایط بحرانی، نقش پررنگی هست و در آشکار ساختن حقایق نقش موثری دارند، آنان رکن چهارم دموکراسی و طلایه‌داران جبهه آگاهی، چشم بینا و زبان گویای مردم هستند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان چرام، عنوان کرد: در همه برنامه‌ها از اصحاب رسانه استقبال می‌کنیم، هرجا نقدی سازنده در جهت پیشرفت و توسعه حوزه سلامت باشد بر دیده منت می‌گذاریم.
 
وی با بیان اینکه انتظار ما این است دوستان اخبار و اطلاعاتی که می‌دهند کمکی به حوزه اجتماعی، فرهنگی و سلامت باشد، به وضعیت شهرستان چرام اشاره داشت و گفت: این شهرستان به تبع از استان و کشور و جهان درگیر بیماری منحوس کرونا هست، در شهرستان ما در موج اول و دوم انتشار داخل خانه نداشتیم و آن چیزی که بود افراد در اجتماع مبتلا می‌شدند ولی در حال حاضر هر عضو که مبتلا می‌شوند در اعضای خانواده است.
هدایت نیا، ابراز کرد: اگر در خارج از خانه رعایت کنیم ولی در خانه رعایت نکنیم باعث بالاتر رفتن ابتلا می‌شویم چرا که در شهرستان داشتیم در یک خانواده ۷ مورد مبتلا شده و دلیل آن رفت و آمدهای خانوادگی، عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌ها، عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی، شرکت در مراسمات به خصوص مراسمات ترحیم و حتی مراسمات ترحیم افرادی که به علت کرونا فوت می‌کنند که این جای گلایه هست از مردم و انتظار داریم وقتی می‌بینند در حوزه سلامت اینقدر تاکید می‌شود، پیام ارسال می‌شود که در مراسمات شرکت نکنید آن هم در مراسماتی که خود منشأ کرونا هست یعنی بیمار به علت کرونا فوت کرده و احتمال اینکه از اطرافیان اقوامشان هم در این مراسم شرکت و مبتلا یا مشکوک به کرونا باشند ولی می‌بینیم جمعیت‌های بالای ۲۰۰۰ نفر متاسفانه شرکت می‌کنند که این نیاز به فرهنگ‌سازی دارد و نیاز هست که مردم باید پای کار بیایند.
وی، تصریح کرد: هرجا که مردم پای کار آمدند نه فقط در حوزه سلامت بلکه همه حوزه‌ها موفق بوده‌اند مثل حوزه جنگ در زمان دفاع مقدس، حوزه بسیج مردمی وقتی پای کار آمدند نتایج خوبی در آن حوزه مشهود شد.
  این مسئول با بیان این مطلب که کنترل و پیشگیری از کرونا بر چهار اصل استوار است، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، پوشیدن ماسک، شست مرتب دست‌ها و تست سریع و با دقت و تشخیص افراد آلوده به کرونا ویروس است را به عنوان این چهار اصل برشمرد و گفت: این چهار لایه مکمل همدیگر بوده و به تنهایی مؤثر نیستند و ترکیب آن‌ها می‌تواند در پیشگیری و کنترل بیماری کمک بکند، مشکلی که شهرستان چرام دارد و ریشه یابی کردیم که بیشترین علت ابتلا به کرونا را باعث می‌شود، شرکت در مراسم و تجمعات و دیگری مراودات و رفت و آمدهای خانوادگی هست یعنی از حوزه اجتماع به خانواده‌ها منتقل شده لست.
وی، افزود: جهت کنترل این بیماری بسیج همه بخش‌ها و جوامع و کسب اطمینان از اینکه به هر حال مسئولیت پذیری دارند و همه جامعه احساس مسئولیت بکنند.
 
