تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۴۲
کد مطلب : ۴۲۶۱۱۲
بایدن و ترامپ در اولین مناظره انتخاباتی با یکدیگر درگیر شدند

خشمگین و وحشی

۰
خشمگین و وحشی
کبنا ؛پدران آمریکا در گور از ناراحتی به خود می‌پیچند. ایالات متحده شاهد یک مناظره افتضاح بین «دونالد ترامپ» و «جو بایدن» بود. رئیس جمهوری آمریکا همانند یک گاو خشمگین و بر اساس غریزه حمله می‌کرد و به همه شاخ می‌زد. وقتی که بایدن گفت «خفه می‌شوی، مرد»، بلافاصله این شاه کلید مورد توجه قرار گرفت.
واقعیت این است که واشنگتن در چهارسال گذشته کدخدا نبود، آمریکا در چهارسال گذشته تنها دست مایه شوخی‌ها و کنایه‌های درگوشی اروپایی‌ها یا حتی کانادایی‌ها بوده است. ویرانی که ترامپ در کاخ سفید ایجاد کرد ؛ قوی ترین بمب‌های روسی نمی‌توانست در ایالات متحده ایجاد کند. باور جامعه نخبگان آمریکا این است که ترامپ و تیم منصوب به او  همگی عروسک‌های ماتریوشکای «ولادیمیرپوتین» هستند. رفقای پوتین در موارد متعدد با مسکو بده و بستان مالی داشته اند و او همچنان متهم اصلی رسوایی «راشاگیت» است. «لئون پانه تا» امنیتی ترین مرد تیم «باراک اوباما» می‌گوید که «ترامپ برای همه مقاصد و اهداف، به عنوان یک عامل نفوذ روسیه رفتار می‌کند.» برخی در واشنگتن می‌گویند که ترامپ بیش از آن که رئیس جمهوری آمریکا باشد، ملعبه کرملین در کاخ سفید است. این نگرش به ترامپ، از او یک هدف متحرک اما انتحاری در نگاه سیستم حکومت ایالات متحده تبدیل می‌کند که به هر قیمتی باید حذف شود.
فارغ از اتهامات ارتباط با روسیه، تجاوزجنسی، پرداخت حق السکوت به خانم‌های پورن استار، فرار مالیاتی و ده‌ها مورد دیگر، ترامپ فعلا رئیس جمهوری آمریکا است.  در تصور ترامپ از آمریکا، تمام قدرت در رئیس جمهوری متمرکز شده است. کنگره نمی‌تواند او را کنترل کند؛ دادگاه‌ها نمی‌توانند قضاوتش کنند و قانون نمی‌تواند محدودش کند. اصرار او به اینکه مقاماتش مصون از خطا هستند، آمریکایی‌ها را ملزم می‌کند شواهدی که به گوش و چشم خود دیده‌اند را پس بزنند.پدران آمریکا در گور از خشم به خود می‌پیچند، نه به این دلیل که دموکراسی در آمریکا خدشه دار شده است؛ چون که حکومت سیستمی ایالات متحده عملا دچار اخلال شده است.
وقتی بایدن خطاب به ترامپ گفت: «شما بدترین رئیس جمهوری هستید که آمریکا تاکنون داشته است.» در حقیقت انگشت روی نارضایتی و نگرانی جامعه نخبگان ایالات متحده گذاشت. فعلا نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که بایدن پیش افتاده است اما این نگرانی در واشنگتن وجود دارد که ماجرای «هیلاری کلینتون» تکرار شود. 
پنج هفته قبل از انتخابات، این مناظره یک مرد سفید پوست پا به سن گذاشته را در برابر یک مرد سفیدپوست مو نارنجی پا به سن گذاشته دیگر که مثل ریچارد نیکسون در ۱۹۶۰ عرق می‌ریخت، قرار گرفت تا پدران آمریکا در گور از ناراحتی به خود بپیچند. تجربه نوع رفتاری سیستماتیک حکومت ایالات متحده در مورد «جان اف کندی» یا «ریچارد نیکسون» نشان می‌دهد که واشنگتن در مواقع بحرانی با اهرم ترور یا استیضاح با مهره سوخته برخورد می کند. آمریکا در دو مناظره بعدی، لحظات اکشن و خشونت آمیزی را تجربه خواهد کرد.
مرجع : روزنامه مردم سالاری
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1