تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۴۶
کد مطلب : ۴۲۶۵۴۶
در نشست نماینده مردم بویراحمد و دنا در نشست با مدیران اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

روشنفکر: مدیران عدالت و انصاف را در کارهایشان مدنظر بگیرند / تأسف روشنفکر از عملکرد بانک‌ها / سوء مدیریت ادوار گذشته مشکلات زیادی را برای کهگیلویه و بویراحمد به وجود آورد

۱
روشنفکر: مدیران عدالت و انصاف را در کارهایشان مدنظر بگیرند / تأسف روشنفکر از عملکرد بانک‌ها / سوء مدیریت ادوار گذشته مشکلات زیادی را برای کهگیلویه و بویراحمد به وجود آورد
کبنا ؛نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست غضنفر آرام مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان و با حضور مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون برگزار شد.
به گزارش کبنا، صبح امروز (چهارشنبه 23 مهرماه 99) نشست شورای هماهنگی نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست غضنفر آرام رئیس سازمان اقتصادی و دارایی استان و با حضور مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون برگزار شد.
مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در این نشست وزارت اقتصادی را یک وزارت مولد و استراتژیک دانست، اظهار داشت: این وزارت به دلیل زیر مجموعه‌های وسیع و اقتصادی که دارد نقش بسزایی در سیستم مالی کشور دارد.
وی افزود: هر گاه، دامنه اختیار حوزه وزارت اقتصادی و دارایی بیشتر بوده، چرخ اقتصادی دولت خوب چرخیده و از آن طرف سفره مردم هم غنی‌تر بوده است.
روشنفکر گفت: نمی‌توان نقش بی بدیل زیر مجموعه‌های وزارت اقتصاد را در اقتصاد کشور نادیده گرفت.
مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون، انتظاراتش را از مدیران اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد و اظهار داشت: دستگاه‌های دولتی زیر مجموعه وزارت اقتصاد، یک مجموعه خدوم است. لذا می‌طلبد؛ انصاف و عدالت در برنامه کاری‌تان لحاظ شود، آنهم با حفظ حقوق حقه دولت.
وی گفت: باید کمک شود، تا صادرات غیرنفتی، صنایع دستی، دامداری، کشاورزی رونق پیدا کند، و لازم است که زمینه‌ای فراهم شود و تسهیلاتی را فراهم کنیم تا اینها فعال‌تر شوند.
روشنفکر تصریح کرد: نباید اجازه دهیم که سازمان و دستگاه‌های دولتی به جای برسد که ضررش بیشتر از نفعش باشد.
وی به یک اصل مهم در مدیریت اشاره کرد و گفت: تکریم ارباب رجوع در حوزه بیمه گذاری باید رعایت شود. من اعتقاد دارم که ظرفیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد بر اساس آمایش سرزمینی بسیار بالا است.
وی افزود: باید در کنار اینکه می گوییم، یاسوج مرکز پایتخت طبیعت است، باید عنوان کنیم که یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، مرکز تولید ثروت در کشور است.
وی با بیان اینکه 20 درصد نفت و گاز کشور در استان کهگیلویه و بویراحمد است، اظهار داشت: 25 درصد گیاهان دارویی و درمانی در شهرستان دنا وجود دارد. استان کهگیلویه و بویراحمد، طبیعت زیبا و آب‌های روان و منابع عظیم طبیعی زیادی دارد.
وی افزود: با وجود این همه ظرفیت در حوزه کشاورزی، دامداری، صنعت و انرژی، می‌طلبد، بانک‌ها فعال‌تر شوند. عقیم بودن این حوزه‌ها به عملکرد گذشتگان بر می‌گردد. در ادوار گذشته اگر از این ظرفیت‌ها حمایت می‌شد، الان در خیلی از حوزه‌های افقتصادی شاهد این وضعیت اسفبار نبودیم.
روشنفکر در ادامه با گلایه از عملکرد بانک‌های استان، اظهار داشت: 225 میلیارد تومان تسهیلات کرونایی برای استان کهگیلویه وبویراحمد تخصیص داده شد. از این میزان اعتبار تا هفته گذشته کمتر از 20 میلیارد تومان جذب شد و مابقی آنها متاسفانه باید برگشت بخورند. و این جای بسی تأسف است.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون نیز در ادامه گفت: در حمایت از مشاغل روستایی؛ 440 میلیارد تومان به استان اختصاص داده شد.
وی افزود: تسهیلات کرونایی برای یاری رساندن به این واحدهای تولیدی است و در بخش شیلات مشکلات زیادی وجود دارد، و باید دست آنها را گرفت.
روشنفکر به بانک‌ها توصیه کرد که سرعت بیشتری به پرداخت تسهیلات مسکن و ازدواج ببخشند.
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی توسعه راه‌های مواصلاتی را یکی از شاخصه‌های توسعه دانست و گفت: سوء مدیریت‌ها در ادوار گذشته مشکلات زیادی را برای استان به وجود آورد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1