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان چرام در ادامه سخنان خود به ارائه آماری از بیماری کرونا در این شهرستان پرداخت و عنوان کرد: در چرام ۵۷۱ مورد مثبت داریم، تقریباً ۲۰۲۲ آزمایش تست انجام دادیم و از موارد مثبتی که در شهرستان چرام هست حدود ۶۰ درصد زنان و ۴۰ درصد مردان بوده اما در حال حاضر آمار روند افزایشی در مردان تصاعدی شده و توازن ایجاد شده یعنی مردان و زنان مساوی هستند.
وی، خاطرنشان کرد: ۷۶ مورد از مواردی که داریم در شهر و ۲۰ درصد روستا، ۴ درصد خارج از شهرستان بوده، بیشترین گروه سنی درگیر ما در شهرستان گروه سنی ۳۰ تا ۳۹ ساله است همچنین بیشترین گروهی که درگیر هستند از نظر سطح سواد قشر دانشگاهی هستند.
هدایت نیا با بیان اینکه کمترین گروه درگیر ۰ تا ۹ سال است، متذکر شد: از ۱۰۰ درصد حدود ۳۳ درصد موارد مثبت ما کارکنان است که جای تأمل دارد و باید ریشه یابی شود.
 وی با اشاره به پروژه‌های عمرانی شبکه بهداشت و درمان شهرستان چرام بیان کرد: بیمارستان چرام مهم‌ترین پروژه عمرانی بهداشتی در شهرستان چرام است که در همین مدت ۲ ماه قریب به ۱۲۰ تن میلگرد و آهن آلات برای فندانسیون این پروژه خریداری و در محل پروژه کار شده است.
 هدایت نیا با تشکر از معاون وزیر بهداشت؛ نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و دکتر یزدانپناه ومعاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی برای کمک به فعال شدن پروژه بیمارستان چرام گفت: پیمانکار تا یک ماه دیگر کار بتن ریزی را انجام می‌دهد که امیدواریم اعتبارات بیشتری برای مهم‌ترین مطالبه مردم چرام در حوزه سلامت تخصیص داده شود.
 سرپرست شبکه بهداشت و درمان چرام با اشاره به مرکز بهداشتی و درمانی القچین سفلی که طبق چارت گسترش و توسعه مصوب شده بود بیان کرد: این مرکز روستایی ۶ هزار نفر جمعیت و ۶ خانه بهداشت را پوشش می‌دهد و هم اکنون فعال است که اگر ۱۵۰۰ متر زمین خیرین کمک کنند ساختمان این مرکز را احداث می‌کنیم.
 
هدایت نیا به بازدیدهای نظارت صنوف و مراکز عمومی اشاره کرد و گفت: کارشناسان ما در پنج ماهه اول سال؛3480 بازدید داشتند که در این بازدیدها 47 مورد معرفی به تعزیرات؛3 تن مواد غذایی مصرف گذشته کشف شد و تعداد موارد تعطیلی وپلمپ حدود 386 مورد بود که بیشتر در راستای مبارزه با کرونا بوده است در اماکن شلوغ بازار؛ قهوه خانه‌ها؛ رستوران وبین راهی‌ها و اماکن ورزشی بوده است.
 
دی در خصوص بازدید از مدارس و نظارت بر بهداشت مدارس گفت: چند مدرسه به صورت پایلوت بازدید داشتیم که مدرسه ابتدایی دولتی مسکن مهر چرام هم به لحاظ فضای آموزشی و بهداشتی مشکلات زیادی دارد.
 وی ضمن تشکر از حوزه مقاومت بسیج چرام از نصب و راه اندازی 50 شیر پدال دار در مدارس چرام خبر داد.
 هدایت نیا بیان کرد: در مراکز درمانی چرام وجهت مبارزه با کرونا همه تجهیزات لازم نصب شده است.
 رئیس شبکه بهداشت و درمان چرام در خصوص جمع آوری احشام وسلامت شهروندان بیان کرد: در این خصوص متولی شهرداری چرام هست که ضمن جمع آوری پرونده قضایی برای کسانی که رعایت نمی‌کنند تشکیل می‌شوند که امیدواریم دادگستری چرام در خصوص کسانی که سلامت شهروندان را به مخاطره می‌اندازند؛ برخورد قاطع قضایی صورت گیرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

چروم
Iran, Islamic Republic of
جم کن مهلی بیکاری
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1