تاریخ انتشار
سه شنبه ۸ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۰
کد مطلب : ۴۲۶۰۵۴
مجری طرح های اکتشافی استان کهگیلویه و بویراحمد وفارس خبرداد

رحیمی :پیشرفت ۹۰درصدی پروژه پتانسیل یابی معادن کهگیلویه وبویراحمد

۰
رحیمی :پیشرفت ۹۰درصدی پروژه پتانسیل یابی معادن کهگیلویه وبویراحمد
کبنا ؛مجری طرح های اکتشافی ومعدنی استان های کهگیلویه وبویراحمد و فارس از پیشرفت ۹۰درصدی پروژه پتانسیل یابی معادن استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

به گزارش کبنا نیوز از کهگیلویه وبویراحمد اباذر رحیمی؛ مجری طرح های اکتشافی و معدنی استان های کهگیلویه و بویراحمد و فارس با بیان این مطب گفت: پروژه اکتشاف استان با پیشرفت ۹۰ درصدی تا پایان مهرماه به اتمام می رسد و پروژه دوم نیز (پهنه دنا) با پیشرفت ۷۰ درصدی تا پایان آذرماه به اتمام خواهد رسید و با اتمام این دو پروژه عملیات بزرگ و بنیادین و زیربنایی، پی­جویی مواد معدنی در سطح کل استان تکمیل و نقشه راه فعالیت­های معدنی و به دنبال آن صنایع معدنی مرتبط تدوین خواهد شد.

وی در ادامه افزود: با توجه به وجود ذخایر عظیم مواد معدنی گچ، بوکسیت و سلیستین در استان و به منظور تسریع در شروع فعالی ت­های معدنی و صنعتی در استان و همزمان با اجرای دو طرح اکتشافی مذکور، مقدمات احداث کارخانه ­های صنعتی گچ، بوکسیت و سلیستین انجام و پس از ارزیابی ­های اولیه طرح ­های امکان­سنجی استخراج و فرآوری مواد معدنی مذکور تهیه شده و در مرحله مناقصه عمومی جذب سرمایه­ گذار و طی مراحل قانونی ورود سرمایه­ گذار است.

رحیمی با اشاره به وجود ذخایر با کیفیت آهک و آهک فسفات­ دار در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: پروژه احداث کارخانه آهک هیدراته در حوالی شهرستان چرام در دستور کار قرار گرفته و در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی حدود ۴۵ درصدی با سرعت مناسبی در دست اجرا است.

مجری طرح های اکتشافی و معدنی استان های کهگیلویه و بویراحمد و فارس در ادامه افزود: ۱۴ محدوده­ اکتشافی برای تأمین خوراک کارخانه های آهک و اسیدفسفریک ثبت و کلیه­ موافقت­ های لازم از ارگان­ های ذیربط برای این محدوده ها دریافت شده، که ۲ فقره از درخواست ­ها منجر به صدور پروانه اکتشاف شده­ و ۱۲ محدوده­ دیگر نیز در شرف صدور پروانه اکتشاف است.

رحیمی خاطر نشان کرد: مراحل مقدماتی برگزاری فراخوان جهت احداث کارخانه اسیدفسفریک در شهرستان چرام انجام و پروانه بهره­ برداری فسفات کوه لار با ذخیره قطعی ۸۰ میلیون تن برای تأمین خوراک کارخانه دریافت شده است.

وی در پایان حل مشکلات تعدادی از معادن غیرفعال استان در قالب طرح احیا، فعال­سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس از طریق معرفی سرمایه­ گذار و معرفی به صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت­ های معدنی و اختصاص وام به این واحدها را از دیگر اقدامات صورت گرفته در استان عنوان کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1