تاریخ انتشار
چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۳۱
کد مطلب : ۴۲۶۱۰۷

پیام دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت شهادت مقداد بویر

۰
پیام دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت شهادت مقداد بویر
کبنا ؛
پیشقدم دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد با صدور پیامی شهادت مقداد بویر را تسلیت گفت.
بسم رب شهدا و صدیقین 

شهادت مسیر انتخاب شدن است، نه انتخاب کردن. برای انتخاب شدن برای شهادت باید طی طریق ‌کرد، و طی طریق از ناحیۀ مادر با شیر پاکش و از ناحیۀ پدر  ارتزاق بر سفرۀ حلال و طیبش است، که برای این شهید والامقام اتفاق افتاد و طریق بعدی زنده‌نگه‌داشتن روح الهی در وجود انسان است که این خود با رشد معنوی اتفاق خواهد افتاد‌.
شهید والامقام سرگرد مقداد بویر رفتن زیبایی داشت و شروع زیبایی هم خواهد داشت، رفتنش از این دید که «مولی الموحدین امیرالمؤمنین علیه‌السلام»: فرمودند:
لَیسَ عَنِ الـمَوْتِ مَحیدٌ وَ لا مَحیصٌ. مَن لَم یُقتَلْ ماتَ، إنّ اَفضَلَ الموتِ اَلقَتلُ.
از مرگ راه فرار و گریزی نیست، کسی که کشته نشود (بالاخره) خواهد مُرد، (آری) بهترین مرگ و میرها کشته شدن در راه خداست (سفینه،‌ج ٢، ص ٥٥٣).
و شروع زندگی ابدی از این منظر که «امام جعفرصادق (علیه‌السلام)»فرمودند: ثَلاثَةٌ یَشفَعونَ اِلَی اللهِ یومَ القیامةِ فَیُشَفِّعُهُم: الأَنبیاءُ(ع) ثُمّ العلماءُ ثُمَّ الشُّهَداَءُ.
سه گروه هستند که (به ترتیب) در روز قیامت شفاعت می‌کنند و خداوند شفاعت آن‌ها را می‌پذیرد: اول انبیا(ع)، بعد علما و بعد شُهدا (مستدرک، ج ١١، ص ٢٠).
امیدوارم که راه و رسم شهید مقداد بویر که ایستادگی در مقابل منکر خدا بوده الگویی برای جوانان عزیز میهن باشد و این وظیفه را  که در وحلۀ اول شرع بر عهدۀ او گذاشته بود و در رتبه بعدی قانون.
این شهیدی که از مقام شفاعت برخوردا است وظیفۀ شخصی خود را که با جان دادن در راه خداوند و ریختن خون خود داده است بعد از قانون شرع قرار داد و ایستادگی در مقابل منکر و جلوگیری از اتفاق افتادن منکر را برای آیندگان به عنوان یک درس معرفی کردند که امیدوارم با ایستادگی در مقابل منکر از شفاعت آن شهید عزیز در آخرت و دعای خیر ایشان در زندگی دنیوی برخوردار باشیم.
اینجانب به پیشنهاد و نیابت از طرف نمایندۀ محترم ولی فقیه حضرت آیت الله سید نصیر حسینی (دامت برکاته) در روستای الگن  جهت عرض تبریک و تسلیت  حضور پیدا کردم. 
تسلیت به خاطر از دست دادن جوان و داغ این جوان رشید؛ و تبریک به روح مقدس آن  شهید والامقام که به خاطر خدمت در راه خدا و مردم ایران اسلامی روزیشان گردید. 
من الله توفیق 
پیشقدم دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویر احمد
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1