تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۵۱
کد مطلب : ۴۲۶۵۴۹
ساسان تاجگردون در گفت‌وگوی اختصاصی با کبنانیوز؛

نظر ساسان تاجگردون در باره اجماع هواداران و اصلاح‌طلبان گچساران و باشت و رد اعتبار نامه «حاج غلام» / گفته‌های آقای حسینی برای خودش ارزش دارد؛ بنده به تشخیص خودم ورود کردم / قطعاً «حاج غلام» بدون اشتباه نیست / در آینده تصمیم عقلایی تری خواهیم گرفت

۲۸
۴
نظر ساسان تاجگردون در باره اجماع هواداران و اصلاح‌طلبان گچساران و باشت و رد اعتبار نامه «حاج غلام» / گفته‌های آقای حسینی برای خودش ارزش دارد؛ بنده به تشخیص خودم ورود کردم / قطعاً «حاج غلام» بدون اشتباه نیست  / در آینده تصمیم عقلایی تری خواهیم گرفت
کبنا ؛
پس از نمایندگی 8 ساله غلامرضا تاجگردون، با وجود اینکه تصور این بود که ساسان تاجگردون توجهی به نمایندگی برای گچساران و باشت ندارد، اما خبر استعفای او از معاونت وزیر، تصورات و انتظارات از انتخابات گچساران و باشت را بالا برد و قطعاً رقیبی کارکشته و باتجربه در این وادی، به جدی گرفتن بیشتر عرصه انتخاباتی می‌انجامد ورقابت میان کاندیداهای گچساران و باشت را تشدید خواهد کرد،
ساسان تاجگردون برادر بزرگتر غلامرضا تاجگردون، از سال 1374 در سازمان برنامه و بودجه استان فارس مشغول به کار شد، و پس از آن از سال 86 به عنوان مدیرکل، معاون استاندار فارس، رئیس هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی شیراز مسئولیت‌های مختلفی را عهده دار شد، وی در سال گذشته به عنوان معاون وزیر گردشگری و میراث فرهنگی مشغول به فعالیت شد و به تازگی نیز با استعفا از مسئولیت خود، سودای حضور در انتخابات مجلس و پیگیری مسئولیت پیشین برادر کوچکتر خود، حاج غلام، را در سر دارد.   
آقای ساسان تاجگردون در پاسخ به اولین سؤال در خصوص استعفای خود از معاونت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و حضور در انتخابات میاندوره 1400 گچساران و باشت، در گفت و گو با خبرنگار کبنا نیوز گفت: بنده در موعد مقرر در 13 /7 /99  استعفای خود را تقدیم مقام عالی وزارت کردم، در حال حاضر خیلی علاقمند به ورود رسانه‌ای به این مبحث را ندارم، اما جدی هستم، و استعفای بنده حاکی از ورود به این عرصه است.
قطعاً به حرمت کلام کسانی که از بنده انتظار دارند بخصوص خانواده‌های معظم شهدا، اسرا و جانبازان و همه کسانی که به توسعه منطقه همراه با خردورزی علاقمند هستند و همینطور به دلیل تجاربی که دارم احساس وظیفه کردم، اما به هیچ عنوان نخواستم به شکل رسانه‌ای خودی نشان دهم. مثل همه بنده هم احساس مسئولیت کردم، ان شاء الله در ادامه کار با یک تصمیم منطقی، هر عزیزی که شرایط بهتری داشت حتماً تمکین خواهیم کرد، و قطعاً علاقمند هستیم دلسوزی انتخاب شود که توانایی کار را داشته باشد و اقدام در خور و شایسته‌ای برای مردم شریف مناطق داشته باشد. من هم تابع
تصمیم گیری دوستان هستم و علاقمند هستم بهترین تصمیم را عقلا برای توسعه و پیشرفت منطقه و ایران عزیز بگیرند و در ادامه این فرایند، بین افرادی که این شایستگی را دارند به یک نتیجه گیری برسیم.
اخیراً آقای حسینی، یکی از رقبای جدی در انتخابات گچساران و باشت، از آقای غلامرضا تاجگردون به عنوان یک فرد تمامیت خواه نام برده است و حتی گفته‌اند «تاجگردون اجازه نمی‌دهد محمدقائم تاجگردون انتخاب شود»، در خصوص ورود شما به انتخابات نیز اظهارنظر کرده‌اند، نظر شما در این خصوص چیست؟
ضمن احترام به ایشان، گفته‌های آقای حسینی برای خودشان ارزش دارد و برای افرادی که به فرمایشات ایشان گوش می‌دهند. همانطوری که خود ایشان احساس مسئولیت کرده، بنده هم این حق را دارم که به عنوان کسی که در این خطه زندگی کرده، بزرگ شده، و تجاربی در مدیریت کلان و نظام برنامه ریزی استانی مثل استان فارس دارم، احساس وظیفه کردم که باید دینم را به مردم منطقه‌ام ادا کنم، و احساس کردم که باید این پیشنهاد را به مردم بدهم. حاج غلام دخالتی در تصمیم بنده نداشته است. در مورد محمدقائم تاجگردون نیز، بدون شک آقای غلامرضا تاجگردون چنین اراده‌ای ندارند؛ ایشان خیلی نظرش بلندتر از اینگونه رفتارها است و بسیار ساده انگارانه است که بخواهیم فکر کنیم، آقای تاجگردون به این مسائل فکر می‌کند.
                        
