تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۵۵
کد مطلب : ۴۲۶۵۲۹
مدیرکل راه و شهرسازی در گفت و گو با کبنا:

دلایل تعطیلی عملیات اجرایی پروژه فرودگاه دهدشت

۳
۰
دلایل تعطیلی عملیات اجرایی پروژه فرودگاه دهدشت
کبنا ؛معارض محلی و عبور خط فشاری قوی برق، مهم‌ترین معضل پروژه باند اضطراری فرودگاه دهدشت است.
به گزارش کبنا، پژمان نیک‌اقبالی مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در گفت وگو با این پایگاه خبری، آخرین وضعیت و دلایل تعطیلی پروژه باند اضطراری فرودگاه دهدشت را تشریح کرد.
نیک اقبالی با اشاره به اینکه اصل قضیه که مشخص کردن محل ایمن برای انتخاب محل فرودگاه بوده انجام شد و قسمت عمده زمین و 90درصد زمین ها منابع ملی است ولی در قسمت های معارضاتی هست که مردم ادعا دارند زمین ها شخصی است ومشکل معارض ها هنوز حل نشده است.
مدیرکل راه و شهرسازی با اشاره به دپو قطعات پیش ساخته جهت اجرای دیوارکشی در اداره راه و شهرسازی کهگیلویه بیان کرد:اگر معارض پروژه از طریق فرماندار ومسئولان محلی حل شود ما آمادگی داریم به زودی عملیات محصور کردن این باند را شروع کنیم.
وی در خصوص تخصیص اعتبار جدید به این پروژه بیان کرد: در سال 99بودجه به صورت سرجمع به بخشی از فرودگاه های کشور تخصیص داده شد که البته هنوز سهم دهدشت مشخص نشده است و امیدواریم با چانه زنی مبلغ قابل توجهی جذب شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان، مهم‌ترین مشکل اصلی و قابل تأمل فرودگاه دهدشت این است که جدیداً خط انتقال برق فشار قوی به سمت شهر سوق در این محدوده عبور می کند و علی‌رغم اینکه ما با حساسیت بالا داریم این موضوع را پیگیری می کنیم ولی تداخلی بین محل نصب پایه فشار قوی و فرودگاه دهدشت وجود دارد.
نیک اقبالی افزود: ما از استاندار محترم و معاون عمرانی استانداری و از فرماندار و مسئولان استانی می‌خواهیم کمک کنند چون هر جایی را ما نمی توانیم برای فرودگاه در نظر بگیریم ولی پایه برق فشار قوی را می‌توان با یک مقدار جانمایی از مسیرهای دیگر انتقال دهیم.
مدیرکل راه و شهرسازی عبور پایه های برق فشار قوی در محل زمین فرودگاه دهدشت (باند اضطراری) را به عنوان معضل اصلی این پروژه دانست.
به گزارش کبنا از کهگیلویه بزرگ، باند اضطراری فرودگاه دهدشت در شهریور 98 کلنگ‌زنی شد که اعتبار اولیه آن 40 میلیارد ریال بوده است. این باند اضطراری در زمینی به مساحت 204 هکتار در نزدیکی روستای چنگلوا جانمایی و قرار است اجرا شود. به نظر می رسد مشکل معارضین در پروژه‌های عمرانی کهگیلویه و بویراحمد این بار در فرودگاه دهدشت به زمین نشسته به طوری که در سال گذشته تعدادی از معارضین اقدام به کاشت زمین فرودگاه کردن و از اجرای طرح ممانعت شد تا علاوه بر این و ‌مشکل عبور خط فشارقوی برق موجب شده که این پروژه هم به پروژه‌های فرسایشی در کهگیلویه تبدیل شود.

 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

ممو
Iran, Islamic Republic of
کرو دهدشت فرودگاه سی چنشه ایشا همین فرودگاه یاسوج را نگه کنید دهدشت پیشکش
Iran, Islamic Republic of
مردم دهدشت فرودگاه نمیخواهند الویت اول وحتی دهم آنها هم نیست جاده های ارتباطی انها درست بشه رضایت واستفاده عموم مردم را در پی داره آب شرب بهداشتی و سالم ،تجهیزات بیمارستانی و....‌‌‌‌..، این کار خدمت به مردم نیست. واثر اندکی در رفاه مردم داره علی رغم اعتبارات هنگفتی که نیاز دارد
Iran, Islamic Republic of
سلام،مردمی ک طرز فکرشان این باشه که شهرشون فرودگاه نیاز نداره ب جز چند تا جاده ،،،بابد هم اوضاع همینجور بمونه،،اتفاقا دهدشت نیاز مبرم به فرودگاه داره،سهل انگاریهای نباید مردم رو دلسرد کنه،،پیگیر بشن قانونی تا برا راه اندازی فرودگاه اقدام کنند،مگه شما از مردم دیگر شهرها چی کم دارید ک فرودگاه راه نیافته،،مسئولین لطفاً مشکل فرودگاه چنگلوا را حل کنند،بیخیالی تا کی؟؟؟
روزنه‌های احیای برجام

روزنه‌های احیای برجام

دلايل متعددي وجود دارند که نشان مي‌دهند بهتر است امريکا به دنبال احياي برجام باشد و به ...
بحران بدهی دولت؛ بدهکاری چه بر سر دولت می‌آورد؟

بحران بدهی دولت؛ بدهکاری چه بر سر دولت می‌آورد؟

انتشار صورت‌های مالی بانک‌ها دولتی در سال گذشته، حاکی از زیان انباشته قابل توجه آن‌ها ...
اوین؛ از گاف لندنی تا بحران روایت

اوین؛ از گاف لندنی تا بحران روایت

اغتشاش در اوین، به‌واقع یک گاف بزرگ انگلیسی بود. اول از جهت آنکه تصور کردند اوین را می‌توانند ...
1