کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با اعزام دو تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر شهرستان دنا خبر داد

نجات همزمان دو بانوی کوهنورد در ارتفاعات ۳۵۰۰ متری دنا

7 مهر 1399 ساعت 15:29

با اعزام دو تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر شهرستان دنا دو بانوی کوهنورد در ارتفاعات ۳۵۰۰ متری کوه دنا نجات یافتند.


 با اعزام دو تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر شهرستان دنا دو بانوی کوهنورد در ارتفاعات ۳۵۰۰ متری کوه دنا نجات یافتند.
 
 به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد، سید امان الله جهان بین مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با اعزام دو تیم امداد و نجات کوهستان دو بانوی کوهنورد در ارتفاعات نول کوه دنا نجات یافتند.
 سید امان الله جهان بین اظهار داشت: طی تماس تلفنی مردمی با شماره ۱۱۲ کشیک امداد و نجات کوهستان شهرستان دنا مبنی بر مصدوم شدن بانوی ۵۴ ساله کوهنورد اهل شهر شیراز در ارتفاعات ۳۵۰۰ متری قله کله خرمن منطقه نول در کوه دنا یک تیم چهار نفره امداد و نجات کوهستان (تیم اول) به محل اعزام شده که بعد از هشت کیلومتر کوهپیمایی به محل حادثه (ارتفاعات پرشیب و صعب‌العبور قله کل خرمن) رسیدند و فرد مذکور را که از ناحیه زانو دچار کوفتگی شدید شده بود ضمن انجام آتل بندی و ثابت کردن در بسکت نجات به پایین ارتفاعات منتقل کرد.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000426/nf00426024-1.jpg
 بنا به گزارش گروه دیگری از کوهنوردان استان فارس که در محل حادثه اول حضور داشتند مبنی بر آسیب دیدگی کوهنورد دیگری در ارتفاعات بالاتر از آن محل و با درخواست تیم اول امداد و نجات تیم دوم امداد و نجات کوهستان متشکل از چهار نفر به ارتفاعات مذکور اعزام و بانوی ۳۸ ساله‌ای عضو گروه کوهنوردی استان فارس که از ناحیه مچ پا دچار آسیب دیدگی شدید شده بود را ضمن انجام آتل بندی و ثابت کردن در بسکت نجات تا پایین ارتفاعات حمل و به مسئولین گروه کوهنوردی فارس تحویل دادند تا تحت درمان قرار گیرد.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000426/nf00426024-2.jpg
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد، افزود: پایگاه امداد و نجات کوهستان شهرستان دنا به دلیل گردشگر پذیر بودن منطقه و حضور مداوم گروه‌های متعدد کوهنوردی در ارتفاعات دنا همواره از پایگاه‌های پر عملیات و فعال امداد نجات در استان است و با شماره کشیک ۱۱۲ امداد و نجات در همه اوقات شبانه روز آماده خدمت رسانی می‌باشد.
لازم به ذکر است آغاز عملیات ساعت ۱۶ و ۳۰ روز گذشته وپایان عملیات ساعت ۳ بامداد امروز بوده است.
 


کد مطلب: 426024

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/426024/نجات-همزمان-دو-بانوی-کوهنورد-ارتفاعات-۳۵۰۰-متری-دنا

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1