در خصوص شرکت شما در انتخابات و نظر آقای حسینی درباره تصاویر منتشر شده در اینستاگرام آقای تاجگردون چه دیدگاهی دارید؟
من هم یکی از هزاران فرد در این تصویر بودم، همه این‌ها می‌توانند بیایند کاندیدا شوند، کسی نمی‌تواند، مانع کسی شود. آقای «حاج رحیمی» با تجارب بالایی که دارند حتماً با حس مسئولیت قصد حضور دارند نه اینکه آقای تاجگردون از ایشان خواسته است. و سایر عزیزانی که قطعاً احساس مسئولیت خواهند کرد و خود را برای خدمت کردن به مردم معرفی خواهند کرد.
بنده فرمایش آقای حسینی را قبول ندارم، به تشخیص خودم ورود کردم، درست است که
آقای غلامرضا تاجگردون فرد توانمندی است و شاید در تاریخ هم تکرار نشود. ایشان با تجارب گرانبها و علاقمندی به مردم اقدامات شایسته و درخوری برای مردم داشته است، ولی به این معنا نیست که تکلیف را از من باز کند. حتماً با مشورت همه عزیزان، ایشان هم یکی از این عزیزان است، تصمیم خواهیم گرفت که چکار خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:

تحلیلی بر گفت‌وگوی سید قدرت حسینی بحرینی کاندیدای انتخابات میاندوره گچساران و باشت


بعد از رد اعتبارنامه آقای تاجگردون، طرفداران ایشان دلسرد شده‌اند، چه توصیه‌ای برای طرفداران و مردم دارید؟
بنده قابل نیستم که به مردم عزیز توصیه‌ای کنم ولی به عنوان عضوی از جامعه معتقدم خویشتنداری، حفظ و حراست از کلام و بیان و شأن و شخصیت مهم است. کسانی که علاقمند به توسعه منطقه هستند، توسعه و پیشرفت نیازمند تفکر شایسته و اصیل است، همینطور باید از ظرفیت دین اسلام بهره ببریم، توصیه حقیر اخلاق مداری در ادبیات کلامی است، در  حمایتی از هر کسی که می‌خواهد باشد. به هیچ عنوان بداخلاقی و توهین و افترا نه در قاموس دین اسلام است نه ما اجازه چنین رفتاری به خود می‌دهیم.
طی دو دوره اخیر برخی از افراد و اصلاح طلبان از آقای تاجگردون دلخور شده‌اند، نظر شما درباره اجماع طرفداران آقای تاجگردون و همچنین اجماع اصلاح طلبان چیست؟
نمی‌توانیم الان بگوییم چه کسی جلودار باشد یا نباشد. در آینده فرایند کار جلوتر می‌رود، و  تصمیمات گرفته می‌شود. اعتقاد قلبی دارم که هر کسی خودش تشخیص می‌دهد که چه راهی بهتر است، کسی که از
آقای تاجگردون یا آقای حسینی عدول کند و از یک نظام تفکری روی گردان شود، معنا و مفهومش خیانت کردن نیست، معنایش این نیست که این فرد آدم بدی است، اتفاقاً گاهی اوقات افراد به شناخت واقعی می‌رسند و تصمیمی می‌گیرند. ما در فرایندی که در پیش داریم شاهد تصمیم گیری منطقی در شرایط بهتری خواهیم بود و طرفداران هر فرد و جناحی بهتر می‌توانند تصمیم بگیرند که کجا بروند. در مقامی که بخواهم قضاوت کنم نیستم، ولی حتماً شرایط مهیا خواهد شد که افراد
بهتر تصمیم بگیرند.

