تاریخ انتشار
شنبه ۵ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۰
کد مطلب : ۴۲۵۹۴۷

نجات جان نوزاد نارس 26 هفته ای با وزن720 گرم و مشکل حاد تنفسی در بیمارستان دهدشت+تصاویر

۱
۴
نجات جان نوزاد نارس 26 هفته ای با وزن720 گرم و مشکل حاد تنفسی در بیمارستان دهدشت+تصاویر
کبنا ؛سرپرست بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت گفت: نوزاد دختر 26 هفته ای با وزن 720 گرم و مشکل شدید تنفسی به صورت نارس در تاریخ 11 مردادماه سالجاری متولد و پس از احیاء در اتاق عمل به بخش NICU جهت ادامه درمان منتقل شد.
به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت؛ دکتر ابراهیم یاری نسب با اعلام این خبر افزود:  نارسایی کلیه، عفونت کامل، افزایش قند خون، مشکلات شدید تنفسی، کاهش پلاکت، تغییر رنگ شکم و نکروز روده از مشکلات عدیده این نوزاد نارس بود.
وی تصریح کرد: ناپایداری و شرایط خاص این نوزاد نارس در بخش NICU و عدم امکان انتقال به اتاق عمل بیمارستان باعث عمل درن شکمی توسط متخصص جراح عمومی توانمند این مرکز جناب آقای دکتر حسین اسفندیاری در همان بخش گردید که خوشبختانه با موفقیت انجام شد.
وی در پایان از زحمات ارزشمند خانم دکتر رقیه السادات پرهیز؛ متخصص زنان، دکتر مسعود گنجی؛ متخصص بیهوشی، دکتر حسین اسفندیاری؛ جراح عمومی، دکتر اعظم دلیری؛ متخصص اطفال و نوزادان(پزشک معالج) و پرسنل اتاق عمل، زایشگاه و بخش NICU تقدیر و تشکر نمود.
 متخصص اطفال و نوزادان بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت اذعان کرد: بعد از روند بهبودی این نوزاد نارس دستگاه های تنفسی جدا و تغذیه با شیر مادر کم کم شروع و جهت معاینات چشمی دوبار به مراکز پیشرفته تر(شیراز) اعزام و خوشبختانه نتایج آزمایشات چشمی مثبت بوده و وزن این بیمار بعد از55 روز بستری 1150 گرم می باشد که خوشبختانه این بیمار با حال عمومی مساعد از بیمارستان مرخص شد.
دکتر اعظم دلیری در پایان گفت: قبلا چنین نوزادانی به علت نبود بخش NICU و مشکلات اعزام، احتمال مرگ آنها زیاد بود که خوشبختانه با تلاش و ممارست پرسنل بخش NICU بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت از مشکلات اعزام  کاسته و درمان چنین بیمارانی به خوبی انجام می شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

فاطمه
Iran, Islamic Republic of
اگر خدا بخواهد هر چیزی ممکن میشود ...
(تصاویر) دیدار زلنسکی و بایدن در کاخ سفید

(تصاویر) دیدار زلنسکی و بایدن در کاخ سفید

دولت آمریکا روز چهارشنبه و همزمان با سفر زلنسکی به واشنگتن اعلام کرد که یک بسته کمک نظامی ...
تحلیل مشاور رهبر انقلاب از اعتراضات ایران /جنگ هیبریدی بود

تحلیل مشاور رهبر انقلاب از اعتراضات ایران /جنگ هیبریدی بود

کمال خرازی گفت: آنچه در ایران رخ داد یک جنگ هیبریدی بود. که در آن جنگ سیستم خبری و عملیات ...
از انتخابات ۹۸ روشن بود ماجرا تمام شده است

از انتخابات ۹۸ روشن بود ماجرا تمام شده است

عباس عبدی نوشت: از همان میزان مشارکت در انتخابات مجلس در سال ۹۸ می‌شد حدس زد که دچار ...
1