کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد

آخرین آمار کرونا در ایران امروز 11 مهر ماه

11 مهر 1399 ساعت 14:54

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به آخرین آمار کرونا در کشور گفت: از دیروز تا امروز ۱۸۷ نفر از هموطنان بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند.


سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به آخرین آمار کرونا در کشور گفت: از دیروز تا امروز ۱۸۷ نفر از هموطنان بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند.

به گزارش کبنا، دکتر سیما سادات لاری در بیان آخرین آمارهای کرونا در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته، گفت: از دیروز تا امروز ۱۱ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۵۵۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۴۴۳ نفر از آنها بستری شدندو مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۶۴ هزار و ۵۹۶ نفر رسید.

وی افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۸۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۶ هزار و ۵۶۷ نفر رسید.
لاری ادامه داد: خوشبختانه تا کنون ۳۸۵ هزار و ۲۶۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند و متاسفانه ۴۱۳۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
وس در ادامه تاکید کرد: تا کنون چهار میلیون و ۶۷ هزار و ۸۶۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
سخنگوی وزارت بهداشت، تصریح کرد:استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند.
وی درباره استان های با وضعیت هشدار، گفت: استانهای کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

https://www.iribnews.ir/files/fa/news/1399/7/11/5408132_453.jpg

همراهی آنفلوآنزا و کرونا در پاییز
 سخنگوی وزارت بهداشت گفت: چند روزی است که از فصل پاییز می‌گذرد و به طور معمول زمان بیماری آنفلوآنزا فرا رسیده است. پیش بینی این‌که پاییز و زمستان امسال با کووید ۱۹ چگونه خواهد بود پیچیده است، ولی بر اساس آن‌چه ما در مورد رفتار ویروس‌های دیگر می‌دانیم احتمال و نگرانی زیادی برای شیوع گسترده‌تر بیماری طی ماه‌های آینده وجود دارد.

https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000426/nf00426150-2.jpg
 خانم لاری  ادامه داد: ما در فصل سرما بیشتر در خانه و محیط بسته می‌مانیم، پنجره‌ها بسته است و در نتیجه تهویه هوا به خوبی صورت نمی‌گیرد و همه این موارد می‌تواند به شیوع گسترده‌تر بیماری کمک کند. البته به نظر می‌رسد تغییر در الگوی رفتاری مردم جهان در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا مانند؛ شست‌وشوی بیشتر دست‌ها، پوشاندن صورت با ماسک و حفظ فاصله گذاری، بر پیشگیری از شیوع ویروس آنفلوآنزا تاثیر به‌سزایی خواهد گذاشت و تجربه کشورهای نیمکره جنوبی این موضوع را تایید می‌کند، ولی در مورد تکرار این تجربه در کشورهای نیم‌کره شمالی نمی‌توان به قطعیت نظر داد و به طور کل برآورد ما و همکاران‌مان این است که در فصل پاییز و زمستان شاهد هجمه نسبتا سنگین و همزمان بیماری کووید ۱۹ و آنفلوآنزا باشیم.
 سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: بنابراین رعایت شیوه نامه های بهداشتی در هفته‌ها و ماه‌های آتی اهمیت دو چندان خواهد داشت و امیدواریم با تقویت مسئولیت پذیری اجتماعی مردم کشورمان در رعایت توصیه‌های بهداشتی شاهد گذر از روزهای سخت پیش رو با کمترین تجربه بیماری و مرگ و میر ناشی از آن، در کشور عزیزمان باشیم.


کد مطلب: 426150

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/426150/آخرین-آمار-کرونا-ایران-امروز-11-مهر-ماه

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1