اعتبارنامه آقای تاجگرون رد شد، نظر شما در خصوص رد اعتبارنامه چیست؟ انتقاداتی از ایشان تحت عنوان اینکه او نخبه کشی کرده‌اند، یا اینکه در شهرستان بصورت خانوادگی مدیریت کرده‌اند، وجود دارد نظر شما پیرامون این موضوعات چیست؟

قطعاً آقای تاجگردون هم بدون اشتباه نیست و معصوم نیست حتماً اشتباهاتی دارد، ولی نقدهای ذیل رد اعتبارنامه کاملاً خلاف بوده است، شورای نگهبان که بالاترین مرجع رسیدگی به کاندیداها است چند بار حقانیت ایشان را تأیید کردند، کمیسیون و شعبه نیز همینطور. نیازی به توضیح ندارد.
به عنوان فردی که حقیقت را می‌بیند و با مسائل آشنا است، می‌گویم؛ خود بنده را سه بار محکوم کرده‌اند که عضو هیئت مدیره سه شرکت هستم، در حالی که به واسطه پستی که در منطقه ویژه اقتصادی شیراز داشتم، الزاماً باید در هیئت مدیره و تصمیمات استانی شرکت می‌کردم.
در باب اینکه ایشان نخبه کشی می‌کند، نه تنها الان، بارها، زمانی در دوره حاج بهرام تقابل سیاسی خیلی در گچساران بالا بود، افرادی از مخالفین سرسخت آقای تاجگردون به دفتر آقای تاجگردون در سازمان برنامه و بودجه شیراز مراجعه کرده‌اند و مشکلاتشان را حل کرده‌اند، وقتی پرسیده م که فلانی چکاری داشت، گفت مشکلی داشت زنگ زدم و حل شد، من برادر بزرگتر حاج غلام هستم و این برخورد را قبول دارم. مکرر رفتارهایی از جنس حمایت «از کسانی که عُرضه دارند» را از ایشان دیده‌ام.
در این رهگذر حتماً اتفاقاتی افتاده که عزیزان تعریف‌هایی «از اینکه نخبه کشی شده است» داده‌اند، در این خصوص شخصاً اعتقاد دارم حدت و شدت این رفتار به یکی دو نفر بیشتر نینجامد، و الزاماً عامدانه هم نبوده است. نه تنها آقای تاجگردون بلکه هیچ انسان فهیمی نخبه را مورد بی‌توجهی قرار نمی‌دهد.

صحبت‌پایانی؟

آرزوی سلامتی برای همه مردم دارم، به عنوان عضو کوچکی اگر قابل باشم بتوانیم شرایط بهتری را مهیا کنیم، شاید افراد باعرضه‌تری هم به این عرصه ورود کنند که قطعاً هستند، در آینده تصمیم عقلایی تری خواهیم گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما

الف
Iran, Islamic Republic of
ژن فقط ژن ما دیگران
آگاه
Iran, Islamic Republic of
آخ وبخت اینهایی که اسمشون توی پیج وپست تاجگردون اومد میدونید چرا چون سرکارشون گذاشته 😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄
جوان باشتی
Iran, Islamic Republic of
خانواده سالاری، ارباب بازی و.... 😄😄😄😄😄😄😄😄😄👺👺👺👺👺👺👺👺👺👺👺👺👺👺👺👺
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
جان خودت آب بهارستان را نخواهی خورد....
United States
جون خودت روبخور
همین الان هم جایگاهش بالاتره وآب بهارستان روخیلی خورده
باشت.گشین
Iran, Islamic Republic of
خوش امدید
Iran, Islamic Republic of
فارس گردشگری بس نبود ،اگر کار دان بودی در گردشگری بس بود.
Iran, Islamic Republic of
آخ سی مردم بدخت یکی میره مجلس برای خودش وخانواده و...خوب است وای به حال مردم فقیر که فقط رای می دهند تا دیگران بخورند اا
گوھرگان
Iran, Islamic Republic of
سید قدرت بسوز۔۔۔۔۔۔۔
آشنا
Iran, Islamic Republic of
به واسط رانت و رابط برتدرش رشد کرده خیلی دلش خوشه
جکساران
Iran, Islamic Republic of
پس همیشه نوبت خودتونه خرزوخان درسته😪😪😪😪😪😪😪😪😪😪😪😪😪😪😪😪😪😪😪😪😪
دانا
Iran, Islamic Republic of
احتمالا احتمالا احتمالا سال 1499 شای شاید شاید زبونم لال گوش اجنه کر نوبت یک نفر از اون لیست 777 نفره توی پیج حاج غلامرضا میشه انشاالله بزک نمیر بهر بیا 😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄
Iran, Islamic Republic of
(مکرر رفتارهایی از جنس حمایت تاجگردون از کسانی که عرضه دارند دیده‌ام.)
یعنی فقط خودش و برادراش و بچه های برادر خواهرهاش عرضه دارن و بقیه مردم بی عرضه ان
Iran, Islamic Republic of
فقط حاج رحیمی
Iran, Islamic Republic of
رای بالایی میاره
گچساران
Iran, Islamic Republic of
شما که از سال 74 تاکنون در مسند سازمان‌های کلیدی وتصمیم گیرنده و بقیه خانواده از اول انقلاب چه تغیر و تحول اساسی انجام داده اید که حال ادعای نمایندگی را دار ید. من فکر میکنم مملکت در دست مدیرانی قرار گرفته است که .دانایی کلیه مباحث را دارند و متخصصان خانه نشین کرده‌اند. شما را به خدا سوگند میدهم دیگه بس بگذارید جوانهای متفکر ما مسؤلیت ها را بعهده بگیرند چو ن شماها هر چه داشته اید تمام شده.
شهروند گچسارانی
Russian Federation
بذارین اینم بیاد خودش و محک بزنه
شاید خدا کرد دست از سر گچساران بردارن
و بفهمن تاریخ انقضای خانواده تاجگردون رسیده
باوی اصیل
Iran, Islamic Republic of
فقط خودمون والسلام
مرادبیگ
Iran, Islamic Republic of
بعدا کی خودمون خبر کنیم نوبت بقیه است😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄
گچ
Iran, Islamic Republic of
ژن خوب=یک درصدی ها فقط
اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
اصلاحات در این خانواده محترم سرریز شده😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄
موسی
Iran, Islamic Republic of
حسینی خودتو خسته نکن چون با هر کس رقابت کنی محکوم به شکستی
یا علی
Iran, Islamic Republic of
بیی.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
بله درست است اقای غلام تاجگردون اشتباهاتی داشت ولی اگربه عمق برگردیم اشتباهاتش برای مردم گچساران خیلی بزرگ بودهرچندبیشترمردم سعی درنگرش تعصبی بودن دارندولی مانبایدباانتخاب نادرست، اشتباه گذشته راتکرارکنیم انشاالله فردصادقی راانتخاب خواهیم کردکه امانت داراین مردم باشد.
ضمنااین کاردرستی نیست برای رای اوردن درانتخابات خانواده شهدا راپیش بکشندکه این سواستفاده ازخانواده محترم شهداست.
حسین
Iran, Islamic Republic of
اون چیزی که من دستگیرم شد اینه که این خانواده حتی حاضر نیستن به عموزاده های خود فرصت قد علم کردن رو بدن !
سید رضا دیانت اصل
Iran, Islamic Republic of
من در روستای زندگی میکنم که نه آب داشت و نه برق داشت و نه گاز داشت بعضی از نمایندگان قبل از دکتر غلامرضا تاجگردون قول های دادن که ما به شما آب و برق گاز می‌دیم اما به قول هایشان وفا نکردن اما بعد که دکتر غلامرضا تاجگردون آمد برای ما آب و برق آورد و آل آن هم برای ما سالن ورزشی درست کردن غلام رضا تاجگردون 😘😘😘😘😎😎
رضا دیانت اصل
Iran, Islamic Republic of
سلام من در روستای زندگی میکنم که نه آب داشت و نه برق گاز داشت قبل از دکتر غلام رضا تاجگردون نمایندگان بود که به ما قول های دادن که ما برای شما آب و برق گاز مییاریم اما آن ها به قول لشون وفا نکردن بعد که دکتر غلام رضا تاجگردون آمد برای ما آب و برق و گاز آورد و آل آن هم برق داریم و آب و گاز و مسجد ویک سالن ورزشی برای ما درست کردند دکتر غلام رضا تاجگردون درود خدا بر شما
محمد رحمانی
Iran, Islamic Republic of
درود بر جناب تاج گردون واقعا لیاقت ایشان بیش از نمایندگی پارلمان می باشد من ب عنوان یک قشقایی بهش مفتخرم هر کی غیر این فکر میکنه فقط حسادت میکنه
آیا آمریکا همچنان مدینه فاضله جهانی است؟

آیا آمریکا همچنان مدینه فاضله جهانی است؟

دوره حضور دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا در قدرت، با این کشور کاری کرده که دیگر ...
ترامپ: من رئیس‌جمهورم پای بایدن به کاخ سفید نخواهد رسید / ترس واشنگتن از هواداران مسلح ترامپ

ترامپ: من رئیس‌جمهورم پای بایدن به کاخ سفید نخواهد رسید / ترس واشنگتن از هواداران مسلح ترامپ

 در صورتي که جنگي در منطقه رخ دهد همه توجه‌ها به اين جنگ منعطف خواهد شد و بالطبع توجه ...
پیشنهاد زیباکلام مبنی بر اعدام سلطانِ واکسن کرونا!

پیشنهاد زیباکلام مبنی بر اعدام سلطانِ واکسن کرونا!

صادق زیباکلام، فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی پیشنهاد اعدام سلطانِ واکسن کرونا را مطرح ...
1